Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Michal P.:
Opłata za wjazd do centrum...o ile dobrze kojarzę to w każdym mieście gdzie planowano wprowadzić w/w opłaty było gorąco, bo niesprawiedliwe, za drogie i komunikacja nie taka.
Trochę w tym racji jest. Znając zdolności naszych ustawodawców wszelkiej rangi do produkcji bubli prawnych, zapomną przewidzieć różne przypadki tzw. "wyższej konieczności". Co z tymi, którzy muszą regularnie przyjeżdżać do szpitala usytuowanego w samym centrum? Co z wywożeniem odpadów? Co z zaopatrzeniem? Co z mieszkańcami (na marginesie - mieszkanie w centrum to wcale nie taka frajda, jak niektórzy myślą)?
Od niedawna jestem użytkownikiem komunikacji miejskiej w Warszawie i o ile funkcjonalnie jest bez zarzutu (np w porównaniu z Gdańskiem) o tyle tabor pozostawia wiele do życzenia no ale miejmy nadzieję że zanim wprowadzą opłatę za wjazd do centrum to się radykalnie zmieni.
Ja mam nieco dłuższe porównanie, bo "od zawsze" mieszkam w Warszawie. Tabor - wg mnie coraz lepszy. Cóż z tego, skoro komunikacja tramwajowa coraz gorzej funkcjonująca. Likwidacje linii jeżdżących od zawsze, które nadal są potrzebne; zagęszczenie tramwajów na jednych trasach (Al. Jerozolimskie) i zmniejszenie ich liczby na innych (Most Śląsko-Dabrowski); ciągłe zmiany tras, przystanki za światłami (postój dwa razy) oraz system sterowania ruchem, który wydłużył czas jazdy - to nie zachęca mnie obecnie do jeżdżenia tramwajem. Kiedyś uważałam tramwaje za najlepszy pod słońcem środek komunikacji. Autobusów zawsze używałam tylko w drodze wyższej konieczności. Teraz są dużo bardziej komfortowe, jednak jeśli na dotarcie autobusem z domu do pracy muszę poświęcić ok. 50 minut, podczas, gdy samochodem zajmuje to zwykle 20 minut , to zgadnijcie co wybieram?
Czyli jestem za, choć mam świadomość że będzie awantura (bo w naszym pięknym kraju dyskusji takie sprawy nie przypominają).
Chciałbym jednak aby pieniądze z tego tytułu miały jasno sprecyzowany cel no i oczywiście rozliczenie podane do informacji publicznej.
O naiwności! :-) Widziałeś Ty kiedykolwiek jakiekolwiek rozliczenie się ratusza warszawskiego z jakichkolwiek pieniędzy? Ja nie. Jeśli takie kiedykolwiek było - podajcie, proszę. Chcę to zobaczyć na własne oczy.
Jeszcze jedno... Warszawo więcej ścieżek dla rowerów!
:)
Tu jestem ZA! :-)Dorota K. edytował(a) ten post dnia 12.12.12 o godzinie 18:29
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Akurat 20 a 50 byłbym w stanie zrozumieć i poświęcić dodatkowy czas na komunikację miejską . I taniej i by się poczytało.

Gorzej jest skomunikowanie z miejscowościami podmiejskimi, gdzie nie ma pociągów. Z Marek rekordowy dojazd zbirówką na ostrobramską to ok 80minut. W tym czasie komunikacją przejeżdżam max 25minut. Gorzej jest z wieczornymi powrotami. Z tych max 25 minut samochodem komunikacją robią się nawet 3 godziny.

Pierwsza rzecz to rzeczywiście promocja komunikacji masowej. Pozwólmy jeździć buspasami pojazdom z min 4-5 osobami wewnątrz. Skoro teraz dopuszczamy poruszanie się pojazdom prywatnym z często max 2 osobami wewnątrz ( taxówki ).

