Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Mateusz W.:
Moim zdaniem przy obecnym zaawansowaniu prac nad wykorzystaniem ogniw wodorowych, CNG to ślepa uliczka.
wydaje mi sie ze na dzien dzisiejszy slepa uliczka bardziej mozna nazwac jednak ogniwa wodorowe
a CNG jest pod reka

konto usunięte

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Na studiach o kierunku Odnawialne Źródła Energii (OZE), łatwo można się nauczyć co jest najlepsze, dlaczego używamy energii droższych, silniki w samochodach są za drogie do napraw, czemu akurat to paliwo jest tańsze i kiedy odpowiednio zdrożeje (polityka, ekonomia). Kupując dizla 8 lat temu, ropa była tańsza od benzyny 30%, teraz ceny porównywalne. Gaz także zrówna się ceną, gdy popyt odpowiednio wzrośnie. Jeśli ktoś wymyśli paliwo darmowe, będzie płacił odpowiedni podatek. Jeśli ropa naftowa się skończy, wyjdą na jaw patenty wykupione przez potentatów naftowych; mogły by im dziś zaszkodzić:)
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Witajcie. Oto najnowsze doniesienia,"Pierwsza Jaskółka":

Obrazek

http://www.cng.auto.pl/pl/component/content/article/10...
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Oto kolejny przykład godny naśladowania:
MPK Wałbrzych użytkuje dwa Solbusy SM12 LNG

Obrazek

http://www.cng.auto.pl/pl/component/content/article/10...
Leszek Półtorak

Leszek Półtorak ¡Viva Ipotecny!

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Od 2008 autobusy zasilane CNG jeżdżą w Słupsku.

Obrazek
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Mateusz W.:
Moim zdaniem przy obecnym zaawansowaniu prac nad wykorzystaniem ogniw wodorowych, CNG to ślepa uliczka.


Jeśli już wypowiadasz się na temat w którym nie masz dużego pojęcia to przynajmniej spróbuj poprzeć go jakimkolwiek argumentem.

Wracając do CNG, dość droga jest instalacja do autobusu z silnikiem diesla, niewątpliwie zwraca się w ciągu 1-3 lat. Nie są u nas dość powszechne ze względu na brak reakcji rządu i dofinansowań do alternatywnych źródeł energii. Paliwa gazowe generują mniej zanieczyszczeń a i tak ich użytkownicy muszą więcej płacić (przeglądy, ubezpieczenia). Chory kraj ;)

Poza tym u nas władzę sprawują koncerny, powszechność CNG obniżyłaby sprzedaż innych paliw objętych wysoką akcyzą oraz LPG, które można sprzedawać, jako że jest produktem ubocznym przy produkcji ropy naftowej.

Podsumowując, mądre rozwiązania są u nas rzadkością i pewnie zostanie tak przez najbliższe kilkanaście lat.Bartek Kosiorek edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 18:09
Mateusz W.

Mateusz W. Możesz sobie być
synem kogo tam
chcesz, ale dopóki
ja tu ...

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Poza tym u nas władzę sprawują koncerny, powszechność CNG obniżyłaby sprzedaż innych paliw objętych wysoką akcyzą oraz LPG, które można sprzedawać, jako że jest produktem ubocznym przy produkcji ropy naftowej.

Podsumowując, mądre rozwiązania są u nas rzadkością i pewnie zostanie tak przez najbliższe kilkanaście lat.Bartek Kosiorek edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 18:08

Poprę to jedynym słusznym argumentem. Jeśli za dyskusję biorą o rzeczach skomplikowanych, biorą się tacy jak my, proszę nie prężyć pośladków oczekując dyskusji merytorycznej w temacie o maści: "Dlaczego by nie malować chodników na zielono".

Otóż, moim zdaniem gdyby rzeczywiście jakieś technologie były rewolucyjne, oszczędne i zdrowe to używalibyśmy ich. A dyskusja o CNG przypomina mi wojowanie o energooszczędne żarówki, które skończyło się jak wszyscy wiedzą. Czyli, albo masz ciemno w domu i musisz palić światło przez 20h w ciągu dnia - bo energooszczędna żarówka zapala się 20 minut i nabijasz kabzę "zielonym" koncernom, albo kupujesz "grzałkę świetlną" i nadal możesz wejść do pokoju, zapalić światło znaleźć to co szukasz i wyjść gasząc światło.
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Właśnie mylisz się i to znacznie.

Świat nie jest idealny, tylko rządzi w nim kasa.
Jeśli coś jest dobre i rewolucyjne a nie przyniesie dużych zysków - NIE SPRAWDZI SIĘ.
CNG to spore oszczędności, wiele osób korzysta z tego paliwa, mając własne stacje przydomowe, niestety w tym wypadku napełnienie całej butli trwa 5-6 godzin.

Problem tkwi właśnie w forsie, CNG nie da dużych zysków koncernom, a wręcz przeciwnie. Także do lamusa z tym.
Mateusz W.

Mateusz W. Możesz sobie być
synem kogo tam
chcesz, ale dopóki
ja tu ...

