konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Rafał P.:

Ja mam nadzieje, że do tego nie dojdzie

[...]
Najłatwiej jest ograniczać.

[...]
Lepszym rozwiązaniem, oczywiście też nie doskonałym, byłoby wprowadzenie opłat za wjazd do określonych stref (np. centrum), tak jest w Londynie.

Czyli - nie ograniczać (w domyśle - nie zwiększać przepustowości ulic dla autobusów), ale wprowadzić opłaty? Jak rozumiem - opłaty zachęcające?

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Rafał P.:
Ja mam nadzieje, że do tego nie dojdzie :)
Może zamiast wydzielać wybudowaliby dodatkowy pas (w miejscu gdzie to możliwe - np. Puławska), albo uruchomili systemem szybkich tramwai, pociągów. Najłatwiej jest ograniczać. Już teraz są gigantyczne korki. W autobusach i tramwajach straszny tłok (podobno często nie da się wejść do środka).
Lepszym rozwiązaniem, oczywiście też nie doskonałym, byłoby wprowadzenie opłat za wjazd do określonych stref (np. centrum), tak jest w Londynie.

Wskaźnik długości wydzielonych pasów autobusowych w km w dużych miastach europejskich, rok 2005:

Miasto km buspasów
Praga 235
Berlin 198
Wiedeń 185
Rzym 108
Helsinki 102
Madryt 93
... ...
Warszawa 9

wiem , że w Polsce jeszcze jest to nie do pomyslenia, ale w dużym mieście samochód osobowy nie może być uprzywilejowany i niestety będzie ograniczane poruszanie się tym sposobem po mieście
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Piotr Szkutnicki:
Rafał P.:

Ja mam nadzieje, że do tego nie dojdzie

[...]
Najłatwiej jest ograniczać.

[...]
Lepszym rozwiązaniem, oczywiście też nie doskonałym, byłoby wprowadzenie opłat za wjazd do określonych stref (np. centrum), tak jest w Londynie.

Czyli - nie ograniczać (w domyśle - nie zwiększać przepustowości ulic dla autobusów), ale wprowadzić opłaty? Jak rozumiem - opłaty zachęcające?

Nie twierdzę, że jest idealne rozwiązanie (jest to też swego rodzaju ograniczenie), ale zamiast 'motywować' kierowców poprzez tworzenie większych korków, do przesiadania się do autobusów, można spróbować zmniejszyć natężenie ruchu w centrum poprzez obowiązek uiszczania opłat za wjazd do centrum (tak jak jest w Londynie). Wydaje mi się, że korki byłyby wtedy mniejsze.
Stanisław Noskiewicz

Stanisław Noskiewicz
grafiko-arch-proj.wy
staw

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Sebastian K.:
Stanisław Noskiewicz:
A co noc ma do wydzielonych pasów to w ogóle nie rozumiem.

ano po trasie Ł popyla dużo tirów moze tu jest problem- patrz po 22.00
oraz dozwolona predkość na trasie Ł - i nie jest to 50 km/h a 80 > km/h

i co w związku z tym?Sebastian K. edytował(a) ten post dnia 18.12.08 o godzinie 10:29

porusza sie Pan samochodem czy autobusem?

ano ma to ze patrz - noc+predkość+odgrodzenie+wypadek=zaklopsowana TŁ na 3-5 godzin (nie mówie o kolizji 2 tirów przez to ze owo odgrodzenie nie pozwala po 23.00 jechac 3 pasami a tylko 2
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Sebastian K.:
Rafał P.:
Ja mam nadzieje, że do tego nie dojdzie :)
Może zamiast wydzielać wybudowaliby dodatkowy pas (w miejscu gdzie to możliwe - np. Puławska), albo uruchomili systemem szybkich tramwai, pociągów. Najłatwiej jest ograniczać. Już teraz są gigantyczne korki. W autobusach i tramwajach straszny tłok (podobno często nie da się wejść do środka).
Lepszym rozwiązaniem, oczywiście też nie doskonałym, byłoby wprowadzenie opłat za wjazd do określonych stref (np. centrum), tak jest w Londynie.

Wskaźnik długości wydzielonych pasów autobusowych w km w dużych miastach europejskich, rok 2005:

Miasto km buspasów
Praga 235
Berlin 198
Wiedeń 185
Rzym 108
Helsinki 102
Madryt 93
... ...
Warszawa 9

wiem , że w Polsce jeszcze jest to nie do pomyslenia, ale w dużym mieście samochód osobowy nie może być uprzywilejowany i niestety będzie ograniczane poruszanie się tym sposobem po mieście

To może niech Pan jeszcze poda długość linii metra i opisze sprawność komunikacji miejskiej w tych miastach. Jeżeli w Warszawie zbliżymy się do tego poziomu również będę za wprowadzeniem buspasów.
Ponadto, źle mnie Pan zrozumiał. Nie jestem za uprzywilejowaniem samochodów osobowych. :)

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Fakt, że nie ma rozwiązania idealnego - poza radykalnym zwiększeniem przepustowości ulic, co jest tak jakby nierealne... Każdy mechanizm nakłaniający do przesiadki z samochodów do autobusów musi brać pod uwagę, że w tych autobusach powinny znaleźć się miejsca dla nowych pasażerów... Wydaje mi się, że najłatwiej mimo wszystko jest kupić więcej autobusów (to "tylko" kwestia kasy). Buspasy byłyby do tego "w komplecie".

