Temat: Odzież nowa w cenie odzieży używanej. Co Wy na to?
Piotr K.:
czy jest sens na początku mieszać asortyment i zobaczyć co się lepiej sprzedaje czy od razu wejść w odzież nową lub używaną.
Biznesowo - zdecydowanie początkowo mieszać. Jeśli warunki lokalowe na to pozwalają, podzieliłbym "terytorialnie" lokal na część z ciuchami nowymi i odrębną dla tych drugich, a następnie obserwowałbym, gdzie się więcej ludzi kręci, w której części klienci spędzają więcej czasu. Lub jeśli to byłoby niemożliwe, choćby - jakich zakupów częściej dokonują. Ostatecznie zawsze i tak to rynek wybiera, a ludzkie decyzje są najlepszą wskazówką.
Wizerunkowo jednak mogłoby się to okazać szkodliwe, są osoby, które z niewiadomych powodów wstydzą się korzystać z usług firmy Lumpex i mogłyby one nawet unikać wejścia, bo "co ludzie powiedzą".
Decyzje, co jest w tym przypadku ważniejsze podjąłbym po przemyśleniu, na ile źródło jest w stanie dostarczyć Ci na tyle atrakcyjny i różnorodny asortyment, żebyś był w stanie zachęcić ludzi do wejścia. To nie tak, że wystarczy mieć np. 10 wzorów po 100 sztuk czy nawet odwrotnie. Również samo hasło "tanio" to za mało. Istotą tego biznesu są ludzie, którzy do takiego punktu zachodzą od czasu do czasu, po drodze - jednak jeśli pierwsze dwa-trzy razy nie znajdą tam nic dla siebie, przestaną zaglądać, a więc będą "straceni" na wieki. A liczba okolicznych mieszkańców jest jednak ograniczona... I zanim wyrobisz sobie markę, żeby ludzie przyjeżdżali z innych miejsc, może być po biznesie.
KW
PS. Gratuluję porzucenia złudzeń piramidkowo-MLMowych i wzięcia się do uczciwej pracy.
Edycja : styl.
Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 18.04.12 o godzinie 11:09