Joanna C.

Joanna C. Psychlog, Doradca
Personalny i
Specjalista
ds.Rekrutacji ...

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

- Zdecydowaliśmy, że przez dwa najbliższe dni nie będziemy wprowadzać żadnych korekt w sygnalizacji i zobaczymy, jak będzie się układać ruch - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Komunikacji. Jej zdaniem korki w rejonie placu nie wynikają ze złego ustawienia świateł. - To kierowcy nie są przyzwyczajeni do jazdy po rondzie. We Wrocławiu mamy tylko trzy ronda - na Powstańców Śląskich, Mińskiej koło lotniska i to na Grunwaldzkim - mówi rzeczniczka.

a jakby ktoś chciał przeczytać to tu pełen artykuł:
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4538146.htmlJoanna Ciołek edytował(a) ten post dnia 02.10.07 o godzinie 17:35
Małgorzata C.

Małgorzata C. miniclassic.pl

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Ja od około tygodnia odnowtowuję znacznie mniejsze korki na trasie Hallera - Klecińska - Graniczna!

konto usunięte

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Joanna C.:
- Zdecydowaliśmy, że przez dwa najbliższe dni nie będziemy wprowadzać żadnych korekt w sygnalizacji i zobaczymy, jak będzie się układać ruch - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Komunikacji. Jej zdaniem korki w rejonie placu nie wynikają ze złego ustawienia świateł. - To kierowcy nie są przyzwyczajeni do jazdy po rondzie. We Wrocławiu mamy tylko trzy ronda - na Powstańców Śląskich, Mińskiej koło lotniska i to na Grunwaldzkim - mówi rzeczniczka.

Rondo na Powstańców Śląskich - to o sklep chodzi? Ten zamknięty od paru lat? :)

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

juz sie nie moge doczekac kiedy zaczna remontowac krakowska ...to bedzie kino :)
Joanna C.

Joanna C. Psychlog, Doradca
Personalny i
Specjalista
ds.Rekrutacji ...

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

hmmm... kto zrozumie Panią ze ZDiK-u będzie wielki :)
myślę że następnym rozwiązaniem problemów korków we wrocławiu będą dodatkowe egzaminy na prawo jazdy - bo wyjdzie na to ze to własnie kierowcy jeżdżąc po wro powodują korki - gydby nie było kierowców pewnie korków by nie było....
Tomasz Chrąchol

Tomasz Chrąchol tworzę erę dobrych
klimatów :)

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

we wrocławiu jest tylko jedno rondo :) i bynajmniej nie jest ono na rondzie ani na rondzie REGANA, chyba że od wczoraj zmieniono organizację :)
Tomasz Chrąchol

Tomasz Chrąchol tworzę erę dobrych
klimatów :)

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

nowe hasło ZDiK...

"gdzie jeszcze możemy dla Ciebie zrobić objazd? "
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

To ja zadam Wam pytanie:

Co ty byś zrobił(a), aby poprawić ruch/stan nawierzchni w mieście?
Marcin Maciocha

Marcin Maciocha radca prawny , MDS
Kancelaria

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Co ty byś zrobił(a), aby poprawić ruch/stan nawierzchni w mieście?

na przykładzie placu grunwaldzkiego...wystarczyło nitkę most grunwaldzki - wyjazd na warszawę zrobic jako tunel - zamiast bezsensownie wielkiego pseudoronda
Ireneusz Hołowacz

Ireneusz Hołowacz Konsultant SAP HCM,
Dyrektor ds.
Produktów, GAVDI
Polska ...

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Marcin M.:
Co ty byś zrobił(a), aby poprawić ruch/stan nawierzchni w mieście?

na przykładzie placu grunwaldzkiego...wystarczyło nitkę most grunwaldzki - wyjazd na warszawę zrobic jako tunel - zamiast bezsensownie wielkiego pseudoronda

Dokładnie, takie rozwiązanie zostało zrealizowane na rondzie koło Spodka w Katowicach. Sprawdza się znakomicie. Ci, co tam jeździli kilka lat temu, mogą potwierdzić.

