Michał C.

Michał C. Przez pracę - dzień
krótszy; przez
lenistwo - życie.

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7130618,Zlikw...

Co myślicie na temat tej idei?
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Chyba ktoś na głowę upadł!
Czy to mało niezagospodarowanej przestrzeni miejskiej jest w tym rejonie? Ciekawe dlaczego szanowni architekci nie wezmą się np. za Pl. Defilad albo za teren, gdzie stoją zdewastowane pawilony między Grzybowską a Świętokrzyską?
A już "najlepszy" pomysł, to wprowadzenie przejść dla pieszych! Z jednej strony walczy się o budowę kładek lub przejść podziemnych na ulicach przelotowych a tutaj - przejścia na powierzchni na najbardziej ruchliwym skrzyżowaniu w mieście!

Racja, że rondo powinno się samo regulować, jeśli chodzi o ruch samochodów. Po to właśnie się je buduje. Niestety u Wa-wie "najgenialniejszy" inżynier ruchu postanowił, że rondo musi mieć więcej świateł niż każde inne skrzyżowanie. Ale to nie jest powód, by rondo likwidować i zastępować o wiele mniej przepustowym i niesprawnym tradycyjnym skrzyżowaniem.
Konrad D.

Konrad D. Media Services
Supervisor, SDI
Media Polska

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

no swietna idea - odzyskanie przestrzeni miejskiej, by ja ograniczyc przez postawienie dwoch nowych budynkow! genialne wrecz.. zabetonujmy tam wszystko, bedzie przyjemniej..
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

A jakby tak przejścia podziemne zlikwidować i przenieść je na powierzchnię, zaś pod ziemię schować właśnie skrzyżowanie?
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Dominik Głowacki:
A jakby tak przejścia podziemne zlikwidować i przenieść je na powierzchnię, zaś pod ziemię schować właśnie skrzyżowanie?
'warszawskie testy' rozpoczeto przy tunelu pod wislostrada. tylko, zdaje sie, koszt takiego rozwiazania jest nieco wiekszy ;-)))
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Dominik Głowacki:
A jakby tak przejścia podziemne zlikwidować i przenieść je na powierzchnię, zaś pod ziemię schować właśnie skrzyżowanie?
A po co, skoro przejścia podziemne już są. Jedynie trzeba by je trochę ucywilizować, bo teraz przypomina to skrzyżowanie taniego bazaru z garkuchnią.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

tak, na rondzie Babka/Radosława przy Arkadii - mamy przejścia dla pieszych na powierzchni zamiast podziemnych

zapytajcie kierowców dlaczego omijają to miejsce ;)
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Dariusz Dąbrowski:
tak, na rondzie Babka/Radosława przy Arkadii - mamy przejścia dla pieszych na powierzchni zamiast podziemnych

zapytajcie kierowców dlaczego omijają to miejsce ;)
bo skrzyzowanie dla samochodow nie jest pod ziemia? ;-)))

konto usunięte

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

pomijając kwestię zabetonowanego miasta (bo i tak będzie się zawsze szukać miejsca na kolejny budynek i uważam, że walka z tym to jak walka z wiatrakami - jak ktoś chce, niech na to zdrowie traci) to zgadzam się, że to rondo jest beznadziejne i w żadnym wypadku nie zdaje egzaminu, skrzyżowanie najprawdopodobniej byłoby o niebo lepsze
Karol K.

Karol K. r.pr. / GAAR i
okolice

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Dominik Głowacki:
A jakby tak przejścia podziemne zlikwidować i przenieść je na powierzchnię, zaś pod ziemię schować właśnie skrzyżowanie?

