Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:

Otóz WZ zabija tkankę miejską. Policzcie sobie ile ludzi chodzi w okolicy jednej strony ulicy WZ a ile po drugiej. Wiecie

Tyle samo? Zarówno z jednej, jak i z drugiej strony WZ nie ma po co chodzić?
dlaczego? Widzę że macie problem ze zrozumieniem podstawowych faktów. Tu nie chodzi o waszą zgodę na używanie tych rejonów dla ludzi, kazanie im łazić po rynku "łaskawa zgoda

Tylko widzisz, nikt im nie każe, oni sami to wybierają. Bo im tak jest łatwiej.
Dokładnie tak jak w przypadku, ekhm, nazwijmy to dylematu, Szewska czy Krupnicza.
samochodziarza na kupienie piwa na rynku", i po co więcej mu terenu. - ale o to że Wrocław to wielkie miasto i odcinanie 1/4 centrum autostradą jest po prostu wytworem chorej wyobraźni rajców miejskich z czasów PRL.

I jeszcze lodowce się przez WZ stopią i zaleją 1/4 miasta.
Zobaczcie co jest na południe od WZ. Jakie parki, opera, wiele super budynków które teraz są zapomniane właśnie dlatego że WZ odcięło je od ścisłego centrum 6-7 pasami drogi gdzie piesi są traktowani niczym intruzi.

No dawaj. Opera - ile osób korzysta z Opery? Filharmonia? Pałac Królewski? Narodowe Forum Muzyki? To samo co z Operą.
I co jeszcze?
Dworzec PKP/PKS? Świetny pomysł, tylko co mają ludzie z bagażami, których podstawowym celem jest wsiąść w autobus/tramwaj/taksówkę i dojechać do miejsca docelowego do ulicy kilometr dalej?
No, dawaj, jakie jeszcze budynki są odcięte?
zresztą tak jak pisałem już, dyskusja z wami nie ma sensu, zaraz wyskoczy kolejny z jakimiś z dupy krzykami, bo argumentami tego nie można nazwać, że jak on pojedzie samochodem bo

No u ciebie na pewno.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:

Zobaczcie co jest na południe od WZ. Jakie parki, opera, wiele super budynków które teraz są zapomniane właśnie dlatego że WZ odcięło je od ścisłego centrum 6-7 pasami drogi gdzie piesi są traktowani niczym intruzi.
Bzdura. Ani Opery, ani Teatru Lalek z przyległym parkiem nie sposób nazwać "odciętymi" właśnie dzięki przejściu podziemnemu, pozwalającemu na dogodną komunikację (poza oryginalną długością stopni). Wręcz przeciwnie, zasypanie przejścia pogorszy warunki dostępu do nich, ponieważ trzeba będzie w sposób kolizyjny przekroczyć - wprawdzie pojedynczą, ale też potencjalnie zatłoczoną jezdnię.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Krzysztof W.:
Wojciech Walczak:

Zobaczcie co jest na południe od WZ. Jakie parki, opera, wiele super budynków które teraz są zapomniane właśnie dlatego że WZ odcięło je od ścisłego centrum 6-7 pasami drogi gdzie piesi są traktowani niczym intruzi.
Bzdura. Ani Opery, ani Teatru Lalek z przyległym parkiem nie sposób nazwać "odciętymi" właśnie dzięki przejściu podziemnemu, pozwalającemu na dogodną komunikację (poza oryginalną długością stopni). Wręcz przeciwnie, zasypanie przejścia pogorszy warunki dostępu do nich, ponieważ trzeba będzie w sposób kolizyjny przekroczyć - wprawdzie pojedynczą, ale też potencjalnie zatłoczoną jezdnię.

proponuje zebys poczytal jak sie budowalo w latach 70tych (trasa WZ), jakie to zrodzilo konsekwencje, i jak się obecnie kształtują trendy kreowania centrów miast.

