Temat: progi zwalniające
Witam,
5 stycznia 2011 zapytałem o progi U. Dz. Poniżej odpowiedź - być może chociaż część informacji będzie przydatna:
Zapytanie 3. W sprawie: Określenia sposobu postępowania/procedury związanej z budowa progów zwalniających na ulicach, czy tez innych elementów infrastruktury drogowej służących poprawie bezpieczeństwa ruchu.
1. Czy jest ew. jak przebiega procedura prowadząca do budowy progów zwalniających na ulicach dzielnicowych?
2. Czy możliwe byłaby budowa takich progów na ulicy Szafranów, Cylichowskiej i Wiązanej?
3. Ile sztuk progów wykonano w 2009 i 2010 roku?
4. Jaki był koszt budowy pojedynczego progu – proszę o szczegóły z lokalizacjami.
5. Czy inwestycja taka wymaga projektu?
6. Z której pozycji budżetowej załącznika Dzielnicowego inwestycja taka jest finansowana?
oczekiwany sposób załatwienia sprawy:
Udzielenie odpowiedzi na 6 pytań, docelowo zbudowanie w 2011 roku, po konsultacji z fachowcami w tym zakresie, progów zwalniających na ulicy Szafranów, Cylichowskiej i Wiązanej.
26 stycznia 2011 Pan Burmistrz pismem UD-XIII-WIR-7040/10a/11 przekazał mi odpowiedź przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Infrastruktury U. Dz. i tak:
ad 1 budowa progów prowadzona jest w oparciu o ustawę "Prawo o ruchu drogowym", rozporządznie Ministra Infrastruktury z 23 IX 2003 oraz z 2 VII 2003 - o szczegółowych warunkach zarządzania na drogach oraz w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz w oparciu o zabezpieczone środki finansowe w budżecie, wniosek mieszkańców i opinię Rady Osiedla.
ad 2 budowa progów zwalniających na ulicy Szafranów, Cylichowskiej i Wiązanej jest możliwa po zabezpieczeniu środków na ten cel i po opracowaniu projektu organizacji ruchu.
ad 3 w 2009 nie wykonano żadnych progów. W 2010 wykonanano 6 progów na ulicy Podkowy
ad 4 Koszt pojedynczego progu w 2010 roku to 3 tys zł. Całkowity koszt progów na ul Podkowy (łącznie z projektem i oznakowaniem poziomym i pionowym) to 20 tys zł.
ad 5 Inwestycja wymaga opracowania projektu organizacji ruchu, który powinien być zatwiedzony przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszaway.
ad 6 budowa progów finansowana jest ze środków bieżących dz 600 rozdz. 60016 par 4270 (na 2011 w budżecie jest 13 milionów zł - oczywiście nie wszystko na progi).
W zasadzie to pierwsza odpowiedź, która w całości wyczerpała moje pytania i w 100% jestem z niej usatysfakcjonowany.
Pozdrawiam
Mirek Gotowiec
miroslawgotowiec.pl