PozdrawiamPiotr Szkutnicki edytował(a) ten post dnia 18.12.08 o godzinie 10:46

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Piotr Szkutnicki:
I nie widziałem też drogówki co 50 metrów. Jakimś sposobem - społeczeństwo się "wyedukowało". Być może dzięki słonym mandatom - nie wnikam, efekt się liczy. Buspasy nie są fizycznie oddzielone od pozostałych pasów ruchu.

ja niemal codziennie jeżdżę Niepodległości przy SGH gdzie wyznaczony jest buspas i jakoś nie widzę postępów w edukacji...

ale też nie wierzę, że Hiszpanie są jakoś "moralnie lepsi" czy cokolwiek innego. Nie wiem dokładnie ale przypuszczam, że egzekucja, wysokość kary i prawdopodobieństwo złapania jest po prostu większe niż u nas, w cuda za bardzo nie wierze :-)))

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Rafał P.:
To może niech Pan jeszcze poda długość linii metra i opisze sprawność komunikacji miejskiej w tych miastach.

własnie o tym piszemy - buspas dla komunikacji miejskiej...
Jeżeli w Warszawie zbliżymy się do tego poziomu również będę za wprowadzeniem buspasów.

czyli jak mamy się zbliżyć do sprawności komunikacji miejskiej do najlepszego poziomu "zachodniego" jesli nie bedziemy jej sprawności poprawiać?
Ponadto, źle mnie Pan zrozumiał. Nie jestem za uprzywilejowaniem samochodów osobowych. :)

widzę :-)))
raczej "wytykam" pewną niekonsekwencje :-))) (bez obrazy)

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Człowiek to takie bydlę, co się uczy poprzez mechanizmy psychologiczne. Te się nie zmieniły od zarania dziejów i pierwszy lepszy student psychologii (a tym bardziej pedagogiki) jest w stanie te zasady sformułować, nawet, jeśli nie jest prymusem. Tak długo, jak nie będzie mechanizmów zniechęcających do zajmowania buspasa przez samochody osobowe, to sytuacja się nie zmieni.

Decydenci uważają, że wystarczy wymalować linię na jezdni i postawić tablicę informacyjną - otóż nie wystarczy.

Może np. jeden z 1000000000000000000 warszawskich radnych przejechałby się do takiej np. Barcelony, popatrzył jak to wygląda i zapytał "jak to zrobiliście"?

Rozmarzyłem się?

Ech...
Stanisław Noskiewicz

Stanisław Noskiewicz
grafiko-arch-proj.wy
staw

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Piotr Szkutnicki:
Człowiek to takie bydlę, co się uczy poprzez mechanizmy psychologiczne. Te się nie zmieniły od zarania dziejów i pierwszy lepszy student psychologii (a tym bardziej pedagogiki) jest w stanie te zasady sformułować, nawet, jeśli nie jest prymusem. Tak długo, jak nie będzie mechanizmów zniechęcających do zajmowania buspasa przez samochody osobowe, to sytuacja się nie zmieni.

Decydenci uważają, że wystarczy wymalować linię na jezdni i postawić tablicę informacyjną - otóż nie wystarczy.

Może np. jeden z 1000000000000000000 warszawskich radnych przejechałby się do takiej np. Barcelony, popatrzył jak to wygląda i zapytał "jak to zrobiliście"?

Rozmarzyłem się?

Ech...
Hanka i ziomy jada do Barcelony :)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Piotr Szkutnicki:
Mieszkałem przez kilka miesięcy w Barcelonie. Dużo tam samochodów... do tego kataloński temperament... Nawet w największym szczycie i przy nie wiadomo jakich korkach (a mają, uwierzcie, że nie mniejsze niż warszawskie) - nie ujrzysz tam na buspasie innego pojazdu niż autobus lub taksówka (tym ostatnim też wolno). I nie widziałem też drogówki co 50 metrów. Jakimś sposobem - społeczeństwo się "wyedukowało". Być może dzięki słonym mandatom - nie wnikam, efekt się liczy. Buspasy nie są fizycznie oddzielone od pozostałych pasów ruchu.

No cóż, Barcelona ma zupełnie inny system komunikacyjny od Warszawy. Ma metro, sprawną kolejke podmiejską, obwodnice, w wielu miejscach pasy są zupełnie oddzielone, często w jednym kierunku są dwa oddzielne pasy, klimat sprzyja jednośladom i szczerze mówiąc nie widziałem tam czegos podobnego do Warszawskich korków.
I co najistotniejsze Warszawa przy podobnej ilości mieszkańców jest 5 razy większa. Co oznacza, że przeciętne odległości do pokonania są znacznie większe. A to w połączeniu z fatalna siecią komunikacji zmusza wielu ludzi do stania w korkach.