Dla Twojej informacji dodam, że WZ w ogóle nie powinno było powstać jako takie, spychanie pieszych do podziemi to jest nieporozumienie, plac Społeczny z estakadami rodem z filmu z lat 70tych ("a w 2000 roku bedziemy wydobywac 1,5 mln ton wegla rocznie").

nie zastanawia Cie to czy piszesz bo tak Ci sie wydaje?
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:

proponuje zebys poczytal
A ja proponuję, żebyś pomyślał, a następnie odniósł się wprost do tego, co napisałem o rzeczywistym POGORSZENIU skomunikowania.
nie zastanawia Cie to czy piszesz bo tak Ci sie wydaje?
No, właśnie ?
Agnieszka B.

Agnieszka B. Chciałabym zostać
krasnalem :)

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:
Twoj podpis mowi wszystko ,jestes specjalistka od niczego, przyspawana do fotela uzalezniona od auta. polecam spacer / rower do pracy od razu poniedzialkowy poranek bedzie duzo lepszy.
Kochaniutki na rowerze to ja moge rekreacyjnie jezdzić i bog mi świadkiem że jeżdze codziennie
nawet jak pada!
Ale auto jest mi potrzebne do pracy jak tlen do życia bez niego ani rusz(i myśle że nie mi jednej)
poza tym żyjemy w XXI wieku więc nie każcie mi sie na osiołka przesiadać !
Chce sie sprawinie poruszać po mieście jednym i drugim (a nie stać w korkach godzinami)
A co do roweru to myśle że każdy rowerzysta ma już swoje utarte drogi i ma gdzie jeżdzić
lepiej misto by sie zajęło obniżeniem krawężników bo to one są kłopotem a nie zamykaniem ulic albo robieniem dróg rowerowych w popier@&%*$ miejscach bo takich nie brakuje
w tym roku zrobili mi droge rowerową koło pracy(dokładnie koło drzwi)jak klient chce wyjść to musi pierw łepetyne wystawić a najlepiej flage i nią pomachać żeby nie zostać rozjechanym przez rower(to sie nadaje na jakąś interwencje ,nawet sie nad nią zastanawiałąm)
Nie wspomne że syna mi już mało nie rozjechali kilkanascie razy który ma 5 lat i po prostu wyleciał z drzwi nie machając uprzednio flagą NO i kogo mam lać w takiej sytuacji?dziecko,rowerzyste?
Nie mam nic do rowerów i ich użytkowników bo sama jestem jednym z nich ale jak patrze na to co sie dzieje w około to mi słabo!Agnieszka B. edytował(a) ten post dnia 02.04.12 o godzinie 09:57

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:
proponuje zebys poczytal jak sie budowalo w latach 70tych (trasa WZ), jakie to zrodzilo konsekwencje, i jak się obecnie kształtują trendy kreowania centrów miast.

Trendy mozesz sobie kreować wtedy, kiedy zapewnisz właściwe zaplecze i warunki. Czyli wybudujesz parkingi przy pętlach komunikacji, domkniesz obwodnice, zapewnisz odpowiednią przepustowość wielu kluczowych skrzyżowań, zapewnisz sprawną, często jezdząca i maksymalnie mało zawodną komunikację w mieście, równiez do godzin pozno wieczornych.

