Norbert K.

Norbert K. Innovation & Media
Director, Zenith

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:
Najlepiej niech fotoradary stoją co 5 metrów, żeby się przypadkiem ktoś za bardzo nie rozpędził. To zlikwiduje wypadki w Polsce i nie będzie już ofiar śmiertelnych. Ważne też żeby na wszystkich drogach o co najmniej 2 pasach ruchu i bezkolizyjnych skrzyżowaniach ograniczyć prędkość do 50.
A Polska stanie się wzorem organizacji ruchu drogowego.

A co do wypadków:

"Mimo że liczba wypadków w stolicy maleje, to więcej jest w nich ofiar śmiertelnych. Opublikowano właśnie nowy raport Zarządu Dróg Miejskich o bezpieczeństwie, przygotowany na podstawie policyjnych raportów.

- Kierowcy w Warszawie jeżdżą szybciej i za bardzo ufają swoim samochodom - podsumowuje raport Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Liczba wypadków spadła w zeszłym roku tylko o 8 proc., ale zginęło w nich prawie 15 proc. więcej osób. Największa liczba zdarzeń to wypadki z udziałem pieszych (50 proc.), których ginie 58 proc. wszystkich ofiar. W kolizjach pojazdów (40 proc. zdarzeń) ginie 28 proc. ofiar. Z raportu wynika też, że co trzy dni na stołecznych ulicach ginie człowiek. Codziennie przybywa pięć osób niepełnosprawnych. "

Nawet jeżeli połowa tych ofiar to emerytki-kamikadze (którym wydawało się, że mają dużo lepszy czas na setkę niż w rzeczywistości...) to i tak trochę dużo...

http://www.polskatimes.pl/warszawa/107118,najwiecej-pi...Norbert K. edytował(a) ten post dnia 18.05.09 o godzinie 15:09

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:
Najlepiej niech fotoradary stoją co 5 metrów, żeby się przypadkiem ktoś za bardzo nie rozpędził. To zlikwiduje wypadki w Polsce i nie będzie już ofiar śmiertelnych. Ważne też żeby na wszystkich drogach o co najmniej 2 pasach ruchu i bezkolizyjnych skrzyżowaniach ograniczyć prędkość do 50.
A Polska stanie się wzorem organizacji ruchu drogowego.


tak jeśli ma być mniej wypadków to ja jestem za takim rozwiazaniem a nie że po uliczkach osiedlowych gdzie jest ograniczenie do 20km/h debile jeżdzą po 60-90 km/h i ciągle jak jest jakis wypadek słyszymy głupawe tłumaczenie " bo dziecko mi wyskoczyło a ja nie widziałem" bo jak by jechał jeden z drugim zgodnie z przepisami to by zdążył zahamować bo by widział kto wchodzi na ulice.
Michał K.

Michał K. Drobiazgi składają
się na doskonałość,
ale doskonałość
ni...

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

a ja mam proste pytanie: widział ktoś jadącego Puławską 50 km/h - bo ja nie .
a droga jedna z najgorszych.
I tak się zastanawiam - kto jest winny: drogowcy czy kierowcy

miałem taki przypadek, że musiałem się na Puławskiej włączyć do ruchu - niestety - pędące samochody uniemożliwiają bezpieczne włączenie się do ruchu.
nie jestem "niedzielnym" kierowcą ale bywa że (jako kierowcy) przesadzamy ze zbyt szybką jazdą.

I jeszcze jeden przypadek:
w wekend Warszawa (mieszkańcy i samochody) przenoszą się poza (w promieniu 30 - 80 km od Warszawy). Jaka jest kultura jazdy "warszawiaków" w małych miasteczkach - to woła o pomstę do nieba. Jak w tygodniu standardowo jeżdżę po małym miasteczku i jest ok - tak w ubiegłą sobotę jeździć się nie dało (trąbiłem nie raz). Patrzę na tebl. rej. numer "warszawski" - czy te osoby to myślą, że są najważniejsze na drodze i nawet powinni wyjeżdżać z podporządkowanej kiedy im się podoba?
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Robert M.:
tak jeśli ma być mniej wypadków to ja jestem za takim rozwiazaniem a nie że po uliczkach osiedlowych gdzie jest ograniczenie do 20km/h debile jeżdzą po 60-90 km/h i ciągle jak jest jakis wypadek słyszymy głupawe tłumaczenie " bo dziecko mi wyskoczyło a ja nie widziałem" bo jak by jechał jeden z drugim zgodnie z przepisami to by zdążył zahamować bo by widział kto wchodzi na ulice.

