Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Słyniemy z niszczenia tego co dobre.
W olsztynie po wojnie zniszczono tory tramwajowe...
a dzisiaj się zastanawiają czy nie wybudować ich ponownie.

Wracając do tego co napisałeś to zostały wprowadzone solarisy hybrydowe, póki co w skromnych ilościach, a inne źródła mają sens, nawet jeśli generują dodatkowe koszty na starcie.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Wracając do tego co napisałeś to zostały wprowadzone solarisy hybrydowe,

hybryda to jest akurat naturalnym etapem rozwoju aktualnego rodzaju napędu. diesel + silniki elektryczne.
póki co w skromnych ilościach, a inne źródła mają sens, nawet jeśli generują dodatkowe koszty na starcie.

wcale nie twierdze, ze nie. tylko to nie takie proste.

nie robi się tego na hurra. wymaga to analiz, przygotowań i rozsądnego szacowania kosztów.

trzeba to między innymi zgrać z harmonogramem wymiany taboru.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Michał B.:
hybryda to jest akurat naturalnym etapem rozwoju aktualnego rodzaju napędu. diesel + silniki elektryczne.
CNG jest nienaturalnym etapem? ;)
prosze przestan, co to za argumenty?
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Michał B.:
poza tym utrzymywanie większego zróżnicowania taboru to podnoszenie kosztów serwisowania. korzystanie z różnych paliw zaś to zmniejszanie korzyści związanych z ich hurtowym zakupem.
a skad to wiesz?

Michal
wez podaj jakies normalne argumenty przeciw bo na razie to sie przekomarzasz jak politycy przed wyborami w studio tv
z reszta... majac operatorow typu MZA czy PKS Grodzisk czy Michalczewski mozna im zasugerowac aby rozejrzeli sie po swiecie gdzie jezdzi sie na CNG- moze cos im zaswita i sobie pobuduja co trzeba.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Piotr Guz:
Michał B.:
hybryda to jest akurat naturalnym etapem rozwoju aktualnego rodzaju napędu. diesel + silniki elektryczne.
CNG jest nienaturalnym etapem? ;)
prosze przestan, co to za argumenty?

przerób diesla na cng. trzeba wymienic prawie cały osprzęt silnika. znaleźć miejsce na wielkie zbiorniki. dużo większe niż jakiekolwiek z ropą. i pamiętaj że musi byc to dalej pojazd bezpieczny. czyli de facto trzeba kupic nowy autobus.

i stację do tankowania ropy w kazej zajezdni na stację cng.

przekwalifikuj mechaników na obługę pojazdów z napędem cng.

rozumiesz już?Michał B. edytował(a) ten post dnia 19.11.10 o godzinie 15:24
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Piotr Guz:
a skad to wiesz?

zgadnij :)))
Michal
wez podaj jakies normalne argumenty przeciw

nie jestem przeciw. jestem za. wystarczy, że zajrzysz w mój profil.

ale ta zmiana wymaga liczenia i myślenia. i wieloletniej strategii.
wcale nie ma gwarancji, że jest opłacalna.
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Michał B.:
przerób diesla na cng. trzeba wymienic prawie cały osprzęt silnika. znaleźć miejsce na wielkie zbiorniki. dużo większe niż jakiekolwiek z ropą. i pamiętaj że musi byc to dalej pojazd bezpieczny. czyli de facto trzeba kupic nowy autobus.
[/edited]

hehe
Na jakiej podstawie twierdzisz ze pojazd z CNG jest mniej bezpieczny?
Moim zdaniem zupełnie przeciwnie ;)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
hehe
Na jakiej podstawie twierdzisz ze pojazd z CNG jest mniej bezpieczny?
Moim zdaniem zupełnie przeciwnie ;)

uwielbiam jak ludzie piszą nie mając pojęcia o czym. i nie czytają postów na które odpowiadają.

