Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Łukasz B.:
Jakub R.:
trjpasmowki
Ja tylko w kwestiach formalnych - trójPASÓWKI, nie trójpasmówki.
Jezdnia ma 3 pasy, nie 3 pasma. ;)

w kwestii formalnej:

jest:
http://www.sjp.pl/trzypasmowa
http://www.sjp.pl/tr%F3jpasmowa

a nie:
http://www.sjp.pl/trzypasowa
http://www.sjp.pl/tr%F3jpasowa

i droga jak najbardziej ma pasma i pasy.Michał B. edytował(a) ten post dnia 27.02.12 o godzinie 15:22

konto usunięte

Temat: Warszawskie inwestycje

No to dzisiaj pan Adam dostanie apopleksji, nie dosyć że nie najdroższy to i da się na nim grać w piłkę :P

Adam Pietrasiewicz:

Obrazek
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Piotr Cieślak:
No to dzisiaj pan Adam dostanie apopleksji, nie dosyć że nie najdroższy to i da się na nim grać w piłkę :P
>

spokojnie. stadion do niczego przecież się nie da na nim bramek strzelać :)

konto usunięte

Temat: Warszawskie inwestycje

Adam Pietrasiewicz:
nie mogłam znaleźć tematu o windach- ale chyba się w końcu ich doczekasz.
Myślę o tych na rondzie Dmowskiego:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/schody-p...
Adam Pietrasiewicz

Adam Pietrasiewicz Półliterat, Audytor
dostępności

Temat: Warszawskie inwestycje

Karolina Ł.:
Adam Pietrasiewicz:
nie mogłam znaleźć tematu o windach- ale chyba się w końcu ich doczekasz.
Myślę o tych na rondzie Dmowskiego:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/schody-p...

To oczywiście jest kpina, ten czas, jaki był potrzebny do wymiany wind. Dodatkowo wstawiono dokładnie takie same dźwigi, jak przedtem, które windami nie są, więc stawiam dolary przeciw orzechom, że za pół roku zaczną się takie same cyrki, jak były dotychczas. Czujniki wilgoci będą dzwoniły przy każdym deszczu, więc zostaną wyłączone natychmiast.

No i kompletną kpiną w żywe oczy z ludzi jest niedostosowanie przed Euro 2012 przejścia podziemnego na Rondzie Waszyngtona, co powoduje, że przystanek tramwajowy jest tam nadal pułapką dla człowieka na wózku. To oczywiście jest niewiarygodne, ale przecież kto się będzie takimi rzeczami przejmował? Ja o tym wiem, ale jestem przekonany, że wielu wózkowiczów nawet z Warszawy o tym nie wie... Szybko się dowiedzą, gdy będą chcieli odwiedzić wspaniały Stadion za 2 miliardy.
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Warszawskie inwestycje

Adam Pietrasiewicz:
więc stawiam dolary przeciw orzechom, że za pół roku zaczną się takie same cyrki, jak były dotychczas.

Mam trochę orzechów włoskich i laskowych w domu. Przyjmuję zakład!
To jak? 1 orzech za $1? :-)

konto usunięte

Temat: Warszawskie inwestycje

http://youtu.be/31d1cElZqPc

To oczywiscie przeklamane, Polska to nie Holandia itd, itp...

Ciekawe tylko czy jeszcze mi bedzie dane zobaczyc jak Warszawa zatacza kolo infrastrukturalne ;-) ?
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Jakub R.:
http://youtu.be/31d1cElZqPc

To oczywiscie przeklamane, Polska to nie Holandia itd, itp...

Ciekawe tylko czy jeszcze mi bedzie dane zobaczyc jak Warszawa zatacza kolo infrastrukturalne ;-) ?

to miasto ma w Polsce odpowiednika: Białystok. tyle, jeżeli chodzi o adekwatność porównania.

w dodatku miasto to posiada obwodnicę, autostrady i jest ponad 5 razy mniejsze od Warszawy co w oczywisty sposób sprzyja komunikacji pieszej i rowerowej.

i dla przypomnienia w Warszawie zamknięte są Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Chmielną i całe Stare Miasto. Również będące co najmniej 600 lat centrum Warszawy oraz jej głównym szlakiem tranzytowym. Nowy Świat i Krakowskie również zostały przebudowane oraz zwężone.

i na koniec Warszawa nie ma problemów z terenami inwestycyjnymi w ścisłym centrum więc na całe szczęście ponowne zabudowywanie szerokich ulic nam nie grozi. najprawdopodobniej nigdy.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Warszawskie inwestycje

