Temat: Co ma Wrocław, czego nie ma Kraków
Wyniki kompleksowego badanie wizerunku i kondycji marek polskich miast, które zostało opracowane wspólnie przez BAV Consulting (Young & Rubicam Brands) i Agencję Badawczą KB Pretendent. Miastem najbardziej atrakcyjnym w Polsce zgodnie z wynikami badania okazał się właśnie Kraków :)
.i kilka szczegółów o badaniu dla Wszystkich zainteresowanych pełnymi wynikami i raportami:
Projekt jest badaniem single-source – jeden respondent oceniał kilkadziesiąt miast
Badanie miało charakter ogólnopolskim, zostało przeprowadzone z wykorzystaniem próby reprezentatywnej dla populacji dorosłych Polaków (n = 1000)
Kwestionariusz uwzględniał kilkadziesiąt wskaźników atrakcyjności i siły marek-miast
Realizacja w terenie odbyła się w okresie: maj – czerwiec 2009
Projekt powstał w oparciu o założeniach teorii marki BAV (Brand Asset Valuator;
http://thebrandbubble.com/explore.
Głownym założeniem badania jest hipoteza, że atrakcyjność miasta jest wektorem określającym siłę przyciągania trzech grup interesariuszy:
- turystów
- mieszkańców,
- inwestorów.
Tzw. wektor magnetyzmu zdefiniowany jest poprzez 7 głównych składowych, którymi są:
Atrakcyjność turystyczna - czyli zdolność do przyciągania ofertą turystyczną i rekreacyjną.
Atrakcyjność biznesowa - atrakcyjność inwestycyjna, atrakcyjność siły roboczej (stosunek kwalifikacji do kosztów).
Komfort życia - atrakcyjność miasta jako miejsca do codziennego życia (przyjazne, dbające o mieszkańców, itp).
Atrakcyjna natura - otoczenie przyrodnicze, walory naturalne, aspekt ekologiczny.
Atrakcyjność kulturalna - zdolność przyciągania miasta jako ośrodka życia kulturowego (infrastruktura kulturowa
oraz wydarzenia).
Atrakcyjne dziedzictwo - zdolność przyciągania dziedzictwem historycznym, zabytkami, ciekawą prezentacją ważnych wydarzeń z przeszłości.
Atrakcyjność sportowa - zdolność przyciągania poprzez kluby, imprezy i wydarzenia o charakterze sportowym.
Pełen wizerunek miasta odtwarzany jest dzięki mierzonym w kwestionariuszy 48 stwierdzeniom wizerunkowym mierzonym niezależnie od 7 składowych atrakcyjności. Pozwala to odtworzyć:
Wpływ danego regionu/województwa na wizerunek miasta.
Pełen profil miasta na tle konkurencji.
Silne i słabe strony marki miasta.
Wpływ wizerunku na poszczególne składowe atrakcyjności.
Osobowość marki miasta (relacja z miastem jako analogia relacji z innym człowiekiem).
Zapraszamy do korzystania z wyników badania:
http://magnetyzmmiast.eu/