Temat: PKP czyli pieknie ku...a pieknie
tomasz jakub sysło:
ma wjechac DEUTSCHE BAHN
[...]
niebo a ziemia ;]
No więc mamy wreszcie zmiany na kolei. O ile wcześniej było to "niebo a ziemia", obecnie ta relacja to różnica między niebem a piekłem.
Miałem (nie)wątpliwą przyjemność skorzystania z usług naszego Ku...a Pięknie. Pomijam to, co się dzieje z naszym dworcem, bo remont był potrzebny i już (aczkolwiek jakieś automaty do sprzedaży biletów MPK chyba można było przenieść i postawić na odcinku do dworca PKS). Ale to, co się teraz dzieje z przewoźnikami to już po prostu paranoja. Miałem właśnie większą rundkę "z Kolbergiem po kraju" (notabene nazwisko też jakby w temacie). Na dworcach "czeski film", a ilekroć coś zapowiedziano, żałowałem, że nie jestem producentem filmu "Pożar w burdelu", bo można by nieźle przyoszczędzić na scenach zbiorowych.
Może grupa GL Wrocław nie jest jakoś szczególnie kolejowa, ale na hasło PKP (czy to w skrócie, czy rozwinięciu, czy samo "kolej") najliczniejszą grupą na GL jest... WROCŁAW TURYSTYKA (340 osób).
No to ja się ładnie pytam tutaj, bo i grupa liczniejsza, i temat wątku stosowny :
1. Jeżeli przyczyną zamieszania jest niewypłacalność Przewozów Regionalnych, dlaczego zastopowano jedynie pociągi InterRegio, które od samego początku były solą w oku InterCity?
2. Jaki interes (poza ewidentną chęcią wykończenia konkurencji) ma InterCity w honorowaniu biletów Przewozów Regionalnych na tych trasach? Pieniądze wziął kto inny, a oni wykonują usługę i jeszcze się cieszą...
3. Dlaczego Polskie Linie Kolejowe (podmiot władający torami) nie zrobiły analogicznego kroku wobec Intercity ? To znaczy : wprawdzie wezwały do ograniczenia ilości przewozów, ale tu Intercity dostało czas i samo sobie wybiera NIErentowne linie do zamknięcia, podczas gdy PR dostały semafor "STOP" natychmiast i to dla tych linii, które były dla nich najbardziej rentowne.
4. Może by Panowie Ku...a Pomyśleli, że dzięki takim manewrom już wkrótce i jedni, i drudzy znajdą się na bruku ? (co dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku torów tramwajowych). Faktycznie, przyjdzie Niemiec i wyrówna, pewnie nawet część ludzi przejmie, ale nie liczcie raczej na zachowanie ilości etatów ani przywilejów branżowych...
Edycja : ponieważ nie spotkałem tu nikogo zainteresowanego odpowiedzią lub polemiką, przeniosłem ciąg dalszy wypowiedzi na grupę "Kolejnictwo".Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 12.05.10 o godzinie 22:13