konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Priorytetem w centrum ma być ruch pieszy i komunikacja miejska - chwała za to.

A korki będą jeszcze we WRO baaaardzo długo (zawsze?), bo zastój w remontach ulic trwał dziesiąt lat.

Chętnych na dyskuje typu, czy warto, czy nie, polecam dwa portale:

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=45

oraz

InvestMap.pl

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Marcin Kozłowski:
Priorytetem w centrum ma być ruch pieszy i komunikacja miejska - chwała za to.

Ale dlaczego? dlaczego chwała? Coraz więcej ludzi mieszka na obrzeżach miasta, albo tuż poza nim. Praca zajmuje im masę czasu. Oferty galerii handlowych i marketow są duże: równiez kulinarne itd.
Z czasem tyle osiągniemy, że piękny i tętniący życiem wrocławski Rynek i okolice, nie będzie już tętnił zyciem. Bo coraz mniej ludzi tam się bedzie zapuszczać. Własnie przez ograniczenia, kiedyś sensowne a teraz już bezsensowne (masa krytyczna błędów zaczyna się nawarstwiać).
Nie zmusisz gościa, co mieszka na Partynicach, żeby wsiadał w tramwaj, jechał do Rynku na kawę czy nawet obiad. On zjedzie do domu po pracy a w wolnym dniu skoczy sobie na Bielany albo w gdzieś w okolicę. Tam zje, wypije, coś kupi i wróci do domu, autem, w 15 minut.
Kto bedzie robił tłum w Rynku?
Problem w zrozumieniu rzeczy kluczowej: tak samo, jak nie można zamordować miasta ruchem samochodowym wszędzie, tak samo nie można tego ruchu, z uporem szaleńca albo maniaka "komunikacji miejskiej i rowerów" wywalać z miasta całkowicie. To jest kompletne przeginanie pały w drugą stronę.
Miasto stawia na tramwaje. Chwała. Problem w tym, że awaria jednego tramwaju, a takie awarie są codziennością i tak pozostanie, powoduje, że totalnie wszyscy są uwaleni bo żaden tramwaj nie pojedzie. Tego też się nie zauważa. Owszem, fanatyk może napisać, ze korki samochodowe to to samo. Owszem, ale jesli spojrzymy na sprawę rozsądnie, to pewna równowaga wydaje się sensowna, czyż nie??
Ale nie we Wro. Wro zamyka centrum, będą rowery i szczęsliwi piesi, przemykający przez puste mosty Młyńskie, nie wiadomo dokąd, bo ile osób wybierze się na spacer na Plac Bema czy ulicę Poniatowskiego z centrum???
Na tych mostach będą ich straszyć gęsto sunące tramwaje, bo przecież będą one jezdzić częsciej, zeby tych pieszych z zamkniętego centrum wywieźć.
Idealne miejsce na spacer albo przejażdzkę rowerem. Alternatywa to oczywiscie zakorkowane mosty Pokoju i Uniwersytecki, bo tamtędy pojadą wywalone z Młyńskich auta.

No i kolega Antoniewicz na rowerze. Z garniturem w plecaku.

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Jarosław Karpiński:
Marcin Kozłowski:
Priorytetem w centrum ma być ruch pieszy i komunikacja miejska - chwała za to.

Ale dlaczego? dlaczego chwała?

Do galerii chodzi się na zakupy, do parku posiedzieć na ławce, na autostradę wjeżdża się, żeby dotrzeć gdzieś szybciej, na rynek/centrum chodzi się...a nie jeździ autem. Za przeproszeniem szlag mnie trafiał, jak stałem po 0,5h na odcinku młyn Maria/most Piaskowy, bo komunikacja nie miała priorytetu.

Od kilku lat poruszam się samochodem, ale nie wszyscy są mobilni w ten sposób. Rynek odwiedzam min.2 razy w miesiącu na piechotę (35min w jedną stronę), bo mi tyłek nie przyrósł do auta.

Dążymy chyba naturalnie do tego, że centrum będzie dla turystów i niedzielnych spacerów. Imprez i spotkań. Cieszę się, że mamy rynek, że mamy centrum. Nie mam ochoty na spędzenie niedzieli na łódzkiej Piotrowskiej, czy dublińskiej O'Connel.

P.S. Sorka za wycieczki emocjonalne.

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Marcin, kolega Jarosław tak ma, że podnosi ciśnienie. Ignoruj;)

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Lidia K.:
Marcin, kolega Jarosław tak ma, że podnosi ciśnienie. Ignoruj;)


Uff...już myślałem, że to przez tą drugą kawę ;)

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Do galerii chodzi się na zakupy, do parku posiedzieć na ławce, na autostradę wjeżdża się, żeby dotrzeć gdzieś szybciej, na rynek/centrum chodzi się...a nie jeździ autem.