Michał B.:
w dodatku miasto to posiada obwodnicę, autostrady i jest ponad 5 razy mniejsze od Warszawy co w oczywisty sposób sprzyja komunikacji pieszej i rowerowej.
No właśnie. Jeśli więc porównujemy, to może tak Warszawę z Monachium. Liczba ludności i powierzchnia podobna.
i dla przypomnienia w Warszawie zamknięte są Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Chmielną i całe Stare Miasto. Również będące co najmniej 600 lat centrum Warszawy oraz jej głównym szlakiem tranzytowym. Nowy Świat i Krakowskie również zostały przebudowane oraz zwężone.
Na dodatek Świętokrzyską zamknęli i jakoś miasto istnieje.

Przy okazji tego filkimu mała obserwacja: jaka jest różnica między Utrechtem a Warszawą jeśli chodzi o przestrzeganie zakazu wjazdu na ulicę zamkniętą dla prywatnych samochodów? Zasadnicza: tam się przestrzega u nas się olewa.
Nie wiem dlaczego SM jeszcze postawiła stałego posterunku na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Nowego Światu - żniwo by mieli rewelacyjne! I to z obu ulic na raz (z NŚ i z Krakowskiego).Dorota K. edytował(a) ten post dnia 14.03.12 o godzinie 17:02
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Dorota K.:
Michał B.:
w dodatku miasto to posiada obwodnicę, autostrady i jest ponad 5 razy mniejsze od Warszawy co w oczywisty sposób sprzyja komunikacji pieszej i rowerowej.
No właśnie. Jeśli więc porównujemy, to może tak Warszawę z Monachium. Liczba ludności i powierzchnia podobna.

hmm. jest o 40% mniejsze a ma prawie 1,5 raza większą gęstość zaludnienia. a autostrada do niego potrafi być zakorkowana prawie od Innsbrucka, ale nie wiem jaki to miałoby mieć związek ze sprawą.
i dla przypomnienia w Warszawie zamknięte są Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Chmielną i całe Stare Miasto. Również będące co najmniej 600 lat centrum Warszawy oraz jej głównym szlakiem tranzytowym. Nowy Świat i Krakowskie również zostały przebudowane oraz zwężone.
Na dodatek Świętokrzyską zamknęli i jakoś miasto istnieje.

czego nie można powiedzieć o zlokalizowanym przy Świętokrzyskiej biznesie. A przecież można do niego dojść.
Przy okazji tego filkimu mała obserwacja: jaka jest różnica między Utrechtem a Warszawą jeśli chodzi o przestrzeganie zakazu wjazdu na ulicę zamkniętą dla prywatnych samochodów? Zasadnicza: tam się przestrzega u nas się olewa.
Nie wiem dlaczego SM jeszcze postawiła stałego posterunku na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Nowego Światu - żniwo by mieli rewelacyjne! I to z obu ulic na raz (z NŚ i z Krakowskiego).

z moich obserwacji to nie jest kwestia łamania prawa tylko fatalnego oznakowania. nie widziałem tak nikogo celowo łamiącego przepisy natomiast widziałem bardzo wielu kierowców, którzy się zatrzymują bo nie wiedzą co zrobić. bo dojazd jest otwarty a potem jest nakaz skrętu w lewo lub prawo. w zamknięte dla samochodów ulice.
a prywatne samochody na zamkniętych ulicach to prędzej efekt wyjątkowej uznaniowości w przyznawaniu zezwoleń niż łamania prawa.
Jacek Hoch

Jacek Hoch projektant, BPRW SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Michał B.:

jest:
http://www.sjp.pl/trzypasmowa
http://www.sjp.pl/tr%F3jpasmowa

a nie:
http://www.sjp.pl/trzypasowa
http://www.sjp.pl/tr%F3jpasowa

i droga jak najbardziej ma pasma i pasy.

Może i w tym słowniku pojecie "trzypasowa" w odniesieniu do jezdni nie występuje, ale w praktyce jezdnie trzypasowe występują jak najbardziej, więc marny to słownik. W prawie o ruchu drogowym występuje pojęcie pasa ruchu,a pasma nie. Natomiast w inżynierii drogowej pojęcie "pasmo drogi" jest praktycznie tożsame z pojęciem jezdni, więc "droga dwupasmowa" to inaczej droga dwujezdniowa.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Jacek Hoch:
Michał B.:

jest:
http://www.sjp.pl/trzypasmowa
http://www.sjp.pl/tr%F3jpasmowa

a nie:
http://www.sjp.pl/trzypasowa
http://www.sjp.pl/tr%F3jpasowa

i droga jak najbardziej ma pasma i pasy.