A następnie mozesz sobie kreować trendy. Nie odwrotnie. A tak własnie, odwrotnie, dzieje sie we Wrocławiu.
Miasta, w których "kreuje się trendy"takie rozwiązania mają już wdrożone. I to już u nich działa.
U NAS NIE MA I NIE DZIAŁA. ZROZUM TĘ PROSTĄ SPRAWĘ.zanim znów zaczniesz teoretyzować.Jan Kowalski edytował(a) ten post dnia 02.04.12 o godzinie 10:56
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:
w obecnej sytuacji gdy AOW troche odciazylo miasto [...] ludzie zobaczyli ze jednak tak zle sie autem nie jezdzi po miescie, wiec heja, kupujemy samochody, i koreczki elegancko wlasnie wracaja ze zdwojona liczba.
Proponuję nominację w jakimś konkursie na najlepsze pisarstwo w kategorii science-fiction.
Tak tak, zdziwiony?
Bo samo stwierdzenie, że obwodnica znacząco podniosła zamożność społeczeństwa (dwukrotnie w pół roku, strach pomyśleć, co będzie gdy ją domkną od strony wschodniej) to jednak za mało na nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Krzysztof W.:
Wojciech Walczak:
w obecnej sytuacji gdy AOW troche odciazylo miasto [...] ludzie zobaczyli ze jednak tak zle sie autem nie jezdzi po miescie, wiec heja, kupujemy samochody, i koreczki elegancko wlasnie wracaja ze zdwojona liczba.
Proponuję nominację w jakimś konkursie na najlepsze pisarstwo w kategorii science-fiction.
Tak tak, zdziwiony?
Bo samo stwierdzenie, że obwodnica znacząco podniosła zamożność społeczeństwa (dwukrotnie w pół roku, strach pomyśleć, co będzie gdy ją domkną od strony wschodniej) to jednak za mało na nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii.

Krzysztof, szkoda prądu. Toż to czysta demagogia pomieszana z populizmem, napastliwością wobec adwersarzy i klasowym rewanżyzmem (o logice i "współczynniku korelacji" pomiędzy kolejnymi "prawdami" nawet nie wspominam). Zastanawiam się nad autentycznością profilu tego pana.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Bartosz S.:
szkoda prądu. Toż to czysta demagogia pomieszana z populizmem, napastliwością wobec adwersarzy i klasowym rewanżyzmem
Nie u jego jednego na tym podwórku. Oto pierwsze prawo termodynamiki forumowej :

"Im temperatura polemiki wyższa, tym napięcie wzrasta, a jakość argumentów maleje".
Wojciech Walczak:
jestescie tak ograniczeni czy nabijacie sie?
Nie wiem jak Bartosz (zwykle się nawet nie zgadzamy), ale ja się nabijam. Zazwyczaj z ograniczonych.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Jan Kowalski:
ostry wpis na forum wyborczej, ale sensowny
Coś nieprawdopodobnego, żeby to choć na Pudelku, ale żeby tam...? ;)
urzednicy zatrudnieni w Wydziale Komunikacji są pacjentami szpitala przy ul. Kraszewskiego, będącymi na przepustce. [...] Większość z nas jest raczej zdrowa psychicznie i dlaczego musimy ulegać terrorowi psycholi."

Fajnie to brzmi w kontekście :
powstrzymać ten popis chamstwa

i ogólnie dopowiem, że znalezienie jakiejkolwiek wypowiedzi popierającej swój punkt widzenia w anonimowych komentarzach na portalach nie stanowi problemu. Choćby chodziło o najbardziej bzdurną kwestię i stanowisko (zresztą w razie braku takowego zawsze można sobie taką opinię samemu zamieścić).

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Jest jeszcze kilka mniej lub bardziej istotnych różnic. Najważniejszą jest chyba istnienie ogólnego planu zmian i tworzenie alternatyw PRZED wprowadzeniem ograniczeń. Nigdzie w Kopenhadze nie spotkałam się z ograniczaniem ruchu do jednego pasa bez uprzedniego poprowadzenia ruchu lepszą trasą. Do wybierania lepszych rozwiązań nikogo nie trzeba przecież namawiać, bo taki wybór jest oczywisty. Nie we Wrocławiu. "

co ty za banialuki wypisujesz. co proponujesz, wyburzac jak faszysci i ruscy kolejne kamienice i puszczac w kazdym kierunku autostrady?

