Temat: ...przychodzę pierwszego dnia do pracy i co robię?...
Pytanie i zadanie które otrzymał Nasz Forumowicz jest ważne, dlatego pozwalam sobie napisać moją propozycję dotyczącą pierwszego dnia w pracy [ co robić ]:
Profesjonalne firmy o wysokiej kulturze biznesowej i socjalnej pierwszy dzień pracy nowego pracownika...jest dniem PRACODAWCY, dlatego zadanie postawione jest troszkę nie trafione i świadczy o słabej strukturze delegowanych zadań i priorytetów.
A teraz trochę oczywistych oczywistościach i formalnościach , o których wielu pracowników zapomina:
Pierwszy dzień pracy nowego pracownika to dzień spraw administracyjnych i organizacyjnych.
1/ bezpośredni szef powinien spokojnie oprowadzić NOWEGO po firmie i zapoznać ze wszystkimi pracownikami i opowiedzieć, czym się dany dział w firmie zajmuje,
2/ następnie powinny być przygotowane stosowne n/w dokumenty w celu zapoznania się z nimi NOWEGO i podpisania:
- umowa o pracę
- regulamin [ jeżeli firma posiada ISO to stosowne szkolenie ]
- zakres obowiązków
- szkolenie BHP
po wykonaniu w/w czynności NOWY zostaje zapoznany ze swoim stanowiskiem pracy i listą otrzymanych gadżetów, których otrzymanie kwituje na odpowienim druku:
- otrzymanie laptopa
- otrzymanie telefonu służbowego
- otrzymanie samochodu służbowego [ stosowne upoważnienie ]
- kody dostępu/klucze do firmy i karty do otwierania garażu
następnie powinien przejść podstawowe szkolenie z zakresu wysokiej jakości obsługi klienta i wykonywanych czynności.
TO GWARANTUJE PRACODAWCA.
Po wykonaniu w/w czynności NOWY powinien przystąpić już do pracy:
1/ zapoznać się z oprogramowaniem istniejącym w firmie
2/ rozpocząć pracę przy budowie własnej bazy danych klientów
3/ przygotwaniem własnego projektu oferty, albo indywidualizacji isteniejących wzorców ofert w firmie
4/opracowanie strategii i taktyki aktywnego działania transakcyjnego w polu swojego działania
5/ wykonania pierwszych kilku rozgrzewających telefonów zabiegających i poszukujących nowego klienta [ jeżeli pracujemy w polu działania innych osób to zapoznanie się z ich bazą danych klientów, aby niepotrzebnie nie powielać kontaktów
6/przygotowanie pierwszych ofert handlowych i wysłanie ich pocztą lub e-mailem
7/ przygotowanie dziennego sprawozdania/forkastu z wykonanych zadań i czynności
Dot: poszukiwania klientów na usługi HR...i tu niezbędne jest specjalistyczne praktyczne zamknięte podstawowe szkolenie z technik, taktyk i strategii HRsales-u, które powinno być obowiązkowe dla NOWEGO pracownika i zapewnione przez pracodawcę.
- szkolenie z zakresu poszukiwanie klientów przez telefon
- szkolenie z techniki sprzedaży
- szkolenie z zakresu przygotowywania skutecznych ofert handlowych i offerflowingu
- szkolenie ze sztuki i technik skutecznej prezentacji produktowej
Pzdr Dario
Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 20.12.09 o godzinie 20:35