Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Warszawa powinna być przyjazna dla mieszkańców, tymczasem
staje się bardziej przyjazna dla TIR-ów i dużych ciężarówek.

Wybudowano trasy szybkiego ruchu: Wisłostrada (zamiast bulwarów nad Wisłą);Trasa Siekierkowska (wzdłuż Potoku Służewieckiego-miejsce rekreacji - od ul.Rosoła do Al. Wilanowskiej widzę tunel).

W planie są inne trasy szybkiego ruchu przez Mokotów,Ursynów,
Bemowo ......................................................

Trasy szybkiego ruchu wraz z TIR-ami i ciężarówkami za miasto!Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 15.03.08 o godzinie 07:24

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Sprawę by rozwiązała obwodnica ale Warszawę chyba ta sprawa przerasta. Realny termin to chyba rok 2020.
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Tak jest, precz z Tirówkami i ciężarnymi:P

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

PLAISANTIN / JOKER

..................ciężarówkami w CentrumAlicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 16.03.08 o godzinie 12:31
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
Warszawa powinna być przyjazna dla mieszkańców, tymczasem
staje się bardziej przyjazna dla TIR-ów i dużych ciężarówek.

Wybudowano trasy szybkiego ruchu: Wisłostrada (zamiast bulwarów nad Wisłą);Trasa Siekierkowska (wzdłuż Potoku Służewieckiego-miejsce rekreacji - od ul.Rosoła do Al. Wilanowskiej widzę tunel).

W planie są inne trasy szybkiego ruchu przez Mokotów,Ursynów,
Bemowo ......................................................

Trasy szybkiego ruchu wraz z TIR-ami i ciężarówkami za miasto!Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 15.03.08 o godzinie 07:24

Witam,

Tego typu radykalne głosy budza we mnie ... lęk !
Ponieważ zawsze pytam : a co w zamian ?
Owszem, miastu obwodnica jest potrzebna, ale jak Pani proponouje rozwiazanie kwestii dostaw do miasta ? Co robią TIR-y w Warszawie ? Zapewniaja dostawy, przede wszystkim dla 1001 punktów handlowych na każdym osiedlu, supermarketów, marketów, sklepików osiedlowych, które tak lubimy i ktore sa nam potrzebne było nie było.
Takl wiec pytam jak roziwazac te kwestię ? Transport kolejowy ? Może ? Przeładunek na mniejsze auta ? I tak juz jest ich więcej niż TIR-ów ? Transport rzeczny (jest przecież Wisła) ? Czemu nie ?

A mieszkańcy i tak żyja głownie na blokowiskach, na które ciężarówki nie wjeżdżają, tak wiec tym bardziej hasło to traci na sensowności ...

Pozdrawiam,
KG

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

- większość TIR-ów przejeżdża przez Warszawę tranzytem (te
należy eliminować - hałas, spaliny, korki)
- gdy w pewnych okolicznościach wjazd TIR-a będzie potrzebny
wprowadzić pozwolenia i opłaty
- magazyny i centra handlowe są na obrzeżach miasta
- sklepy osiedlowe zaopatrują małe samochody dostawcze taka
logistyka jest potrzebna

a chodzi o :

- zaprzestanie budowy dróg ekspresowych z ekranami przez miasto
- na istniejących trasach (przykład Potoku Służewieckiego)
skierować ruch kołowy do tuneli

Zgodnie z procedurami unijnymi sprawa budowy dróg powinna być
negocjowana z mieszkańcami.Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 16.03.08 o godzinie 15:58

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
- większość TIR-ów przejeżdża przez Warszawę tranzytem (te
należy eliminować - hałas, spaliny, korki)

nie wiem skąd te dane, moim zdaniem nie jest to prawdą
- gdy w pewnych okolicznościach wjazd TIR-a będzie potrzebny
wprowadzić pozwolenia i opłaty

pozwolenia już funkcjonują, co do opłat nie wiem
- sklepy osiedlowe zaopatrują małe samochody dostawcze taka
logistyka jest potrzebna

to jest rozsądne rozwiązanie
a chodzi o :

- zaprzestanie budowy dróg ekspresowych z ekranami przez miasto
- na istniejących trasach (przykład Potoku Służewieckiego)
skierować ruch kołowy do tuneli

kto za to zapłaci?
Zgodnie z procedurami unijnymi sprawa budowy dróg powinna być
negocjowana z mieszkańcami.

i jest

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

budżet m.st. Warszawy + fundusze europejskie
trzeba pomyśleć o tym, jaka Warszawa będzie przyjazna dla nas
- mieszkańcow i co zostawimy następnym pokoleniom

jest już pomysł na zabudowanie Trasy Łazienkowskiej - tunel
i na górze odbudowa przerwanej skarpy - a gdyby tak od razu
trasa była skierowana do tunelu

Obecnie :

Warszawa nie posiada obwodnicy, większość ruchu na osi wschód-zachód odbywa się przez środek miasta.

