Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Podróż po torach jest najszybszym sposobem poruszania się w mieście. Dlatego burmistrzowie pięciu dzielnic spotkali się w czwartek, by rozmawiać o możliwości wykorzystania torów PKP i na nich uruchomić naziemną linię metra łączącą Ursus, Bemowo, Wolę, Żoliborz z Białołęką. "Trzecia linia" metra mogła by powstać nawet szybciej niż druga.

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1607912,0,,chca_puscic_me...

poprzyj inicjatywę:
http://www.kolejnametro.pl
Konrad Brywczyński

Konrad Brywczyński menedżer ds.
handlowych - PTC
Polymer Trade Center
Sp. z ...

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dariusz Dąbrowski:
Podróż po torach jest najszybszym sposobem poruszania się w mieście. Dlatego burmistrzowie pięciu dzielnic spotkali się w czwartek, by rozmawiać o możliwości wykorzystania torów PKP i na nich uruchomić naziemną linię metra łączącą Ursus, Bemowo, Wolę, Żoliborz z Białołęką. "Trzecia linia" metra mogła by powstać nawet szybciej niż druga.

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1607912,0,,chca_puscic_me...

poprzyj inicjatywę:
http://www.kolejnametro.pl

Więcej gadania proponuję. Przecież to koncepcja jeszcze przedwojenna.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

to znaczy? dobra czy zła?

właśnie więcej gadania potrzeba, bo koncepcję zakopią w metrze

dla wielu to oczywisty pomysł
Konrad B.:

Więcej gadania proponuję. Przecież to koncepcja jeszcze przedwojenna.
Robert K.

Robert K. mgr inż. elektryk

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dla władz miasta ważniejsze jest Muzeum Żydów Polskich (które jest NIEZBĘDNE w tej chwili i bez niego Warszawa jest tylko prowincjonalnym miasteczkiem na krańcu Europy), 5 kolejnych muzeów i co tam jeszcze niż zrobienie porządku w komunikacji miejskiej.
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Pomysł oczywiście jest świetny, ale nie taki prosty jakby się mogło wydawać.
Taki na przykład Wrocław ma kilkakrotnie gęstszą sieć torów kolejowych na swoim terenie niż Warszawa i też chcieli tam zrobić sieć szybkich kolejek miejskich. Słyszałem o tym jakieś 6 lat temu i do tej pory nic. A we Wrocławiu władze są prężne i nie gadają za dużo tylko robią. Problemem się okazało to, że w PKP jest straszne rozdrobnienie i bałagan - tory należą do jednego, trakcja do innego, stacja do jeszcze innego, zaś teren do czwartego. Piąty, szósty i siódmy mają pociągi co jeżdżą po tych torach i trzeba by dopasować rozkłady jazdy w paru miejscach. No i z tego wszystkiego wyszedł wielki klops.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Jedna mała uwaga.

"pociągi jeżdzą ze stacji Płudy raz na godzinę a miałyby jeździć co kilka minut"

Jakim kurde cudem.

To jest główna kolejowa trasa na północ Polski - Trójmiasto, Olsztyn itd.

Duzo pociągów towarowych, ekspresy, pociągi osobowe, pomiędzy tym wszystkim bocznica kolejowa na Żeraniu, mosty nad kanałkiem "królewskim", remont tej trasy robiony za pieniądze unijne i przede wszystkim od bocznicy na Zeraniu dwa max trzy tory. Jakim cudem ma się to wszystko zmieścić razem z pociągami jeżdżącymi co kilka minut.

W dodatku dla kogo mają jeżdzić te pociągi co kilka minut.
Pociąg który jedzie raz na godzinę z legionowa nie jest jakoś tragicznie załadowany a poza godzinami szczytu porannego wozi powietrze. Z tarchomina i reszty osiedli jest już trochę za daleko, nawet ja z Choszczówki mam spory kawałek do swojej stacji bo pomimo wymogu ktoś zapomniał przy przebudowie linii (mimo obowiązku) skonsultować przeniesienia stacji Choszczówka w bardziej dogodne dla mieszkańćów miejsce.

