Joanna
Rutkowska
HR Dyrektor, L&D
Manager, z bogatą
praktyką w
realizacji ...
Temat: Remont tunelu/wiaduktu w Ursusie
przekopiowane z Dziennika Ursusa:Przebudowa skrzyżowania Kościuszki – Cierlicka
Zarówno ulica Kościuszki jak i Cierlicka sa w zarzadzie ZDM-u. W godzinach szczytu bardzo trudno jest wyjechać z ul. Cierlickiej, jadąc od północnej strony Ursusa w ul. Kościuszki, podobnie jest z wjazdem do tunelu. Zarząd Dzielnicy Ursus w ramach poprawy układów komunikacyjnych podjął decyzję o wykonaniu
modernizacji tego skrzyżowania.
Projekt został wykonany w roku 2008. W celu wykonania robót wystąpiliśmy o pozwolenie na budowę i stosowne pełnomocnictwa. Okazało się, że MPWiK zaplanowało wykonanie brakującego odcinka kanalizacji sanitarnej w ul. Cierlickiej, ale dopiero w roku 2010. Z inicjatywy Zarządu Dzielnic Ursus zostało zawarte porozumienie na jednoczesne wykonanie robót drogowych i kanalizacji sanitarnej. 17 lipca został ogłoszony przetarg nieograniczony na Przebudowę skrzyżowania ulic: Cierlickiej i Kościuszki w Warszawie Dzielnica Ursus. 6 sierpnia nastąpiło otwarcie ofert, a w zasadzie oferty, ponieważ została złożona tylko jedna. Po sprawdzeniu dokumentacji okazało się, że pod względem formalno-prawnym oferta jest zgodna z przepisami prawa. Przetarg został rozstrzygnięty i Zarząd Dzielnicy Ursus oraz MPWiK podpisały z firmą POL-DRÓG z Oleśnicy umowę na wykonanie przebudowy skrzyżowania.
To dobra wiadomość dla nas wszystkich. Jest i zła wiadomość -niestety prace musza być prowadzone z wyłączeniem ruchu przy ulicy Cieplickiej (odcinek pod tunelem).
Zamknięcie jedynego połączenia południowej i północnej części Ursusa spowoduje bardzo poważne utrudnienia. Zarząd rozważał możliwość prowadzenia prac przy ruchu pojazdów przez część terenu objęta budowa. Czas trwania prac w takim wariancie to ponad pół roku, ale i tak należałoby na okres jednego miesiąca zamknąć ruch z uwagi na wiązanie. i twardnienie betonu nowego muru oporowego, który zgodnie z projektem musi być przebudowany. Przy takim wariancie nie jest możliwe uniknięcie korków i utrudnień technicznych przez użytkowników dróg publicznych i korzystających z miejskiej komunikacji.
Prace rozpoczną się we wrześniu, a zakończenie inwestycji nastąpi w połowie grudnia. Wykonawca zobowiązał się do skrócenia terminu. ZTM na prośbę Zarządu Dzielnicy Ursus przy czasowej organizacji ruchu, zapewni takie połączenia, które spowodują, że utrudnienia zostaną złagodzone. Podstawowym założeniem będzie utrzymanie większości linii kursujących obecnie ul.
Cierlicką na terenie południowego Ursusa (177, 401, 517, N35). Natomiast po północnej stronie torów proponuje się uruchomić linię zastępczą Z-7, która zapewniać będzie dowóz do stacji kolejowej oraz na Ochotę (zamiast 187 i 517). Ponadto ZTM zaproponuje komasację linii 149 i 194 w jedna linię 194, w celu poprawy dojazdu do przystanku kolejowego Ursus.
Niestety tu musi nastąpić przesiadka do pociągów oraz linii autobusowych skróconych od strony południowej Dzielnicy Ursus oraz w celu uzyskania poprawy połączenia z Dzielnicą Wola (możliwość przesiadki do linii tramwajowych kursujących do centrum). Na trasę objazdową skierowana zostanie linia N85, natomiast linia 206 będzie wydłużona w celu zastąpienia linii 177 na teren osiedli Gołąbki i Niedźwiadek. Te propozycje są w trakcie uzgodnień z Zarządem Transportu Miejskiego.
Kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych będą musieli korzystać z tras
objazdowych przez Piastów, Aleje Jerozolimskie i Włochy m. in. ulicami Chrobrego, Popularną, Techników i Świerszcza. W imieniu Zarządu i Rady Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy za pośrednictwem naszej gazety przepraszamy naszych mieszkańców i wszystkich użytkowników
tego przejazdu za utrudnienia. Prosimy o cierpliwość i zrozumienie zaistniałej sytuacji.
Jednocześnie informuję, że wszelkie uwagi i spostrzeżenia możecie Państwo przekazać do Zarządu .
Sekretariat 022 478 60 60 lub za pośrednictwem Forum Urzędu Dzielnicy.
Wiesław Krzemieñ
I co wy na to?
Czy ktoś zna więcej szczegółów i czy rzeczywiście zamkną przejazd na 4 miesiace?