Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Witam
Zauwazylem niepokojocy wzrost spalania mojego Audi A3 2002r, 1.9 TDI ASZ 130KM, po wykonaniu kilku tras Polska-Niemcy.
Spalanie nagle z sredniego 5.9-6.1 skoczylo na 6.8, przy czym ta pierwsza wartosc byla osiagana na klimie, a ta druga nawet bez klimy i na nowych oponach.
Na co mam sie szykowac, czy nie czas na na przeczyszczenie turbiny?
Z gory dziekuje za pomoc.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

sprawdz korekce i Bipy kanały 18-23 pewnie któras pompka leje
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Czujniki temperatury, przepływka, N75, EGR, filtr paliwa, termostat! itd itd...na pewno spadła trochę moc, skompensowałeś to prawą nogą i wzrosło spalanie. Podłącz komputer, odczytaj błędy; jeśli masz możliwość to zrób logi.

Silnik już trochę stary więc zwykły interface KKL/Viaken wystarczy. Swoją drogą ja takie różnice widzę kiedy leję paliwo z różnych stacji ;) Ciśnienie w oponach też potrafi robić różnicę.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.06.13 o godzinie 23:38
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Podlacze najpierw VAGa, tak jak Panowie poradzioiscie i zobaczymy co wyskoczy.

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

zacznij od sprawdzenia stanu wkładki filtra powietrza :D
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Witam

Poniżej linki do logów:
00:
http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130447.html
03:
http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130446.html

18:
http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130444.html
Znalazłem, że te wartości 4.0 oznaczają "małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty".

23:
http://vaglog.rtnet.pl/qkizun_130445.html
Tu chyba jest ok, bo zakres dopuszczalny to -30 do +30.

Nie wiem, czy jest tu coś nie tak. Z góry dziękuję za pomoc.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Te dawki z 18 to niemozliwe albo 0 albo 4 ? jakiś kosmos
Robiłeś to na cieplym silniku? jakim programem?

ponadto bipy na pierwszej pompce sa podwyższone wiec ona pierwsza padnie i co mnie zastanawia to przepływka zawyża wartości, zrób logi na ciepłym z przepływką i z odłaczoną prepływką
dawka +4 to dużo paliwka więcej
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Wszystko robione bylo na silniku cieplym (~90oC), na 3 biegu, rozpedzanie auta od min do ~3500 rpm, droga pozioma, bez gorek. W samochodzie byly 3 osoby.
Do tego loga 18 znalazlem taka legende, tyle ze do statycznego testu:
b) statycznej (na biegu jałowym) - 018. Na każdym z cylindrów powinny się ukazać wartości 0, jeśli tak nie jest należy sprawdzić kody błędów:

000 prawidłowa regulacja
002 sterowanie podczas rozruchu
004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
032 liczba próbkowania zbyt mała
064 błąd przetwarzania
128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliweTen post został edytowany przez Autora dnia 11.06.13 o godzinie 08:30
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

no to weż sobie single reading i wpisz 018 ciekawe co bedziesz mial w poszczególnych blokach mierzonych. Wartości 0 to tylko teoria zawsze coś jest na minusie albo na plusie, przy czym przy pompkach te minusy lubimy:)
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Przepływomierz ma bardzo dziwne wskazania (grupa 03) tzn raz za małe, raz za duże. Myślę, że turbo przeładowuje (grupa 11 logi dynamiczne). Przy 2226 obr/min masz 2609 (mbar?). Dziwię się, że silnik nie wskakuje w tryb awaryjny. Wg mnie czyszczenie sztangi regulacji łopatek w turbinie + ew. podmiana przepływomierza.

/edit: logi dynamiczne robi się z "gazem w podłodze" od 1500 do 4000 obr/min. Wydaje mi się, że wciskałeś gaz stopniowo i logi mogą być niewiarygodne. Myślę, że jak zrobisz przy pełnym "bucie" dostaniesz
notlaufa czyli błąd przeładowania i tryb awaryjny, który na pewno poznasz ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.06.13 o godzinie 22:43
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Bardzo dziękuję za pomoc, sprawdzę to jeszcze na bardziej dociśniętym gazie.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Tomasz W.:
Bardzo dziękuję za pomoc, sprawdzę to jeszcze na bardziej dociśniętym gazie.

Nie bardziej... tylko III biegi i do deski ;) Wg mnie sztanga regulacji turbiny się przycina bo za wolno reaguje i momentami przeładowuje. To coś jest sterowane podciśnieniem z tzw. zaworu N75, który też może być uszkodzony. Nie wiem jakie powinno być ciśnienie doładowania dla silnika ASZ ale na pewno nie 2600 mbar. Powinno być albo 2200 albo 2400.
Podjedź do kogoś z kanałem i niech sprawdzi czy da się swobodnie ruszać tą sztangą. Na zdjęciu "actuator rod".
Jak już w końcu silnik wejdzie w tryb awaryjny to będziesz wiedział na pewno.


