Damian
Rólka
Specjalista ds.
transportu
Temat: Dopuszczalne naciski na oś - teoria,ptaktyka i prawo
Witam,Jestem w trakcie tworzenia aplikacji sprawdzającej (teoretycznie) naciski na poszczególne osie zespołu pojazdów po załadunku.
Założenia:
-Obliczenia matematyczne potwierdzają stan faktyczny (badania na wagach osiowych).
-Dane wejściowe takie jak np. naciski poszczególnych osi ciągnika siodłowego i naczepy przed załadunkiem są zaczerpnięte z danych producenta pojazdu.
-Waga poszczególnych składowych ładunku jest zgodna ze stanem faktycznym.
-Uwzględniono tolerancję dotyczącą możliwości regulacji siodła cięgnika i miejsca zamocowania trzpienia mocującego naczepy.
-Waga kierowcy i pasażera 2x100kg
,oraz wiele innych…
Pytanie:
Czy w trakcie kontroli wagi przez ITD., jeżeli dojdzie do przekroczenia dopuszczalnego nacisku na oś w skutek zmiany wagi np. ciągnika poprzez dodanie dodatkowego zbiornika paliwa i nieuwzględnienie faktu w dowodzie rejestracyjnym przez przewoźnika, nadal jestem odpowiedzialny za niedopełnienie obowiązków załadowcy?