nie pojazd na cng jest niebezpieczny. jakbyś przeczytał, to byś zrozumiał ze pisałem o przeróbce obecnego autobusu. i niebezpieczeństwem nie byłaby instalacja. chodzi o konstrukcje, która musi wytrzymać bardzo ciężkie, właśnie ze względu na bezpieczeństwo zbiorniki. co za tym idzie przeróbka taboru nie wchodzi raczej w grę. trzeba by go wymienić.Michał B. edytował(a) ten post dnia 19.11.10 o godzinie 22:45
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Michał B.:
co za tym idzie przeróbka taboru nie wchodzi raczej w grę. trzeba by go wymienić.Michał B. edytował(a) ten post dnia 19.11.10 o godzinie 22:45
to nie ma znaczenia
wazne jest to aby ktos to wszystko uczciwie policzyl
a CNG jest na swiecie stosowane
napedy hybrydowe wg mnie to slepa uliczka - taki wydumki jak silniki wankla
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Piotr Guz:
Michał B.:
co za tym idzie przeróbka taboru nie wchodzi raczej w grę. trzeba by go wymienić.
to nie ma znaczenia
wazne jest to aby ktos to wszystko uczciwie policzyl

czyli to właśnie ma znaczenie. i zapewniam Cię, że przynajmniej niektórzy to liczą :) i to bardzo dokładnie.
a CNG jest na swiecie stosowane

owszem bywa. nie jest puki co powszechne.
napedy hybrydowe wg mnie to slepa uliczka - taki wydumki jak silniki wankla

napiszę Ci jeszcze raz. ich główną zaletą jest pełne przystosowanie do obecnej infrastruktury. nie są rewolucją a jedynie unowocześnieniem obecnych konstrukcji. dlatego się przyjmują i są coraz powszechniejsze.Michał B. edytował(a) ten post dnia 20.11.10 o godzinie 11:49
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Michał B.:
napiszę Ci jeszcze raz. ich główną zaletą jest pełne przystosowanie do obecnej infrastruktury. nie są rewolucją a jedynie unowocześnieniem obecnych konstrukcji. dlatego się przyjmują i są coraz powszechniejsze.Michał B. edytował(a) ten post dnia 20.11.10 o godzinie 11:49

to jest tez wada bo to pewne ograniczenie
Leszek Półtorak

Leszek Półtorak ¡Viva Ipotecny!

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Nie wiem czy koledzy się orientujecie - w Lublinie jeżdżą trolejbusy, oszczędności znaczne, infrastruktura trochę kosztuje jednak zwraca się.
Autobusy te generują znacznie mniej zanieczyszczeń, o dziwo mają nawet lepsze przyśpieszenie od zwykłych, spalinowych.

Te autobusy nie generują zanieczyszczeń W LUBLINIE.
Co nie przeszkadza generować im znacznie więcej zanieczyszczeń niż nowoczesny silnik spalinowy z tym, że w miejscu wytwarzania prądu.
W końcu większość prądu w Polsce wytwarzają elektrownie węglowe, więc trolejbus to taki fajny pomysł na przeniesienie miejsca zatruwania.
No i jeszcze akumulatory - jakoś trzeba co kilkka lat te ogniwa złomować, a tam szkodliwych substancji też jest trochę.

Czyli jednak wydaj mi się że silnik napędzany CNG jest jednak tańszy i czystszy w ogólnym rachunku.
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Leszek Półtorak:
Bartek Kosiorek:
Nie wiem czy koledzy się orientujecie - w Lublinie jeżdżą trolejbusy, oszczędności znaczne, infrastruktura trochę kosztuje jednak zwraca się.
Autobusy te generują znacznie mniej zanieczyszczeń, o dziwo mają nawet lepsze przyśpieszenie od zwykłych, spalinowych.

Te autobusy nie generują zanieczyszczeń W LUBLINIE.
Co nie przeszkadza generować im znacznie więcej zanieczyszczeń niż nowoczesny silnik spalinowy z tym, że w miejscu wytwarzania prądu.
W końcu większość prądu w Polsce wytwarzają elektrownie węglowe, więc trolejbus to taki fajny pomysł na przeniesienie miejsca zatruwania.
No i jeszcze akumulatory - jakoś trzeba co kilkka lat te ogniwa złomować, a tam szkodliwych substancji też jest trochę.

