Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Krzysztof W.:
Chętnie poznałbym przyczyny "dużej tolerancji" moderacji dla następujących sformułowań :
A czy ktoś z użytkowników ZGŁASZAŁ to do MODERACJI?
Każdemu z użytkowników PRZYSŁUGUJE głos. Kilka głosów do moderacji, w tej samej sprawie, ułatwia 'czyszczenie' z wpisów.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Rafał Hostyński:
Krzysztof W.:
Chętnie poznałbym przyczyny "dużej tolerancji" moderacji dla następujących sformułowań :
A czy ktoś z użytkowników ZGŁASZAŁ to do MODERACJI?
Każdemu z użytkowników PRZYSŁUGUJE głos. Kilka głosów do moderacji, w tej samej sprawie, ułatwia 'czyszczenie' z wpisów.
Nie bierz tego do siebie, Rafał. Zresztą wiesz, że zgłosiłem. Rozumiem, że trudno reagować na pojedyncze zgłoszenia, ale nie sądzę, żeby nie odezwali się w tej sprawie sami poszkodowani (chyba żadne z cytowanych sformułowań nie dotyczyło agresji moim kierunku).

Jeśli dobrze kojarzę z innego tematu, Ty akurat "sprzątasz" dość elegancko, wycinając fragmenty, a nie całe wypowiedzi. Abstrahując od "kóltóry" WW, zamieścił parę ciekawych informacji i sądzę, że warto by je pozostawić, dlatego dobrze by było rozwiązać to w ten sposób.

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

wychodzą powoli absurdy planistyczne tej ekipy

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Rafał Hostyński:
Miasto to nie tylko miejsce tylko dla osób z autami. We Wrocławiu żyje masa ludzi starszych, dla których jedyną formą przemieszkania się jest wybór pomiędzy KM, rowerem lub własnymi nogami.


Rafale, ludzie starsi na rowerach? Nie w Polsce raczej.
Poza tym: nikt nie mowi, ze miasto to miejsce TYLKO dla osob z autami. Zmieniłbym to na ROWNIEZ dla osob z autami.
Slusznie wydzielono pewne obszary centrum z ruchu, warto było. Ale tych miejsc juz dosc, wyspy na Odrze, rejon Uniwersytetu, Kuznicza, Szewska, Rynek, Solny, Ostrów Tumski... Tyle starczy.

Zamykanie dalszych kwartalów to juz absurd, zabijanie miasta.
Agnieszka B.

Agnieszka B. Chciałabym zostać
krasnalem :)

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

pomysł posła Mroczka świadczy o jego ignorancji i mozna sie z niego posmiac, tyle..
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Jan Kowalski:
Rafał Hostyński:
Miasto to nie tylko miejsce tylko dla osób z autami. We Wrocławiu żyje masa ludzi starszych, dla których jedyną formą przemieszkania się jest wybór pomiędzy KM, rowerem lub własnymi nogami.
Rafale, ludzie starsi na rowerach? Nie w Polsce raczej.
Trzeba przełamać stereotyp polskiego emeryta stojącego w kolejce w najbliższej przychodni.
Na moim osiedlu wielu starszych [proszę bez obrazy] 50+ traktuje rower jako 'zdrowy' środek lokomocji ;)
Poza tym: nikt nie mowi, ze miasto to miejsce TYLKO dla osob z autami. Zmieniłbym to na ROWNIEZ dla osob z autami.
Tu się zgodzę, bo nie chodziło mi o wycięcie aut, ale o zrównanie praw. Zawsze będzie tak, że ci którym się zabiera będą protestować, bo niby dlaczego mają protestować ci, którym się coś daje?
Slusznie wydzielono pewne obszary centrum z ruchu, warto było. Ale tych miejsc juz dosc, wyspy na Odrze,
Tutaj woła o pomstę do nieba brak ruchu tramwajów [na odcinku Bema - Hala Targowa] i przejazdu np. dla pojazdów upoważnionych [np. karetki]. Oczywiście zasłanianie się niewyremontowanym mostem, to zasłona dymna urzędu i warto byłoby w tej spawie drążyć temat, by udrożnić ten odcinek dla zbiorowego transportu miejskiego.

