Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Jak wypadają pod względem awaryjności i obsługi oba te silniki? Rocznie robię 15-18 tyś 90% miasto, jak trzeba potrafię jeździć eko;], jak trzeba to i sypnę...
W 2.0 tfsi na pewno byłby zrobiony program i na tym koniec modów, w 3.2 jedynie wydech :].
Priorytet to niezawodność jednostki, potem osiągi i spalanie.

Mam porównanie 3 aut, seryjnego 2.0 tfsi oraz 3.2 + s3 z 2.0tfsi 265 ps.
http://www.zeperfs.com/en/match2849-1562-4365.htm
Czy 2.0 tfsi ( 200ps) powiedzmy podciągnięta na 245-250 ps będzie miała osiągi na poziomie 3.2?
3.2 z tego co widać jakoś mocno od s3 nie odstaje, uprzedzę tak wiem s3 można jeszcze programem poprawić, ale to już inny budżet.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 16.02.13 o godzinie 18:32
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Nad czym się tutaj zastanawiać?
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Kosma S.:
Nad czym się tutaj zastanawiać?

Kosma rozumiem że podzielisz się swoimi przemyśleniami ?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Marcin Chruślak:
Kosma S.:
Nad czym się tutaj zastanawiać?

Kosma rozumiem że podzielisz się swoimi przemyśleniami ?

Sam piszesz "Priorytet to niezawodność jednostki, potem osiągi i spalanie". To chyba oczywiste, że wolnossący 3,2 litra będzie bardziej niezawodny.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Kosma S.:
Marcin Chruślak:
Kosma S.:
Nad czym się tutaj zastanawiać?

Kosma rozumiem że podzielisz się swoimi przemyśleniami ?

Sam piszesz "Priorytet to niezawodność jednostki, potem osiągi i spalanie". To chyba oczywiste, że wolnossący 3,2 litra będzie bardziej niezawodny.
Ale ja bym chciał poznać jego wady,zalety, na co zwrócić uwagę itd. Silnik 2.0 powiedzmy znam;], znam wady, znam zalety, znam potencjał.
Slawomir Kubiak

Slawomir Kubiak Prezes
Zarzadu/Partner

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Marcin Chruślak:
Jak wypadają pod względem awaryjności i obsługi oba te silniki? Rocznie robię 15-18 tyś 90% miasto, jak trzeba potrafię jeździć eko;], jak trzeba to i sypnę...
W 2.0 tfsi na pewno byłby zrobiony program i na tym koniec modów, w 3.2 jedynie wydech :].
Priorytet to niezawodność jednostki, potem osiągi i spalanie.

Mam porównanie 3 aut, seryjnego 2.0 tfsi oraz 3.2 + s3 z 2.0tfsi 265 ps.
http://www.zeperfs.com/en/match2849-1562-4365.htm
Czy 2.0 tfsi ( 200ps) powiedzmy podciągnięta na 245-250 ps będzie miała osiągi na poziomie 3.2?
3.2 z tego co widać jakoś mocno od s3 nie odstaje, uprzedzę tak wiem s3 można jeszcze programem poprawić, ale to już inny budżet.
Silnik 3,2 jest z danych technicznych bardzo slaby, moment obrotowy 330 NM przy 3.000/min, silnik 2.0 TFSI 180 KM 320/1500/min, a 2,0 TFSI 211 KM 350 NM/1500, wiec nie ma sensu pod kwestja mocy silnika patrzec na 3,2 Litra.
W Q5 ktorego mialem z silnikiem 3,2 Litra po roku wymienilem, bo palil w miescie 18 Litrow (A4 bedzie moze 16 Litrow bral) i kazdy 2,0 TDI lepiej na swiatlach przyspieszal. Te 265 KM gdzies w tym silinku byly ale gdzie - to nie wiem, nie znalazlem.
Generalnie silniki sa nie awaryjne (to znaczy w mojim urzytkowani, po max 3 latach i 80.000 km ida spowrotem do dealera)
Wiec jak chcesz miec fajny 3.0 Litrowy 6 cylindrowy samochod to tylko szeregowy BMW, a nie Audi.....
(lubie Audi, od lat mam Audi, ale BMW jest w tej klasie silnikow po prostu lepsze)

Pytanie na marginesie: mieszkasz w Warszawie - gdzie ty sie chcesz az tak rozpedac w kraju z generalnym ograniczeniem predkosci - rozumiem to w Niemczech gdzie mieszkam, gdzie nie mamy ograniczenia na Autobahn, ale w Polsce?????
Tomasz Brhel

Tomasz Brhel dziennikarz, RMF FM

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Slawomir K.:

3,2 Litra po roku wymienilem, bo (....)
kazdy 2,0 TDI lepiej na swiatlach przyspieszal.

