Tomasz Kaczmarski

Tomasz Kaczmarski Konsultant SAP Basis

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Witam,

Przez kilka lat jeździłem Audi A4 B6 1.9 TDI(131KM) i złego słowa nie dam powiedzieć o tym modelu :)Przyszedł czas na zmianę i w związku z tym ze dobrze mi z AUDI, myślałem o B7 mniej więcej z 2007 lub 2008 roku, z silnikiem 2.0 TDI. Jednak z tego co wyczytałem sa z nim straszne problemy i teraz kilka pytań:

- czy od 2007 roku skończyły się problemy z silnikiem 2.0 TDI w A4 B7 (tak słyszałem) ?
- jeżeli nie 2.0 TDI to jaki silnik ? 170 KM, CZY 115 ? Boje się tego że 115KM będzie dużo słabszy od tego którym do tej pory jeździłem.
- może warto zainteresować się B8 z 2008 roku, bo takie też widziałem ?
- czy odpuścić całkowicie AUDI z tego rocznika i poszukać BMW 3?

Będę bardzo wdzięczny za informację.

Pozdrawiam,
T.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

- czy od 2007 roku skończyły się problemy z silnikiem 2.0 TDI w A4 B7 (tak słyszałem) ?
poprawiali non-stop.
Bodajze.. po RM2009 juz calkowicie zmieniono naped pompy, etc.
Albo zestaw zamienny/naprawa we wlasnym zakresie.
- jeżeli nie 2.0 TDI to jaki silnik ? 170 KM, CZY 115 ? Boje się tego że 115KM będzie dużo słabszy od tego którym do tej pory jeździłem.
2,7/3,0TDI zrobi rakiete z tego A4 :)
- czy odpuścić całkowicie AUDI z tego rocznika i poszukać BMW 3?
zobacz cenowo, wnetrze,etc . Jesli Cie interesuja tylko 2L TDI.. to wybor pewien jest.
BMW miewa mniej problemow.. ale kazdy ma swoje bolaczki.
Tomasz Kaczmarski

Tomasz Kaczmarski Konsultant SAP Basis

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

dziękuje za pomoc :)

rozumiem w takim razie, że nie było jakiejś określonej daty w którym zaprzestali produkować modele z psującymi się silnikami ? Oraz w wersji 170KM tego problemu już nie ma ?

Pozdrawiam,
T.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Tomasz Kaczmarski:
Witam,

Przez kilka lat jeździłem Audi A4 B6 1.9 TDI(131KM) i złego słowa nie dam powiedzieć o tym modelu :)Przyszedł czas na zmianę i w związku z tym ze dobrze mi z AUDI, myślałem o B7 mniej więcej z 2007 lub 2008 roku, z silnikiem 2.0 TDI. Jednak z tego co wyczytałem sa z nim straszne problemy i teraz kilka pytań:

- czy od 2007 roku skończyły się problemy z silnikiem 2.0 TDI w A4 B7 (tak słyszałem) ?
- jeżeli nie 2.0 TDI to jaki silnik ? 170 KM, CZY 115 ? Boje się tego że 115KM będzie dużo słabszy od tego którym do tej pory jeździłem.
- może warto zainteresować się B8 z 2008 roku, bo takie też widziałem ?
- czy odpuścić całkowicie AUDI z tego rocznika i poszukać BMW 3?

Będę bardzo wdzięczny za informację.

Pozdrawiam,
T.

Ja bym poszukał 2.0 TFSI ...
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Tomasz Kaczmarski:

Tomek,
musisz szukac silnikow o okreslonym kodzie.

Nie pamietam, ktore byly poprawione, a ktore wciaz mialy babole..
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

hej,
1. 2.0 170 jest juz ok od b7.
2. bmw 3 vs a4 - zalezy czego szukasz. audi jest wieksze w srodku. do tego mozesz wyczaic kłatro ;-)
osobiscie mimo, ze firmowo jezdze bmw 5, w domu mam audi i kocham beemkę - wolalbym audi w tym rozmiarze.

p.

konto usunięte

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Tomasz Kaczmarski:
dziękuje za pomoc :)

rozumiem w takim razie, że nie było jakiejś określonej daty w którym zaprzestali produkować modele z psującymi się silnikami ? Oraz w wersji 170KM tego problemu już nie ma ?

Generalnie im mniej zlozone auto i prostsze w budowie tym bardziej niezawodne, ale zadne auto klasy executive nie bedzie tak niezawodne jak mainstream (np. Golf czy Focus).

