Szymon Szymański

Szymon Szymański CEO, Founder,
Metricso

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Witam,

Szukam w necie i szukam... opinie znajduje rozne w zwiazku z czym moze Wy mi pomozecie :)

Sa jakies roznice w konkstrukcji miedzy Audi A4 B8 z europy a takim z USA?

Chodzi o silnik benzynowy 2.0T automatyczna skrzynie i naped Quattro.

Wiem o swiatlach i sofcie (to dla mnie oczywiste) czy sa jakies inne roznice?

Dzieki za pomoc!
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Pomoc będzie połowiczna :) Mam B7 2.0T ze Stanów. Światła na europejskie mogłem ustawić z poziomu komputera pokładowego, z tyłu kwadratowa tablica (ale to szczegół). Tylne reflektory wymieniłem (koszt około 600 zł za oba). Co do różnic, w pewnych szczegółach auto z USA jest trochę uboższe z od swojego europejskiego odpowiednika (np. funkcje komputera pokładowego). Moje auto, nie wiem jak B8, ma szersze zaciski hamulcowe, więc na zimę odpadają felgi stalowe (które i tak strasznie kiepsko wyglądają ;) ). Nie wiem czy wszystkie A4 tak mają, w każdym razie B7 2.0T Quattro na pewno tak.
Biorąc pod uwagę różnicę w cenie (swoje kupowałem przy bardzo niskim kursie dolara), w salonie za taki samochód musiałbym zapłacić około 40% więcej. Jeżdżę nim już trochę i jestem bardzo zadowolony.
Może forumowicze z bardziej techniczno/mechanicznym zacięciem powiedzą Ci więcej :)
Szymon Szymański

Szymon Szymański CEO, Founder,
Metricso

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Rafal,

kto by do takiego samochodu ladowal stalowe felgi ;)

Dzieki wielkie za odpowiedz, to napewno poszerza moj zakres wiedzy na ten temat.

Moze ktos jeszcze cos wie?
Dawid W.

Dawid W. IT
manager/programmer

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

A na ile to prawda, że w przypadku samochodów produkowanych na rynek amerykański, wykonane są one z nieco gorszych jakościowo materiałów aniżeli te europejskie? Bo gdzieś wyczytałem taką informację (chodzi głównie o zawieszenie) - tłumaczenie jest takie, że w Europie są gorsze warunki do jazdy, nie ma takich dróg dobrych i prostych jak w USA (brzmi zabawnie:)).
Ktoś wie na ile to prawda?
Szymon Szymański

Szymon Szymański CEO, Founder,
Metricso

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Ja o tym slyszalem, ale na roznych forach o Audi znalazlem info, ze tej marki to nie dotyczy...

Ale nie wiem na ile jest to zgodne z prawda...
Sebastian S.

Sebastian S. Wraz ze wzrostem
wiary, poszerza się
nasza wyobraźnia

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Dawid Werner:
A na ile to prawda, że w przypadku samochodów produkowanych na rynek amerykański, wykonane są one z nieco gorszych jakościowo materiałów aniżeli te europejskie? Bo gdzieś wyczytałem taką informację (chodzi głównie o zawieszenie) - tłumaczenie jest takie, że w Europie są gorsze warunki do jazdy, nie ma takich dróg dobrych i prostych jak w USA (brzmi zabawnie:)).
Ktoś wie na ile to prawda?

z tego co wiem dotyczy to w sumie wszystkich aut produkowanych na amerykański rynek. Powodem tego jest również to (poza tym co napisał Szymon) że tam auta służą kilką lat i idą do "Nieba dla samochodzików". Rzadko się zdarza by jeździli tam kilkunastoletnimi autami jak u nas więc również mija się z celem wykorzystywanie lepszych jakościowo materiałów (nie tylko zawieszenie, również wykończenia wnętrz itd.)
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Ja u siebie jakichś różnic jakościowych (poza funkcjami komputera) nie zauważyłem. Może tak jest przy samochodach z przebiegiem ponad 200 tyś. Jeżeli chodzi o wnętrze i jakość wykończenia to się zupełnie nie zgadzam. Chyba że na początku wszystko wygląda tak samo a potem coś się zmienia :) Moje auto ma 3 lata i wszystko jest ok.
Nie wiem czy ktoś kiedyś zadał sobie trud żeby faktycznie sprawdzić czy występują jakieś różnice jakościowe. Większość negatywnych komentarzy jest argumentowane w sposób "kiedyś ktoś gdzieś powiedział/napisał..."
Ja jestem zadowolony ze swojego auta i nie wiem jak wielkie musiałyby być wspomniane różnice jakościowe żebym się zdecydował zapłacić dobrych kilkadziesiąt tysięcy więcej za auto z polskiego salonu.