Jasne. Wiara czyni cuda.

Człowieku nie ma takiej prędkości która uratuje, życie dziecku które nagle wyskoczy zza samochodu nie zostawiając kierowcy żadnej szansy na rekację.

A głównym efektem fotoradaru jest to, że kierowcy zamiast zwracać uwagę na drogę pilnuję by jechać dokłądnie z prędkością dozwoloną, szukają fotoradaru, sprawdzają czy na pewno nie błysną dzięki czemu szansa ze zauważą cokolwiek na drodze i zareagują znacznie się zmniejsza.

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:
Robert M.:
tak jeśli ma być mniej wypadków to ja jestem za takim rozwiazaniem a nie że po uliczkach osiedlowych gdzie jest ograniczenie do 20km/h debile jeżdzą po 60-90 km/h i ciągle jak jest jakis wypadek słyszymy głupawe tłumaczenie " bo dziecko mi wyskoczyło a ja nie widziałem" bo jak by jechał jeden z drugim zgodnie z przepisami to by zdążył zahamować bo by widział kto wchodzi na ulice.

Jasne. Wiara czyni cuda.

Człowieku nie ma takiej prędkości która uratuje, życie dziecku które nagle wyskoczy zza samochodu nie zostawiając kierowcy żadnej szansy na rekację.

ale przy wolniejszej jeździe jesteś w stanie więcej zauważyć niż przy "przemykających" obrazach. po za tym inna jest odległość hamowania przy 30 a inna przy 70, no chyba że zakładasz że szybciej jadąc szybciej uciekniesz z miejsca zdarzenia (oby więcej takich kierowców).

A głównym efektem fotoradaru jest to, że kierowcy zamiast zwracać uwagę na drogę pilnuję by jechać dokłądnie z prędkością dozwoloną, szukają fotoradaru, sprawdzają czy na pewno nie błysną dzięki czemu szansa ze zauważą cokolwiek na drodze i zareagują znacznie się zmniejsza.

jak będziesz jechał przepisowo nie bedziesz sie martwił radarami a tym samym więcej zauważysz i szybciej zareagujesz (czy nie jest to proste?).
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Robert M.:
ale przy wolniejszej jeździe jesteś w stanie więcej zauważyć niż przy "przemykających" obrazach. po za tym inna jest odległość hamowania przy 30 a inna przy 70, no chyba że zakładasz że szybciej jadąc szybciej uciekniesz z miejsca zdarzenia (oby więcej takich kierowców).

Kiedy dziecko wybiegnie z za zaparkowanego samochodu nawet nie zdążysz nacisnąć hamulca. Ogranicz najlepiej prędkość do 0 bo pieszy nie znają podstawowych zasad ruchu na drodze i są debilami.
Nie namawiam nikogo do szybkiej jazdy po mieście czy tym bardziej uliczkach osiedlowych ale wolna jazda nie jest remedium na brak wypadków.
jak będziesz jechał przepisowo nie bedziesz sie martwił radarami a tym samym więcej zauważysz i szybciej zareagujesz (czy nie jest to proste?).

Jadę przepisowo 50 czy 70 czy ile tam jest i co chwile zerkam czy przypadkiem nie przekroczyłem tej prędkości, szukam gdzie jest fotoradar i czy przypadkiem nie błysnął.

Fotoradar to jedna z największych głupot jakie mogę sobie wyobrazić, pozorowane działanie służące przede wszystkim zarabianiu kasy i stawiane przez łapówkarzy na skutek lobbingu firm produkujących te urządzenia. I piszę to jako osoba, która nigdy w życiu żadnej fotki nie dostała.