Czyli jednak wydaj mi się że silnik napędzany CNG jest jednak tańszy i czystszy w ogólnym rachunku.


Śmiesz twierdzić że pojazdy zasilane prądem mają gorszy wpływ na środowisko niż spalinowe? Nie żartuj. Faktycznie, prąd gdzieś musi powstawać, ale spaliny i zanieczyszczenia generowane przez silniki spalinowe są znaczne, a pozyskiwanie prądu metodą spalaniem węgla można porównać do wydobycia ropy naftowej. A spaliny? Jeśli chodzi o miasto, to bardzo dobrze że ogranicza się spaliny w dużych miastach, to coraz większy problem.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Śmiesz twierdzić że pojazdy zasilane prądem mają gorszy wpływ na środowisko niż spalinowe? Nie żartuj. Faktycznie, prąd gdzieś musi powstawać, ale spaliny i zanieczyszczenia generowane przez silniki spalinowe są znaczne, a pozyskiwanie prądu metodą spalaniem węgla można porównać do wydobycia ropy naftowej. A spaliny? Jeśli chodzi o miasto, to bardzo dobrze że ogranicza się spaliny w dużych miastach, to coraz większy problem.
Kolego nie unoś się tak. Niestety ekologiczność niektórych źródeł energii, która nam się wmawia jest co najmniej wątpliwa.
Owszem w mieście, gdzie jeżdżą autobusy na prąd jest mniej spalin, ale...
Pamiętaj, że trzeba każdy proces policzyć całościowo.
W przypadku napędu elektrycznego czy hybrydowego wpływ na środowisko to nie tylko prąd zużyty w czasie jazdy samochodu. Masz też prąd zużyty przy produkcji oraz utylizacji ogniw akumulatorowych oraz zużyty przy produkcji i utrzymaniu urządzeń, które te produkty utylizacji przechowają (ewentualnie przetworzą).
Trzeba by dobrze obliczyć jak naprawdę wygląda całościowa emisja CO2 i innych czynników szkodliwych dla środowiska potrzebna do wykonania tej samej pracy przez silnik spalinowy i elektryczny. Bilans zysków może okazać się tak niewielki (o ile nie będzie bilansem strat), że szkoda sobie zawracać głowy.

To jest podobnie jak z biopaliwami. W National Geographic było kilka numerów temu dokładne wyliczenie i okazało się, że produkcja paliwa z dodatkiem biokomponentów, które jest mniej wydajne od czystego, a następnie jego spalanie w celu wykonania określonej pracy powoduje większe zanieczyszczenie środowiska niż produkcja i spalenie czystego paliwa ropopochodnego do tej samej pracy. Do kosztów produkcji biokomponentów należny tez w wliczyć ogromne areały upraw monokulturowych przyczyniające się do degradacji gleby i dużych zmian w ekosystemie oraz wycinanie pod te uprawy lasów deszczowych Ameryki Południowej - o znaczeniu Puszczy Amazońskiej dla ekosystemu całej Ziemi nie muszę chyba pisać.

Spreparowane raporty o ocieplaniu się klimatu i wywołana nimi histeria "ekologiczna" mają naprawdę niewiele wspólnego z prawdziwą ekologią, za to wiele wspólnego z chęcią uniezależnienia się od źródeł ropy w niektórych krajach.
Zbyszek Stell

Zbyszek Stell poeta słów i myśli
nie wypowiedzianych

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

W rzeczywistości nikt nie przerabia silników ani instalacji na CNG, takie autobusy produkuje się seryjnie i są one fabrycznie dostosowane do tego paliwa.
Zbiorniki gazu wcale nie są ciężkie, bo z Kevlaru i są umieszczone na dachu pojazdu /uwolniony gaz jest lżejszy od powietrza /.

