Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

no i widzisz - mówisz i masz!
Któreś jeszcze miasto daje to swoim mieszkańcom?

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

jest kilka ciekawych inwestycji w planie:
- trasa krakowska - równoległa do opolskiej (chyba nie trzeba pisać co się będzie działo na opolskiej po wprowadzeniu opłat za A4)
- wschodnia część obwodnicy śródmiejskiej (A.K. - Sępolno - Psie Pole)
- obwodnica staromiejska...

ale tych dróg się nie buduje albo buduje powoli bo są ważniejsze rzeczy czyli zasypanie przejścia świdnickiego.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Piotr O.:
(..) czyli zasypanie przejścia świdnickiego.
Nie będą tego zasypywać ;)

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Jak to zagospodarować?
Mało syfskich galerii wokoło?

Nie powinni nic robić z przejściem świdnickim, jak dla mnie jest to pewien symbol Wrocławia, taki jak Panorama Racławicka, Most Grunwaldzki czy Ratusz.

Pomijam fakt, że przecież całkiem niedawno kilka dobrych tysięcy zostało wydane na odnowienie przejścia.

Zostawcie przejście w takim stanie jak jest.
Bodźmy stanowczy - NIE dla pomysłu zagospodarowania Przejścia Świdnickiego!

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Zgadzam się z Grzegorzem. Nic z nim nie robić, jest w mieście tysiące innych pilniejszych problemów . Niech najpierw nasi urzędnicy z Dutkiewiczem na czele wybudują te trasy o których gadają od lat i nic w tym kierunku nie zrobili, bo przeciez budwę AOW nie mozna nazwać inwestycja miejską tylko krajową. Ostatnio słyszałem że we Wrocławiu przy ratuszu działa jakieś silne lobby dot. sygnalizatorów świetlnych (produkują je i montują) i dlatego efekt jest taki że co 100m mamy światła, które istotnie zmniejszają płynność ruchu w mieście. Likwidacja przejścia świdnickiego to kolejna okazja do postawienia świateł. A przecież obok jest przejscie na wysokości ul. Widok a po drugiej stronie to nowe przejście ze światłami. Teraz ma być 3. przejście. To nawet nie będzie 100m pomiędzy nimi.

Wniosek jest jeden. Przy kolejnych wyborach trzeba pożegnać zdecydowanie króla dynamizmu Dutkiewicza i jego "mądrych" urzedasów. Ponad 10 lat z tą samą ekipą to już zdecydowanie zbyt długi. To niehigieniczne i rodzi patologie jak widać

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Artur, te swiatla i przejscia to swiadome szykany wzgledem kierowców, mające ich juz teraz zniechęcać do jazdy Kazimierza. Ta ulica juz niedługo ma zostać zwężona do JEDNEGO pasa (z trzech).
gdzie pojadą te sznury aut, nie wiadomo ale o tym geniusze miejscy już nie myślą.

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Artur, a kogo powitamy? masz jakiś pomysł?

Wniosek jest jeden. Przy kolejnych wyborach trzeba pożegnać zdecydowanie króla dynamizmu Dutkiewicza i jego "mądrych" urzedasów. Ponad 10 lat z tą samą ekipą to już zdecydowanie zbyt długi. To niehigieniczne i rodzi patologie jak widać

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Jan Kowalski:
Artur, te swiatla i przejscia to swiadome szykany wzgledem kierowców, mające ich juz teraz zniechęcać do jazdy Kazimierza. Ta ulica juz niedługo ma zostać zwężona do JEDNEGO pasa (z trzech).
gdzie pojadą te sznury aut, nie wiadomo ale o tym geniusze miejscy już nie myślą.


Ja jestem ciekaw czy ktoś w UM analizował wpływ niedawnego ograniczenia ruchu samochodowego w centrum na obroty tamtejszych przedsiębiorców i czy podobne szacunki robiono dla planów blokowania Kazimierza Wlk.?