Debatuje się nad obwodnicami (ale czy to są obwodnice?)

1) Obwodnica Etapowa Warszawy ma prowadzić ruch tranzytowy ulicami
przelotowymi ok. 10 km od centrum miasta
Jej elementami są 2 mosty im. gen. Stefana Roweckiego
i most Siekierkowski
2) fragment autostrady A2 (Berlin-Moskwa) mimo protestów
mieszkańców ma być prowadzony przez UrsynówAlicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 17.03.08 o godzinie 23:21

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
Warszawa powinna być przyjazna dla mieszkańców, tymczasem
staje się bardziej przyjazna dla TIR-ów i dużych ciężarówek.

Wybudowano trasy szybkiego ruchu: Wisłostrada (zamiast bulwarów nad Wisłą);Trasa Siekierkowska (wzdłuż Potoku Służewieckiego-miejsce rekreacji - od ul.Rosoła do Al. Wilanowskiej widzę tunel).

W planie są inne trasy szybkiego ruchu przez Mokotów,Ursynów,
Bemowo ......................................................

Trasy szybkiego ruchu wraz z TIR-ami i ciężarówkami za miasto!Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 15.03.08 o godzinie 07:24

Może rozmawiamy o jakimś innym mieście ale ja nie widziałem stojącego "TIRa" w korku w Warszawie na al. Niepodległości, Puławskiej, Marszałkowskiej, Wisłostradzie!, Armii Ludowej itd. Większość miasta jest wyłączona z ruchu samochodów powyżej 12 DMC, a na całej reszcie jest ograniczony dostęp (w godzinach szczytu od 06:00 do 10:00 i od 16:00 do 18:00 jeśli dobrze pamiętam). Twierdzenie, że korki i hałas w mieście generują głównie TIRy i problem zniknie jak powstanie obwodnica jest zwykłą demagogią i jak dla mnie wygląda na jakiś lobbing.

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Ja widzę w Al.Sikorskiego i na innych trasach przez miasto,
gdzie odbywa się ruch tranzytowy.
W planach autostrada przez Ursynów.Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 20.03.08 o godzinie 09:29
Katarzyna Gradka

Katarzyna Gradka passion&satisfaction

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Al.Jerozolimskie i Łopuszańska. TIRów jest wystarczająco aby zrobił się korek. Wcale nie po godz.22.00

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
Ja widzę w Al.Sikorskiego i na innych trasach przez miasto,
gdzie odbywa się ruch tranzytowy.
W planach autostrada przez Ursynów.

Podstawowym problemem komunikacyjnym w Warszawie są:
- zbyt duży procent transportu wykonywany autami osobowymi (w Warszawie jest to nawet 50%)
- przyzwyczajenia mieszkańców (wpierw samochód, później długo, długo nic i komunikacja miejska)
- słaba komunikacja miejska
- słabe połączenia komunikacyjne (alternatywne do samochodu) w obrębie aglomeracji miejskiej. Proszę na przykład spróbować dojechać czymś innym do Warszawy z Piaseczna niż samochodem osobowym...
- nieprzemyślane inwestycje i stare przyzwyczajenia urzędników ( zczasów PRL). Przykład P&R. Wpierw budujemy parkingi za grube miliony, a później zastanawiamy się dlaczego tak mało osób z nich korzysta.

To tak na szybko.
Dopiero po tych przyczynach dałbym problem braku obwodnic. Tak więc nadal twierdzę, że mówienie, że to TIRy są główna przyczyną kotków i hałasu jest zwyczajnie niepoważne.

P.S. Tzw. TIRy mają zakaz tranzytu przez Warszawę! Proszę mi wierzyć, że znam przypadki mandatów dla kierowców ciężarówek właśnie z tego powodu.