A drugi przykład lepszego (oczywiście pewnie też droższego) rozwiązania, które znacznie usprawniłoby przejazd, to przedłużenie (przerzucenie) estakad z Klecińskiej aż do Hallera (nad skrzyżowaniem z Grabiszyńską), tak, żeby ruch obwodnicą śródmiejską odbywał się płynnie, a nie był hamowany co kilkaset metrów światłami.
Joanna C.

Joanna C. Psychlog, Doradca
Personalny i
Specjalista
ds.Rekrutacji ...

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Rafał H.:
To ja zadam Wam pytanie:

Co ty byś zrobił(a), aby poprawić ruch/stan nawierzchni w mieście?

przestać jeździć! i w czynie społecznym kłaść asfalt@!
Tomasz Chrąchol

Tomasz Chrąchol tworzę erę dobrych
klimatów :)

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

1) całą kasę dać na obwodnicę śródmiejską i miejską.
2) Stary grunwald puścić dołem (tak jak to jest na dominikańskim)
3) zakazać jeździć po drogach maszynom roliczym i budowlanym w godzinach 7-8 rano
4) karać tych co stają na srodku skrzyżowania (bo nie ma miejsca na dalszą jazdę)
5) karać tych co przysypiają na skrzyżowaniu
6) i coś zrobić z samochodami które mają awarię i sobie stoją i czekają na pomoc przez pół godziny tamując ruch np na strzegomskiej
7) z powrotem zamknąć wiadukt na strzegomskiej (jak widać ilość ośób nim jeżdząca jest znacznie mniejsza niż tych na dole, a do tego skutecznie blokuje ruch)
8) nie zamykać szlabanów o 7.50 na fabrycznej
9) zrobić sygnalizację wzbudzaną dla tramwajów na powstańców śląskich żeby tramwaje tamtędy szybciej jeździły
10) zakazać PANOM MEGA OCHRONIARZOM stawac w godzinach szczytu na srodku ulicy bo akurat o tej porze muszą wymienić skrzynkę w bankomacie z pieniędzmi
11) powyższy tekst dla pocztexu, tnt i innych firm
12) jazda do końca pasem który się kończy (a nie próba jego zmiany już na wlocie)
13) i wiele innych

Zrozum Zdik a będziesz WIELKI (nie trzeba pić mleka)

wiadomo że kilka z powyższych rzeczy jest trudne do realizacji, ale kilka zalezy od nas uczestników ruchu.
Małgorzata C.

Małgorzata C. miniclassic.pl

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

>> A drugi przykład lepszego (oczywiście pewnie też droższego)
rozwiązania, które znacznie usprawniłoby przejazd, to przedłużenie (przerzucenie) estakad z Klecińskiej aż do Hallera (nad skrzyżowaniem z Grabiszyńską), tak, żeby ruch obwodnicą śródmiejską odbywał się płynnie, a nie był hamowany co kilkaset metrów światłami.

Podpisuję sie rękami, nogami i czterema kołami. To rozwiązanie jest genialne, proste i każdy cywilizowany kraj tak by rozwiązał to skrzyżowanie.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Marcin M.:
na przykładzie placu grunwaldzkiego...wystarczyło nitkę most grunwaldzki - wyjazd na warszawę zrobic jako tunel - zamiast bezsensownie wielkiego pseudoronda

Rozumiem, że znasz potencjalne koszty takiej inwestycji i wiesz, że wystarczyłoby na to kasy...
Ireneusz H.:
A drugi przykład lepszego (oczywiście pewnie też droższego) rozwiązania, które znacznie usprawniłoby przejazd, to przedłużenie (przerzucenie) estakad z Klecińskiej aż do Hallera (nad skrzyżowaniem z Grabiszyńską), tak, żeby ruch obwodnicą śródmiejską odbywał się płynnie, a nie był hamowany co kilkaset metrów światłami.