Każdy z nas ma swoje zdanie i najważniejsze, że z wieloma opiniami - choć czasem trudno się zgodzić, to przynajmniej się z nimi zapoznać.
Dawid Superson

Dawid Superson Student,
Politechnika
Wrocławska

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Ja zrobił bym pas ruchomych schodów po całości przejścia, wtedy żaden muzyk z kapeluszem nie zaszedł by mi drogi kiedy ewidentnie daję znać że tego nie chcę :-)

a pozostałą cześć ogłosił bym zabytkiem, żeby nie kombinowali tam więcej.

Swoją drogą pasy przez Kazimierza są 50 m od przejścia, przy krzyżówce z Szewską, może tymi pasami lepiej się zająć i postawić tam jakiś most - kładkę dla pieszych, korków to nie rozładuje, ale piesi i rowerzyści nie będą musieli czekać na światłach ;-)

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Dawid Superson:
Ja zrobił bym pas ruchomych schodów po całości przejścia, wtedy żaden muzyk z kapeluszem nie zaszedł by mi drogi kiedy ewidentnie daję znać że tego nie chcę :-)

a pozostałą cześć ogłosił bym zabytkiem, żeby nie kombinowali tam więcej.

Swoją drogą pasy przez Kazimierza są 50 m od przejścia, przy krzyżówce z Szewską, może tymi pasami lepiej się zająć i postawić tam jakiś most - kładkę dla pieszych, korków to nie rozładuje, ale piesi i rowerzyści nie będą musieli czekać na światłach ;-)

czyli rowerzysta ma wziac rower na plecy i po schodach wchodzic?
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:
czyli rowerzysta ma wziac rower na plecy i po schodach wchodzic?
'Ruchome schody' mają postać nie tylko 'schodów' więc i dla rowerzystów i dla osób z wózkami lub na wózkach byłoby to jakieś ułatwienie komunikacyjne.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

We wczorajszym papierowym wydaniu GWR, prezydent naszego miasta deklarował m.in. (w perspktywie kilkuletniej) ograniczenie, a nie całkowite zamykanie trasy WZ, połączone z remontami ulic mających przejąć część ruchu z "WuZetki"

Ile z tych deklaracji się uchowa? zobaczymy.

Natomiast co do tych wszystkich naukowych dowodów słuszności zamykania ulic, które wygooglał jeden z uczestników dyskusji, to moim zdaniem, teorie te niekoniecznie się we Wrocławiu sprawdzają (przynajmniej na razie, o ile w ogóle ktoś z nich przy planowaniu zmian korzystał). Dowodem tego są regularne relacje mediów z miejskich korków.

Proponuję zatem zakończyć jałowe dyskusje i pyskówki w imię powrotu do poszukiwań bardziej konstruktywnych pomysłów na poprawę komunikacji w mieście.Bartosz S. edytował(a) ten post dnia 13.04.12 o godzinie 09:57

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Mieliśmy już wklejony komentarz do artykułu o korkach, w którym radny Krzysztof Bramorski zapowiadał zorganizowanie spotkania poświęconego zmianom i planom zmian komunikacyjnych we Wrocławiu. Czekam na nie z niecierpliwością - ba, sprawdzam nawet stronę P. Bramorskiego, żeby jego zapowiedziana aktywność mi nie umknęła. Mam nadzieję dowiedzieć się na tym spotkaniu nie tylko konkretów na temat planowanych zmian, ale i więcej na temat zespołu ds. komunikacji, który został powołany przez UM. Bo póki co - przeczytałam, że powstał.