Zasadniczy problem w upowszechnianiu CNG polega na kosztownym osprzęcie - budowaniu instalacji gazowych w zajezdni, specjalnych bezpiecznych sprężarek które tłoczą gaz. Główny składnik CNG - metan jest wybuchowy i wymaga delikatnego traktowania w czasie sprężania. Tankowanie autobusów podłączonych do wspólnej instalacji gazowej trwa kilka godzin. A zatem sieć gazociągów musi obejmować wszystkie stanowiska parkingowe.
CNG to nie jest LPG!
Był projekt zainstalowania w zajezdni "Woronicza" stu stanowisk parkingowych z doprowadzeniem gazu CNG, ale na razie został on odłożony.
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

A podobno te autobusy miały być na Redutowej???
Zbyszek Stell

Zbyszek Stell poeta słów i myśli
nie wypowiedzianych

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

MARIUSZ LIPINSKI:
A podobno te autobusy miały być na Redutowej???

No cóż! Projekty się zmieniają, ale żaden z nich jeszcze nie jest jeszcze realizowany.

W wymiarze ekologicznym 1200 autobusów MZA i tak jeździ na powodującym mniej zanieczyszczeń paliwie, ale w skali kilku milionów innych samochodów codziennie jeżdżących przez Warszawę, nawet całkowite przejście MZA na metan, nie miałoby w efekcie większego znaczenia.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Zbyszek Stell:
MARIUSZ LIPINSKI:
A podobno te autobusy miały być na Redutowej???

No cóż! Projekty się zmieniają, ale żaden z nich jeszcze nie jest jeszcze realizowany.

W wymiarze ekologicznym 1200 autobusów MZA i tak jeździ na powodującym mniej zanieczyszczeń paliwie, ale w skali kilku milionów innych samochodów codziennie jeżdżących przez Warszawę, nawet całkowite przejście MZA na metan, nie miałoby w efekcie większego znaczenia.
czyli lepiej nie robic nic?
Zbyszek Stell

Zbyszek Stell poeta słów i myśli
nie wypowiedzianych

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Piotr Guz:
czyli lepiej nie robic nic?

Owszem robić, ale z głową i nie można kierować się modą. Doprowadzenie gazu CNG, niezbędna infrastruktura, zbiorniki, przepompownia, sieć to są bardzo kosztowne składniki tego rozwiązania, w dodatku cały system musi spełniać wyjątkowo rygorystyczne warunki bezpieczeństwa. Takich rzeczy nie robi się pod wpływem impulsu. Na początek jakaś seria pilotażowa, i wtedy będzie wiadomo jak to naprawdę jest z tym rachunkiem ekonomicznym.

Pamiętajmy ponadto, że autobusy miejskie są eksploatowane w wyjątkowo ciężkich warunkach, przeważnie na chodzie przez 20 godzin dziennie. W takiej sytuacji wszystko się może zdarzyć, wystarczy drobna nieszczelność, przegrzanie i następuje pożar. Pewnie wszyscy byśmy woleli żeby autobus ze zbiornikami metanu na dachu raczej się nie zapalił...

Uważam, że pomysł z paliwem CNG jest doskonały do wypróbowania w mniejszych miejscowościach, o walorach ekologiczno uzdrowiskowych, gdzie sprzęt nie jest eksploatowany w drastycznych warunkach, korkach i w maksymalnym obciążeniu.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Zbyszek Stell:
Pamiętajmy ponadto, że autobusy miejskie są eksploatowane w wyjątkowo ciężkich warunkach, przeważnie na chodzie przez 20 godzin dziennie. W takiej sytuacji wszystko się może zdarzyć, wystarczy drobna nieszczelność, przegrzanie i następuje pożar. Pewnie wszyscy byśmy woleli żeby autobus ze zbiornikami metanu na dachu raczej się nie zapalił...

Uważam, że pomysł z paliwem CNG jest doskonały do wypróbowania w mniejszych miejscowościach, o walorach ekologiczno uzdrowiskowych, gdzie sprzęt nie jest eksploatowany w drastycznych warunkach, korkach i w maksymalnym obciążeniu.
Zbyszek
na Ukrainie na CNG jezdza takie pojazdy ze nie pokusilbys sie o stwierdzenie ze ktos z nimi obchodzil sie delikatnie
o wypadkach nie slyszalem



Wyślij zaproszenie do