A powiedz mi, odnośnie tych świateł, co tak strasznie hamują ruch... jakbyś rozwiązał kwestię "zjazdów/wjazdów" z i na estakadę?
Przecież to się wiąże z dodatkowymi terenami etc. Po drugie nie zapomnij, że przy estakadzie też ludzie mieszkają/pracują ;D
Acha... jakby zamknęli skrzyżowanie z Grabiszyńską (przy FAT) to byście dopiero psioczyli na ZDiK, że takie utrudnienia w ruchu zrobiło ;)))
Małgorzata C.:
To rozwiązanie jest genialne, proste i każdy cywilizowany kraj tak by rozwiązał to skrzyżowanie.
Czy nasz kraj nie jest cywilizowany?
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Nie znam wyliczeń, ale - jak to mówi Nasz Litościwie Panujący Premier - każdy rozsądny człowiek zdaje sobie sprawę z faktu, iż wrocławskie ulice mają jakąś ograniczoną pojemność komunikacyjną.

Niezaprzeczalne jest to, że powstanie obwodnicy Wrocławia (nie śródmiejskiej) w jakimś stopniu rozładuje natężenie ruchu miejskiego.

ALE!! Powiedzcie mi, bo być może się mylę, czy KORKÓW z rana i popołudniami nie ma tam gdzie ruch tranzytowy nie ma nawet procentowego udziału w ogólnym bilansie?
Wyjazd z sypialni Nowy Dwór i Muchobory. Wyjazd z sypialni Kozanów. Wyjazd z terenów sypialnianych w okolicach Zwycięskiej i oglóne wciskanie się do Centrum?

Wybaczcie mi trochę moje podejście, ale jak nie było Milenijnego, to nie było korków na Osobowickiej. tyle lat tam mieszkałem, że wiem o czym piszę ;))

Ilość samochodów wzrasta w o wiele szybszym tempie, niż możliwości modernizacyjne miasta.
Weźcie pod uwagę choćby taki fakt, że do tej pory "wisi widmo" Grabiszyńskiej / Robotniczej / Powstańców Śląskich / Kochanowskiego i kilku innych ważnych ulic Wrocławia ;)))
Głowy do góry i nie narzekać ;)))
Małgorzata C.

Małgorzata C. miniclassic.pl

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Niestety w naszym kraju buduje sie "do tyłu" nie do przodu. to znaczy przepustowośco obliczana jest na dzisiejszy stan lub w ogromnym niedoszacowaniu, nie projektuje się w oparciu o progresywne prognozy ruchu do tego doliczając okres realizacji po wybudowaniu mamy "przeterminowane".
Joanna C.

Joanna C. Psychlog, Doradca
Personalny i
Specjalista
ds.Rekrutacji ...

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

dobrze gada!
tranzyt trzeba wyrzucić - poza miasto im szybciej tym lepiej!
a co do minimalnej przepustowości - to się z Tobą Rafał zgadzam - ja baaardzo długo mieszkałam tylko na Kozanowie i z każdym rokiem korek kończy się co raz dalej... z KOzanowa tak naprawdę jest jeden wyjazd w stronę centrum - uliczka jest jednopasmowa, w dodatku ma kilka odnóg. światła nic by nie pomogły - ale policjant, który jest od tego tygodnia daje radę! (na szczęście - ja jako mieszkanka tego rejonu znam skróty i nie stoję w korku... nikomu nie powiem :P) tak jest z każdym osiedlem, które jest wielkie a za sobą ma nowe osiedla - gdzie wprowadzają sie nowi ludzie i nie ma wyjazdów do większych arterii.
Tomasz Chrąchol

Tomasz Chrąchol tworzę erę dobrych
klimatów :)

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

a więc :) bracia i siostry :)
3 lata temu wraz z moimi kolegami studentami TRANSPORTU zrobiliśmy badania na starym grunwaldzie (później) na rogu klecińskiej i hallera, grabiszyńskiej i...... blisko 40% pojazdów to pojazdy które zawierają jedną osobę w środku (średnio zajmuje ona pięc metrów w korku). Więc jeśli zator np na hallera ma 1km to 400 metrów zajete jest na jednym torze przez: 400m/5 = 80 samochodów co nam daje 80 osób przewożonych, czyli pojemnośc autobusu przegubowego bez jakiegoś wielkiego ścisku.