Może gdyby z zapowiedzi spotkania zostały tylko zapowiedzi, to się pokusić o zorganizowanie?

Pomijając, że boję się, że spotkanie na żywo, nawet moderowane, zmieni się w arenę krzykaczy i spotkanie samych specjalistów od komunikacji.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Katarzyna N.:
boję się, że spotkanie na żywo, nawet moderowane, zmieni się w arenę krzykaczy i spotkanie samych specjalistów od komunikacji.
Kasiu, masz rację, to chyba niestety nieuniknione. Słyszysz ton wypowiedzi : jeśli ktoś tylko wie cokolwiek, uważa, że wie wszystko, a pozostali to idioci...

Niemniej spotkanie warto by wymonitorować (i świetnie, że obserwujesz Bramorskiego, w razie czego daj znać). Mam nadzieję, że organizator będzie w stanie zapewnić przynajmniej jako taki poziom kultury wypowiedzi. Zresztą można też mieć nadzieję, że ludzie występując "z otwartą przyłbicą", a nie jako byt wirtualny - też będą mniej skłonni do ujawniania swojego prawdziwego (tylko tu doskonale widocznego) podejścia do ludzi, którzy ośmielają się myśleć inaczej.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Krzysztof W.:
Katarzyna N.:
boję się, że spotkanie na żywo, nawet moderowane, zmieni się w arenę krzykaczy i spotkanie samych specjalistów od komunikacji.
Kasiu, masz rację, to chyba niestety nieuniknione. Słyszysz ton wypowiedzi : jeśli ktoś tylko wie cokolwiek, uważa, że wie wszystko, a pozostali to idioci...

Niemniej spotkanie warto by wymonitorować (i świetnie, że obserwujesz Bramorskiego, w razie czego daj znać). Mam nadzieję, że organizator będzie w stanie zapewnić przynajmniej jako taki poziom kultury wypowiedzi. Zresztą można też mieć nadzieję, że ludzie występując "z otwartą przyłbicą", a nie jako byt wirtualny - też będą mniej skłonni do ujawniania swojego prawdziwego (tylko tu doskonale widocznego) podejścia do ludzi, którzy ośmielają się myśleć inaczej.

Wyobraźcie sobie, że na konkurencyjnych portalach (LinkedIn) są niemal kalki (jeśli chodzi o profil) niektórych tutejszych "bytów wirtualnych". Ciekawe czy to przypadkowa zbieżność.

EDIT: a co do Bramorskiego, to facet ma swój fanpage na fejsbuku i w sumie tam można go dręczyć o to spotkanie: https://www.facebook.com/KrzysztofBramorski

Stronę ma ustawioną tak, że nie trzeba go "polubić" aby zadać publiczne pytanie. Trzeba (aż/tylko) mieć swój profil tamżeBartosz S. edytował(a) ten post dnia 13.04.12 o godzinie 11:36
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Bartosz S.:
co do Bramorskiego, to facet ma swój fanpage na fejsbuku i w sumie tam można go dręczyć o to spotkanie: https://www.facebook.com/KrzysztofBramorski

Stronę ma ustawioną tak, że nie trzeba go "polubić" aby zadać publiczne pytanie. Trzeba (aż/tylko) mieć swój profil tamże

Nie ma mnie na FestZbuku, ale w ogólnodostępnej części zamieszcza tam użyteczne w tutejszym wątku linki:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,11503472,Chce...
czy
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,11499399,Nie_...