Najprostszą metodą poprawy bezpieczeństwa na drogach są obwodnice, bezkolizyjne skrzyżowania, kładki dla pieszych i edukacja wszystkich uczestników ruchu drogowego a nie tylko kierowców.

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:

Nie namawiam nikogo do szybkiej jazdy po mieście czy tym bardziej uliczkach osiedlowych ale wolna jazda nie jest remedium na brak wypadków.

ale dużo pomaga w zapewnieniu "bezpieczeństwa" na drodze

Najprostszą metodą poprawy bezpieczeństwa na drogach są obwodnice, bezkolizyjne skrzyżowania, kładki dla pieszych i edukacja wszystkich uczestników ruchu drogowego a nie tylko kierowców.

społeczeństwo jest już wyedukowane ale sie nie stosuje "bo może sie uda".Robert M. edytował(a) ten post dnia 19.05.09 o godzinie 09:45
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Robert M.:
ale dużo pomaga w zapewnieniu "bezpieczeństwa" na drodze

jadący przepisowo 7 godzin po naszej typowej drodze zmęczony kierowca jest nieporównywalnie większym zagrożeniem niż pędzący 160 po autostradzie 3 godziny.

społeczeństwo jest już wyedukowane ale sie nie stosuje "bo może sie uda".

nie jest i nie ma pojęcia jak się poruszać po drodze. A prym tu wiodą dzieci, piesi i rowerzyści oraz na szczęście coraz mniej liczni powożący zaprzęgami.

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:
Robert M.:
ale dużo pomaga w zapewnieniu "bezpieczeństwa" na drodze

jadący przepisowo 7 godzin po naszej typowej drodze zmęczony kierowca jest nieporównywalnie większym zagrożeniem niż pędzący 160 po autostradzie 3 godziny.
co innego droga w mieście i osiedlowa a co innego autostrada
społeczeństwo jest już wyedukowane ale sie nie stosuje "bo może sie uda".

nie jest i nie ma pojęcia jak się poruszać po drodze. A prym tu wiodą dzieci, piesi i rowerzyści oraz na szczęście coraz mniej liczni powożący zaprzęgami.

co do rowerzystów to mam podobne zdanie i według mnie powinno sie wprowadzić podobne zapisy jak kiedyś gdzie po drogach mogły sie poruszać tylko rowery z lusterkami i światełkami tak by można je było widzieć po za tym powinno sie wprowadzić przymusowe OC dla tych co chcą jeździć po drogach "publicznych" a nie tylko po ścieżkach rowerowych.

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał K.:
a ja mam proste pytanie: widział ktoś jadącego Puławską 50 km/h - bo ja nie .

ja po Puławskiej jadę 50 i jakoś sie da.... co prawda jestem 3-4 na swiatłach a nie pierwszy ale jakos mnie to nie rusza :-)

a pomysleć że tacy szwedzi wprowadzają akcje "zero ofiar smiertelnych na drogach"... ale oni nie maja fotoradarów i nie muszą się stersować mandatami ;)

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:
Fotoradar to jedna z największych głupot jakie mogę sobie wyobrazić, pozorowane działanie służące przede wszystkim zarabianiu kasy i stawiane przez łapówkarzy na skutek lobbingu firm produkujących te urządzenia. I piszę to jako osoba, która nigdy w życiu żadnej fotki nie dostała.

na drogach gdzie ustawiono dużą liczbę fotoradarów (w Polsce stara 2 i trasa na Białystok jeśli dobrze pamiętam) liczba śmiertelnych wypadków spadła o ponad 30%... cóż więcej dodawac...

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał K.:
a ja mam proste pytanie: widział ktoś jadącego Puławską 50 km/h - bo ja nie .
a droga jedna z najgorszych.

Pod jakim względem jedna z najgorszych??
I tak się zastanawiam - kto jest winny: drogowcy czy kierowcy
miałem taki przypadek, że musiałem się na Puławskiej włączyć do ruchu - niestety - pędące samochody uniemożliwiają bezpieczne włączenie się do ruchu.