Swoją drogą zastanawiają mnie różnice w cenie aut w Europie i US.

edit: a'propos różnic cen, a4 2.0T quattro w USA (skrzynia automatyczna) to około 100.000 PLN, a w polskim salonie ceny podobnego modelu zaczynają się od około 160.000 PLN.
http://configurator.audiusa.com/acc/aoa-aoa-aoa-eng.vi...

http://konfigurator2.audi.pl/index.php?el=start#Rafał P. edytował(a) ten post dnia 12.08.11 o godzinie 19:15

konto usunięte

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Dawid Werner:
A na ile to prawda, że w przypadku samochodów produkowanych na rynek amerykański, wykonane są one z nieco gorszych jakościowo materiałów aniżeli te europejskie? Bo gdzieś wyczytałem taką informację (chodzi głównie o zawieszenie) - tłumaczenie jest takie, że w Europie są gorsze warunki do jazdy, nie ma takich dróg dobrych i prostych jak w USA (brzmi zabawnie:)).
Ktoś wie na ile to prawda?

Przynajmniej w przypadku BMW i Audi to nie jest prawda. Poza tym amerykanie raczej maja gorszej jakosci drogi niz w UK, Francji czy Niemczech :)
z tego co wiem dotyczy to w sumie wszystkich aut produkowanych na amerykański rynek. Powodem tego jest również to (poza tym co napisał Szymon) że tam auta służą kilką lat i idą do "Nieba dla samochodzików". Rzadko się zdarza by jeździli tam kilkunastoletnimi autami jak u nas więc również mija się z celem wykorzystywanie lepszych jakościowo materiałów (nie tylko zawieszenie, również wykończenia wnętrz itd.)

Typowy amerykanin trzyma auto dluzej niz europejczyk, jedynie "pasjonaci" wymieniaja je czesciej. Dla przykladu sporo na ulicach mozna spotkac Acury czy Toyot z poczatku lat 90tych.

Nie wiem jak to dokladnie jest w przypadku Audi ale w BMW mozesz zamowic dowolna specyfikacje wg dostawy na zadany rynek, a odebrac auto w innym miejscu. Np. mozesz zamowic auto w NY wg specyfikacji niemieckiej, odebrac w Monachium, zaplacic w NY wg ceny amerykanskiej. Nazywa sie to "European Delivery" i po wszystkim mozesz za darmo zrobic "re-delivery" czyli dostarczenie do USA - czego domyslam sie nie chcesz :) Mozesz tez zrobic prosciej, sa np. w Londynie dealerzy, u ktorych mozesz kupic auto bez podatkow z intencja rejestracji w innym panstwie (np. w Polsce). Czytalem o kilku klientach z Belgii i Holandii, ktorzy w ten sposob zaoszczedzili niecale 20% w cenie zakupu BMW. Oczywiscie zamowili model wg specyfikacji ze swojego kraju. Podejrzewam, ze z Audi mozna zrobic cos podobnego, ale nie znam dokladnych szczegolow (do BMW mam adres dealera w Londynie, ktory to oferuje, jakby ktos chcial - pw).

konto usunięte

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Różnice są również w konstrukcji układu paliwowego, jak i samego silnika. Po części wynika to z innych wymagań odnośnie czystości spalin.
Slawomir Kubiak

Slawomir Kubiak Prezes
Zarzadu/Partner

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Podobno w wersji niemieckiej jest inny set-up skrzyni biegow, inne zawieszenie (mieksze), slabsze wyposarzenie podstawowe, radio i navi musi miec kompletnie nowy, europejski update, (navi kompletnie nowy komputer nawigacyjny) no i najwarzniejsze, brak gwarancji EU. Przy jakims bledzie serwis Audi naprawi, ale za grube pieniadze.
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

I jeszcze jedna subtelna lecz "upierdliwa" różnica. Auta z USA mają radia w których częstotliwość jest ustawiona co 0.2 MHz. Oznacza to, że można odbierać tylko te stacje, które nadają na nieparzystej częstotliwości.

konto usunięte

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Slawomir Kubiak:
Podobno w wersji niemieckiej jest inny set-up skrzyni biegow, inne zawieszenie (mieksze), slabsze wyposarzenie podstawowe, radio i navi musi miec kompletnie nowy, europejski update, (navi kompletnie nowy komputer nawigacyjny) no i najwarzniejsze, brak gwarancji EU. Przy jakims bledzie serwis Audi naprawi, ale za grube pieniadze.

Na podstawie opinii handlarzy z forum, import B6/B7:
- silnik jest ten sam, te same czujniki spalin
- ta sama skrzynia, ten sam setup
- zawieszenie jest identyczne
- ludzie narzekaja na navi, podobno sa jakies problemy z oprogramowaniem, nawet po update nie dziala poprawnie
- zderzaki sa inne (tyl wezszy), ale to niewiele przeszkadza
- gwarancja jest oczywiscie niewazna w Europie
Raffi P

Raffi P Logistics Manager,
Autox America Inc.

Temat: Audi A4 B8 z USA - roznice

Start thread ale może trochę odświeżę. Różnice się pojawiają w poszczególnych modelach, aczkolwiek są znikome i dyktowane głównie wyższymi wymogami bezpieczeństwa w USA. Najważniejsze jest to, że europejskie części pasują do wersji amerykańskich. Jedynie tylne światła wymagają ingerencji w okablowanie i 5 minutowe kodowanie komputera. Niektórzy nasi klienci kupują od Niemca samochody testowe bez prawa do rejestracji w wersji amerykańskiej, i sprzedają je na części na allegro. Nikt nie wie, że to części z wersji amerykańskiej bo numery części są zgodne z wersjami europejskimi.

Następna dyskusja:

Audi z USA.




Wyślij zaproszenie do