Wady fabryczne w silnikach 2.0TDI generalnie nie wystepowaly po 2006 roku. Wez pod uwage, ze silniki Audi usprawnia non stop.

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Zdecydowanie B8 - większe, ładniejsze, bardziej komfortowe.Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 02.03.12 o godzinie 19:20
Rafał M.

Rafał M. Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

B7 to nic innego jak B6 z innymi reflektorami i single frame. w środku jest efekt deja vu. pomijam już w ogóle fakt, że wg mnie B7 jest po prostu brzydkie i przegrywa wizualnie z B6, a co dopiero z B8.
wracając do tematu - stanowczo B8!Rafał M. edytował(a) ten post dnia 03.03.12 o godzinie 09:41
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Sebastian Pienio:

Generalnie im mniej zlozone auto i prostsze w budowie tym bardziej niezawodne, ale zadne auto klasy executive nie bedzie tak niezawodne jak mainstream (np. Golf czy Focus).

Ekhm ekhm ;) Statystyki nie są tak oczywiste.

http://www.autocentrum.pl/adac/rankingi_awaryjnosci_kl...

konto usunięte

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Kosma S.:
Sebastian Pienio:

Generalnie im mniej zlozone auto i prostsze w budowie tym bardziej niezawodne, ale zadne auto klasy executive nie bedzie tak niezawodne jak mainstream (np. Golf czy Focus).

Ekhm ekhm ;) Statystyki nie są tak oczywiste.

http://www.autocentrum.pl/adac/rankingi_awaryjnosci_kl...

Dzieki, fajne zestawienie, o ile dobrze czytam to wynika z niego, ze mainstream maja kilkadziesiat procent mniejsze szanse awarii niz executive. Czolowka na poziomie bledu statystycznego, czyli dobrze napisalem :D
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Sebastian Pienio:

Dzieki, fajne zestawienie, o ile dobrze czytam to wynika z niego, ze mainstream maja kilkadziesiat procent mniejsze szanse awarii niz executive. Czolowka na poziomie bledu statystycznego, czyli dobrze napisalem :D

...

Wspominałeś golfa i focusa (klasa niższa średnia) vs klasa wyższa.
Łatwiej porównać rocznikami:

2004:
golf: 11.8
focus: 15.1
A6: 14.9
E klasa: 11.5
Wynik: remis ze wskazaniem na klasę wyższą

2005
golf: 7.2
focus: 11.9
A6: 6.1
E klasa: 5.5
Wynik: mniejsza szansa awarii w klasie wyższej

2006
golf: 4.9
focus: 12.2
A6: 3.4
E klasa: 3.4
Wynik: mniejsza szansa awarii w klasie wyższej

2007
golf: 4.0
focus: 4.8
A6: 2.3
E klasa: 3.2
Wynik: mniejsza szansa awarii w klasie wyższej

...
bez komentarzaKosma S. edytował(a) ten post dnia 11.03.12 o godzinie 07:54

konto usunięte

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Kosma S.:
bez komentarza

Wyglada na to, ze nawet patrzac na te same wyniki mozna wyciagnac inne wnioski! Ja to zrobilem tak: wzialem 3 najlepsze auta w danej klasie i porownalem:
BMW1, Mazda 3, Audi A3: (1.6+1.9+1.6) / 3 = 1.7
klasa premium kompakt: Audi A4, Mercedes C, BMW 3: (2.8+2.8+2.6) = 2.73(3)
klasa premium (wyzsza): Audi A6, Mercedes E, BMW 5: (2.3+3.2+2.7) = 2.73(3)

2.73 / 1.7 = 61% wieksze ryzyko awarii w klasie premium. Auta z 2007 roku (2005 to zbyt blisko granicy 7 lat zuzycia technicznego).