Tyle tylko, że samo zamieszczenie artykułu nie gwarantuje jego sensowności, zwłaszcza że jest to publikowane jako list od anonimowego czytelnika. I tak tam już dalej można sobie znaleźć :
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,11504004,Tani...

co - jak dla mnie - jest już paranoją. Nie żebym się nie zgadzał, że takie rozwiązanie pogodziłoby wszystkich : wręcz przeciwnie. Tyle, że mieliśmy już w Polsce jedną analogicznie zabawną inwestycję :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tunel_Wis%C5%82ostrady
Proponowana technologia i zakres prac jest podobny (około 900 metrów), zwracam jednak uwagę na cenę : 210 mln dziesięć lat temu. Z tego powodu rozpoczęła się tam tzw. afera mostowa, poleciał Piskorski itd. Powiedzmy, że u nas zamknęłoby się to obecnie w kwocie 400 mln (choć wątpię, jeśli ktoś zna stawki używane w kosztorysach 10 lat temu i dziś, też się ze mną zgodzi). To prawie pół i tak krytykowanego stadionu na Maślicach. Ale porównajmy cenę uzyskanego w ten sposób trawnika... Na stadionie mamy 7140 m2 trawy (źródło : http://www.stadionwroclaw.pl/pl/stadion/liczby-i-fakty... ), co tu na długości tych 900 metrów stanowiłoby pas około 8 metrów szerokości. Tak, to realna wielkość, ale stadion to nie tylko samo boisko ! A i użyteczność stadionu i deptaka jakby trochę różna...

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Bartosz S.:
We wczorajszym papierowym wydaniu GWR, prezydent naszego miasta deklarował m.in. (w perspktywie kilkuletniej) ograniczenie, a nie całkowite zamykanie trasy WZ, połączone z remontami ulic mających przejąć część ruchu z "WuZetki"

No blablają już o tym od dawna, teraz spuscili z tonu, ma się to wydarzyć "za kilka lat". Chcieli już zaraz po Euro puszczać Swidnicką górą i zamykać jezdnię północną ale zorientowali się, ze zamykanie jednej jezdni oznacza totalną przebudowę całego ciągu od Legnickiej do Placu Dominikańskiego (torowiska, tunele itd).

Durnie, po prostu, durnie rządzą.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

czemu myslicie ze ktos tu jest jakims bytem wirtualnym (ja?)? Nie mozecie pojac ze ktos rozumuje zgodnie z faktami naukowymi, poczytal troche o paradoksach obowiazujacych w konstrukcji miast?

jakbyscie poswiecili troche czasu na zapoznanie sie z teoria i powyzszymi paradoksami, to byscie zobaczyli, ze na pierwszym miejscu powinno byc w obecnym ksztalcie we Wroclawiu spowodowanie ze duzo wiecej ludzi po prostu przesiadzie sie z komunikacji indywidualnej (samochodowej) na zbiorowe lub rower. Magistrat walczy zeby chociaz w centrum to osiagnac, a ceny paliwa, ubezpieczen i brak wzrostu zarobkow w stosunku do inflacji mu sprzyja.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:

jakbyscie poswiecili troche czasu na zapoznanie sie z teoria i powyzszymi paradoksami, to byscie zobaczyli
Poświęciłem. Tyle, że jeśli w pewnych szczególnych warunkach występuje jakieś zjawisko, czyli np. zamknięcie ulicy powoduje większą płynność na sąsiednich ulicach, nie oznacza to, że analogicznie będzie to następować w każdym podobnym przypadku. Inaczej od razu "z automatu" należałoby zamknąć np. co drugą ulicę...

Nie trzeba wyć wielkim teoretykiem, żeby stwierdzić, że to, jak dana zmiana zadziała zależy od KONKRETNEGO układu komunikacyjnego, w tym : ilości i stanu tras alternatywnych dla samochodów, rozmieszczenia punktów generujących spiętrzenia komunikacyjne (biura i urzędy, galerie handlowe, "wąskie gardła" typu mosty), gęstości sieci komunikacji zbiorowej, jej stanu, rozmieszczenia osiedli itp. Czyli każda generalizacja typu "w mieście o podobnej wielkości sprawdziło się" jest bez sensu. Zresztą jak każda generalizacja...