A nawet gdyby jakis zdesperowany mieszkaniec Białołęki chciał jeżdzić tym pociagiem i zostawić przy stacji samochód to nie ma tam żadnych miejsc do jego zaparkowania.Michał B. edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 08:45
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Metro naziemne w Warszawie

troche off top'owo :-)
piekne u nas jest to, ze np. niemiec (nacja przypadkowa i prawie dowolna ;-) w sytuacji gdy rodzi sie taki pomysl, inicjatywa, mozliwosc, ... podchodzi do sprawy na zasadzie: 'kurde, tam nie ma parlingow - trzeba zbudowac, tam stacja jest zbyt daleko - trzeba zbudowac blizej, ...'
a polak (nacja nieprzypadkowa ;-) w takiej sytuacji mowi: 'kurde, nie da sie. tam nie ma parkingu, stacja jest za daleko, ... no po prostu to sie nie moze udac.'

milego weekend'u :-)
mjk
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Metro naziemne w Warszawie

marek jerzy K.:
troche off top'owo :-)
piekne u nas jest to, ze np. niemiec (nacja przypadkowa i prawie dowolna ;-) w sytuacji gdy rodzi sie taki pomysl, inicjatywa, mozliwosc, ... podchodzi do sprawy na zasadzie: 'kurde, tam nie ma parlingow - trzeba zbudowac, tam stacja jest zbyt daleko - trzeba zbudowac blizej, ...'
a polak (nacja nieprzypadkowa ;-) w takiej sytuacji mowi: 'kurde, nie da sie. tam nie ma parkingu, stacja jest za daleko, ... no po prostu to sie nie moze udac.'

milego weekend'u :-)
mjk

o takich rzeczach się mysli przed wydaniem unijnej kasy na remont a nie po. Stacja jest własnie swieżo odnowiona. Jeszcze np nie otworzyli przejścia pod torami. Miejsca na parking nie ma.

W dodatku na tej trasie ma być kolejowe połączenie Okęcie-Modlin dla przyszłego portu lotniczego.

Jest mi to temat bliski bo tam mieszkam i dotyczy mnie bezpośrednio. Skoro podpisywać się pod czymś to nie na zasadzie owczego pędu tylko mając jakieś informacje. A inicjatywa tyleż piękna co chyba bezsensowna. Ja i kilka tysięcy mieszkańców Choszczówki i okolic będziemy przeszczęśliwi. Dla reszty Białołęki nic to nie zmieni. A z pociągu od stacji Warszawa Gdańska do Warszawa Wola ludzie już tylko wysiadają.Michał B. edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 09:43
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Spółki PKP chyba podlegają jednemu Ministrowi? Skoro problem wykorzystania infrastruktury kolejowej dotyczy wielu miast (Warszawa, Wrocław ...), może Minister Infrastruktury wyznaczy koordynatora do odgórnego nadzorowania takich projektów. (nie musi to być nowe stanowisko, jedynie nowe, szczegółowe zadanie)

Czy naprawdę nie ma narzędzi informatycznych, aby dobrze skoordynować rozkłady jazdy pociągów osobowych i towarowych? Przed sprowadzeniem SKM-ki do Warszawy też mówiło się: NIE DA SIĘ

Ale jakoś SKM zmieściła się na torach PKP. Zresztą w latach 80-tych pociągi na trasie Skierniewice-Warszawa kursowały co kilka minut.

konto usunięte

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dariusz Dąbrowski:
Spółki PKP chyba podlegają jednemu Ministrowi? Skoro problem wykorzystania infrastruktury kolejowej dotyczy wielu miast (Warszawa, Wrocław ...), może Minister Infrastruktury wyznaczy koordynatora do odgórnego nadzorowania takich projektów. (nie musi to być nowe stanowisko, jedynie nowe, szczegółowe zadanie)

Żeby tak było, musiałby to być ktoś kompetentny z ponadludzkim talentem negocjacyjnym i organizacyjnym. Bowiem przez ostatnie dwadzieścia lat powstały miliardy instytucji, które musiałyby być w taki w sumie mało skomplikowany projekt zaangażowane. Za dużo decydentów...
Czy naprawdę nie ma narzędzi informatycznych, aby dobrze skoordynować rozkłady jazdy pociągów osobowych i towarowych?