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Bartosz S.:

Ja jestem ciekaw czy ktoś w UM analizował wpływ niedawnego ograniczenia ruchu samochodowego w centrum na obroty tamtejszych przedsiębiorców i czy podobne szacunki robiono dla planów blokowania Kazimierza Wlk.?


Tak, analizował.

Na razie tylko przeanalizował jedną firmę MPK Wrocław -> obrót wzrośnie.Piotr O. edytował(a) ten post dnia 19.03.12 o godzinie 23:24
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Gdzie się podzieją pędzące dziś ul. Kazimierza Wielkiego samochody? Na jednokierunkowych ulicach Podwale i Kościuszki oraz przebudowanej ul. Drobnera i Dubois. - Chcemy stopniowo zniechęcić kierowców do korzystania z trasy przecinającej Stare Miasto i oddać ten teren pieszym oraz pasażerom komunikacji zbiorowej - tłumaczy Tomasz Ossowicz, szef Biura Rozwoju Wrocławia.

Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie podkreśla, że ten proces już się zaczął.



Obrazek


...i tak będzie na ZDiUM ;)

Całość na http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/534287,wroclaw-...Rafał Hostyński edytował(a) ten post dnia 19.03.12 o godzinie 23:37
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Ale żal.
Szczególnie zabawne jest to, że akurat podwalem to w przeciwną stronę niż zakładana jednokierunkowość jeżdżą tramwaje.
I już widzę ten burdel który się zrobi na Piłsudskiego w okolicy Placu Legionów, szczególnie dla tych, którzy będą się próbowali przebić od strony Placu Orląt Lwowskich w kierunku Grunwaldzkiego.

Ktoś powinien się porządnie pieprznąć w swój pusty zakuty łeb.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Piotr O.:
Bartosz S.:

Ja jestem ciekaw czy ktoś w UM analizował wpływ niedawnego ograniczenia ruchu samochodowego w centrum na obroty tamtejszych przedsiębiorców i czy podobne szacunki robiono dla planów blokowania Kazimierza Wlk.?


Tak, analizował.

Na razie tylko przeanalizował jedną firmę MPK Wrocław -> obrót wzrośnie.

I myślisz, że ten wzrost zrównoważy spadek przychodów z czynszów okolicznych lokali użytkowych? Bo rejterada firm mających swoje przybytki w rynku jest raczej nieuniknona.

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

analizowali - sami przedsiębiorcy, prawie rok temu o zamknięciu fragmentu Solnego dla kierowców: http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/galeria/895351,w...

Rok prawie minął, do ruchu w okolicach Rynku wszyscy przywykli (nie jest to tożsame z "przestali kląć"), więc plany miasta idą dalej, bo doświadczenie pokazuje, że na początku wszyscy psioczą, zdesperowani ślą listy a potem wszyscy machają ręką.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

A dlaczego za każdym razem jest tak, że najpierw coś likwidują (trasę WZ, Przejście Świdnickie) a dopiero potem chcą coś zbudować w zamian i najcześciej na "chcą" się kończy.

Może najpierw przebudować Podwale, Kościuszki, wybudować Śródmiejską Trasę Południową a potem zamykac Kazimierza???

Mam tylko nadzieję, że zanim to wprowadzą to głosy wyborców w najbliższych wyborach ich zdmuchną z ciepłych posadek.

Ktoś pytał kto zamiast nich? Obojętnie kto byle nie Dutkiewicz i jego spleśniała świta oszołomów z debilnymi pomysłami bo inaczej już nie sposób tego nazwać co oni wyprawiają.

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

no to zabawa się rozkręca: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wroclaw/uwaga-kie...

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

no to wchodzimy na kolejny level :)

a o to "kto zamiast" ja pytałam i nie bez powodu - po prostu nie wierzę, że znajdzie się ktoś znikąd, kto zdoła przekonać do siebie ludzi i okaże się, ż eoprócz tego, że ma poukładane w głowie, to jeszcz eumie sobie dobrać kompetentnych i rozsądnych pracowników. To byłby ewenement na skalę co najmniej krajową.