Fajny pomysł, tylko trochę drogi. Poza tym linia metra i tunel linii średnicowej mogłyby być przeszkodą.
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Moim zdaniem Ronda Dmowskiego nie należy likwidować, a usprawnić na nim sygnalizację świetlną i ruch, mam tu na myśli powrót do zielonego światła jednocześnie dla jadących prosto i skręcających w lewo w ciągu Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich (podobnie, jak było przed rozdzieleniem cyklu świateł na te do jazdy prosto i do skrętu w lewo - w godzinach szczytu korek na Marszałkowskiej do skrętu w lewo zaczyna się już przy Wspólnej, a nawet wcześniej), i umożliwienie autobusom skręt w lewo z Marszałkowskiej (od Mokotowa) w Aleje Jerozolimskie (do Centralnego) ze środkowego pasa - mnóstwo linii autobusowych tak właśnie skręca i stoi w bezsensownym korku, bo czerwone światła na rondzie blokują skręt w lewo.
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Tomasz M.:
Moim zdaniem Ronda Dmowskiego nie należy likwidować, a usprawnić na nim sygnalizację świetlną i ruch, mam tu na myśli powrót do zielonego światła jednocześnie dla jadących prosto i skręcających w lewo w ciągu Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich
to byloby dosc nowatorskie, niespotykane na swiecie rozwiazanie ;-)
sprowadziloby sie do likwidacji lewoskretu, bo... po co by mial byc.
(podobnie, jak było przed rozdzieleniem cyklu świateł na te do jazdy prosto i do skrętu w lewo - w godzinach szczytu korek na Marszałkowskiej do skrętu w lewo zaczyna się już przy Wspólnej, a nawet wcześniej),
i umożliwienie autobusom skręt w lewo z Marszałkowskiej (od Mokotowa) w Aleje Jerozolimskie (do Centralnego) ze środkowego pasa
ten projekt zostanie zapewne wprowadzony, jesli urzednicy 'zza biurka' nie uznaja, ze cos im nie pasuje :-)
- mnóstwo linii autobusowych tak właśnie skręca i stoi w bezsensownym korku, bo czerwone światła na rondzie blokują skręt w lewo.

konto usunięte

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

jesteście ludźmi słabej wiary !!!

oceniając wcześniejsze pomysły (i ich realizację), naszych stołecznych (i nie tylko) decydentów ...... wierzę że stać ich na jeszcze bardziej bezsensowne, debilne i lepsze inaczej projekty :D - czekam z niecierpliwością :P

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Dominik Głowacki:
A jakby tak przejścia podziemne zlikwidować i przenieść je na powierzchnię, zaś pod ziemię schować właśnie skrzyżowanie?

Nie wiem co zrobic ale uwazam, ze jest to wyjatkowo nieudane rondo
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

marek jerzy K.:
Tomasz M.:
Moim zdaniem Ronda Dmowskiego nie należy likwidować, a usprawnić na nim sygnalizację świetlną i ruch, mam tu na myśli powrót do zielonego światła jednocześnie dla jadących prosto i skręcających w lewo w ciągu Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich
to byloby dosc nowatorskie, niespotykane na swiecie rozwiazanie ;-)
sprowadziloby sie do likwidacji lewoskretu, bo... po co by mial byc.
Taaak? Przecież tak już tam było przed tym rozdzieleniem świateł do lewoskrętu od tych do jazdy prosto, trzeba było tylko przepuścić mające "zielone" światło tramwaje i można było się już ustawić na czerwonym przed końcem ronda, tak więc nie byłoby to nowatorskie ani niespotykane na świecie rozwiązanie.
Norbert G.

Norbert G. Ponad 10 lat
doświadczenia w
zarządzaniu
produktem i sprz...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

A może by tam postawić kolejną palmę? Może być w żółtej doniczce...
Albo wogole skasować ten kawałek Warszawy - jak wytnie się klawiszem delete, to zniknie i brzydkie rondo i korki wokół niego... i nic juz nie bedzie i wszystko sie zlikwiduje (cyt. Kononowicz)

Co za idioci... Boże.. widzisz a nie grzmisz...
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Tomasz M.:
marek jerzy K.:
(...)
Taaak? Przecież tak już tam było przed tym rozdzieleniem świateł do lewoskrętu od tych do jazdy prosto, trzeba było tylko przepuścić mające "zielone" światło tramwaje i można było się już ustawić na czerwonym przed końcem ronda, tak więc nie byłoby to nowatorskie ani niespotykane na świecie rozwiązanie.
i co to niby ma zmienic?
ze na skrzyzowaniu bedzie stalo 5-10 samochodow wiecej w oczekiwaniu na mozliwosc zjazdu?
a jak sie zmieni swiatlo na poprzecznej i rusza samochody z tejze poprzecznej - balagan sie jeszcze zwiekszy.
przypomne tez, ze tramwaje jezdza tam 'w szczycie' co 40 sek. - 1 minute. juz widze te samochody blokujace (zwyczajowo) torowisko i tramwaje zjezdzajace przy 'czerwonym', bo przeciez... musza zjechac ;-)
nawet przy dzialajacym lewoskrecie nasi wspaniali kierowcy nie potrafia wykorzystac powierzchni tego i innych (pozal sie boze) rond, i nie wjezdzaja na tory, bo nie wiedza, ze w takiej sytuacji tramwaj juz nie pojedzie :-)
chociaz z warszawskimi tramwajami nigdy do konca nie wiadomo... ;-)))

milej niedzieli,
marekmarek jerzy K. edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 13:18
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