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

ale dzięki odpowiedziałeś dlaczego MZA nie używa CNG. Kto no powiedz kto (jak to pięknie w piosence brzmi) jest w stanie płacić za 6 i więcej godzin postoju autobusu. Nikogo na to nie stać. Żadnego rządu, państwa, konglomeratu. Ja rozumiem, że najbardziej zielone jest chodzenie na piechotę, ale na boga! Ani mnie nie stać na to, żeby droga do pracy trwała 4 godziny, ani mojego pracodawcy na to, żebym pracował 3h a przez resztę dnia szedł do domu. Jeśli CNG musi uziemiać pojazd na tyle czasu, to niestety - ale ten wynalazek jest o kant rzyci potłuc.
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Znowu mnie nie zrozumiałeś.

5-6 godzin tankujesz w domu- w stacji która kosztuje 20-30tys zł.

Autobusy są tankowane w dużych stacjach, takich jak w Ciepłowni Wola.
Tankowanie trwa 3 min !
Mateusz W.

Mateusz W. Możesz sobie być
synem kogo tam
chcesz, ale dopóki
ja tu ...

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

zwracam honor.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Autobusy są tankowane w dużych stacjach, takich jak w Ciepłowni Wola.

gdzie?????
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Czekałem aż warszawiak poprawi :)
Gazowni ;)
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Mateusz W.:
Czyli, albo masz ciemno w domu i musisz palić światło przez 20h w ciągu dnia - bo energooszczędna żarówka zapala się 20 minut
ale to nieprawda
o czym tu duyskutowac?
mam energooszczedne i zapalaja sie normalnie (osramy)
jak ktos woli takie z kerfura from czajna to pewnie zapalaja sie 20 min i zyja 20 dni ;)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Piotr Guz:

(osramy)

może grzeczniej ;-P

a poważnie:
sprawa żarówek nie jest aż tak oczywista. zapalają się dłużej, przez jakiś czas nie osiągają pełnej mocy świcenia, mają gorszą barwę światła (nawet te najnowsze super-extra-hot-warm-comfort-light) są dużo droższe a przy rozruchu zużywają znacznie więcej prądu niż zwykła żarówka więc zaczynają być oszczędne dopiero po kilkunastu minutach świecenia.

i są nawet całkiem z tymi cechami podobne do autobusów na CNG. ta zmiana wymagałaby wielkiej kasy na autobusy i jeszcze większej na przygotowanie infrastruktury. a inwestycje zwracałyby się latami.Michał B. edytował(a) ten post dnia 19.11.10 o godzinie 13:42
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Wcale nie jest tak czarno z tymi kosztami itp.

Nie wiem czy koledzy się orientujecie - w Lublinie jeżdżą trolejbusy, oszczędności znaczne, infrastruktura trochę kosztuje jednak zwraca się.
Autobusy te generują znacznie mniej zanieczyszczeń, o dziwo mają nawet lepsze przyśpieszenie od zwykłych, spalinowych.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Wcale nie jest tak czarno z tymi kosztami itp.

Nie wiem czy koledzy się orientujecie - w Lublinie jeżdżą trolejbusy, oszczędności znaczne, infrastruktura trochę kosztuje jednak zwraca się.

infrastruktura to już dawno jest. zaczęto ja budować w 1952 roku. teraz to najwyżej kosztuje jej utrzymanie. a to jest zasadnicza różnica.

na to, żeby zamienić komunikacje miejską w Warszawie na CNG trzeba by wybudować co najmniej kilka stacji CNG. i wymienić wszystkie autobusy.Michał B. edytował(a) ten post dnia 19.11.10 o godzinie 14:42
Bartek K.

Bartek K. TheShisha.pl

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Dlaczego uważasz że należy wymienić wszystkie?
Akurat można to wprowadzać stopniowo, nawet własna stacja w pewnym stopniu może być rozwiązana poprzez tankowanie na Wolskiej.

Co nie zmienia faktu że stolica już parę lat wstecz powinna myśleć o takich rozwiązaniach jak CNG czy trolejbusy.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Bartek Kosiorek:
Dlaczego uważasz że należy wymienić wszystkie?

a jak myślisz? ktoś wybuduje następne stacje dla 3 autobusów?

poza tym utrzymywanie większego zróżnicowania taboru to podnoszenie kosztów serwisowania. korzystanie z różnych paliw zaś to zmniejszanie korzyści związanych z ich hurtowym zakupem.
Akurat można to wprowadzać stopniowo, nawet własna stacja w pewnym stopniu może być rozwiązana poprzez tankowanie na Wolskiej.

kolejny błąd lokalizacyjny. i nie ma znaczenia czyja stacja. zwyczajnie jedna nie wystarczy. i tak dobrze, że jest nowa od tego roku. bo na poprzednią autobus raczej by nie wjechał.
Co nie zmienia faktu że stolica już parę lat wstecz powinna myśleć o takich rozwiązaniach jak CNG czy trolejbusy.

mieliśmy linie trolejbusową. zlikwidowaliśmy ją jakieś 15 lat temu. a może więcej. nie pamiętam już.
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Dlaczego Warszawskie MZA nie wykorzystują taniego paliwa...

Michał B.:
mieliśmy linie trolejbusową. zlikwidowaliśmy ją jakieś 15 lat temu. a może więcej. nie pamiętam już.
Ostatni trolejbus przestał kursować Puławską do Piaseczna w 1995 roku. Aż dziw, że to dopiero 15 lat minęło.



Wyślij zaproszenie do