Wspaniałym przykładem promocji transportu zbiorowego była budowa metra. Gdy zamknięto most i chciano aby ludzie przenieśli się do autobusów zabrano z Marek 16 autobusów z naszych 3 linii. A my nie mamy innego wyjścia jak autobus, który już wcześniej był wypełniony po brzegi. Zastanawiam się ile zabiorą nam pojazdów podczas zamknięcia mostu grota, które szykuje się w najbliższym czasie

Najpierw zapewnijmy spokojny przejazd możliwie maxymalnej liczbie ludzi za pomocą komunikacji zbiorowej, a dopiero bierzmy się za ograniczenia wjazdu do którychkolwiek sektorów miasta
Jerzy Janowicz

Jerzy Janowicz architekt,
podyplomowe UW

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Wojciech O.:
Pierwsza rzecz to rzeczywiście promocja komunikacji masowej. Pozwólmy jeździć buspasami pojazdom z min 4-5 osobami wewnątrz.

kompletny absurd, rodem z epoki totalitaryzmu.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Wojciech O.:
Akurat 20 a 50 byłbym w stanie zrozumieć i poświęcić dodatkowy czas na komunikację miejską . I taniej i by się poczytało.
Co kto lubi. Wolę czytać książkę na własnej kanapie niż stojąc na glonojada w autobusie, który co chwila hamuje i rusza (co 300 m ma przystanek). Codziennie zaoszczędzam godzinę czasu, co przy nienormowanym czasie pracy ma bardzo duże znaczenie - uwierz.

W dalszym ciągu wypowiedzi przytoczyłeś przykłady, jak zniechęcić ludzi do komunikacji miejskiej. Czyli wyszła niechcący woda na mój młyn. :-)
Najpierw zapewnijmy spokojny przejazd możliwie maxymalnej liczbie ludzi za pomocą komunikacji zbiorowej, a dopiero bierzmy się za ograniczenia wjazdu do którychkolwiek sektorów miasta
Dokładnie tak.

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

jestem absolutnie na tak. Im szybciej, tym lepiej.
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Jerzy Janowicz:
Wojciech O.:
Pierwsza rzecz to rzeczywiście promocja komunikacji masowej. Pozwólmy jeździć buspasami pojazdom z min 4-5 osobami wewnątrz.

kompletny absurd, rodem z epoki totalitaryzmu.
A powiedz mi dlaczego nie - mówimy, że buspasy są dla transportu zbiorowego, a pozwalamy jeździć taksówkom z jednym pasażerem. A to również samochody prywatne i ciężko znaleźć taxi z więcej niż 3 osobami. To jeśli już wpuszczamy prywatne samochody na buspasy zadbajmy by nie jeździły puste. Ludzie wówczas inaczej będą się organizować i przynajmniej kilka % samochodów będzie mnie w centrum.
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Wojciech O.:
A powiedz mi dlaczego nie - mówimy, że buspasy są dla transportu zbiorowego (...)
Bo w Warszawie są to właściwie bus/taxipasy, taksówek jest o tyle mniej niż aut prywatnych, że nie blokują danej trasy na AMEN.
Jerzy Janowicz

Jerzy Janowicz architekt,
podyplomowe UW

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Wojciech O.:
>> samochody na buspasy zadbajmy by nie jeździły puste. Ludzie
wówczas inaczej będą się organizować i przynajmniej kilka % samochodów będzie mnie w centrum.

Nie rób z naszego życia komuny. Ludzie mają prawo jezdzić z tym, z kim chcą. Nie "organizować sie", to nie Korea albo Kuba.
Jak bedzie druga linia metra, jak zrobi się porządne obwodnice i jeszcze kilka parkingów blisko centrum, będzie lepiej.
Poza tym, nie pisz nowej historii świata: wszystkie miasta świata są zakorkowane, mniej albo więcej. I tyle.

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Jerzy Janowicz:
Wojciech O.:
Pierwsza rzecz to rzeczywiście promocja komunikacji masowej. Pozwólmy jeździć buspasami pojazdom z min 4-5 osobami wewnątrz.

kompletny absurd, rodem z epoki totalitaryzmu.

Może warto najpierw zapoznać się jak jest na świecie, nim napisze się bzdurę.

W Kalifornii to standard (zresztą nie tylko tam) i jest dodatkowy pas dla samochodów z min 2 lub 3 osobami (zależy gdzie).


Obrazek
Piotr Cieślak edytował(a) ten post dnia 15.12.12 o godzinie 13:10
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Jerzy Janowicz:
Wojciech O.:
>> samochody na buspasy zadbajmy by nie jeździły puste. Ludzie
wówczas inaczej będą się organizować i przynajmniej kilka % samochodów będzie mnie w centrum.