Niestety nie zgodzę się że korki się tworzą tam gdzie nie ma tras przelotowych:
- obowdnica sródmiejska - to samochody jeżdzące na w/z kierunków: Zielona Góra (droga nr 94), Poznań (nr 5), 5 samochodów ciężarowych (16,5 m + 1m odstępu) zajmuje prawie 100 m (odpowidnik 20 samochodów osobowych)
- grunwald - droga krakowa nr 8, plus droga (nr nie pamiętam) na Jelcz Laskowice i liczne fabryki

więc tutaj piorytet jest prosty: obowdnica miejska (nawet nie autostradowa)

wbrew pozorom najlepsze rozwiązania skrzyżowań w jednym poziomie to ronda (tylko one zajmują dużo miejsca).

co do przedłużenia estakad to nie było by problemu z ulica hallera gdyby to zrobiono w roku 1996 kiedy rozpoczęto budowę tego ciągu. Miejsca na zjazdy też jest sporo. Tylko że w 1996 roku nikt nie myślał o przyrosicie liczby użytkowników....ale niemcy budując ulicę Powstańców Śląskich, Hallera czy grabiszyńską spokojnie chcąc nie chcąc podarowali nam i tak super rozwiązanie !!!!

w tym roku blisko 80 osoób kończy transport na PWr..niestety nikt się nami nie zainteresował :) bo polskie drogi to sprawa POLITYKÓW a nie inżynierów :)Tomasz Chrąchol edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 11:53
Małgorzata C.

Małgorzata C. miniclassic.pl

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Budowa dróg i autostrad to przede wszystkim ogromne pieniądze
"cena budowy Autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl-Świecko (104,5 km) w wysokości 9,656 mln euro za 1 km.
Całość inwestycji zamknie się kwotą 1,009 mld euro (1 mld 9 mln euro)." Stąd też zainteresowanie polityków...
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Korki we Wro - nic nowego - ale znaleźli winowajcę

Małgorzata C.:
Niestety w naszym kraju buduje sie "do tyłu" nie do przodu. to znaczy przepustowośco obliczana jest na dzisiejszy stan lub w ogromnym niedoszacowaniu, nie projektuje się w oparciu o progresywne prognozy ruchu do tego doliczając okres realizacji po wybudowaniu mamy "przeterminowane".

ZONK ;)
Przykład Osobowickiej. Most Milenijny został zaprojektowany "do przodu" i to z dużym zapasem ;)) ...tylko Oosbnowicka ma swoje realia - przecież nie wjedziesz z buldożerami na cmentarz, albo nie puścisz linii tramwajowych wałem ;))
Po prostu drogowcy (inżynierowie) stale ścierają się niespodziankami, jakie natrafiają przy projektowaniu nowych rozwiązań lub modernizacji funkcjonujących przejazdów.
Tomasz C.:
ale niemcy budując ulicę Powstańców Śląskich, Hallera czy grabiszyńską spokojnie chcąc nie chcąc podarowali nam i tak super rozwiązanie !!!!

ZONK nr2!!!
Czyli, że niby Niemcy wiedzieli, że teraz będą królowały pojazdy dwuśladowe w takiej ilości?
Powstańców Śląskich miało trochę inną rolę - ale to już polecam zagłębienie się odrobinkę w przedwojenną historię Wrocławia ;)

Następna dyskusja:

BENEFIR, MULTISPORT Gdzie f...




Wyślij zaproszenie do