Łukasz A.

Łukasz A. Team Leader /
Software Architekt /
Senior Java
Developer

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Witam,

Jest swiezym uzytkownikiem Audi A3. Nigdy wczesniej nie mialem Audi a tym bardziej diesla. Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob najlepiej uzytkowac samochod aby dobrze sie sprawowal i sluzyl kilka lat. Chodzi mi zarowno o rzeczy podstawowe jak odpalanie, wylaczanie samochodu jak rowniez jazda oraz na co zwracac uwage i jakie czesci w najblizyszm czasie moga wymagac naprawy lub wymiany.

P.S. Jesli temat juz byl to prosze o link.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Łukasz Antoszewski:
Witam,

Jest swiezym uzytkownikiem Audi A3. Nigdy wczesniej nie mialem Audi a tym bardziej diesla. Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob najlepiej uzytkowac samochod aby dobrze sie sprawowal i sluzyl kilka lat. Chodzi mi zarowno o rzeczy podstawowe jak odpalanie, wylaczanie samochodu jak rowniez jazda oraz na co zwracac uwage i jakie czesci w najblizyszm czasie moga wymagac naprawy lub wymiany.

P.S. Jesli temat juz byl to prosze o link.

1) Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to
wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu.
2) Przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz – wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) Czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) Zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku. Jeśli paliwo dobre tankujesz – wtedy dodatków nie potrzebujesz.
6) Dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) Dbać o szczelność przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) Filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świeży był zawsze w klekocie.
9) Pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym Minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim „mechaniku”.
10) Nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele …
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował monstrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj. Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

+ Dobry olej co 10-15 tyś. 5w30 norma 507.00 np Motul :)Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 14.11.10 o godzinie 20:35
Damian Pawełczyk

Damian Pawełczyk Johnson Controls
Siemianowice Śląskie

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

co do oleju to Motul jak najbardziej ale wiadomo jaki rocznik tego audi? wiec nie jest pewne ze musi byc specyfikacja 507 :)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Damian Pawełczyk:
co do oleju to Motul jak najbardziej ale wiadomo jaki rocznik tego audi? wiec nie jest pewne ze musi byc specyfikacja 507 :)

Obecnie najwyższa z grupy VAG zawierająca poprzednie, Audi tak jak w temacie 2005 :) czyli 2.0 tdi 140 -170 lub 1.9 tdi 105 ps. W jedym jak i drugim przypadku olej z 507.00 jest prawidłowy.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 12:02
Łukasz A.

Łukasz A. Team Leader /
Software Architekt /
Senior Java
Developer

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Zamierzam sie wybrac na ustawienie wtryskow i wymiane oleju i mam pytanie, czy powinienem czyms jeszcze sie zainteresowac w moim dieslu przed zima, czy to jest wystarczajace? Obecnie leje V-Power na Shell'u.

konto usunięte

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Łukasz Antoszewski:
Jest swiezym uzytkownikiem Audi A3. Nigdy wczesniej nie mialem Audi a tym bardziej diesla. Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob najlepiej uzytkowac samochod aby dobrze sie sprawowal i sluzyl kilka lat. Chodzi mi zarowno o rzeczy podstawowe jak odpalanie, wylaczanie samochodu jak rowniez jazda oraz na co zwracac uwage i jakie czesci w najblizyszm czasie moga wymagac naprawy lub wymiany.

2.0/140 najlepiej czuje sie na oleju long life, serwisuj zawsze wg wskazan komputera, zalezy od stylu jazdy 25-30tys.km, najlepiej uzywajac standardowych czesci, oleju i nie kombinuj z "lepszymi" zamiennikami. 145tys.km. to bardzo maly przebieg jak na 2-litrowego 5-letniego diesla, o ile dobrze pamietam pasek ma wytrzymalosc 130tys.km. lub 5 lat, wiec jak nie byl wymieniony to czas najwyzszy. A3/2005 ma zawieszenie Golfa, nie ma zadnych zaawansowanych "bajerow" zrobionych przez Audi, wiec niewiele powinno sie tam dziac.

Chyba, ze stuningujesz auto, wtedy to "wszystko sie moze zdarzyc" ;)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Łukasz Antoszewski:
Zamierzam sie wybrac na ustawienie wtryskow i wymiane oleju i mam pytanie, czy powinienem czyms jeszcze sie zainteresowac w moim dieslu przed zima, czy to jest wystarczajace? Obecnie leje V-Power na Shell'u.

V-powera nie musisz lać, nie jest to koniecznością. Od czasu do czasu można zalać jakiś uszlachetniacz do paliwa, ja tankuje na shellu i zalewam ich uszlachetniacz do diesli.Jeśli wymieniasz olej, to zainwestuj w dobre filtry, Bosch, Mann, Knecht, przed zimą warto też wymienić filtr paliwa.Sprawdził bym temperaturę zamarzania płynu chłodniczego, jak zbyt niska to wymiana na zalecany przez producenta g12.