Obrazek
Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.06.13 o godzinie 23:18
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

To nie turbo raczej, cisnienie reguluje dość płynnie , cos jest z przepływką, Ale najdziniejsze to te 850 MAF specified na trzecim kanale w szerokim zakresie obrotów to tak nie powinno być. Pompki sa Ok, 3cia troche słabsza ale generalnie B dobrze.
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Ok, czyli jest małe ryzyko pchania autka przez autostradę w czwartek, ale trzeba mi wpaśc na kanał do kolegi w najbliższym czasie. Dziękuję.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Robert L.:
To nie turbo raczej, cisnienie reguluje dość płynnie , cos jest z przepływką, Ale najdziniejsze to te 850 MAF specified na trzecim kanale w szerokim zakresie obrotów to tak nie powinno być.

To jest akurat ok ;) Turbo przeładowuje i jest to ewidentne. Albo N75 albo coś zapieczone. Wszystko co powyżej 900 mg/str to bezdyskusyjnie
jest przeładowanie.

Tak powinien wyglądać wykres MAF actual:

Obrazek
Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.06.13 o godzinie 11:13
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Kosma S.:
Robert L.:
To nie turbo raczej, cisnienie reguluje dość płynnie , cos jest z przepływką, Ale najdziniejsze to te 850 MAF specified na trzecim kanale w szerokim zakresie obrotów to tak nie powinno być.

To jest akurat ok ;) Turbo przeładowuje i jest to ewidentne. Albo N75 albo coś zapieczone. Wszystko co powyżej 900 mg/str to bezdyskusyjnie
jest przeładowanie.

Tak powinien wyglądać wykres MAF actual:

Obrazek

A dlaczego patrząc na przeplywke mowisz że przeładowywuje? 2400-2600 to żadne przeładowanie w bloku 11 to tylko 1600 mbara ponad atmosferyczne te suszarki dmuchają 2000 i nie łapie not laufa przy chwilowym doładowaniu
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Robert L.:

A dlaczego patrząc na przeplywke mowisz że przeładowywuje?

Patrzę na 11. Przy 2200 obr jest przeładowanie o ponad 300 mbar, zaraz potem N75 zbija ciśnienie do zadanego, stabilizuje się przy ok 2400 obr. Ten "pik" przy sprawnej turbinie powinien wystąpić wcześniej, między 1600 a 1900 obr/min. Łopatki albo sztanga są zapieczone w ten sposób, że dla niskich obrotów samochód ma ewidentnego muła i ciśnienie ładowania jest o wiele za małe. Zwróć uwagę, że do 1900 obr prawie nie masz ładowania ;) Założę się, że powyżej 2 tys obr wyrywa z kapci ;) Turbo się rozkręca i daje czadu. Nie mówię, że to dużo bo zdażają się przeładowania o 0.5 bara (2.9 bar w logach) ale wtedy jest już tryb awaryjny i notlauf czyli "7965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation".

Cały wzrost spalania to efekt prawej nogi i braku mocy poniżej 2 tys obr.
Robert L.

Robert L. Mechanical Engineer,
TRW Polska

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Kosma S.:
Robert L.:

A dlaczego patrząc na przeplywke mowisz że przeładowywuje?

Patrzę na 11. Przy 2200 obr jest przeładowanie o ponad 300 mbar, zaraz potem N75 zbija ciśnienie do zadanego, stabilizuje się przy ok 2400 obr. Ten "pik" przy sprawnej turbinie powinien wystąpić wcześniej, między 1600 a 1900 obr/min. Łopatki albo sztanga są zapieczone w ten sposób, że dla niskich obrotów samochód ma ewidentnego muła i ciśnienie ładowania jest o wiele za małe. Zwróć uwagę, że do 1900 obr prawie nie masz ładowania ;) Założę się, że powyżej 2 tys obr wyrywa z kapci ;) Turbo się rozkręca i daje czadu. Nie mówię, że to dużo bo zdażają się przeładowania o 0.5 bara (2.9 bar w logach) ale wtedy jest już tryb awaryjny i notlauf czyli "7965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation".

Cały wzrost spalania to efekt prawej nogi i braku mocy poniżej 2 tys obr.

Nie widziałem jeszcze turba zapieczonego w pozycji ściągnietej sztangi bo by nie ładowało w ogóle w niskim zakresie, może N75 póżno przełacza podciśnienie na gruche i dlatego to opóznienie, ale to jest kosmetyka , nie takie piki widziałem i było OK

Jak by było jak piszesz to by nie przeładował nigdy:)Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.06.13 o godzinie 15:29
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: 1.9 TDI ASZ 130KM nagly wzrost spalania

Robert L.:

dlatego to opóznienie, ale to jest kosmetyka , nie takie piki widziałem i było OK

Może same modowane oglądałeś ;)

Następna dyskusja:

Audi A4 kombi B6 1,9 TDI 13...




Wyślij zaproszenie do