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

koncze te dyskusje bo jak widac zadne racjonalne argumenty (poparte badaniami naukowymi ! - opracowania politechniki wroclawskiej wydzialu transportu), do was nie trafiaja.

wasze argumenty sa takie wyimaginowane a tak naprawde wszystko za tym stoi lenistwo i przekonanie ze magistrat ma obowiazek wybudowac wam parkingi (darmowe), oraz autostrade do kazdego miejsca gdzie akurat macie ochote sie poruszac, a najchetniej to w ogole byscie z auta nie wysiadali.

argumenty kolejne to tego pokroju ze co by bylo gdyby, co by bylo gdyby kazdy chcial zostawic auto na petli tramwaju (a jakos nikt nie zostawia), co by bylo gdyby trzeba autem do szpitala jechac, albo ze akurat matka z trojgiem dzieci do szkoly/przedszkola jedzie.

A jaka jest prawda? 90% samochodow na Jana Pawla II to smutni kierowcy jadący z szarą teczką na fotelu obok, z/do pracy i 80% z nich ma bezposrednie polaczenie MPK, tylko sa za leniwi/co sasiad powie, jakby mieli sie znizyc i np wsiasc do tramwaju, albo co gorsza na rower!

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:
Bartosz S.:
Wojciech Walczak:
naprawde nie potraficie powiazac braku korkow z tym czym ludzie poruszaja sie po miescie?
skoro mam samochod i dojade do pracy w mig, to chyba normalne ze nie bede jechac, badz co badz, mniej wygodna komunikacja miejska?

jestescie tak ograniczeni czy nabijacie sie?


Rozumiem, że są gdzieś dane pokazujące wpływ oddania do użytku AOW na ilość rejestrowanych w mieście (i okolicy) pojazdów, najlepiej na tle analogicznego okresu z poprzednich lat i z uwzględnieniem takich czynników jak: wysokość wynagrodzeń, inflacja czy ceny samochodów?

co ty bredzisz? puknij sie w swoja pusta glowe, bo inaczej sie tego nie da nazwac.
potrafisz to pojac czy dalej laczysz zmniejszenie korkow nie z AOW ale z jakimis argumentami z kosmosu? rejestracja aut? zarobki? co za brednie

Kto to napisał?:

"[...] w obecnej sytuacji gdy AOW troche odciazylo miasto, a urzednicy nie wykorzystali tej okazji zeby naprawde stworzyc WSZEDZIE buspasy (legnicka, powstancow slaskich, dluuuugo by wymieniac) to teraz jest naturalna kolej rzeczy - ludzie zobaczyli ze jednak tak zle sie autem nie jezdzi po miescie, wiec heja, kupujemy samochody, i koreczki elegancko wlasnie wracaja ze zdwojona liczba. [...]"

a: ...Więcej nie chce mi się taplać w tym ścieku. Płyń dalej sam. Szkoda mi czasu na dyskusje z kimś kto w chamski sposób odreagowuje swoje frustracje na tych, którzy mają inne zdanie.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

odejdz w pokoju ze swoimi banialukami bo przemysleniami to nawet trudno to nazwac. nie zapomnij zamknac swojego super samochodu jak juz uda ci sie znalezc miejsce po 2h sterczeniu w korku wsrod swoich pobratymcow ktorzy maja za duzo czasu i wola go spedzac w spalinach na ulicach.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Wojciech Walczak:
odejdz w pokoju ze swoimi banialukami bo przemysleniami to nawet trudno to nazwac. nie zapomnij zamknac swojego super samochodu jak juz uda ci sie znalezc miejsce po 2h sterczeniu w korku wsrod swoich pobratymcow ktorzy maja za duzo czasu i wola go spedzac w spalinach na ulicach.

Oj, Wojtuś, wojtuś... napisałeś:

"[...] w obecnej sytuacji gdy AOW troche odciazylo miasto, a urzednicy nie wykorzystali tej okazji zeby naprawde stworzyc WSZEDZIE buspasy (legnicka, powstancow slaskich, dluuuugo by wymieniac) to teraz jest naturalna kolej rzeczy - ludzie zobaczyli ze jednak tak zle sie autem nie jezdzi po miescie, wiec heja, kupujemy samochody, i koreczki elegancko wlasnie wracaja ze zdwojona liczba. [...]"