Teoria, nie wiem na czym oparta. Zrozum jedno, ludzie dużo pracują, mieszkają coraz dalej od centrum, ta tendencja bedzie sie pogłębiać. Już teraz z wieloma osobami chętniej i łatwiej można spotkać się własnie poza centrum, bo odpada temat długiego dojazdu i powrotu. Centrum do spacerów i turystów? Nie żartuj prosze, centrum jest dla wszystkich, a tętnić życiem nie będzie dlatego, że są tam turyści i młodzież, studenci jedynie, bo oni zawsze są w centrum itd.
Taki własnie błąd popełniono w wielu miastach, gdzie centra zaczęły zamierać. Powtórzę: w tym wszystkim musi być jakaś rownowaga. Tymczasem kiedys auta były wszędzie a teraz próbuje się je całkowicie wywalić. Jedna i druga opcja to nonsens.

Pokaż mi miasto, gdzie rozległe centrum jest wolne od ruchu. W Szwajcarii, owszem, Zurich, itd. Ale gdzie jeszcze? Nie ma takich miast, bo na zachodzie rozumieją, ze miasto jest dla ludzi i z definicji centrum ma być ruchliwe. ZE nie jest to jakiś skansen do spacerów i dla turystów jedynie.
Poza tym powtórze argument z tramwajem. Jeden staje, wszyskie stoją i całą komunikację trafia szlag. A to sie zdarza i będzie zdarzać.
Poza tym, czy zapewnisz mieszkancom miasta transport do domu, w miarę szybki i efektywny wieczorem? Tramwaje pojadą do wszystkich dzielnic po 1 w nocy albo pozniej? Atobusy będą gęsto jezdzic? Czy każesz wydawać wieczorem 50 albo 70 złotych na taksówkę, bo własnym autem dojechać nie można? Wyjasnisz te niewygodne wątpliwości?
gdzie są parkingi, tanie i wielopoziomowe, w pobliżu centrum? Nie ma? a kiedy będą? Gdzie jest system park and ride, dojazd do punktu przesiadkowego, duży parking, częsta komunikacja? Nie ma. Kiedy będzie?
Jak będzie, wtedy można pomysleć nad ROZSĄDNYM ograniczaniem ruchu w centrum.

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Jak mam sprawę w centrum i tłukę się autem to nie mam problemu z zaparkowaniem. Mogę Ci na priv'a podesłać miejsca.

Ograniczenie w centrum ruchu samochodowego nie oznacza wyrzucenia aut całkowicie. Bez problemu parkuje np. na Ofiar Oświęcimskich. Wystarczy znać to miasto.

Wizje wymierania rynku i okolic, bo zamykają mosty Tumskie dla aut kojarzy mi się ze słuchowiskiem Orwella.

Z tego co wiem, mieszkańcy sobie radzą z dojazdami. A jak nie, to krzyczą o tym głośno - chociażby ostatnia sprawa o nie zmniejszaniu taboru w największym natężeniu ruchu.

Park and ride? Padło w Krakowie. Alternatywa to na razie szynobusy. Wrocław to nie Oxford, litości.

Zakładam, że jesteś po kierunku droga i mosty. Słyszałeś więc pewnie o mieście Milton Keynes? Ot i teoria, lecz ta praktyka...

Zachęcam do odwiedzenia polskiej sekcji skyscrapercity.com, bo tu szkoda miejsca.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Jarosław Karpiński:
Zrozum jedno, ludzie dużo pracują, mieszkają coraz dalej od centrum, ta tendencja bedzie sie pogłębiać. Już teraz z wieloma osobami chętniej i łatwiej można spotkać się własnie poza centrum, bo odpada temat długiego dojazdu i powrotu. Centrum do spacerów i turystów? Nie żartuj prosze, centrum jest dla wszystkich, a tętnić życiem nie będzie dlatego, że są tam turyści i młodzież, studenci jedynie, bo oni zawsze są w centrum itd.
Taki własnie błąd popełniono w wielu miastach, gdzie centra zaczęły zamierać. Powtórzę: w tym wszystkim musi być jakaś rownowaga. Tymczasem kiedys auta były wszędzie a teraz próbuje się je całkowicie wywalić. Jedna i druga opcja to nonsens.
Teoria, nie wiem na czym oparta? ;>
Piszesz o tym, że auta były wszędzie... od kiedy? to ma miejsce we Wrocławiu?