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Katarzyna Gradka:
Al.Jerozolimskie i Łopuszańska. TIRów jest wystarczająco aby zrobił się korek. Wcale nie po godz.22.00

na Al. Niepodległości, Puławskiej i Al. Armii Ludowej TIRy nie jeżdżą a ja tam widziałem korki nawet gdy nie było remontu na Puławskiej :)
Oczywiście, że lepiej jak takich dużych aut będzie jak najmniej w mieście (zresztą poza nim też), ale nie oszukujmy się, że jak one znikną (a zapewniam, że obwodnica nie sprawi, że znikną) to problemy komunikacyjne też znikną.

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Na jakim odcinku ul. Puławskiej nie jeżdżą TIR-y?
ul. Armii Ludowej jest krótka - jeżdżą Trasą Łazienkowską.

Plany tranzytowe dla TIR-ów przez miasto powstały przed
wejściem RP do UE i są kontynuowane - trasy i obwodnice
etapowe (przez mosty Grota Roweckiego i Siekierkowski),
które właściwie nie są obwodnicą.
Podobnie autostrada A2 przez Ursynów na osi wschód-zachód.
Pod Al.Sikorskiego od Rosoła do Al.Wilanowskiej (minimalna długość)potrzebny tunel.

Może zaczniemy liczyć TIR-y przez okno swojego domu, mieszkania.

Europa przesiada się na rowery, a u nas tranzyt towarowy
odbywa się przez miasto.Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 20.03.08 o godzinie 15:00

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
Na jakim odcinku ul. Puławskiej nie jeżdżą TIR-y?

pani Alicjo no proszę nie opowiadać, że przy Silver Screenie na Puławskiej korki tworzą TIRy :)
Może zaczniemy liczyć TIR-y przez okno swojego domu, mieszkania.

ja proponuje liczyć auta osobowe (ale z tym może być problem bo jest ich wiecej :)

proszę zobaczyć jaki jest zasięg ograniczeń dla samochodów ciężarowych w Warszawie

https://www.zdm.waw.pl/index.php?view=16051600&news=503
(trzeba niestety przekopiować całość linka ręcznie do wyszukiwarki)

proszę wierzyć na słowo, że większość transytu z rozkoszą omija Warszawę (wg propozyci objazdów stolicy przedstawionych przez ZDM - mapka w linku). Kierowca TIRa nie jest masochistą i jak może omija zakorkowana stolicę. Zdecydowana większość samochodów które pani widzi to auta jadące z lub do aglomeracji warszawskiej.
Innym problemem jest jak dostarczyć towary do tak dużego miasta. Na zachodzie już próbują alternatyw:
http://www.youtube.com/watch?v=op7rF7DeXt4
Europa przesiada się na rowery, a u nas tranzyt towarowy
odbywa się przez miasto.

Ot tak to nikt się na rowery czy w komunikację nie przesiądzie (na pewno obwodnica w tym nie pomoże). Problem w tym, że najprościej skupić sie na obwodnicy i stwierdzić, że całe zło komunikacyjne w mieście to TIRy.
Problem jest nieco bardziej złożony.

Proszę na przykład przejechać się przed 08:00 kolejką podmiejską (jakkolwiek zwaną) z Grodziska Mazowieckiego, Sochaczewa czy którejkolwiek miejscowości aglomeracji warszawskiej. Ludzie ściśnięcie jak śledzie, a nie wspomnę o jakości taboru. (chociaż pojawiają się rodzynki czy jaskółki :)
Ścieżki rowerowe – nigdzie w europie nie buduje się ścieżek z kostek Bauma! O progach, krawężnikach i niespójnej sieci ścieżek nie wspomnę.

Kontrapasy dla autobusów, priorytet w przejeździe przez skrzyżowania tak aby dojeżdżające do skrzyżowania tramwaje miały zielone światło itd.itp.

Moim zdaniem tu należy wpierw skupić uwagę i środki a nie podniecać się najdroższym i wątpliwym w skutkach rozwiązaniem.Sebastian Kwiatkowski edytował(a) ten post dnia 20.03.08 o godzinie 15:33

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Ograniczenia zostały wprowadzone przez p.o.prezydenta m.st. Warszawy P. Marcinkiewicza (tzn. że na tym szczeblu zauważono problem)i nie wiadomo czy obowiązują do dzisiaj - pewnie były to ograniczenia okresowone z okazji listopadowych świąt.