Może i w tym słowniku pojecie "trzypasowa" w odniesieniu do jezdni nie występuje, ale w praktyce jezdnie trzypasowe występują jak najbardziej, więc marny to słownik. W prawie o ruchu drogowym występuje pojęcie pasa ruchu,a pasma nie. Natomiast w inżynierii drogowej pojęcie "pasmo drogi" jest praktycznie tożsame z pojęciem jezdni, więc "droga dwupasmowa" to inaczej droga dwujezdniowa.

temat był już przedyskutowany i nie rozumiem z jakiego powodu dla kogokolwiek jest jeszcze istotny. Tu inny słownik skoro tamten jest marny.

http://sjp.pwn.pl/szukaj/dwupasmowa

http://sjp.pwn.pl/szukaj/dwupasowa

w PWN też zapewne się nie znają.
Jacek Hoch

Jacek Hoch projektant, BPRW SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Michał B.:

temat był już przedyskutowany i nie rozumiem z jakiego powodu dla kogokolwiek jest jeszcze istotny. Tu inny słownik skoro tamten jest marny.

http://sjp.pwn.pl/szukaj/dwupasmowa

http://sjp.pwn.pl/szukaj/dwupasowa

w PWN też zapewne się nie znają.

Może to problemy z czytaniem ze zrozumieniem?
Ale dla mnie nie jest istotne, czy Pan zrozumiał, natomiast poza Panem są też inni użytkownicy forum i nie chciałem by mieli błędne pojęcie o sprawie wywołane Pana błędną wypowiedzią.
A nawiasem mówiąc widać, że w PWN też się niestety nie znają.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Warszawskie inwestycje

Michał B.:

hmm. jest o 40% mniejsze a ma prawie 1,5 raza większą gęstość zaludnienia. a autostrada do niego potrafi być zakorkowana prawie od Innsbrucka, ale nie wiem jaki to miałoby mieć związek ze sprawą.
Autostrada z Insbrucku nie jest jedynym dojazdem do Monachium. Zakorkowana jest pewnie najbardziej w sezonie narciarskim. Wielokrotnie wjeżdżałam do Monachium z różnych stron całkiem sprawnie.
czego nie można powiedzieć o zlokalizowanym przy Świętokrzyskiej biznesie. A przecież można do niego dojść.
Trudno slalom po błocie między płotami, które co drugi dzień zmieniają położenie, nazwać dobrym dojściem. Poza tym my tu o ruchu kołowym chyba mówimy, a nie o sklepach na placu budowy.
z moich obserwacji to nie jest kwestia łamania prawa tylko fatalnego oznakowania.
No tak, zakaz wjazdu w Nowy Świat od ronda De Gaule'a stoi dobrych kilkanaście lat. Taki sam zakaz na Krakowskie Przedmieście od kilku.
nie widziałem tak nikogo celowo łamiącego przepisy natomiast widziałem bardzo wielu kierowców, którzy się zatrzymują bo nie wiedzą co zrobić. bo dojazd jest otwarty a potem jest nakaz skrętu w lewo lub prawo. w zamknięte dla samochodów ulice.
Nie ma otwartego dojazdu dla prywatnych samochodów. Szlaban mają postawić i kierowcom autobusów dać pilota do otwierania?
Oznakowanie jest i to wielokrotnie powtórzone. Chodzę i jeżdżą codziennie po okolicy - tych, który wjeżdżają i wyjeżdżają z Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską - cała masa.
Sorry, ale jak się stoi na światłach kilka minut, to jest dość czasu, żeby obejrzeć dokładnie wszystkie znaki jakie stoją.
a prywatne samochody na zamkniętych ulicach to prędzej efekt wyjątkowej uznaniowości w przyznawaniu zezwoleń niż łamania prawa.
Michał, piszesz, jakbyś był pierwszy dzień w Polsce. Jeszcze nie zauważyłeś, że olewanie prawa o ruchu drogowym jest w naszym kraju niemal normą, a często powodem do dumy (przekroczyłem prędkość o 50 km/h, wjechałem mimo zakaz ruchu, zaparkowałem na miejscu dla niepełnosprawnych i mnie nie złapali - jestem gość!)?