No więc grzecznie zapytałem o badania pokazujące zależność między powstawaniem obwodnic a wzrostem ilości samochodów, skorygowanym danymi o inflacji i paroma innymi wskaźnikami.
Zamiast sensownej odpowiedzi doczkekałem się ataków, obelg...

Zawsze tak reagujesz na trudne pytania? Czy tylko wtedy gdy chowasz się za fikcyjny (jak podejrzewam) profil?

i wreszcie ostatnia refleksja:

Różnica między Tobą a wątpiącymi w cudowność pomysłu o zamykaniu WZ polega na tym, że my nie odbieramy innym prawa do posiadania odmiennego zdania (o prostackich uwagach nawet nie wspominam). Podejrzewam, że większość przeżyje zamknięcie tej ulicy, ale wcześniej chcielibyśmy zobaczyć sensowną alternatywę wspartą rzetelną komunikacją z mieszkańcami i badaniami (ale nie takimi pod określoną tezę).

Niestety, mamy obawy, że faktycznie, UM stosuje gangsterskie metody przekonywania do komunikacji miejskiej: O ile deklaruje, że zmiany na KW muszą być poprzedzone przygotwaniem innych tras, to równocześnie już teraz mnoży utrudnienia dla płynności ruchu: popatrz np. na te idiotyczne przejścia dla pieszych 50 metrów od przejścia podziemnego na pl. JP2 i kolejne, już zrealizowane (lub szykowane na KW),
Być może nasze obawy są niepotrzebne. Jeśli jednak miasto prowadzi tak chaotyczną politykę informacyjną (brak konkretnego motywu przewodniego w przekazywanych informacjach, brak koordynacji w ich przekazywaniu, wielość rozproszonych źródeł, ogłaszanie istnienia niekompletnych planów, gdziś przy okazji, itd. przykłady można mnożyć w nieskończoność) to nie ma się co dziwić, że mieszkańcy dotkniętych zmianami rejonów podnoszą (jak to piszesz) krzyk.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

oj bartoszku bartoszku. wygooglaj sobie kilka opracowan naukowych i faktów, na które jak widać sporo samochodziarzy jest odporna:

Wezmy taki paradoks Downsa-Thomsona

Predkosc z jaka poruszaja sie kierowcy samochodow, jest proporcjonalna do predkosci pasazera komunikacji miejskiej (liczonej od wyjscia z domu do dotarcia do celu).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_Braessa

W 1969 w Stuttgarcie inwestycje drogowe w centrum doprowadziły do znacznego pogorszenia się warunków ruchu drogowego w okolicy Schlossplatz, czemu zaradzono dopiero zamykając dla ruchu kołowego fragment Königsstraße[2].

W Nowym Jorku w 1990 czasowe zamknięcie 42. Ulicy zwiększyło płynność ruchu w jej okolicy[3].

oraz w przypadku gdyby bylo ci za trudno zakumac ogolna idee, to masz tu artykul opisujacy realia wroclawskie

http://www.tnn.pl/k_675_m_3.html

kilka fragmentow wyjatkowo interesujacych

Wyniki są zaskakujące. W Bostonie, przy podróży z Harvard Square do Boston Common jest aż sześć takich ulic, których zamknięcie zmniejszy całkowity koszt przejazdu. PoA dla tej sieci wynosi aż 1,30.

Istnieje inna metoda ograniczania PoA niż zamykanie wyznaczonych ulic. W niektórych miastach Zachodniej Europy (czołowym przykładem jest Londyn) stosuje się również opłaty za wjazd do centrum, które powinny być tak obliczone, aby równoważyć koszty poszczególnych ścieżek, na przykład w przykładzie pierwszym opłatom powinna zostać poddana droga A-B, a w przykładzie drugim przejazd mostem. Celem jest doprowadzenie równowagi Nasha do optimum społecznego.