Nie zmienia to faktu,że trasy tranzytowe dla TIR-ów i nie
tylko na osi wschód-zachód prowadzą przez miasto stołeczne
Warszawa.Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 20.03.08 o godzinie 19:16

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
Ograniczenia zostały wprowadzone przez p.o.prezydenta m.st. Warszawy P. Marcinkiewicza (tzn. że na tym szczeblu zauważono problem)

ograniczenia wprowadzono to tuż przed wyborami na prezydenta miasta i jak dla mnie było to działanie czysto pod publike
i nie wiadomo czy obowiązują do dzisiaj - pewnie były to ograniczenia okresowone z okazji listopadowych świąt.

Po pierwsze działają.
Po drugie z okazji każdych świąt działają ograniczenia w ruchu samochodów ciężarowych na terenie całego kraju w dzień poprzedzający święto od 18:00 do 22:00 w święto od 06:00 do 22:00, do tego dochodzą ograniczenia letnie itd. Wszystko jest zapisane w stosownej ustawie. Generalnie myli pani okresowe ograniczenia w kraju z ograniczeniami miejscowymi ale to szczegół. Laicy w końcu nie musza się na tym znać i nie o to chodzi. Kierowcy i policja oraz Inspekcja Transportu Drogowego doskonale wiedzą co i jak.
Nie zmienia to faktu,że trasy tranzytowe dla TIR-ów i nie
tylko na osi wschód-zachód prowadzą przez miasto stołeczne
Warszawa.Alicja Elżbieta Samol edytował(a) ten post dnia 20.03.08 o godzinie 19:16

i tak i nie jak pisałem wyżej :)
prosze zerknąć do linka ZDM (niestety nie umiem go inaczej wkleić :), są wyznaczone objazdy tranzytowe dla Warszawy, nie cały tranzyt jeżdzi przez Warszawę itd...

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

broni pan drogowców, powszechnie wiadomo, że są ograniczenia
dla TIR-ów w kraju
jednak tranzyt nie powinien odbywać się przez środek miasta,
są pomysły, żeby TIR-y przewozić pociągami (rozładowanie korków
i zmniejszenie emisji spalin) lub morzem na promach - autostrada
morska

konto usunięte

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

Alicja Elżbieta Samol:
broni pan drogowców,

a gdzież tam :)
powszechnie wiadomo, że są ograniczenia
dla TIR-ów w kraju
jednak tranzyt nie powinien odbywać się przez środek miasta,

ja tylko protestuje przeciwko takim ... uogólnieniom... w wypadku Warszawy jest to zwyczajnie nieprawda, przez środek warszawy nie jeżdżą tzw. Tiry . Tak dla przykładu wczoraj wjeżdżałem od strony Gdańska, Wisłostradą do stolicy i do Trasy Łazienkowskiej spotkałem 2 Tiry (słownie dwa…)
są pomysły, żeby TIR-y przewozić pociągami (rozładowanie korków
i zmniejszenie emisji spalin)

no super ale te pomysły są na poziomie marzeń i nic więcej. Jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem (szczególnie dla tranzytów przez nasz kraj). Niestety takie rozwiązanie jest drogie (nie wspominając o sprawach organizacyjnych) i nie bardzo wpłynie na korki w Warszawie.
W Warszawie można szukać za to innych prostych i dużo tańszych rozwiązań (zamiast walki z mitycznymi Tirami). Na przykład bus pasy i komunikacja miejska. Nieco przez przypadek (od lat różne organizacje zabiegały o takie rozwiązanie) wyznaczono bus pasy na trasie W-Z (w taki sposób aby auta nie mogły jeździć po torowisku) – to rozwiązanie zastosowano przy remoncie torowiska na Al. Jerozolimskiej … i proszę jakie efekty:

http://www.zw.com.pl/artykul/233488.html

takich elementów w naszym mieście jest więcej i naprawdę skupianie się na Tirach jest zwyczajnie tematem zastępczym.

lub morzem na promach - autostrada
morska

no nie widziałem jeszcze Tira jadącego morzem :)

Temat: Warszawa dla mieszkańców a nie dla TIR-ów i ciężarówek

morska autostrada promowa już funkcjonuje - wagony kolejowe i TIR-y
są przewożone morzem z portów niemieckich do portów rosyjskich
na Bałtyku



Wyślij zaproszenie do