A tak na marginesie - słyszeliście coś o tym, że zmienił się plan przebudowy Nowego Targu? Że zamiast parkingu podziemnego na 300 samochodów ma powstać coś zgoła zupełnie innego w postaci parkingu na 100 samochodów i lokali usługowych do wynajęcia? Obiło mi się coś takiego o uszu i zanim się na dobre zdenerwuję, chciałabym to potwierdzić.
Karol B.

Karol B. Programista .NET
(C#, ASP.NET)

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

A nie uważacie, że Kazimierza Wielkiego to droga szybkiego ruchu biegnąca przez ścisłe centrum miasta? I że raczej nie powinno tak być? Przecież to za PRL, w latach 70-tych ówcześni rządzący naszym miastem postanowili wyburzyć kilka(naście) kamienic i zrobić trasę W-Z.

Polecam film Złote koło - tu możecie obejrzeć kilka zdjęć. Może będę jednym z nielicznych, ale uważam, że wyprowadzenie tak dużego ruchu poza obszar fosy miejskiej to dobry krok. Samochód nigdy nie będzie dobrym środkiem transportu po mieście.Karol Babiak edytował(a) ten post dnia 21.03.12 o godzinie 00:50

konto usunięte

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Nie, nie uważamy. Wrocław to miasto 600 tysięczne, które, jak na swoją wielkość, ma JUZ bardzo duże, wydzielone z ruchu centrum: Rynek, szereg ulic wokoło, typu Szewska, Kuznicza, dalej Świdnicka, Ostrów Tumski, kilka wysp Słodowa, Bielarska i inne.

Na taki rozmiar miasta starczy. Miasto jest dla ludzi, ale bardzo dużo z tych ludzi prowadzi biznesy albo ma takie a nie inne preferencje. Jedną z nich jest poruszanie się samochodem, wynikające często z bardzo roznych powodów (w ciągi dnia załatwia sie wiele spraw, do ktorych samochód jest niezbędny itd).

Centra miast mają to do siebie, ze jest w nich ruch. Obecny układ, po oczywiscie wykonaniu kilku uzupełnien i poprawek, funkcjonować może właściwie. To poziom równowagi. Wypychanie na siłę ruchu z centrum przyniesie tyle, ze nie tylko ludzie, ale i biznes, zacznie to centrum omijać. Nie ma opcji ekonomicznej, aby na zamykanych areałach powstawało kolejne sto knajp, bo ilość obecna już wypełnia zapotrzebowanie. Nie ma opcji na lokalizacje firm, bo do firmy trzeba dojechać a nie dospacerować (czesto to tez kwestia wywożenia z firmy produktów albo dostarczania towarów, spotkań ludzi, pokazów itd).

Poza wszystkim, Karolu: gdzie ty chcesz ten ruch wyprowadzac? Na mapce jaką zamieścił Rafał Hostynski, widać, ze to jest absurd księżycowy. Te ulice mają odebrać ruch z Kazimierza? Wolne żarty. Podwale? na wielu odcinkach również zwężone dla torowiska? Kpina? Na Dubois dołożysz te trzy pasy z Kazmierza??

Wiele osob mieszka pod Wroclawiem, Wysoka, i inne, coraz tego więcej. Gdzie oni mają zostawić samochody? Jak wjechać do miasta? jezdzącą co godzinę jedną linią autobusu? Z torbami, bagażami czasem, laptopami? Zakupy po drodze z pracy robić na rowerze? Znów wolne żarty.