0 to 80 : 4‚4 s. / 6‚7 s.
0 to 100 : 6‚1 s. / 9‚6 s.
0 to 120 : 8‚5 s. / 1З‚9 s.
0 to 130 : 9‚8 s. / 16‚2 s.
0 to 140 : 11‚1 s. / 18‚8 s.
0 to 160 : 14‚6 s. / 26‚2 s.
80 to 120 min : 4 s. / 6‚4 s.
80 to 120 in 4 : 6‚2 s./ 6‚4 s.
80 to 120 in 5 : 8‚5 s./ 8‚8 s.
80 to 120 in 6 : 10‚9 s./ 12‚6 s.Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.06.13 o godzinie 02:07

konto usunięte

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Ja sie zdecydowalem na 2.0 tfsi z kilku powodow.

- niska akcyza na woz z tym silnikiem
- brak problemów z zakupem czesci zamiennych oraz eksploatacyjnych i ich niska cena. wiekszosc czesci pasuje ze skody/VW
- niskie spalanie - ok 10 l/100 km
- niewielkie opłaty za ubezpieczenie
- nie powinno byc problemow z odsprzedaza
- duze mozliwości bezpiecznego podniesienia mocy do 232 - 245 koni oraz ok 60-80 Nm . Mam do niego przygotowane 4 programy od 232 koni do 256 koni , które w razie potrzeby moge w krótkim czasie wgrac .
- samochód wazy duzo mniej niż z silnikiem 3.2 , dzieki temu jest przyspiesza elastycznie nawet na najsłabszym modzie 232 ps .zobacz tutaj :

https://www.facebook.com/photo.php?v=271653559657180&se...
Jesli chodzi o moda na prawie 260 koni , to nie polecam ponieważ przy tej mocy auto zdecydowanie cierpi . Znaczaco wydluzony jest czas wtrysku , tolerancje na wysoką temperature w komorze spalania sa podniesione prawie o 10 % , oraz turbina dmucha duzo wiecej niz przy standardowym bezpiecznym modzie.

Ogólne wrazenia po chiptuningu 2.0 TFSI opisalem tutaj :
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/chiptuning-2/chi...
za ok miesiac wrzuce wykresy z hamowni

Teraz minusy :
-silnik "je" olej - ok 2-3 litry miedzy wymianą . Niezależnie od tego czy jedzi na chipie , czy na serii ( auto o przebiegu ok.100000 . pytalem w ASO u Bełta - powiedzieli ze to norma )

- napęd na ośkę, bo zdecydowanie jest wyczuwalny nadmiar mocy i zerwanie przyczepności z gazu nastepuje nieraz i na 4 biegu .oj, przydałoby się ,zeby był pędzony na 4 koła .

- na seryjnym programie( 200 ps ) jest niemrawa z dołu i pali wiecej ok ok 1-1,5 litra wiecej niz na chipie !!

Kolejną TT kupię w 2,0 TDI Quattro i zaszczepię ją na jakies 210 koni i dodam z 80 Nm - wydaje mi sie ,ze to powinien byc niezly kompromis pomiedzy osiagami , ekonomią i niezłą trakcją. Znam ten silnik , ale z A3,A4 oraz passatów i wiem ze chodzi dobrze , szczególnie po zrobieniu moda( +30 Ps , +60 Nm ) .Mysle ,ze w TT tez fajnie sie sprawdzi
Jak juz ją kupie , zaszczepię i bede miał po testach to dam znac .Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.02.14 o godzinie 10:24
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż Audi

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Ja bym brał 3.2, dźwięk, kultura pracy silnika nieporównywalna do 2.0.
Na pewno 2 litry można podgonić programem i będzie to fajnie śmigać, ale czy o to tak naprawdę chodzi... Jak będziesz potrzebował przycisnąć to i 3.2 się sprawdzi, a o dziesiąte sekundy nie ma co walczyć, to nie tor ;)
Z tego co kojarzę, przy silniku 3.2 zawsze występowało Q, nie wiem jak jest z 2.0.
Jeśli chodzi o spalanie, na pewno dużo więcej spali od mniejszego silnika, ale jest też opcja LPG i wtedy jeździsz poniżej kosztów 2.0.

Podsumowując bierz 3.2 :)
Tomasz Brhel

Tomasz Brhel dziennikarz, RMF FM

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Mar L.:
.... 2.0 tfsi (...) teraz minusy :
-silnik "je" olej - ok 2-3 litry miedzy wymianą .

To może być zaleta, wystarczy co 10k wymienić filtr :-)

A tak poważnie... jeżeli to prawda, to jest to chyba dyskwalifikujące dla tego silnika ( mój leciwy 1.8T z przebiegiem 236k zużywa około litra na 15k czyli w sumie nie potrzeba dolewek )

3.2 oleju w ogóle nie konsumuje. Co do serwisowania, to trzeba się wykazać pewnym.... wysiłkiem intelektualnym, żeby nie popłynąć finansowo.

