Temat: kolej: PKP/SKM
Mam odpowiedź:
--
Warszawa, dnia 14.12.2009 r.
SKM/GSK-053-18/09
Szanowna Pani
Magdalena Kusińska
Odpowiadając na e-maila z dnia 09.12.2009 r. dotyczącego opóźnienia pociągu oraz zatłoczenia pociągu zestawionego z pojedynczego pojazdu, bardzo przepraszamy za dyskomfort jakiego doznała Pani korzystając z naszych usług. Zdajemy sobie oczywiście sprawę z sytuacji, którą opisała Pani w skardze. Aktualne nasze możliwości przeciwdziałania są niestety mocno ograniczone. Wynika to z przedstawionych w skrócie następujących przesłanek:
Posiadamy 8 własnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE, dodatkowo dzierżawimy 4 pojazdy typu EN57. Obsługa aktualnego rozkładu jazdy wymaga 6 obiegów. Z uwagi na harmonogram planowych obsług technicznych oraz konieczność dokonywania napraw bieżących oraz usuwania skutków częstych niestety aktów wandalizmu (graffiti, wybitych szyb, itp.) powoduje, że zwykle jesteśmy w stanie tylko 3 z tych obiegów obsłużyć pojazdami połączonymi w podwójną trakcję. Aktualnie dodatkowo dwa pojazdy w wyniku poważnych awarii zostały skierowane na naprawy do zakładów naprawczych i ich naprawy są w toku.
Prowadzimy działania, które doprowadzą do zwiększenia stanu posiadania pojazdów. Ostatnio podpisaliśmy umowę na leasing 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostawy tych pojazdów planowane są do połowy przyszłego roku. Ogłosimy przetarg na dostawę 13 nowych pojazdów. Efekty tych działań przyniosą jednak znaczna poprawę sytuacji dopiero za ok. 2 lata.
Na bieżąco czynimy starania w celu wydzierżawienia na okres przejściowy kilku pojazdów, jednak brak jest zainteresowania ze strony przewoźników na tego rodzaju usługę.
Jeszcze raz serdecznie przepraszamy za niedogodności podczas podróży naszymi pociągami oraz uprzejmie prosimy o wyrozumiałość. Niestety występowanie usterek podczas tak intensywnej eksploatacji pojazdów jest nieuniknione i dlatego do obsługi pasażerów kierowane są pojedyncze jednostki. Od 13.12.2009 r. wprowadziliśmy nowy rozkład jazdy zwiększający częstotliwość kursowania pociągów. Zapewniamy, iż z naszej strony dokładamy wszelkich starań, aby na linii było jak najwięcej podwójnych składów, a nasi pasażerowie mogli szybko, punktualnie oraz bezpiecznie podróżować.
Z poważaniem
Jacek Dąbrowski