Nie ma, a przynajmniej w Polsce nie ma.
Przed sprowadzeniem SKM-ki do Warszawy też mówiło się: NIE DA SIĘ

Ale jakoś SKM zmieściła się na torach PKP. Zresztą w latach 80-tych pociągi na trasie Skierniewice-Warszawa kursowały co kilka minut.

To ja dziękuję, gdyby nie doszlusowano KM do tego całego interesu, to mielibyśmy przykładowo kursy: 7:12, 7:15, 9:55, 10:02, 14:03 itd. Ni przypiął, ni przyłatał :)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dariusz Dąbrowski:
Spółki PKP chyba podlegają jednemu Ministrowi? Skoro problem wykorzystania infrastruktury kolejowej dotyczy wielu miast (Warszawa, Wrocław ...), może Minister Infrastruktury wyznaczy koordynatora do odgórnego nadzorowania takich projektów. (nie musi to być nowe stanowisko, jedynie nowe, szczegółowe zadanie)

Czy naprawdę nie ma narzędzi informatycznych, aby dobrze skoordynować rozkłady jazdy pociągów osobowych i towarowych? Przed sprowadzeniem SKM-ki do Warszawy też mówiło się: NIE DA SIĘ

Ale jakoś SKM zmieściła się na torach PKP. Zresztą w latach 80-tych pociągi na trasie Skierniewice-Warszawa kursowały co kilka minut.

Przejedź się tym pociągiem od Kasprzaka do Choszczówki a zrozumiesz o co mi chodzi.

Trasa jest właśnie przystosowywana do pociągów mogących poruszać się z prędkością 250km/h jakie maja kursować do Trójmiasta. Nie jest problemem wrzucenie jeszcze kilku pociągów. Ale kursujące co kilka minut?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

właśnie chodzi o to, że KM i SKM mieszczą się na jednych torach, więc czy to tak wielki problem, aby skoordynować przejazdy w kierunku Dworca Gdańskiego?

ponad 20 lat temu jeździły pociągi PKP (teraz KM i SKM) - czyli nie było tak, że SKM miała wystarczyć, a KM doszlusowano, raczej SKM doszlusowano
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

ok, ale ile takich kursów dziennie jest przewidzianych?
Michał B.:

Trasa jest właśnie przystosowywana do pociągów mogących poruszać się z prędkością 250km/h jakie maja kursować do Trójmiasta. Nie jest problemem wrzucenie jeszcze kilku pociągów. Ale kursujące co kilka minut?
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Metro naziemne w Warszawie

dla przykładu pociąg z legionowa? około 6:57 czy 7:34 czyli te które powinny zebrac większość ludzi jadących do pracy mają zajete miejsca siedzące i pare osób stoi. Kogo będą woziły pozostałe?
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dariusz Dąbrowski:
ok, ale ile takich kursów dziennie jest przewidzianych?
Michał B.:

Trasa jest właśnie przystosowywana do pociągów mogących poruszać się z prędkością 250km/h jakie maja kursować do Trójmiasta. Nie jest problemem wrzucenie jeszcze kilku pociągów. Ale kursujące co kilka minut?

wygląda że same ekspresy rano i po południu jadą co godzinę, a są jeszcze jakieś pospieszne, poza szczytem co 2 godziny. Wspólna trasa to biorąc pod uwagę Legionowo to jakieś 20 km. Postoje KM, i prędkośc jazdy 15-20km/h i robi się kiepsko.Michał B. edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 11:44
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Budowa przystanków przy Połczyńskiej, Górczewskiej i Powązkowskiej była w planach inwestycyjnych spółki PKP PLK. W tym roku kolejarze z nich zrezygnowali z powodu oszczędności.