We Wrocławiu SISKOM (Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji) proponuje wprowadzenie opłat za wjazd do centrum już od trasy przyszłej Śródmiejskiej Trasy Południowej (Pułaskiego – Dyrekcyjna – Nowoszczęśliwa – Zaporoska - Szpitalna) i całkowity zakaz wjazdu aut wewnątrz pierwszej fosy miejskiej (dzisiejsza ulica Kazimierza Wielkiego). Według ich wyliczeń radykalnie zmniejszyłoby to korki nie tylko w centrum, ale również poza jego granicami[9].

Wbrew pozorom poszerzanie dróg nie prowadzi do zwiększenia przepustowości. Zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge’a ruch powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową zwiększoną przepustowość. W związku z tym poprawa trwa najdłużej kilka miesięcy, a czasami nawet tylko kilka tygodni. Potem korki powracają, kierowcy stoją jednakże na większej niż wcześniej ilości pasów[11].

Tu uwaga ode mnie (W.Walczak) : czy nie zauwazacie tego juz teraz, akurat kilka miesiecy temu AOW otworzyli oraz kawalek obwodnicy srodmiejskiej?

Moim zdaniem najgroźniejsze jest to, że nadmiar inwestycji drogowych w centrum zabija i dusi miasto. Piesi, stanowiący o witalności przestrzeni, tracą swoje miejsce i należne im przywileje. Muszą stale czekać na światłach, chodzić po wąskich chodnikach i wdychać spaliny. Samochody i przestrzeń publiczna nie mogą iść w parze. Jako dowód tej tezy zdjęcie centrum amerykańskiego Houston – miasta, które postawiło na transport indywidualny.

Dlatego też częstokroć odebranie jednego z pasów ruchu dla samochodu i przekazanie go w formie wydzielonego torowiska bądź bus-pasu w rzeczywistości zmniejsza, zamiast zwiększać korki samochodowe.

I CO CIENIASY, dalej uwazacie ze jestem chamem bez poparcia dowodów naukowych, a do tego brak mi argumentów???

Z faktami nie macie sie co klocic, po prostu nie macie za grosz racji.

Jeszcze co do wroclawskich realiow. Przypominacie sobie korki ktore dreczyly Pulaskiego przed remontem? Byly tam 4 pasy ruchu, i korek trwal co najmniej kilka godzin dziennie. Cala Pulaskiego jest zamknieta, i ja jakos nie widze odpowiednio duzego korka na Trojkacie na ulicach ktore stanowia objazd. A podobno to jest droga krajowa 8 (jeszcze). Wiadomo ze sa korki na estakadach na placu Spolecznym - ale czy wczesniej ich tam nie bylo ??? Nie jestem pewien bo to nie jest tak prosto policzyc, czy czasem ogolna przepustowosc tej okolicy nie jest teraz WIEKSZA niz byla przed zamknieciem ulicy na czas remontu.Wojciech Walczak edytował(a) ten post dnia 03.04.12 o godzinie 10:57

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

oczywiscie, jakież to mądre
najlepiej zamknąc wszystkie ulice, równiez na nic to nie wpłynie

a zamykanie ulic wokół centrum spowoduje, ze w centrum powstanie masa pustostanów, co widac juz dzis na szewskiej i swidnickiej
ilosc zamknietych ulic w centrum miasta jets juz wystarczająca

oby urzędasy to rozumiały

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Przypominam, że temat został otwarty na prośbę Krzysztofa w celu dyskusji.
Za kolejne wycieczki osobiste, osoby pożegnają się z grupą już bez ostrzeżenia.

cytując założyciela grupy:
"Jeśli jakakolwiek wypowiedź kogoś obraża czy znieważa to bardzo proszę używać opcji zgłaszania jej do administratorów. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane i podejmowane są odpowiednie kroki."
W tym celu macie do wykorzystania opcję "nadużycie".

