Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Lidia K.:
Skoro nie dojeżdżają do Zielonej pociągi, teraz też nie dolatuje samolot, to się w końcu okaże, że to miasto to zaścianek nie tylko Europy, ale i Polski.

Najprostsza współczesna definicja miasta?
Miasto = uniwersytet + lotnisko.

A jak w tą definicję wpasowuje się nasze miasto?
Zielona Góra = 3/4 uniwersytetu + 1/4 lotniska.
A szkoda by było, bo to fajne miejsce, w którym sporo się dzieję. Ale pewnie przestanie, bo nie będzie jak do niego dotrzeć.
Ja chętnie bywałabym częściej, ale mnie odstrasza czas podróży.

To powtarzająca się opinia ludzi z Polski.
O ile nawet często mają pozytywne zdanie o samym mieście,
ale za to - jeszcze częściej - wyrażają negatywne zdanie o dostępności zewnętrznej tj. ilości i jakości połączeń.
Niestety: trudno się dziwić.

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

pociągami podróżowała nawet armia sowiecka

Stary, to to jest dopiero demagogia :)).

jesli PKP nie zostanie doinwestowane

Telekomunę też przez "wieki" doinwestowywano. Nie tędy droga.
Lidia K.

Lidia K. Witajcie w świecie
kabaretów

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Grzegorz Szymański:
sorry ale to demagogia :P jesli PKP nie zostanie doinwestowane to
nawet całemu województwu grozi wykluczenie i postępująca degeneracja; przypomne problem biedy na PKP- stare i brzydkie wagony, brak w nich ogrzewania, malo wagonow w zapleczu i scisk w przedziałach, jak po sylwku, popsute lokomotywy, brak paliwa dla szynobusów, pękające stare szyny- po prostu: chaos.

pociągami podróżowała nawet armia sowiecka, jak się wycofywała z Polski, bo wiedziała, że to masowy oraz tani środek lokomocji i pociągi to podstawa logistyki np. w Austrii i nie tylko, nie wspomne o pasażerskich TGV we Francji; kasa na kolej, zamknąć port lotniczy! Ekologia i ekonomia oraz zasięg społecznej użyteczności przemawiają za PKP.

Demagogia? Powołujesz się na "stare dobre czasy" widzę, ale teraz czasy się trochę zmieniły i transport lotniczy jest równie ważny, jeśli nie ważniejszy niż naziemny.
A to, że w Austrii czy Francji mają świetnie rozwiniętą kolej, cóż, lotniska i transport lotniczy nie są w zdecydowanie gorszej kondycji. Nie sądzę, żeby również wychodzili z założenia, że będą wyłącznie dotować koleje i pozamykajć lotniska.

Poza tym w naszym ukochanym PKPowskim grajdołku zmieści się każda dotacja, nawet największa, a bałagan, brud i smród pociągów nie ulegnie zmianie. Także argument ekonomiczny jest akurat kiepski.
To jest studnia bez dna.

Połączenie lotnicze jakie było, takie było, ale zajmował się nim prywatny przewoźnik i można się było dostać do Zielonej Góry w trzy, a nie jak pociągiem /i to przy dozie szczęścia/ w 7 godzin. Wliczyłam już czas dojazdu do dworców, dotarcia z Babimostu do Zielonej i takie tam...

konto usunięte

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Lidia K.:
Zgadzam się, z jednym jednak wyjątkiem.

w 7 godzin.

Bez problemu w 5h/5,5h. Często śmigam do Zielonej z Warszawy.
Lidia K.

Lidia K. Witajcie w świecie
kabaretów

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Robert Malinowski:
>> Bez problemu w 5h/5,5h. Często śmigam do Zielonej z Warszawy.

Przejazd w 7 godzin - miałam na myśli, to co napisałam, że doliczam dojazd do dworca, zakup biletu, przejazd pociągiem do Zielonej /TLK 6 godzin/.
Dlatego też przeliczyłam podróż samolotem, jako 3 godziny, bo trzeba dotrzeć na lotnisko w Warszawie i potem z Babimostu do Zielonej Góry, choć leci się godzinkę.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Historię eszelonów Armii Czerwonej można wesprzeć wspomnieniem przerzucenia carskiej armii Koleją Warszawsko-Wiedeńską w 1849 roku. Albo manewrem kolejowym konfederackiej Armii Johnstona z Doliny Shenandoah pod Bull Run w 1861 roku.
Też w sumie na bieżący temat. Tylko, że ciekawej.
---
Znamy wszyscy niewesoły stan PKP. A powtarzanie mantry o likwidacji lotnisk pomoże kolejom mniej więcej tyle co choremu na katar nos w gips.

konto usunięte

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Lidia K.:
Robert Malinowski:
>> Bez problemu w 5h/5,5h. Często śmigam do Zielonej z Warszawy.