Przykłady:
1. Zbiornik wyrównawczy z logo Audi 140PLN, ten sam z logo Skody 70PLN
2. Czujnik temperatury 140PLN, ten sam tyle, że od Fabii 1.2 (!) 30PLN - ta sama część o tym samym numerze z logo Audi...

Pewnych rzeczy oczywiście się nie przeskoczy komplet świec - 240 - 300PLN jest ich sześć.

Ogólnie silnik jest dość skomplikowany - zmienne długości kanałów dolotowych, zmienne fazy rozrządu, poza tym jest.... duży, więc, żeby na przykład wymienić łańcuch rozrządu trzeba silnik wyciągać.

Ale jako duży wolnossący jest wdzięcznym obiektem do dalszych modyfikacji, zarówno dla oszczędnych ( gaz nie stanowi problemu, przynajmniej dla modeli bez bezpośredniego wtrysku ) jak i dla głodnych wrażeń - jeździ po Polsce kilka modeli o mocach rzędu 420 - 500KM.

Ale tak sobie myślę, że fabryczne 250KM, zwłaszcza z DSG w większości przypadków wystarczy... :-)
Damian K.

Damian K. POWERSTONE -
POWERSCREEN -
NEUENHAUSER

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Tylko zasadnicze pytanie brzmi tak jak Kolega wcześniej Napisał ...
Czy Porównanie jest tak do końca Adekwatne - silnika z turbiną rzędowego ( wyśrubowany )
z widlastą V6tką 3.2 wolnossącą , ciężko to ugryźć tak uczciwie '
Dziwi mnie informacja kolegi od Q5 <Sławomira< że nie było czuć mocy.. :( , rozumiem że automat zabiera trochę "mocy" , ale że aż tak źle ..? szkoda.

o gustach się nie rozmawia :) - ja bym brał Vidlastą 3.2 - może ciężej się wkręca od Turbiaka , ale mruczenie Vałki jest nie do opisania , i nie ma się co oszukiwać , żywotnością objedzie 4-cylitrowy Turbo.

pozdrawiam i trafnych Wyborów
Paweł Rom

Paweł Rom Student, PW

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

Slawomir K.:
Silnik 3,2 jest z danych technicznych bardzo slaby, moment obrotowy 330 NM przy 3.000/min, silnik 2.0 TFSI 180 KM 320/1500/min, a 2,0 TFSI 211 KM 350 NM/1500, wiec nie ma sensu pod kwestja mocy silnika patrzec na 3,2 Litra.
W Q5 ktorego mialem z silnikiem 3,2 Litra po roku wymienilem, bo palil w miescie 18 Litrow (A4 bedzie moze 16 Litrow bral) i kazdy 2,0 TDI lepiej na swiatlach przyspieszal. Te 265 KM gdzies w tym silinku byly ale gdzie - to nie wiem, nie znalazlem.
Generalnie silniki sa nie awaryjne (to znaczy w mojim urzytkowani, po max 3 latach i 80.000 km ida spowrotem do dealera)
Wiec jak chcesz miec fajny 3.0 Litrowy 6 cylindrowy samochod to tylko szeregowy BMW, a nie Audi.....
(lubie Audi, od lat mam Audi, ale BMW jest w tej klasie silnikow po prostu lepsze)

Pytanie na marginesie: mieszkasz w Warszawie - gdzie ty sie chcesz az tak rozpedac w kraju z generalnym ograniczeniem predkosci - rozumiem to w Niemczech gdzie mieszkam, gdzie nie mamy ograniczenia na Autobahn, ale w Polsce?????

Po pierwsze silnik ktory miales w Q5 to zupelnie inny silnik niz w TT. TT ma 3.2 VR6, natomiast w Q5 montowane byly 3.2 FSI. Po drugie zycze powodzenia jesli porownujesz osiagi sredniej wielkosci suva z malym 4 miejscowym roadsterem ktory wazy bagatela 400kg mniej. Przeciez to oczywiste ze Q5 z takim silnikiem nie bedzie jechac. Takie porownanie jest zupelnie bezuzyteczne. Zeby Q5 zbierala sie podobnie do 250 konnej tt 3.2 musialaby miec conajmniej 300KM o ile nie wiecej.

Temat: A3 3.2 vs 2.0 TFSI( 200 ps)

A co powiecie o a5 z silnikami wlasnie 3.2 fsi i 2.0 tfsi. Czy naprawde zeryjna 2.0 połyka bez problemu 3.2? Pytam o serie bo podkrecic mozna oba modele. Jesyem na kupnie ale niewiem wlasnie ktory silnik wybrac. Mowa o przedliftowych wersjach

Następna dyskusja:

Audi A4 2.0 TFSI quattro - ...




Wyślij zaproszenie do