Najważniejsze i trzeba to pamiętać, na zimnym silniku bez szaleństw, niech olej dobrze się rozgrzeje( gdy płyn chłodniczy wskakuje na 90, to olej ma okolice 50-60 stopni) teraz można zwiększać zakres obrotów. Nie przesadzać z jazdą pod pełnym obciążeniem , np autostradą 200 km/h i 3.5 tyś obr na 6 biegu:),olej może nie wytrzymać i zastrzeż turbo. Po dłuższej trasie odczekać ze 2 min żeby turbo ostygło i wyhamowało.Pamiętaj by sprawdzać poziom oleju,dobrze by był go zawsze powyżej połowy. Jeśli będziesz się tego trzymał to nic nie powinno się dziać.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Sebastian Pienio:
2.0/140 najlepiej czuje sie na oleju long life, serwisuj zawsze wg wskazan komputera, zalezy od stylu jazdy 25-30tys.km, najlepiej uzywajac standardowych czesci, oleju i nie kombinuj z "lepszymi" zamiennikami. 145tys.km. to bardzo maly przebieg jak na 2-litrowego 5-letniego diesla, o ile dobrze pamietam pasek ma wytrzymalosc 130tys.km. lub 5 lat, wiec jak nie byl wymieniony to czas najwyzszy. A3/2005 ma zawieszenie Golfa, nie ma zadnych zaawansowanych "bajerow" zrobionych przez Audi, wiec niewiele powinno sie tam dziac.

Chyba, ze stuningujesz auto, wtedy to "wszystko sie moze zdarzyc" ;)

Ja bym sobie darował te long life (0w30 z normą 506.01) , zalał bym olej z normą 507( 5w30)
( ona też ma long life) i wymieniał co 15 tyś lub krócej.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 12:37
Łukasz A.

Łukasz A. Team Leader /
Software Architekt /
Senior Java
Developer

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

No wlasnie do tej pory lany byl 507(5w30) i bede sie go trzymal + wymiana filtrow. Pasek byl wymieniany przy 125 tys. km. Ogolnie do 90 st. plynu chlodniczego jezdze na max 2000-2200 obrotow, jak dojdzie do 90 to zwiekszam do 2700-3000 obrotow a mocniej cisne jak juz troche pojezdze i mam pewnosc ze silnik jest dogrzany. Przez zime chce lac V-powera a na wiosne zobaczymy :)
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

o tym silniku 2.0TDI to krazy wiele opini i mitow.. :((
jedni pisza, ze to jezdzaca bomba.. inni ze silnik calkiem ok.

co do oleju.. to bym nie zmienial, lej co bylo lane.. bardziej pilnowalbym jakosci paliwa i podatnosci wtryskow na zabrodzenie :(

dbaj o turbine przy ruszaniu na zimno i wylaczaj silnik po dopowiednim odczekaniu i wystudzeniu oraz wyhamowaniu turbiny.

powodzenia w eksploatacji:)

konto usunięte

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Łukasz Antoszewski:
No wlasnie do tej pory lany byl 507(5w30) i bede sie go trzymal + wymiana filtrow. Pasek byl wymieniany przy 125 tys. km. Ogolnie do 90 st. plynu chlodniczego jezdze na max 2000-2200 obrotow, jak dojdzie do 90 to zwiekszam do 2700-3000 obrotow a mocniej cisne jak juz troche pojezdze i mam pewnosc ze silnik jest dogrzany. Przez zime chce lac V-powera a na wiosne zobaczymy :)

Gdzieś kiedyś (solidne podstawy merytoryczne;)) czytałem opinię, żeby do nowego diesel'a nie lać tych vpower, verva etc - ktoś wie skąd taka opinia? No i czy słuszna.

edit:
już wiem gdzie --> http://www.goldenline.pl/forum/1941708/wtryski-do-audi...Kamil S. edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 16:26

konto usunięte

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Marcin Chruślak:
Ja bym sobie darował te long life (0w30 z normą 506.01) , zalał bym olej z normą 507( 5w30)
( ona też ma long life) i wymieniał co 15 tyś lub krócej.

ASO twierdzi, ze jezeli wymieniasz olej co 15tys. musisz go zmienic na "nie long-life", ze wzgledu na charakterystyke zuzycia tego drugiego.

Z wlasnego doswiadczenia dodam, ze 2.0TDI jest bardziej wrazliwy na jakosc paliwa. Obydwa moje 2.0TDI (140 i 170KM) spalaja ok. 20% wiecej na paliwie z Polski niz tym z Niemiec, w UK na Shellowskim V-Power ok. 5% lepiej niz na tym z Tesco. Raz zatankowalem cos naprawde kiepskiego na BP, spalanie prawie 100% w gore, az myslalem, ze cos nie tak z silnikiem, bo bak wyparowal po 300 milach (500km).

konto usunięte

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Kamil S.:
Gdzieś kiedyś czytałem opinię, żeby do nowego diesel'a nie lać tych vpower, verva etc - ktoś wie skąd taka opinia? No i czy słuszna.