Przejazd w 7 godzin - miałam na myśli, to co napisałam, że doliczam dojazd do dworca, zakup biletu, przejazd pociągiem do Zielonej /TLK 6 godzin/.
Dlatego też przeliczyłam podróż samolotem, jako 3 godziny, bo trzeba dotrzeć na lotnisko w Warszawie i potem z Babimostu do Zielonej Góry, choć leci się godzinkę.
Jeśli by policzyć ile zajmuje przyjazd do zielonej od momentu porannego golenia to wyjdzie grubo więcej jak 7h. Nie wiem dlaczego doliczasz komunikacyjny problem Warszawy do długości trwania przejazdu pociągiem.

Sam pociąg jedzie któcej niż 7 czy nawet 6h. Lech (ten "lepsiejszy", bilet za 120zł) jeździł 4:30 (+/- 10min maks!), ten nowy (TLK), po zmianie rozkładu jedzie maksymalnie 5 i pół godziny. Jeździłem każdym z osobna już przynajmniej cztery razy.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Zdecydowana większość podróżujących nie mieszka bezpośrednio na węźle autostrady, dworcu, czy w porcie lotniczym.

Podawany przez przewoźników rozkładowy czas podróży jest tylko czasem nominalnym jaki zajmuje przemieszczenie się środkiem transportu między punktami sieci.

Dostępność - mierzona czasem i kosztem dotarcia - do tych punktów jest tak samo istotna jak nominalny czas i koszt przemieszczania się między nimi.

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Lidia K.

Lidia K. Witajcie w świecie
kabaretów

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Robert Malinowski:

Sam pociąg jedzie któcej niż 7 czy nawet 6h. Lech (ten "lepsiejszy", bilet za 120zł) jeździł 4:30 (+/- 10min maks!), ten nowy (TLK), po zmianie rozkładu jedzie maksymalnie 5 i pół godziny. Jeździłem każdym z osobna już przynajmniej cztery razy.

Dojeżdżam do centrum z końca Warszawy w 20 minut, to i tak mniej niż dokulanie się PKSem z Babimostu, także o problemie komunikacyjnym nie ma mowy.
TLK ma w rozkładzie dojazd w 5 godzin i bodajże 43 minuty, ale nie o minuty chodzi. Ja też nim jeżdżę i jak się zdarzy spóźnienie to i 6 godzinek mija.

Chciałam tylko porównać rzeczywiste czasy dostania się do Zielonej, czyli nie przelot prawie godzinę, a podróż pociągiem 5,43. Tylko do podróży samolotem trzeba dodać dojazd i powrót z lotnisk, bo to w przypadku Zielonej Góry jest jednak podróż 40km do Babimostu. To samo zrobiłam z przejazdem pociągiem.

Mam nadzieję, że w końcu wyjaśniłam tak, że już nie będziesz musiał się czepiać minut i robić uszczypliwości w kierunku warszawskiej komunikacji drogowej ;-), bo niestety, najczęściej problemy mają przyjezdni, mieszkańcy znają takie drogi, żeby omijać korki :-).
Lidia K.

Lidia K. Witajcie w świecie
kabaretów

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Grzegorz Szymański:
>
Twoje lotnisko to relikt i pora to zrozumieć zanim kolejny samolot spadnie...
>
Tego przyznam nie rozumiem, przecież transport lotniczy jest jednak najbezpieczniejszy.
Zdarza się, że samolot spada, ale tak samo się zdarza, że autokar wypada z trasy, czy pociąg z szyn.

