Marcin Duda

Marcin Duda HAWE Telekom Sp. z
o.o. (Dobrze jest
gdy praca cieszy)

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Witam.

Sprawa wygląda następująco: Klient zmienia lokalizację gdzie świadczone są obecnie przez jednego z Operatorów, usługi np. Dostęp do Internetu. Niestety Klient ma podpisaną z operatorem umowę terminową(24m-ce), a w nowej lokalizacji wspomniany operator nie ma możliwości świadczenia usług.

I tu pytanie: Czy ktoś słyszał o podstawie prawnej do rozwiązania przez Klienta umowy, właśnie z racji braku możliwości technicznych do świadczenia usług przy zmianie przez Klient lokalizacji.

Wydaje mi się, że parę miesięcy temu o tym gdzieś czytałem, ale w chwili obecnej nie mogę znaleźć tego zapisu.

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Marcin Duda:
Witam.

Sprawa wygląda następująco: Klient zmienia lokalizację gdzie świadczone są obecnie przez jednego z Operatorów, usługi np. Dostęp do Internetu. Niestety Klient ma podpisaną z operatorem umowę terminową(24m-ce), a w nowej lokalizacji wspomniany operator nie ma możliwości świadczenia usług.

I tu pytanie: Czy ktoś słyszał o podstawie prawnej do rozwiązania przez Klienta umowy, właśnie z racji braku możliwości technicznych do świadczenia usług przy zmianie przez Klient lokalizacji.

Wydaje mi się, że parę miesięcy temu o tym gdzieś czytałem, ale w chwili obecnej nie mogę znaleźć tego zapisu.
Marcino, to proste: zgłąszasz do Biura Obsługi Klienta zmiane lokalizacji przyłaczania spowodowana zmiana adresu. Operator zleca dokonanie badania technicznego fizycznego świadczenia usługi we wskazanej przez ciebie nowej lokalizacji stacji abonenckiej. Jesli okazuje sie ze nie owa lokalizacja nie znajduje sie obecnie w ramach sieci operatora proponuje ci on dwa rozwiązania - zawieszenie świadczenia usługi do momentu uruchominia usługi po rozbudowei sieci (w takim przypadku operator jest zobowiazany wskazac termin wykonania przyłącza i aktywacji usługi) lub rozwiązanie umowy (nawet terminowej/promocyjnej) z tytułu braku technicznych możliwości świadczenia usługi. Badanie takie w wiekszości wykonują pracownicy tzw Biura Badań u operatora. Znajdziesz zapis regulujący te procedure w regulaminach operartorów telefonii stacjonarnej (POTS, ISDN i VoIP), catv, dtv i provider-ów internetowych. Zapoznaj sie z regulaminem swiadczenia usług owego operatora. Tam powinna być informacja na ten temat. Pozdro:)Rafał M. edytował(a) ten post dnia 07.10.08 o godzinie 21:54
Marcin Duda

Marcin Duda HAWE Telekom Sp. z
o.o. (Dobrze jest
gdy praca cieszy)

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Witam Rafalle :)

Wszystko by było ok - zapis taki oczywiście jest w regulaminie, niestety jest on na tyle niejasny, że szukam jakiejś podstawy prawnej, regulacji UKE w tej kwestii, po prostu zapisu prawnego będącego dokumentem nadrzędnym. Tym bardziej, że jest to umowa terminowa, a kary umowne są ogromne i o ile Klient jest w stanie pokryć koszty związane z instalacją stacji abonenckiej itp., to sama kara umowna wynikają z zapisu w umowie po prostu go "zabije".