Mi w salonie mowili, ze mozna jak najbardziej (zarowno do 2.0/140 jak i 170KM), natomiast pod zadnym pozorem duze nie dla biodiesla.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Sebastian Pienio:
Z wlasnego doswiadczenia dodam, ze 2.0TDI jest bardziej wrazliwy na jakosc paliwa. Obydwa moje 2.0TDI (140 i 170KM) spalaja ok. 20% wiecej na paliwie z Polski niz tym z Niemiec, w UK na Shellowskim V-Power ok. 5% lepiej niz na tym z Tesco. Raz zatankowalem cos naprawde kiepskiego na BP, spalanie prawie 100% w gore, az myslalem, ze cos nie tak z silnikiem, bo bak wyparowal po 300 milach (500km).

:)) chyba kazdy silnik podatny jest na polskie paliwo :((

nie tylko ON ale i Pb.

Co do ON.. kiedys na stacji Auchan.. widzialem na sdystrybutorze wynik analizy.. uszlachetniacze, etc.. zasiarczenie 7.8% na 8% dopuszczalnych

A i w DE juz widnieja informacje, ze ON zawiera (o ile pamietam) 3% bioON (albo 7%)

:/
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Sebastian Pienio:
Marcin Chruślak:
Ja bym sobie darował te long life (0w30 z normą 506.01) , zalał bym olej z normą 507( 5w30)
( ona też ma long life) i wymieniał co 15 tyś lub krócej.

ASO twierdzi, ze jezeli wymieniasz olej co 15tys. musisz go zmienic na "nie long-life", ze wzgledu na charakterystyke zuzycia tego drugiego.

A to niby co ma się stać, jak bedę wymieniał olej zamiast co 30 to co 15 tyś
bo nie rozumiem?
Łukasz A.

Łukasz A. Team Leader /
Software Architekt /
Senior Java
Developer

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Ja od poprzedniego wlasciciela tez dostalem info, zeby nie lac zadnych bubli, bo jest to tylko oszczednosc porozna. Wole zaplacic te 7-10 zl wiecej na pelny bak ale miec spokojny sen :)

A co sadzicie o dieslu z BP i Orlenu?

P.S. Znacie jakiegos dobrego i nie drogiego mechanika/warsztat we Wroclawiu gdzie mozna wyregulowac wtryski, zmienic olej, ten imbusik :) i ogolnie "zakonserwowac" silnik przed zima?Łukasz Antoszewski edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 21:30
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Łukasz Antoszewski:
Ja od poprzedniego wlasciciela tez dostalem info, zeby nie lac zadnych bubli, bo jest to tylko oszczednosc porozna. Wole zaplacic te 7-10 zl wiecej na pelny bak ale miec spokojny sen :)

A co sadzicie o dieslu z BP i Orlenu?

Na Orlenie tankuje rzadko, ale nie zauważyłem problemów, co do BP bardzo rzadko tankuje, ostatnimi razy tankowałem 2 razy Ultimate ON i niestety auto w czasie jazdy 2 razy gasło, co nie zdarzyło się nigdy na paliwie z shella czy też orlenu. Objawy pojawiły się w odstępie 1 miesiąca tylko na paliwie BP z tej same stacji..Preferuję Shella, przy dużych mrozach V-power.
Łukasz A.

Łukasz A. Team Leader /
Software Architekt /
Senior Java
Developer

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

P.S. Znacie jakiegos dobrego i nie drogiego mechanika/warsztat we Wroclawiu gdzie mozna wyregulowac wtryski, zmienic olej, ten imbusik :) i ogolnie "zakonserwowac" silnik przed zima?

Ok, juz znalazlem: http://www.goldenline.pl/forum/1057924/diagnostyka-we-...
Na Orlenie tankuje rzadko, ale nie zauważyłem problemów, co do BP bardzo
rzadko tankuje, ostatnimi razy tankowałem 2 razy Ultimate ON i niestety auto w
czasie jazdy 2 razy gasło, co nie zdarzyło się nigdy na paliwie z shella czy
też orlenu. Objawy pojawiły się w odstępie 1 miesiąca tylko na paliwie BP z
tej same stacji..Preferuję Shella, przy dużych mrozach V-power.

Czyli rozumiem, ze spokojnie mozna lac normalnego diesla z Shella a podczas mrozow wspierac sie V-Power'em.Łukasz Antoszewski edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 21:50
Łukasz A.

Łukasz A. Team Leader /
Software Architekt /
Senior Java
Developer

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Takie pytanie na szybko.

Zapalila mi sie kontrolka "Coolant" na komputerze wczoraj i dzisiaj rano.
Rozumiem, ze musze uzupelnic plyn chlodniczy, czy moze oznaczac to jeszcze cos innego?
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A3 2.0 TDI 2005 145 tys. km - uzytkowanie

Łukasz A.:
Takie pytanie na szybko.

Zapalila mi sie kontrolka "Coolant" na komputerze wczoraj i dzisiaj rano.
Rozumiem, ze musze uzupelnic plyn chlodniczy, czy moze oznaczac to jeszcze cos innego?

Dolej tak z 100 ml płynu g12+, powinno być ok, a jeśli nie to może być do wymiany czujnik w zbiorniczku.

Następna dyskusja:

Audi A3 2.0 TDI 170 2008 - ...




Wyślij zaproszenie do