A nawet drobne sprawy które mogłyby pomóc - takie jak parkingi przy stacjach kolejki są dla władz zbyt trudne do ogarnięcia.

A jeszcze bardziej stłoczone samochody jeszcze bardziej zablokuja skrzyżowania i buspasy utknał na skrzyżowaniach. tak jak tramwaje. Poza tym ciekawe co jak na takim odgrodzonym buspasie zepsuje sie wspaniały nowoczesny warszawski ikarus?

Skoro miasto nie zapewnia ludziom sensownej alternatywy dla transportu to żadne zakazy, opłaty i inne podobne półśrodki nie rozwiążą problemu.

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Piotr Szkutnicki:
Rozmarzyłem się?

Ech...

i ja przy okazji... :-)))

a proszę sobie wyobrazić co się dzieje w takiej Szwecji...

Ech...
Stanisław Noskiewicz

Stanisław Noskiewicz
grafiko-arch-proj.wy
staw

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Michał Biłobran:
. Poza tym ciekawe co jak na takim odgrodzonym buspasie
zepsuje sie wspaniały nowoczesny warszawski ikarus?

wypluj Pan te słowa :)

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Stanisław Noskiewicz:

Hanka i ziomy jada do Barcelony :)

Jeśli ma z tego wyniknąć coś pożytecznego - to pierwszy się dorzucę do biletu. Tylko bez ziomów - to nie piłka nożna - wystarczy jeden delegat.
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Sebastian K.:
Rafał P.:
To może niech Pan jeszcze poda długość linii metra i opisze sprawność komunikacji miejskiej w tych miastach.

własnie o tym piszemy - buspas dla komunikacji miejskiej...
Jeżeli w Warszawie zbliżymy się do tego poziomu również będę za wprowadzeniem buspasów.

czyli jak mamy się zbliżyć do sprawności komunikacji miejskiej do najlepszego poziomu "zachodniego" jesli nie bedziemy jej sprawności poprawiać?

Ponadto, źle mnie Pan zrozumiał. Nie jestem za uprzywilejowaniem samochodów osobowych. :)

widzę :-)))
raczej "wytykam" pewną niekonsekwencje :-))) (bez obrazy)

Rozumiem zatem, że Pana zdaniem to buspasy są jedynym remedium na kiepską formę komunikacji miejskiej w Warszawie (bo tylko do tego się Pan odnosi)? :))))
Nie wdając się w dalszą dyskusję, tak ma Pan rację...
Conrad R.

Conrad R. rzeźbię światłem

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Michał Biłobran:
>Poza tym ciekawe co jak na takim odgrodzonym buspasie
zepsuje sie wspaniały nowoczesny warszawski ikarus?

Po pierwsze odgrodzenie pasów polegałoby na położeniu niskich krawężników ... dla autobusu przejechanie po nim, podobnie jak dla karetek (maja wysokie zawieszenie) to nie problem, codziennie przecież wdrapują się na torowiska tramwajowe.

Taka bariera byłaby tylko psychicznym hamulcem ... przejechać się ją da bez problemów. Przynajmniej takie widziałem w innych miastach Europy.Conrad R. edytował(a) ten post dnia 18.12.08 o godzinie 11:05

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Sebastian K.:
Piotr Szkutnicki:
Rozmarzyłem się?

Ech...

i ja przy okazji... :-)))

a proszę sobie wyobrazić co się dzieje w takiej Szwecji...

Ech...


W takiej Szwecji, panie, to marynują śledzie na słodko, a mielonego popijają mlekiem...
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Conrad R.:
Po pierwsze odgrodzenie pasów polegałoby na położeniu niskich krawężników ... dla autobusu przejechanie po nim, podobnie jak dla karetek (maja wysokie zawieszenie) to nie problem, codziennie

Podobnie jak suvy i większość samochodów dostawczych którym się najbardziej spieszy i mają gdzieś buspasy. Zresztą dla osobówek nie jest to przeszkoda.
Taka bariera byłaby tylko psychicznym hamulcem ... przejechać się nią da bez problemów. Przynajmniej takie widziałem w innych miastach Europy.

Nie byłaby. Był kiedys taki wydzielony pas dla karetek na Hożej. BYŁ.

konto usunięte

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Echh.. to ja muszę zacząć szukać nowej pracy.. Aktualnie dojazd
komunikacją miejską oznacza dla mnie przynajmniej 2 przesiadki..czyli, że muszę "złapać" 3 autobusy i jeszcze przejść
kawałek z przystanka na przystanek... A tu zima za pasem...Agnieszka Zielińska edytował(a) ten post dnia 18.12.08 o godzinie 11:09
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem - nareszcie :)

Piotr Szkutnicki:
W takiej Szwecji, panie, to marynują śledzie na słodko, a mielonego popijają mlekiem...

A do cywilizacji doszli obcinając ręce.

Nie mówiąc już o sporych brakach w ludności w stosunku do powierzchni kraju.

Następna dyskusja:

Trasa W-Z już oszpecona




Wyślij zaproszenie do