Piszesz, że ludzie mają coraz dalej do centrum, ale nie rozumiesz, że wielu do tego centrum ma stale tyle samo, bo to że miasto się rozszerza, to naturalna rzecz.
Naturalne jest też to, że w oddalonych zakątkach miasta tworzą się małe centra. Kiedyś wokół miasta rozrastały się wioski i wioseczki. Większość z nich miało własne ryneczki [teraz to nazywamy centrami handlowymi]. Część z tych wiosek - chociażby wokół Wrocławia zostało wchłonięte przez Wrocław, a życie towarzyskie przeniosło się wokół wrocławskiego Ratusza.

Jeśli sprawdzą się Twoje wróżby to wystawimy Ci pomnik.

I jeszcze jedno... jak myślisz co jeszcze mogą zamknąć, żeby popsuć Ci Twoją bytność w tym mieście?
O mostach mówiło się od dawna, a o niczym innym nie słyszałem.

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Szkoda, ze nie slyszales. Zamykac będą: Kuzniczą, Suchą za dworcem, skręty na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Powstańcow. To na początek. W zamian NIC. Ani jeden nowy parking od lat nie powstaje blisko centrum, ani jedna nowa linia komunikacji nie powstała. Kursy się wrecz ogranicza, znasz ten temat. Miejsc parkingowych w pobliżu centrum UBYWA. Zobacz na Mikołaja; pare lat temu (dwa chyba) prawa strona jezdni miała kilkadziesiat miejsc, nikomu nie wadzących (chodnik jest bardzo szeroki). Postawiono słupki, auta mogą stać tylko wzdłuż, miejsc ubyło o 60 procent. To się dzieje w wielu miejscach.

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Ostatni post, bo nie walczę z wiatrakami.

Polityka Wrocławia odbiega od sztywnych, teoretycznych kanonów zaszczepionych Tobie podczas studiów. Wizje są jak prawda, każdy ma inną (mnie najbardziej podobają się te Tischnerowskie).
Zapewne zorientowałeś się już, że postami nie przywrócisz parkingów w centrum miasta (chociaż pewnie słyszałeś o tym nowym pod fosą miejską). Zauważyłeś już różnice między Łodzią i Wrocławiem (Trawmwaj Plus). Szkoda, że się jeszcze nie przyzwyczaiłeś, zaadoptowałeś, tylko szerzysz upadek kulturotwórczego centrum, jak mantrę. A nie trzeba być Francuzem, by zakrzyknąć: marnee chanse.

Radzę zająć się, jakże pozytywną akcją, chaosu reklamowego w miastach. Sklepiki, handel, usługi...każdy banner inny rozmiar, plakaty poprzyczepiane, gdzie popadnie - ogólnie samowolka. Nie wspominając o jaskrawej kolorystyce, czy kiczowatym designie.

P.S. Chodnik jest dla chodzących (o! to ma sens!), a nie parkujących ;)
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Jarosław Karpiński:
Szkoda, ze nie slyszales. Zamykac będą: Kuzniczą, Suchą za dworcem, skręty na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Powstańcow.
Akurat lewoskręty zostały na skrzyżowaniu Świdnickiej/Piłsudskiego ;)
Co lepsze, został im przypisany osobny pas i została zmieniona sygnalizacja świetlna.

Sucha - plan jest taki, żeby to był węzeł komunikacyjny MIEJSKI, żeby tacy jak Ty przestali narzekać, że Wrocław nie ma porządnego przystanku łączącego Dworzec Główny PKP i PKS nie ma normalnych przystanków łączących je z innymi ważnymi punktami w mieście [lotnisko, Dworzec Nadodrze, Bielany Wrocławskie, busy linii podmiejskich].
Graniczna się buduje, obwodnica śródmiejska od mostu Milenijnego do Poświęckiej też, Strzegomska na wysokości 'krzyżówki', Stadion na Maślicach, AOW powstaje(choć to nie inwestycja miejska).
Krakowska odremontowana (w końcu), Lotnicza - na jakim odcinku, Kromera z mostami Warszawskimi. Bora-Komorowskiego na Zakrzowie
Niedługo do remontu oddana zostanie Kochanowskiego. Można sporo wymieniać, ale Ty zaraz wyskoczysz z tematem [narzekając na to co nie zrobione].

Kuźnicza - ta jest na dużym odcinku zamknięta, a kierowcy i tak ten zakaz ignorują.

Tutaj też ponawiam zaproszenie na piwo, może Marcin Kozłowski się do tego piwa przyłączy ;)

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Tyle tematów na spotkanie...mam już robić research i notki? ;)

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Zapewne zorientowałeś się już, że postami nie przywrócisz parkingów w centrum miasta (chociaż pewnie słyszałeś o tym nowym pod fosą miejską).