Nie rób z naszego życia komuny. Ludzie mają prawo jezdzić z tym, z kim chcą. Nie "organizować sie", to nie Korea albo Kuba.
Jak bedzie druga linia metra, jak zrobi się porządne obwodnice i jeszcze kilka parkingów blisko centrum, będzie lepiej.
Poza tym, nie pisz nowej historii świata: wszystkie miasta świata są zakorkowane, mniej albo więcej. I tyle.
Dajemy wybór - albo stoisz w korku i jedziesz sam, albo organizujesz się z ludźmi i jedziesz płynnie i spokojnie. Wpuszczamy puste taksówki na buspas, a nie pozwalasz jechać kilku osobom w zwykłym pojeździe. To dla mnie dosyć zdrowa promocja zachowań ekologicznych. W naszym kraju lepsza niż nawet preferencje podatkowe przy zakupię nowych i bardziej ekologicznych samochodów, bo na te niestety niewiele osób stać.
Zresztą na zachodzie powoli zaczyna być faux pas gdy poruszasz się sam samochodem do pracy, gdy samochód nie jest niezbędny do jej wykonywania.
Co do komunizmu wnioskuję, że go nie pamiętasz w ogóle. Ja kilka lat pamiętam. Więc nie mów mi, że moje podejście nim jest

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

ciekawa koncepcja, pod warunkiem że cały transport publiczny będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, nadal wiele linii tramwajowych jest obsługiwanych przez tabor starego typu a tylko nieliczne kursy są niskopodłogowe
Adam Pietrasiewicz

Adam Pietrasiewicz Półliterat, Audytor
dostępności

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Bogna Nowak:
wiele linii tramwajowych jest obsługiwanych przez tabor starego typu a tylko nieliczne kursy są niskopodłogowe

Nie takie nieliczne, a ponadto wszystkie autobusy są niskopodłogowe.

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

no tak niedokońca, dużo jeżdżę po Warszawie i często muszę jeździć autobusami dłuższymi trasami i stoją w korkach bo tramwaje niskopodłogowe rzadko jeżdżą
Jerzy Janowicz

Jerzy Janowicz architekt,
podyplomowe UW

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Wojciech O.:
Zresztą na zachodzie powoli zaczyna być faux pas gdy poruszasz się sam samochodem do pracy, gdy samochód nie jest niezbędny do jej wykonywania.

kompletna bzudra, mitologia. nic takiego nie ma miejsca.
Dzieje się natromiast inny proces: sporo ludzi jezdzi do pracy komunikacją ale dlatego, ze komunikacja jest szybka, sprawna i dociera w wiele miejsc. Kilka linii metra, autobusy dojezdzające niemal wszędzie, mnogość parkingów park and ride.
Mimo to, miasta zachodnie nadal są pełne samochodów.
Jerzy Janowicz

Jerzy Janowicz architekt,
podyplomowe UW

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Piotr Cieślak:
Może warto najpierw zapoznać się jak jest na świecie, nim
napisze się bzdurę.

W Kalifornii to standard (zresztą nie tylko tam) i jest dodatkowy pas dla samochodów z min 2 lub 3 osobami (zależy gdzie).

sory ale rozbawiasz taką argumentacją. Miasta amerykanskie są kompletnie,skrajnie inne od miast europejskich, począwszy od infrsastruktury drogowej, po układ planistyczny. W USA masz zawsze scisle centrum, downtown, a dokoła hektary i kilometry kwadratowe przedmieść. Miast przecinają wielopasmowe autostrady, z rozjazdami wielopoziomowymi często. Rodziny mają po 3 auta, kazdy szczeniak 17 letni ma już auto. Dojazdy, codzienne, do centrum to z przedmieść wycieczki rzędu 20, 30 kilometrów często.
Porównywanie Kalifornii z Europą to dowód na kompletnie niezrozumienie różnic.
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Wróćmy do naszych warszawskich realiów drogowych... :)

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Mamy 20 grudnia - już jutro na kilka dni ci co są przeciwko opłatom za wjazd do centrum rozjadą sie do swoich miast'eczech i wsi - zostanie połowa mieszkańców i przez kilka dni będzie można jak co roku komfortowo poruszać sie po Wawie:)
wtedy ŁAPCIE te CHWILE ULOTNE JAK ULOTKI ;D

A na dłuższa metę to kiedy będzie 2 linia metra na pewno trochę korki będą mniejsze - bo tylko debil pcha sie do centrum samochodem kiedy ma dobry dojazd komunikacja.
Ja po Warszawie od zawsze poruszam się środkami komunikacji miejskiej i po pierwsze nie jest taka zła a jak trzeba coś załatwić to zawsze można poprosić kogoś z samochodem o pomoc.