– W tym roku się nie uda, ale z budowy przystanków wcale nie zrezygnowaliśmy. Kiedy powstaną? Tego nie wiadomo – mówi rzeczniczka regionalnego oddziału PLK Marta Szklarek.

http://www.zw.com.pl/artykul/377913_Kolej_z_dala_od_me...

konto usunięte

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Michał B.:
Postoje KM, i prędkośc jazdy 15-20km/h i robi się kiepsko.
tylko mijanki na trasie, ale to jest bez sensu na takiej magistrali robić mijankę praktycznie co 1-2 km. czas przejazdu hipotetycznej kolejki wydłużyłby się conajmniej dwukrotnie, a i ekspresom tyle zwrotnic by raczej nie posłużyło
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Michał B.:
Jedna mała uwaga.

"pociągi jeżdzą ze stacji Płudy raz na godzinę a miałyby jeździć co kilka minut"

Jakim kurde cudem.

To jest główna kolejowa trasa na północ Polski - Trójmiasto, Olsztyn itd.

Duzo pociągów towarowych, ekspresy, pociągi osobowe, pomiędzy tym wszystkim bocznica kolejowa na Żeraniu, mosty nad kanałkiem "królewskim", remont tej trasy robiony za pieniądze unijne i przede wszystkim od bocznicy na Zeraniu dwa max trzy tory. Jakim cudem ma się to wszystko zmieścić razem z pociągami jeżdżącymi co kilka minut.

W dodatku dla kogo mają jeżdzić te pociągi co kilka minut.
Pociąg który jedzie raz na godzinę z legionowa nie jest jakoś tragicznie załadowany a poza godzinami szczytu porannego wozi powietrze. Z tarchomina i reszty osiedli jest już trochę za daleko, nawet ja z Choszczówki mam spory kawałek do swojej stacji bo pomimo wymogu ktoś zapomniał przy przebudowie linii (mimo obowiązku) skonsultować przeniesienia stacji Choszczówka w bardziej dogodne dla mieszkańćów miejsce.

A nawet gdyby jakis zdesperowany mieszkaniec Białołęki chciał jeżdzić tym pociagiem i zostawić przy stacji samochód to nie ma tam żadnych miejsc do jego zaparkowania.

mieszkajac na Tarcho mialem taki plan zeby czasem z Plud podjechac pociagiem do miasta ale Michal wymienil wszystko elementy: ta linia jest zupelnie z boku glownego trzonu zabudowy tej czesci Bialoleki. Tarchomin ma za daleko. a jak ktos ma blizej to i tak jedzie sie masakrycznie wolno (sprawdzilem na rozkladzie) - szybciej wychodzi kombinacja (na trasie Michala i mojej) - do metra Marymonot i do stacji Swietokrzyska. potem autobusem na Kasprzaka.
mi wychodzi ok 40 min.
a jeszcze nie rozumiem posuniecie ZTM ze zawiesilo 404 na okres wakacji i z Kasprzaka mozna podjechac tylko 186 ktore wlecze sie jak budowa autostrad.Piotr Guz edytował(a) ten post dnia 07.07.09 o godzinie 14:04
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

PKP PLK znalazły brakujące pieniądze na remont Dworca Gdańskiego.

Funduszy na budowę nowych przystanków przy Powązkowskiej, Górczewskiej i Połczyńskiej nadal brak...
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Warszawa-Wola – Legionowo to najnowsza trasa, którą w połowie grudnia pojedzie Szybka Kolej Miejska. Pociągi będą pochodziły od Kolei Mazowieckich.

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,411173_SKM_dojed...

Następna dyskusja:

To co lubimy w Warszawie




Wyślij zaproszenie do