Marku,

po bezmyślnym, zzabiurkowym wprowadzeniu tego lewoskrętu w porannym i popołudniowym szczycie robi się dłuuugi korek na Marszałkowskiej do skrętu w lewo w Aleje Jerozolimskie (weźmy go jako nasz case). Przed rondem włącza się zielone światło do jazdy Marszałkowską na wprost i do lewoskrętu, ale już na rondzie skręcić w lewo i po przepuszczeniu jadących Marszałkowską tramwajów podjechać kawałeczek do jezdni jadących od strony Świętokrzyskiej nie można, bo przez trzy piąte czasu świecenia się zielonego światła na wprost, kiedy to można przejechać Marszałkowską w kierunku Świętokrzyskiej, skręcić w lewo nie można - świeci się czerwone światło na rondzie przed skrętem w lewo, tak jakby dla jadących Alejami Jerozolimskimi od strony Smyka świeciło się zielone światło. W tym czasie wjechać z Marszałkowskiej na zielonym do lewoskrętu w Aleje Jerozolimskie przed rondem może zaledwie kilka samochodów, jeśli stoi tam też autobus, robi się tragedia - trzy pasy do jazdy na wprost, jeden do lewoskrętu; zielone światło do lewoskrętu na rondzie świeci się bardzo krótko, często stojący za kilkoma autami autobus nie jest w stanie zdążyć przejechać, zanim jadącym Alejami Jerozolimskimi nie zapali się zielone światło i nie ruszą ci jadący od strony Smyka, nie pisząc już o tych, którzy wjeżdżają na rondo jeszcze na zielonym i blokują tych jadących Alejami Jerozolimskimi od strony Dworca Centralnego... dawniej było dużo lepiej - wjeżdżało się na zielonym, przepuszczało jadące Marszałkowską tramwaje i już tylko czekało na zielone światło przed jadącymi od strony Świętokrzyskiej, na trzech, a nie jednym pasie ruchu. Przepustowość tego skrzyżowania w tym kierunku po wprowadzeniu na nim tego lewoskrętu spadła przynajmniej trzykrotnie.

konto usunięte

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

ale po co w ogóle tam rondo?
dwa krzyżujące się kierunki jazdy, nic więcej...
nie wystarczy zwykłe skrzyżowanie? moim zdaniem tak...
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Likwidacja ronda Dmowskiego

tomku :-)
rozumiemco pisales wczesniej i nawet sie z tym czesciowo zgadzam (skret dla autobusow ze srodkowego pasa). ale nadal uwazam, ze 'lewoskret', jesli ma byc sensowny i - przede wszystkim - skuteczny, powinien dzialac tak jak teraz.
a korki na lewym pasie... to zasluga naszych 'milusinskich', ktorzy dopoki nie naucza sie jezdzic po ulicach z tzw. 'krotkim cyklem', nadal beda blokowac skrzyzowania.
w ramach 'cwiczen w terenie' (sam takie czasem sobie robie :-) proponuje przyjrzec sie skrzyzowaniu marszalkowska/swietokrzyska. jak na plynnosc ruchu ze/we wszystkich kierunkach wplywaja kierowcy nie-wjezdzajacy na skrzyzowanie jak brakuje miejsca.
z moich 'obserwacji' wynika, ze rozladowuje to 'napiecie' nawet na sasiednich skrzyzowaniach. moze wiec nie szukajmy problemow tam gdzie ich nie ma (albo sa tylko pochodna sytuacji), a zastanowmy sie, jak skutecznie egzekwowac sensowne przepisy (oraz zmieniac absurdalne, zeby nikt nie mial watpliwosci :-)
pozdrawiam,
marekmarek jerzy K. edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 14:15

Następna dyskusja:

Monitoring na Rondzie Dmows...




Wyślij zaproszenie do