ed. Znam ludzi z prawie każdej dzielnicy i nawet Ci z Ząbek mówią że komunikacja miejska wypada OK.
Ja mieszkam w Centrum i wiem jakie mają sąsiedzi kłopoty z parkowaniem więc
JESTEM ZA ZOSTAWIANIEM SAMOCHODÓW
NA PARKINGACH PRZY DROGACH WJAZDOWYCH DO CENTRUM.
Zapłacicie tyle co za parkingi w centrum a po mieście można poruszać sie sprawnie M, A i T Joanna C. edytował(a) ten post dnia 20.12.12 o godzinie 09:31
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Piotr Cieślak:
Jerzy Janowicz:
Wojciech O.:
Pierwsza rzecz to rzeczywiście promocja komunikacji masowej. Pozwólmy jeździć buspasami pojazdom z min 4-5 osobami wewnątrz.

kompletny absurd, rodem z epoki totalitaryzmu.

Może warto najpierw zapoznać się jak jest na świecie, nim napisze się bzdurę.

W Kalifornii to standard (zresztą nie tylko tam) i jest dodatkowy pas dla samochodów z min 2 lub 3 osobami (zależy gdzie).


Obrazek

I jak widać na załączonym zdjęciu, nawet w Kalifornii to rozwiązanie się nie sprawdza.

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

NIE TERAZ. Biorąc pod uwagę aktualny stan komunikacji publicznej w Warszawie, uważam, że jest to nienajlepszy pomysł.
Takie rozwiązania są stosowane w stolicach z bardzo rozwiniętą siatką metra, gwarantującą szybki dojazd do centrum. Tak jest choćby w Londynie czy Oslo. Ale nawet tam, można wjechać za darmo, gdy ma się samochód elektryczny lub o mniejszej emisji CO2 niż 100g/km i spełnieniu normy Euro5.

Mieszkańcy muszą mieć dogodne i ekologiczne, alternatywne formy publicznego transportu. Obecnie wiele dzielnic Warszawy ma połączenie do centrum tylko ślamazarnym autobusem. To kiepska alternatywa.

Proponuję najpierw potężne inwestycje w komunikację publiczną (METRO), a potem ograniczenia.

DODAM TYLKO, ŻE STOLICE EUROPEJSKIE MAJĄ ROZBUDOWANE METRO OD 50 A NAWET 100 LAT :)

WARTO NADROBIĆ TO ZACOFANIE. I wtedy ludzie sami chętnie wysiądą z aut.

konto usunięte

Temat: Opłata za wjazd do centrum?

Jacek Matraszek:
NIE TERAZ. Biorąc pod uwagę aktualny stan komunikacji publicznej w Warszawie, uważam, że jest to nienajlepszy pomysł.
Takie rozwiązania są stosowane w stolicach z bardzo rozwiniętą siatką metra, gwarantującą szybki dojazd do centrum. Tak jest choćby w Londynie czy Oslo. Ale nawet tam, można wjechać za darmo, gdy ma się samochód elektryczny lub o mniejszej emisji CO2 niż 100g/km i spełnieniu normy Euro5.

Mieszkańcy muszą mieć dogodne i ekologiczne, alternatywne formy publicznego transportu. Obecnie wiele dzielnic Warszawy ma połączenie do centrum tylko ślamazarnym autobusem. To kiepska alternatywa.

Proponuję najpierw potężne inwestycje w komunikację publiczną (METRO), a potem ograniczenia.

DODAM TYLKO, ŻE STOLICE EUROPEJSKIE MAJĄ ROZBUDOWANE METRO OD 50 A NAWET 100 LAT :)

WARTO NADROBIĆ TO ZACOFANIE. I wtedy ludzie sami chętnie wysiądą z aut.

Gdyby komunikacja miejska była głównym środkiem transportu TO BY BYŁO SZYBKO I SPRAWNIE
Komunikacja stoi w korkach bo Wawa jest zawalona samochodami którymi kierują kierowcy bez kultury (często widzi sie jak sie 'wpychają") i też oni po prostu blokują ulice.
Gdyby był ograniczony ruch samochodowy komunikacja miejska by śmigała
a ZTM by było stać na nowe pojazdy i obniżenie stawek za bilety.
TAKA PRAWDA.Joanna C. edytował(a) ten post dnia 20.12.12 o godzinie 17:03

Następna dyskusja:

Sprawdzony komis GSM w cent...




Wyślij zaproszenie do