Mam wrażenie, że idąc Twoim tokiem myślenia, albo nie powinniśmy w ogóle podróżować i korzystać z komunikacji, albo przesiąść się na bryczki konne, choć one też cholerka potrafiły zgubić koło ;-).
pod nosem jest lotnisko w Berlinie, ale też Ławica i port we Wrocławiu;
Pod nosem? Już do Babimostu to zawsze była wyprawa, a Ty twierdzisz, że do Poznania, czy Berlina nie jest daleko. Jeśli trzeba dostać się do lotniska w innym mieście to podróż nagle się robi bardziej uciążliwa. A łatwość komunikacji, a przede wszystkim szybkość /jednak tu przoduje transport lotniczy/ to jest teraz być albo nie być dla miasta.

konto usunięte

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Lidia K.:
Dojeżdżam do centrum z końca Warszawy w 20 minut

Ścigaczem? :)

Mam nadzieję, że w końcu wyjaśniłam tak, że już nie będziesz musiał się czepiać minut i robić uszczypliwości w kierunku warszawskiej komunikacji drogowej ;-)

Ale uszczypliwości są zasadne, bo albo mierzymy czas przelotu+dojazd do zielonej z Babimostu v czas przejazdu pociągiem, albo w ogóle ;). Uważam sugerowaną przez Ciebie topologię za niesprawiedliwą i tyle :).

Sama zaś warszawska komunikacja miejska to inna bajka.

bo niestety, najczęściej problemy mają przyjezdni, mieszkańcy znają takie drogi, żeby omijać korki :-).

Narzeczona to rodowita Warszawianka, która pamięta czasy rozpoczęcia budowy metra. Samochodu z wyboru nie mamy do dziś. Znamy drogi i dróżki, motywy i motywiki, ale pewnych sytuacji przeskoczyć się nie da. A na centralny jedziemy z Chrzanowa. To w sumie też "drugi koniec Warszawy". Przy dobrych wiatrach to 45min. W godzinach szczytu (bez jakichś strasznych rzeczy na drodze) zdarzało mi się jechać (autobus) w okolice Marriotta dobre 1:45min. Druga nitka metra też po coś jednak powstaje. Gdyby drogi były drożne, nie byłoby takiej potrzeby (choć to oczywiste, że -nomen omen- nie tędy droga ;)).

Przy tym wszystkim, nie odbieraj mnie jako kolejnego narzekającego "przyjeździucha" :). Warszawa to naprawdę piękne miasto, miasto do którego przeprowadziłem się z intencją asymilacji, nie zaś siania zamętu :).
Lidia K.

Lidia K. Witajcie w świecie
kabaretów

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Robert Malinowski:
Lidia K.:
Dojeżdżam do centrum z końca Warszawy w 20 minut

Ścigaczem? :)
Autem albo metrem :-).
Mam nadzieję, że w końcu wyjaśniłam tak, że już nie będziesz musiał się czepiać minut i robić uszczypliwości w kierunku warszawskiej komunikacji drogowej ;-)

Ale uszczypliwości są zasadne, bo albo mierzymy czas przelotu+dojazd do zielonej z Babimostu v czas przejazdu pociągiem, albo w ogóle ;). Uważam sugerowaną przez Ciebie topologię za niesprawiedliwą i tyle :).

Dobra, masz inną skalę porównawczą i nie dogadamy się ;-).
>> Przy tym wszystkim, nie odbieraj mnie jako kolejnego
narzekającego "przyjeździucha" :). Warszawa to naprawdę piękne miasto, miasto do którego przeprowadziłem się z intencją asymilacji, nie zaś siania zamętu :).

Nie odbieram :-). Ja z kolei mieszkam tu, ale zachwycona nie jestem, choć staram się nie narzekać.

konto usunięte

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Póki co, to i tak dyskusja chwilowo stała się bezprzedmiotowa:

http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,89824...
Lidia K.

Lidia K. Witajcie w świecie
kabaretów

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

Paweł B.:
Póki co, to i tak dyskusja chwilowo stała się bezprzedmiotowa:

http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,89824...


Umieściłam ten artykuł stronę wcześniej.

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Port Lotniczy Zielona Góra vel Babimost

O jak fajnie. Media się nam rozpisały, więc teraz robisz nam prasówkę-linkówkę z tematu KDP ? :)))

Ciekaw jestem czy pamiętasz taką prezentację z 2008 roku.
Na UZ prezentowana była koncepcja z poprowadzeniem linii KDP Poznań-Berlin aby przebiegała bliżej Zielonej Góry.
A także - w dalszej kolejności - wykorzystanie tego przebiegu do połączenia KDP Berlin - Zielona Góra - Wrocław - Kraków...

To może pamiętasz autora pomysłu?

Grzegorz Szymański

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

W odwiedzinach ... Zielona ...




Wyślij zaproszenie do