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Marcin Duda:
Witam Rafalle :)

Wszystko by było ok - zapis taki oczywiście jest w regulaminie, niestety jest on na tyle niejasny, że szukam jakiejś podstawy prawnej, regulacji UKE w tej kwestii, po prostu zapisu prawnego będącego dokumentem nadrzędnym. Tym bardziej, że jest to umowa terminowa, a kary umowne są ogromne i o ile Klient jest w stanie pokryć koszty związane z instalacją stacji abonenckiej itp., to sama kara umowna wynikają z zapisu w umowie po prostu go "zabije".
Marcino, a zerknij do Prawa Telekomunikacyjnego w temacie "Rozwiązanie umowy o swiadczenie usług" ze strony operatora bo to on nie moze świadczyć usługi w lokalizacji wskazanej przez abonenta. Zaglądnij takze do Ustawy Telekomunikacyjnej. Jak cos sie dowiem nowego to dam ci znac. Pozdro:)Rafał M. edytował(a) ten post dnia 07.10.08 o godzinie 21:57

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

dobrze, ale teraz spójrzmy od innej strony ...

Załóżmy, że:
1. jest promocja X dzięki której przy podpisaniu na 36mies ma powiedzmy 50zł taniej abonament
2. klient jest świadomy w dniu podpisywania umowy, że wynajmuje mieszkanie i nie będzie tam mieszkał dłużej niz 12mies
3. w umowie jest zapis, że usługa będzie świadczona pod adresem xxxx

klient się wyprowadza do innego miasta, zgłasza do firmy będąc pewnym że nie świadczy ona usług we wskazanym mieście, że chce przenieść łącze, oczywiście firma na to BMT.

Jest do przodu 12mies * 50zł = 600zł i tak po prostu może sobie odejść ???

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Przemysław R.:
dobrze, ale teraz spójrzmy od innej strony ...

Załóżmy, że:
1. jest promocja X dzięki której przy podpisaniu na 36mies ma powiedzmy 50zł taniej abonament
2. klient jest świadomy w dniu podpisywania umowy, że wynajmuje mieszkanie i nie będzie tam mieszkał dłużej niz 12mies
3. w umowie jest zapis, że usługa będzie świadczona pod adresem xxxx

klient się wyprowadza do innego miasta, zgłasza do firmy będąc pewnym że nie świadczy ona usług we wskazanym mieście, że chce przenieść łącze, oczywiście firma na to BMT.

Jest do przodu 12mies * 50zł = 600zł i tak po prostu może sobie odejść ???


IMO nie, ponieważ podpisał umowę na świadczenie usługi W DANEJ LOKALIZACJI w związku z czym firma może ją dalej tam prowadzić, to czy klient nie będzie z niej korzystał to już sprawa klienta.
Ale prawnikiem nie jestem, więc zaznaczam że to tylko moje zdanie.

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Rafał M.:
bo to on nie moze świadczyć usługi w lokalizacji wskazanej przez abonenta.

Umowa podpisywana jest zwykle na świadczenie usług w danej lokalizacji (nie dotyczy to oczywiście usług mobilnych). Jeśli abonent zmienia miejsce zamieszkania to rozwiązanie umowy zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli operatora, gdyż operator spełnia wszystkie umówione warunki świadczenia usługi.
Większość operatorów/ISP czyni odpowiednie zastrzeżenia w umowach i regulaminach. Oto dla przykładu zapis z jednego z regulaminów Dialogu dla usługi opartej o BSA:

"Zmiana lokalizacji usługi jest dostępna pod warunkiem posiadania technicznych możliwości świadczenia usługi stałego dostępu do Internetu przez TP SA."

Kiedyś już to przerabiałem jako klient TP.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 08.10.08 o godzinie 22:26
Michał Piątkowski

Michał Piątkowski Polska Telefonia
Cyfrowa Sp. z o.o.,
Ekspert ds.
Regulacji

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Rozwiązanie tej kwestii jest w rozporządzeni Ministra Transporu i Budownictwa z art. 73 PT.

Zmiana lokalizacji świadczenia usług jest bezpośrednio uzależniona od możliwości technicznych operatora np. posiadania sieci w danej lokalizacji.

Jezeli te możliwości nie istnieją abonent nie może skorzystać z uprawnienia.

A fakt nieskorzsytania z uprawnienia z powodów określonych w przepisach prawa nie może być podstawą do żądania rozwiązania umowy, bez określonych konsekwencji związanych z jej przedterminowym rozwiązaniem.

jest dokładnie tak jak pisze kolega powyżej.