[edit]: literówkiDorota K. edytował(a) ten post dnia 15.03.12 o godzinie 14:33
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Jacek Hoch:
Michał B.:

temat był już przedyskutowany i nie rozumiem z jakiego powodu dla kogokolwiek jest jeszcze istotny. Tu inny słownik skoro tamten jest marny.

http://sjp.pwn.pl/szukaj/dwupasmowa

http://sjp.pwn.pl/szukaj/dwupasowa

w PWN też zapewne się nie znają.

Może to problemy z czytaniem ze zrozumieniem?

Może u Pana. Odpisałem jedynie bo ktoś kompletnie od czapy bez związku z dyskusją zajął się rzekomą nieprawidłowością słowa trzypasmowa.
Słowa jak widać prawidłowego, używanego powszechnie i zrozumiałego. W przeciwieństwie do słowa trzypasowa.
Ale dla mnie nie jest istotne, czy Pan zrozumiał, natomiast poza Panem są też inni użytkownicy forum i nie chciałem by mieli błędne pojęcie o sprawie wywołane Pana błędną wypowiedzią.

może gdyby inżynierowie czy inni geniusze zanim sobie coś ubzdurają zajrzeli do słownika języka polskiego nie byłoby problemu. to nie jest jedyny przypadek kiedy tworzone w przepisach czy przez inżynierów słownictwo nie znajduje uznania tych, którzy zajmują się językiem polskim.
A nawiasem mówiąc widać, że w PWN też się niestety nie znają.

w każdym razie całe szczęście, że tacy znawcy języka polskiego jak Pan nad nim czuwają i się na nim znają.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Dorota K.:
Nie ma otwartego dojazdu dla prywatnych samochodów. Szlaban mają postawić i kierowcom autobusów dać pilota do otwierania?
Oznakowanie jest i to wielokrotnie powtórzone. Chodzę i jeżdżą codziennie po okolicy - tych, który wjeżdżają i wyjeżdżają z Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską - cała masa.
Sorry, ale jak się stoi na światłach kilka minut, to jest dość czasu, żeby obejrzeć dokładnie wszystkie znaki jakie stoją.

z tego co wiem to nie ma zakazu wjazdu dla samochodów prywatnych na odcinku od Tamki do Nowego Światu. Za to na końcu drogi jest znak nakazu jazdy w prawo lub lewo. I co ma w związku z tym zrobić stojąc na tych światłach?
a prywatne samochody na zamkniętych ulicach to prędzej efekt wyjątkowej uznaniowości w przyznawaniu zezwoleń niż łamania prawa.
Michał, piszesz, jakbyś był pierwszy dzień w Polsce. Jeszcze nie zauważyłeś, że olewanie prawa o ruchu drogowym jest w naszym kraju niemal normą, a często powodem do dumy (przekroczyłem prędkość o 50 km/h, wjechałem mimo zakaz ruchu, zaparkowałem na miejscu dla niepełnosprawnych i mnie nie złapali - jestem gość!)?

widać obracamy się w innych kręgach.

w Warszawie jest też np zakaz wjeżdżania tirów w określonych godzinach. ale wydano tyle zezwoleń że w zasadzie mogłoby go nie być. podobnie jest z zakazem poruszania się po zamkniętych ulicach. Chmielna jest cała zastawiona samochodami. I raczej wszyscy mają zezwolenia. A na Nowym Świecie pilnują prawie cały czas. Turysta zabłąkany odstanie mandat. A w tym czasie 200 samochodów z przepustkami śmignie. Wystarczy mieć w okolicy firmę, znajomości, być dostawcą itd. połowa handlowców ma w Polsce przepustki do wjazdu na zamknięte ulice.Michał B. edytował(a) ten post dnia 15.03.12 o godzinie 15:04
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Dorota K.:
Trudno slalom po błocie między płotami, które co drugi dzień zmieniają położenie, nazwać dobrym dojściem. Poza tym my tu o ruchu kołowym chyba mówimy, a nie o sklepach na placu budowy.

mówimy o zamykaniu centrum dla samochodów. a Świętokrzyska jest pięknym przykładem tego jaki wpływ na biznes i funkcjonowanie centrum ma niemożliwość dojechania samochodem.
Adam Pietrasiewicz

Adam Pietrasiewicz Półliterat, Audytor
dostępności

Temat: Warszawskie inwestycje

Michał B.:
w Warszawie jest też np zakaz wjeżdżania tirów w określonych godzinach. ale wydano tyle zezwoleń że w zasadzie mogłoby go nie być. podobnie jest z zakazem poruszania się po zamkniętych ulicach. Chmielna jest cała zastawiona samochodami. I raczej wszyscy mają zezwolenia. A na Nowym Świecie pilnują prawie cały czas. Turysta zabłąkany odstanie mandat. A w tym czasie 200 samochodów z przepustkami śmignie. Wystarczy mieć w okolicy firmę, znajomości, być dostawcą itd. połowa handlowców ma w Polsce przepustki do wjazdu na zamknięte ulice.