Trzeba poczekać do zmiany świateł, wtedy robi się przerwa pozwalająca wjeżdżającym z bocznych uliczek na włączenie się do ruchu. Nigdy się tak nie dzieje, że przez cały czas jedzie zwarta kawalkada samochodów.
nie jestem "niedzielnym" kierowcą ale bywa że (jako kierowcy)
przesadzamy ze zbyt szybką jazdą.

I jeszcze jeden przypadek:
w wekend Warszawa (mieszkańcy i samochody) przenoszą się poza
(w promieniu 30 - 80 km od Warszawy). Jaka jest kultura jazdy
"warszawiaków" w małych miasteczkach - to woła o pomstę do nieba. Jak w tygodniu standardowo jeżdżę po małym miasteczku i
jest ok - tak w ubiegłą sobotę jeździć się nie dało (trąbiłem nie raz). Patrzę na tebl. rej. numer "warszawski" - czy te osoby to myślą, że są najważniejsze na drodze i nawet powinni wyjeżdżać z podporządkowanej kiedy im się podoba?

Nie, po prostu po Warszawie jeździ się bardzo dynamicznie, i nie mam tu na mysli jedynie prędkości. Zauważyłam to kiedy jeszcze przyjeżdżałam tu jako gość.
Mnie natomiast irytują kierowcy (często z "obcymi" tablicami), którzy wloką się lewym pasem bo za sto lat świetlnych będą skręcać w lewo...

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Magdalena Meissner:
ale jak szczeli fotkę to na naszą klasę jak znalazł:))) hihihi
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Sebastian K.:
na drogach gdzie ustawiono dużą liczbę fotoradarów (w Polsce stara 2 i trasa na Białystok jeśli dobrze pamiętam) liczba śmiertelnych wypadków spadła o ponad 30%... cóż więcej dodawac...

poproszę raport zawierający:
- dokładne dane dotyczące natężenia ruchu,
- pogody
- klasy poruszających się tam pojazdów
- informacji czy wypadki, których liczba się zmniejszyła były w miejscach gdzie jest fotoradar
- skorelowanie tej zmiany z ogólnymi zmianami dotyczącymi wypadków w Polsce
- tysięcy innych czynników, które mają wpływ na wypadki.

Kto ma do czynienia z badaniami statystycznymi wie jak wielkie jest pole do manipulowania danymi.
Wiadomo, że raporty o ile istnieją bo jak zwykle nie przytaczasz linka są robione na zlecenie tych, którzy radary stawiają i na nich ewentualnie zarabiają co czyni je kompletnie niewiarygodnymi.

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Nadmierna prędkosc, szczególnie w mieście ma jeszcze dwie konsekwencje:
- hałas
- i zanieczyszczenie

W Warszawie roczna norma zanieczyszczenia np. pyłem PM10 (głównie pochodzenie to niestety samochody) jest przekroczona w... marcu

Z hałasem podobnie.

To że dojadę (lub wydaje mi się że dojadę) nieco szybciej ma niestety swoje konsekwencje.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Sebastian K.:
Nadmierna prędkosc, szczególnie w mieście ma jeszcze dwie konsekwencje:
- hałas
- i zanieczyszczenie

W Warszawie roczna norma zanieczyszczenia np. pyłem PM10 (głównie pochodzenie to niestety samochody) jest przekroczona w... marcu

Z hałasem podobnie.

To że dojadę (lub wydaje mi się że dojadę) nieco szybciej ma niestety swoje konsekwencje.

Mój samochód przez rok jazdy nie wytwarza tyle zanieczyszczeń i toksyn co jeden ikarus którego dziś minąłem w godzinę (jedyne co to może dwutlenkiem węgla go przebije).