Autor postu szuka zatem rozwiązania, które mogłoby byc przedmiotem ogromych fraudów...

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Przemysław R.:
dobrze, ale teraz spójrzmy od innej strony ...

Załóżmy, że:
1. jest promocja X dzięki której przy podpisaniu na 36mies ma powiedzmy 50zł taniej abonament
2. klient jest świadomy w dniu podpisywania umowy, że wynajmuje mieszkanie i nie będzie tam mieszkał dłużej niz 12mies
3. w umowie jest zapis, że usługa będzie świadczona pod adresem xxxx

klient się wyprowadza do innego miasta, zgłasza do firmy będąc pewnym że nie świadczy ona usług we wskazanym mieście, że chce przenieść łącze, oczywiście firma na to BMT.

Jest do przodu 12mies * 50zł = 600zł i tak po prostu może sobie odejść ???
w przypadku umów dot. lokali najmowanych podpisuje sie umowe bez promocji na czas okreslony pod warunkiem ze umowa najmu nie trwa krócej niz 12 kaledarzowych miesięcy od daty zawarcia umowy na swiadczenie usług z operatorem...jest to raczej standardowa umowa operatorów telefonii stacjonarnej/catv/ISP...
w przypadku umowy z podmiotem który najmuje pomieszczenie jest on zobowiazany do okazania umowy najmu która obowiazuje na okres nie krótszy niz 12 miesiecy (umowa bez promocji) od daty zawarcia umowy na świadczenie usług lub jest ona zawarta na okres równy dłuższy okresowi na jaki zawarta jest umowa promocyjna miedzy podmiotem a operatorem...
są to standardowe zapisy operatorów broniace ich interesów w przypadku umów najmu...
przy zawieraniu umów terminowych wymagane jest przekazanie dla operatora dokumentów potwierdzajacych tytuł prawny do lokalu (medunek czasowy, umowa najmu - klienci indywidualni, umowa najmu, akt włąsności lokalu, meldlunek stały w przypadku osoby fizycznej porwadzacej działalnosc w najmowanym lokalu mieszkalnym; jedno "ale" - osoby fizyczne najmujące lokal i i osoby fizyczne prowadzące działalnosc w najmowanym lokalu mieszkalnym sa zobligowane do przedstawienia dokumentu podpisanego przez własciciela w którym wyraza on zgode na wykonanie prac instalacyjnych umożliwających świadczenie usługi przez operatora na rzecz najemcy).Rafał M. edytował(a) ten post dnia 10.10.08 o godzinie 08:25

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Piotr C.:
Rafał M.:
bo to on nie moze świadczyć usługi w lokalizacji wskazanej przez abonenta.

Umowa podpisywana jest zwykle na świadczenie usług w danej lokalizacji (nie dotyczy to oczywiście usług mobilnych). Jeśli abonent zmienia miejsce zamieszkania to rozwiązanie umowy zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli operatora, gdyż operator spełnia wszystkie umówione warunki świadczenia usługi.
Większość operatorów/ISP czyni odpowiednie zastrzeżenia w umowach i regulaminach. Oto dla przykładu zapis z jednego z regulaminów Dialogu dla usługi opartej o BSA:

"Zmiana lokalizacji usługi jest dostępna pod warunkiem posiadania technicznych możliwości świadczenia usługi stałego dostępu do Internetu przez TP SA."

Kiedyś już to przerabiałem jako klient TP.
...jesli chodzi o zmiane lokazlizacji to akurat w Dialogu w którym pracowałem w Obsłudze Klienta i układałem procedury jako Auditor Wewnętrzny ISO była możliwość o której napisałem powyżej...chyba ze ostatnio nastapiły zmiany...a co w przypadku gdy nie ma takiej mozliwości a abonent dalej chce korzystac z usługi? co mówi ów regulamin?
ps. procedura która opisałem w swoim pierwszym post-ie jest własnie z Dialog-u:)Rafał M. edytował(a) ten post dnia 09.10.08 o godzinie 13:29

konto usunięte

Temat: Sprawa prawna - brak możliwości świadczenia usług.