Tirów jeździ po mieście bardzo mało.

Na Nowym świecie jeździ bardzo mało prywatnych samochodów.

I o to chodziło z tymi zakazami - żeby OGRANICZYĆ ruch. Nie zlikwidować, tylko OGRANICZYĆ.

I to się udało.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Warszawskie inwestycje

Adam Pietrasiewicz:
Michał B.:
w Warszawie jest też np zakaz wjeżdżania tirów w określonych godzinach. ale wydano tyle zezwoleń że w zasadzie mogłoby go nie być. podobnie jest z zakazem poruszania się po zamkniętych ulicach. Chmielna jest cała zastawiona samochodami. I raczej wszyscy mają zezwolenia. A na Nowym Świecie pilnują prawie cały czas. Turysta zabłąkany odstanie mandat. A w tym czasie 200 samochodów z przepustkami śmignie. Wystarczy mieć w okolicy firmę, znajomości, być dostawcą itd. połowa handlowców ma w Polsce przepustki do wjazdu na zamknięte ulice.

Tirów jeździ po mieście bardzo mało.

po centrum tak :) ale po jerozolimskich czy toruńskiej bardzo dużo. a też mają zakaz.
Na Nowym świecie jeździ bardzo mało prywatnych samochodów.

też tak uważam. a większość z tych co jeżdzą ma uprawnienia.
I o to chodziło z tymi zakazami - żeby OGRANICZYĆ ruch. Nie zlikwidować, tylko OGRANICZYĆ.

I to się udało.

jeżeli chodzi o zamknięte ulice jak najbardziej. jeżeli chodzi o tiry to nie wszędzie.Michał B. edytował(a) ten post dnia 15.03.12 o godzinie 15:16
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Warszawskie inwestycje

Michał B.:
z tego co wiem to nie ma zakazu wjazdu dla samochodów prywatnych na odcinku od Tamki do Nowego Światu. Za to na końcu drogi jest znak nakazu jazdy w prawo lub lewo. I co ma w związku z tym zrobić stojąc na tych światłach?
Michale, zakaz wjazdu stoi na dole Tamki i Oboźnej na skrzyżowaniu z Topiel i Kruczkowskiego.
Wcześniej są tablice mówiące, że Tamka jest zamknięta dla ruchu. Jest dopuszczony dojazd do posesji na Tamce, Konopczyńskiego, Kopernika. Zakaz wjazdu na Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście jest tyle lat, że chyba każdy powinien wiedzieć, że nie należy wjeżdżać z Kopernika w Świętokrzyską, skoro jest ona zamknięta dla ruchu. Uwierz mi, to nie są sporadyczne przypadki zagubionych mieszkańców spoza województwa mazowieckiego.
widać obracamy się w innych kręgach.
Ja żyję w kręgach ludzi przestrzegających przepisów, natomiast obserwuję również to co się wokół mnie dzieje, z pozycji zarówno pieszego jaki i pasażera zbiorkomu oraz kierowcy. Czasami głośnych rozmów przy sąsiednim stoliku w pubie też nie sposób nie słyszeć...
w Warszawie jest też np zakaz wjeżdżania tirów w określonych godzinach. ale wydano tyle zezwoleń że w zasadzie mogłoby go nie być. podobnie jest z zakazem poruszania się po zamkniętych ulicach. Chmielna jest cała zastawiona samochodami. I raczej wszyscy mają zezwolenia. A na Nowym Świecie pilnują prawie cały czas. Turysta zabłąkany odstanie mandat. A w tym czasie 200 samochodów z przepustkami śmignie. Wystarczy mieć w okolicy firmę, znajomości, być dostawcą itd. połowa handlowców ma w Polsce przepustki do wjazdu na zamknięte ulice.
To jest niestety smutna prawda.
Jednak nagminne łamanie przepisów też jest w naszym kraju smutną prawdą.

Wróćmy jednak do tematu warszawskich inwestycji.

Następna dyskusja:

Zagrożone inwestycje




Wyślij zaproszenie do