Szaleństwo ogarnęło miejskich planistów. A Ciebie, Karolu, zwyczajnie nie rozumiem. Miasto jest do życia, codziennego, a robi się nam mega hiper wielką oaze dla spacerowiczów.Jan Kowalski edytował(a) ten post dnia 21.03.12 o godzinie 10:19

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Tak, to jest/ była droga szybkiego ruchu, ale nie ma dla nej alternatywy. Co więcej, drogi, które mogłyby być alternatywnymi są w tej chwili zwężane poprzez wydzielanie torowiska z nich - np. możesz z Placu Dominikańskiego dostać się na Pl. Jana Pawła albo jadąc WZ, albo przez Kołłątaja, Piłsudskiego i Podwale. Pytanie - pojedziesz szybciej, ryzykując stanie na światłach co 50 m czy pojedziesz drogą, która nagle staje się jednopasmową, bo jest wyznaczony pas dla tramwajów.
Poza tym - tak długo, jak w centrum są siedziby firm i miejsca, gdzie można pójść coś zjeść tak długo to jest centrum. Jeżlei nie będziesz mógł sie gdzieś dostać bez większego wysiłku i obmyślania drogi przez pół godziny, to tam po prostu nie pójdziesz. Jeżeli Twoja firma będzie miała biuro w centrum, a Ty wracając z pracy będziesz robił zakupy, odbierał dziecko ze szkoły i chciał skoczyć do dentysty, to wybierzesz samochód, bo będzie Ci wygodniej. Miasto jest dla ludzi i powinno się w nim tak sterować ruchem i komunikacją, żeby ludziom było wygodniej i lepiej (stąd między innymi biorą się potem opinie o tym, że dobrze tu mieszkać) a nie stwarzać coś, czym łatwo jest zarządzać i można się chwalić (np. system sterowanie ruchem, który jakoś nie może zacząć działać), zmuszając ludzi do akceptacjicoraz gorszych pomysłów i nie dając żadnej alternatywy.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Przejście podziemne na Świdnickiej

Jan Kowalski:
Pomysł uważam za nierealny, szkodliwy, wręcz idiotyczny. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie (prawie) zamknięcia ruchu na Kazimierza, ale i zwężania Piłsudskiego (wtedy jeszcze chyba Świerczewskiego) też nie mogłem zrozumieć. Pomijając wszystko, jeśli miałoby się przystąpić do jego realizacji, należałoby co najmniej :

- puknąć się w głowę przed zamieszczeniem infografiki powodującej czołowe kolizje z tramwajami na Podwalu :)
- przeprowadzić szeroką akcję informacyjną w kwestii przyszłej organizacji ruchu
- jasno określić cele tej akcji, bo hasełka typu "oddanie ciągów spacerowych pieszym" to zdecydowanie za mało : znamy przecież przykłady
ulic wokoło, typu Szewska
...która sama w sobie jest już pięknym przykładem planistycznej porażki. Martwy ciąg komunikacyjny, deptak bez praktycznie bez ludzi, a jeśli do tego dobuduje się ciąg pieszy na Kuźniczej, klęska koncepcji będzie totalna.

Tak to jest, najpierw - tak jak ktoś tu wcześniej wspomniał o rejonie Krzywego Koła - kamienice się rozbiera, bo to konieczne dla wybudowania ulic, a potem ulice się zamyka, bo to konieczne dla umożliwienia ruchu pieszego. Po co to robić dwuetapowo? Proponuję od razu rozebrać wszystkie kamienice, wtedy będzie i dużo miejsca, i zagwarantowany ruch pieszy na ulicach. "Wrocławianie na polanie" i "Miasto w formie" w jednym :)

A tak w ogóle, proponuję zażądać referendum lokalnego w tej sprawie, bo skutki sprawy daleko przekraczają nie tylko kadencję Dutkiewicza, ale i paru jego następców. Referendum przeprowadza się z inicjatywy jednostki samorządu terytorialnego (na co bym raczej nie liczył), więc do zorganizowania jest potrzebny wniosek co najmniej 10% uprawnionych do głosowania mieszkańców. Co Wy na to ?Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 21.03.12 o godzinie 13:04

Następna dyskusja:

PODZIEMNE MIASTO WROCLAW




Wyślij zaproszenie do