Wyjasnie, ze w mojej wypowiedzi chodzilo mi o to, ze nawet jak awaria w znaczeniu "nie jedzie" nie wystapi (a taka zdarza sie stosunkowo rzadko), to bedzie co naprawiac w takim aucie, czy to bedzie klimatyzacja, czy elementy zawieszenia to juz zalezy od egzemplarza. W aucie 8-10-letnim wiecej bedzie zalezec od tego jak ktos je traktowal, a mniej od konkretnego modelu.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Sebastian Pienio:

BMW1, Mazda 3, Audi A3: (1.6+1.9+1.6) / 3 = 1.7

Wspominałeś dosyć jasno o samochodach "mainstream" czyli takich, których jest na drogach najwięcej: focus, golf...
Potem natomiast do statystyk wziąłeś sobie bmw, audi i mazdę ;)

konto usunięte

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Kosma S.:
Wspominałeś dosyć jasno o samochodach "mainstream" czyli takich, których jest na drogach najwięcej: focus, golf...
Potem natomiast do statystyk wziąłeś sobie bmw, audi i mazdę ;)

Oj, bo biorac do statystyk niesystematycznie wybrane dane wszystko da sie udowodnic :D

Peace :)

konto usunięte

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Jesli B7, to szukaj jak najmlodszego rocznika, co prawda silniki 2007, a 2008 to to samo, ale im mlodszy tym lepiej ;) Sporo B7 jezdzi z poprawionymi przez wlascicieli silnikami (swap dolu silnika, pompy oleju), warto takiego poszukac.

B7 2.0TDI 170PS maja fatalne pompowtryski, Audi co prawda wymienia je na gwarancji (teraz produkuje je Continental), ale niektore ASO olewaja klientow wbrew polityce centrali...

Co do B8 - nie slychac o zadnych awariach 2.0TDI, ale kupowanie najtanszych (poleasingowych) chyba bym odpuscil. Chyba, ze stan i przebieg zachecajace.

Zreszta B8 wygralo ostatnio DEKRĘ, wiec raczej nie jest miną ;)
Łukasz C.

Łukasz C. Senior Technical
Architect

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

imho B8 nieco ladniejsze od B7 ale jednak droższe, bardziej niz na wygląd patrzyłbym na silnik :)

polecam 3.0 TDI 233 kuce z quattro, spalanie w mieście poniżej 11l / 100km, przy względnie dynamicznej jeździe (inaczej tym samochodem po prostu sie nie da jeździć), przyśpieszenie potrafi wbić flaki do tyłka wiec szybko zapomina się o wyglądzie, ot taka mała rakieta :)

tak więc jeżeli masz ciasny budżet to wybrałbym tańsze B7 z mocnym silnikiem, a różnice w cenie zostawił sobie na paliwo, bo jak sie przejedziesz i nieco mocniej wcisniesz gaz, to nie będziesz chciał z samochodu wysiąść :)Łukasz C. edytował(a) ten post dnia 02.06.12 o godzinie 12:56
Szymon Tengler

Szymon Tengler IT, Developer .NET

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

I jak potoczyły się losy, co ostatecznie kupiłeś?
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Może dorzucę swoje przysłowiowe 3 grosze.
Jeżeli myślałbyś o silniku 3.0 tdi, osobiście rozważyłbym też 2.0 tfsi. Zużycie paliwa w mieście myślę że będzie podobne. Nawet jeżeli benzynowy spali trochę więcej to przy obecnych cenach paliwa nie będzie to duża różnica w portfelu.
Pamiętajmy, że w dieslu może się zepsuć znacznie więcej rzeczy niż w benzynie, a jak rozumiem kupujesz auto używane więc to też może mieć znaczenie.
Osobiście jeżdżę 2.0 tfsi quattro i jestem bardzo zadowolony.

konto usunięte

Temat: AUDI A4 B7/B8 ?

Rafał P.:
Może dorzucę swoje przysłowiowe 3 grosze.
Jeżeli myślałbyś o silniku 3.0 tdi, osobiście rozważyłbym też 2.0 tfsi. Zużycie paliwa w mieście myślę że będzie podobne.

IMO 3.0TDI i 2.0TFSI to nieporownywalne jednostki, dwie klasy, dzieli je przepasc. Piszac o ekonomii warto natomiast wziac pod uwage, ze benzynowe auto wiecej traci na wartosci i duzo trudniej je sprzedac.
Pamiętajmy, że w dieslu może się zepsuć znacznie więcej rzeczy niż w benzynie, a jak rozumiem kupujesz auto używane więc to też może mieć znaczenie.

Diesel generalnie jest duzo bardziej trwaly niz benzyna, ale kupuje sie je, zeby zrobic 300tys.km w 3 lata. Czy jestesmy wystarczajaco naiwni, zeby wierzyc, ze 5-letnia "okazja" ma 150tys.km. to juz sami musimy sobie odpowiedziec.

Następna dyskusja:

VW czy Audi?




Wyślij zaproszenie do