Koniec OT
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Z pewną teorią nie mogę się zgodzić.

Dawniej, jak większość z nas pamięta, ulica Szewska była otwarta dla ruchu samochodowego i auta, dwoma pasami [kawałek przed Grodzką już jednym pasem] po niej się przemieszczały. Szewska stanowiła wyłącznie łącznik pomiędzy ulicami K. Wielkiego i Grodzką - na trasie Południe-Północ - dla tranzytu.

Ten ruch, w żaden sposób nie wpływał na 'obroty' czy 'zasiedlanie pustostanów', o których wspominasz.
Kameleon? DT Maria Magdalena? Feniks? Warzywniak na Wita Stwosza? ING czy Polbank? A może Doliński się wyniósł? Fryzjer NENA, nie narzeka, Kebaby po drugiej stronie też itd. itd.

Gdyby udało się Uniwersytetowi sprzedać budynek Szewska/Grodzka [w planach np. pod hotel], to miejsce dałoby radę.

Studnię czy No One, zamknięto dawno dawno temu i nie miało na to wpływu 'odcięcie' ruchu tranzytowego.

Baaa... gdyby na tej ulicy [Szewskiej] nadal obowiązywał samochodowy ruch TRANZYTOWY to i tak nie można byłoby się na tej ulicy zatrzymywać. Bo niby gdzie? Na chodnikach?
Szewska, z ruchem tranzytowym była utrapieniem dla Uniwersytetu i Ossolineum czy placu przy Kościele Marii Magdaleny. Wystarczy wyjść sobie na ten deptak między 9 a 17.
Knajpki na Szewskiej stale zmieniają właścicieli, ale jakoś tych 'pustostanów' w zastraszającym tempie nie przybywa.

Ruch tranzytowy został przeniesiony na Dominikański, Kraińskiego i Grodzką, na której to Grodzkiej - przy zbiegu z Szewską musiałyby nadal funkcjonować światła dla rozładowania KORKÓW z Szewskiej.
Obecnie tych korków - na Szewskiej nie ma, a pomimo to RUCH samochodowy na tej ulicy tętni życiem - od 0:00 do 24:00
Dostawcy wjeżdżają, mieszkańcy wjeżdżają. Po Szewskiej jeździ też masa aut, których to kierowcy nie posiadają do tego uprawnień itd. itd. i czasem za to dostają mandaty od SM.

Nie można więc powiedzieć, że ruch aut został z Szewskiej definitywnie wykopany. Zmieniła się jednak organizacja ruchu.

Miasto to nie tylko miejsce tylko dla osób z autami. We Wrocławiu żyje masa ludzi starszych, dla których jedyną formą przemieszkania się jest wybór pomiędzy KM, rowerem lub własnymi nogami.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Chętnie poznałbym przyczyny "dużej tolerancji" moderacji dla następujących sformułowań :
Wojciech Walczak:
czy dalej bedziecie swoje brednie [...] wypisywac?
a wcześniej :
Opamietajcie sie
kolejny apogleta samochodów z przyspawanym siedzeniem do fotela samochodu
zaraz wyskoczy kolejny z jakimiś z dupy krzykami, bo argumentami tego nie można nazwać
a ty panie Kowalski jesteś nikim innym jak tylko żebrakiem
co ty za banialuki wypisujesz. co proponujesz, wyburzac jak faszysci i ruscy
wasze argumenty sa takie wyimaginowane a tak naprawde wszystko za tym stoi lenistwo
odejdz w pokoju ze swoimi banialukami bo przemysleniami to nawet trudno to nazwac
I CO CIENIASY

Następna dyskusja:

PODZIEMNE MIASTO WROCLAW




Wyślij zaproszenie do