Weźmy dwóch braci, na dodatek bliźniaków. Jeden pił, palił i ogólnie źle się prowadził i dożył osiemdziesiątki. Drugi nigdy nie wypił grama alkoholu, nie zapalił papierosa, nie łajdaczył się i... zmarł w trzecim miesiącu życia. Ciekawe, jaki można z tego wyciągnąć ogólny wniosek...
ze na pierwszym miejscu powinno byc w obecnym ksztalcie we Wroclawiu spowodowanie ze duzo wiecej ludzi po prostu przesiadzie sie z komunikacji indywidualnej (samochodowej) na zbiorowe lub rower.
Tu się akurat (raczej wyjątkowo) zgadzamy. Tyle, że miasto powinno do alternatywnej komunikacji zachęcać, a nie zmuszać. Dobre kroki w tym kierunku to przede wszystkim sprawna komunikacja, a dalej : wypożyczalnie rowerów, ścieżki rowerowe, parkingi P&R itd. Część tych działań jest robiona, inna - nie. Niestety, na dodatek zmiany muszą być dokonywane w określonej kolejności, inaczej ich wdrażanie będzie drogą przez mękę, a niejedna partia będzie próbować zbić polityczny kapitał na obciążaniu winą magistratu.
Magistrat walczy zeby
Techniki rewolucyjne są w takich sytuacjach wybitnie niewskazane. O to właśnie chodzi, żeby przestał walczyć, a zaczął (lepiej) organizować.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Krzysztof W.:
Wojciech Walczak:

jakbyscie poswiecili troche czasu na zapoznanie sie z teoria i powyzszymi paradoksami, to byscie zobaczyli
Poświęciłem. Tyle, że jeśli w pewnych szczególnych warunkach występuje jakieś zjawisko, czyli np. zamknięcie ulicy powoduje większą płynność na sąsiednich ulicach, nie oznacza to, że analogicznie będzie to następować w każdym podobnym przypadku. Inaczej od razu "z automatu" należałoby zamknąć np. co drugą ulicę...

w takim razie prosze wytlumacz mi, na jakiej podstawie tak zajadle walczysz o niezamykanie Kazimierza Wielkiego? Skoro źródła naukowe mówią, że istnieją takie paradoksy, że właśnie zamknięcie takiej ulicy może spowodowac upłynnienie ruchu, a nie ma żadnych badań zarówno potwierdzających akurat ten przypadek, jak i obalający go???

skoro nie wiemy ze tak bedzie, to raczej dobrze rozumujacy czlowiek powinien sie zgodzic z sensownoscia przypadków innych miast, zamiast mówić "nie bo nie".

Ja dostarczyłem szerokiej argumentacji, dlaczego uważam że WZ to jest całkowite nieporozumienie, wytwór PRLu, myślenia lat 70tych, gwałcenie ogólnej wizji twórców tego miasta (a więc Niemców, Berga, Traurera, Konwiarza itd). Dlaczego akurat Ty uważasz że masz wiedzę i argumenty, że nie powinno sie tej ulicy zamykać?

Druga sprawa. Jako że już chyba wiecie (skąd ten pomysł?) ze nie jestem bytem wirtualnym, to powiem Wam, ze jezdze po tym miescie calkiem sporo. Najwiecej jezdze motocyklem, ale rowniez duzo jezdze rowerem oraz samochodem. Potrzebowalem ostatnio pojechac z okolic ostatniego grosza na grunwald. Oczywiscie wiekszosc pchala sie Legnicka na 1 maja i WZ - stojac 1,5h w korku na tym odcinku. Pojechalem polnoca, ul. Dluga, przez plac Bema, Sienkiewicza, zajezdzajac na Grunwald w 15 minut. Uważam że to idealnie pokazuje, że wytłumienie ruchu na WZ spowoduje że cały ten ruch rozleje się na pozostałe potoki i osiedla i ogólnie ruch mocno się udrożni.

Następna dyskusja:

PODZIEMNE MIASTO WROCLAW




Wyślij zaproszenie do