Nie mówiąc już o tym, że ze względów na opad osadów, ich kumulację oraz spalanie benzyny i co za tym idzie zanieczyszczenie o wiele gorszy jest korek niż szybka jazda. Poziom hałasu generowany przez korek też jest gorszy.Michał B. edytował(a) ten post dnia 19.05.09 o godzinie 15:33

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Michał B.:
poproszę raport zawierający:
- dokładne dane dotyczące natężenia ruchu,
- pogody
- klasy poruszających się tam pojazdów
- informacji czy wypadki, których liczba się zmniejszyła były w miejscach gdzie jest fotoradar
- skorelowanie tej zmiany z ogólnymi zmianami dotyczącymi wypadków w Polsce
- tysięcy innych czynników, które mają wpływ na wypadki.

Kto ma do czynienia z badaniami statystycznymi wie jak wielkie jest pole do manipulowania danymi.
Wiadomo, że raporty o ile istnieją bo jak zwykle nie przytaczasz linka są robione na zlecenie tych, którzy radary stawiają i na nich ewentualnie zarabiają co czyni je kompletnie niewiarygodnymi.

np.
http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35237,6556849,Foto...

- Nie oszukujmy się, z naszych statystyk wynika, że najczęstszą przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość albo niedostosowanie prędkości do warunków na drodze. Drugie w kolejności są potrącenia pieszych, w znacznej mierze również wynikające z nadmiernej prędkości pojazdów. A fotoradary czy samochody z wideorejestratorami sprawiają, że kierowcy zdejmują nogę z gazu i zaczynają jeździć zgodnie z przepisami - podsumowuje naczelnik Matwiejuk.

mozna znaleźć dziesiątki artykułów i masę danych statystycznych (np. we ferncji przez kilka lat po wprowadzeniu akcji stawiania fotoradarów liczba osób śmiertelnych zmiejszyła się o ok. połowę!)

mozna też powiedzieć że danymi manipuluja cykliści no i ci... rzymianie :-)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Sebastian K.:
np.
http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35237,6556849,Foto...

Ten artykuł jest właśnie najlepszym przykładem tego jak działa lobbing. Jedno zdanie przeczy drugiemu, niekorzystne dla systemu dane są bagatelizowane i tłumaczone bzdurnymi tekstami o wypadku nie do uniknięcia.

A już w pierwszym zdaniu jest informacja o innych działaniach podjętych - takich jak budowa chodników czy barierek zabezpieczających. Z tego artykułu w żaden sposób nie wynika jak na bezpieczeństwo wpłynęły fotoradary.

Budujmy fotoradary i udawajmy, że wszystko jest ok. To najlepsze wyjście i cieszy mnie wasze poparcie dla niego.

Propagujmy też nasze metody w Europie niech Niemcy zaorają autostrady, ograniczą wszędzie prędkość do 50km/h. Też będą mieli bezpieczniej.

A cywilizacyjne i ekonomiczne koszty tej głupoty ponoszą oczywiście tylko kierowcy piraci, którzy nie mogą jeździć szybko.

konto usunięte

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Policjanci wzorują się na Francuzach

Automatyczne systemy radarów działają już w Europie Zachodniej.
Najlepszym przykładem są Francuzi. W 2002 roku ruszyli z podobnym automatycznym systemem. Tylko w ciągu pierwszego roku liczba ofiar na drogach spadła o 20 proc. W 2001 roku w wypadkach we Francji zginęły 8162 osoby. W 2006 r. - 4603 osób. Policja francuska wyliczyła, że udało się ograniczyć o 75 proc. śmiertelność w kraksach spowodowanych brawurą. System jest także rozszerzany o kolejne wykroczenia jak przejeżdżanie na czerwonym świetle.

http://polskatimes.pl/stronaglowna/68585,pirat-drogowy...

jesteśmy dorosłymi ludźmi nie opowiadajmy sobie bajek że prędkość nie ma konsekwencji
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: uwaga kierowcy!!! tu często stoi fotoradar....

Na drodze z Warszawy do Livigno jest jakieś 50 masztów/fotoradarów z czego 49 jest w Polsce. Najniebezpieczniejszą częścią tej trasy jest Warszawa-Bielsko.



Wyślij zaproszenie do