Duzo słychac w branzy wiesz? Słychać było o parkingu na Mikołaja. Tymczasem za ogrodzeniem rosną już calkiem duże drzewa. Nic. Słyszałem o parkingu pod placem Nowy Targ. Nic. Teraz kolejne mrzonki: parking pod fosą. W branży zaczynamy się z tego śmiać. Niedługo będzie pewnie pomysł parkingu na Sky Tower. Dlatego go obnizono:)
Prawda jest taka, ze NIC SIE NIE ROBI. Nic w tej materii.

Łodzią i Wrocławiem (Trawmwaj Plus). Szkoda, że się jeszcze nie przyzwyczaiłeś, zaadoptowałeś, tylko szerzysz upadek kulturotwórczego centrum,

Gdzie jest ten tramwaj Plus? Acha, Łódz ma więcej mieszkańcow i porównywalną powierzchnię. Zrób sobie eksperyment: spróbuj oba miasta przejechać autem i komunikacją miejską, z jednego końca na drugie. Zgadnij, które przejedziesz szybciej?
Ten wrocławski osławiony tramwaj plus będzie powodował jeszcze większe korki, bo wszędzie ma mieć pierwszenstwo. Kolejne spiętrzenie ruchu na skrzyżowaniach będzie.
No oczywiscie, mozna nie jechać autem:) Niech się tylko jeden wagon zepsuje, cała linia stoi. Tak się konczy stawianie na tramwaj. Pokażesz mi miasto, gdzie tramwaje dominują jako srodek komunikacji? Nie takie, gdzie istnieją. Takie, gdzie dominują.
P.S. Chodnik jest dla chodzących (o! to ma sens!), a nie parkujących ;)

Nie ma parkingów, nie ma obwodnic, nic nie ma. Gdzieś trzeba parkować.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Marcin Kozłowski:
Tyle tematów na spotkanie...mam już robić research i notki? ;)
Po co, skoro zostaniemy zasypani pytaniami o te same tematy, ale zawsze możemy dowiedzieć się czegoś o Łodzi, np. o budowanym od 33 lat pewnym mega-wielkim szpitalu, który stał się 'martwym/żywym' symbolem tego miasta ;)

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

wciąz w wypowiedziach Rafała brzmi szydercza albo ironiczna nuta. Sorry, piwo w takim klimacie to ja dziękuje. Albo się szanujemy albo szydzimy, nawet w białych rekawiczkach.
Napiszcie o tym nowym cudzie wrocławskim, kolejnym wirtualnym parkingu:))) Branza naprawde się z tego smieje.Jarosław Karpiński edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 13:06
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Jarosław Karpiński:
Napiszcie o tym nowym cudzie wrocławskim, kolejnym wirtualnym parkingu:)))
Cała branża wyliczyła, że nikomu się to nie opłaca, gdyż jak dobrze wiesz, żeby zacząć budowę parkingu na placu Nowy Targ, trzeba zrobić wykop, żeby mogli wejść archeolodzy, a ci nie wiadomo ile posiedzą (sądzę, że ten okres byłby liczony w latach). Oczywiście za to wszystko miałaby płacić firma wykonująca prace budowlane itd. itd.
Tego branża nie wie?

Miasta zwyczajnie na to nie stać, żeby rozgrzebać plac na kilka lat.

I to jest problem.

Skoro taki parking to biznes, dlaczego nie widać lasu rąk, żeby zainwestować?

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Bo impuls inwestycyjny powinno dać miasto zamiast budowania fontann za 15 milionow albo sypania piasku na rynku za 2 miliony. Prawda/
No własnie.

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Panie Jarku: proszę o obchód placu budowy i niwelacje następnego odcinka, bo robota stoi, a mieszkańcy grodu się niecierpliwią, że te drogi tak dłuuuuuugo się robi.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Jarosław Karpiński:
Bo impuls inwestycyjny powinno dać miasto zamiast budowania fontann za 15 milionow albo sypania piasku na rynku za 2 miliony.
Ciężko się patrzy na całość przez pryzmat kilku rzeczy?

Impuls? Dało.
Przecież padła propozycja, żeby inwestor zrobił parking i zarabiał na takiej inwestycji.
Jeśli miasto dopłaciłoby jakiemuś inwestorowi, to jego władze byłyby zaraz podane do prokuratury...

konto usunięte

Temat: Ostatni dzień jazdy mostami Tumskimi

Marcin Kozłowski:
Panie Jarku: proszę o obchód placu budowy i niwelacje następnego odcinka, bo robota stoi, a mieszkańcy grodu się niecierpliwią, że te drogi tak dłuuuuuugo się robi.


możesz jakoś uczynić swoją wypowiedź bardziej sensowną? czy nie potrafisz nic poza ironią i kpiną w tle? Bo jeśli nie potrafisz, nie zabieraj głosu w dyskusji.

Następna dyskusja:

kurs doskonalenia techniki ...




Wyślij zaproszenie do