Michał Piątkowski:
Rozwiązanie tej kwestii jest w rozporządzeni Ministra Transporu i Budownictwa z art. 73 PT.

Zmiana lokalizacji świadczenia usług jest bezpośrednio uzależniona od możliwości technicznych operatora np. posiadania sieci w danej lokalizacji.

Jezeli te możliwości nie istnieją abonent nie może skorzystać z uprawnienia.

A fakt nieskorzsytania z uprawnienia z powodów określonych w przepisach prawa nie może być podstawą do żądania rozwiązania umowy, bez określonych konsekwencji związanych z jej przedterminowym rozwiązaniem.

jest dokładnie tak jak pisze kolega powyżej.

Autor postu szuka zatem rozwiązania, które mogłoby byc przedmiotem ogromych fraudów...

Pozdrawiam
umowy sa zawierane na czas nieokreslony i mozne je zawsze rozwiązać za (standardowo) 3 miesiecznym okresem wypowiedzenia bądź za porozumieniem stron (BTW z tego co wiem w PTC trwa to własnie standardowo 3 miesiace, ale jesli złozymy pismo osobisćie w Biurze Obsługi Klienta istenie mozliwość rozwiązania za porozumieniem stron; jest sie nie myle jest to zapis ze standardowej umowy PTC z klientem indywidualnym lub z regulaminu który stanowi załącznik do umowy). oczywiscie jesli jest to umowa promocyjna klient zobowiazany jest w przypadku wczesniejszego rozwiązania umowy do uiszczenia sumy rabatów udzielonych przez operatora w ramach promocji (np. znizki na abonamencie, koszty darmowych minut wg cennikia czy w konkretnym planie taryfowym, w przypadku operatorów komórkowych dodatkowo pełnej kwoty zakupu aparatu, a nawet zwrot kosztów poniesionych na wybudowanie łącza dedykowanego dla klienta; te ostatnie koszty dot. klientów biznesowych ze wskazaniem na strategicznych; najczesciej o podjeciu tego typu działań decduja przychody z tego klienta z tytułu świadczonych na jego rzecz usług).
klient moze zawsze wypowiedzieć umowe o świadczenie usług. zaś operator tylko w 3 przypadkach: nie uiszczanie przez abonenta opłat za korzystanie z usługi, świadome działanie na niekorzyśc operatora lub...brak mozliwości technicznych świadczenia usługi przez operatora..
jesli spełniłem wszelkie wymogi zwiazane z zawarciem umowy czyli min. przedstawiłem tytuł prawny do lokalu w którym przebywam/prowadze działalność i nie było przeszkód do zawarcie umowy promocyjnej (patrz moje wypowiedzi powyżej dot. umów o świadczenie usług w lokalach gdzie najemca ma umowe na czas okreslony) i obecnie zmieniam lokalizacje i deklaruje chęć świadczenia usługi nadal z tym ze w nowej lokalizacji to...jeśli operator nie może mi świadczyć usług w pod nowym adresem musi zadeklarować kiedy takowa mozliwośc sie pojawi lub rozwiazac umowe właśnie z tytułu braku możliwości technicznych świadczenia usługi...problem jest wtedy gdy klient pojawia sie biurze obsługi i żada w zwiazku ze zmiana lokalizacji nie penoszenia usługi a rozwiazania umowy od operatora..wtedy jest tak jak napisałes powyżej... wskazanie nowej lokalizacji poza sieca wcale nie znaczy rozwiązania umowy bo bardzo prawdopodobnym jest że np. siec zostanie rozbudowana w ciagu najbliższych paru miesiecy i obejmie nową lokalizacje klienta (do tego czasu zawiesza sie płatnosc abonamentu) lub operator specjalnie wykona przyłacze na rzecz klienta (dot. to stanowczo biznesowych klientów) i albo sam poniesie koszty wykonania tego zadania portfelowego albo rozszerzy umowe o aneks dot. partycypacji lub całej płatnosic przez klienta za wykonanie przyłacza...w praktyce jesli operator decyduje sie na taki krok zaszywa to w aneksie jako kolejną bonifikate na rzez klienta odpowiednio ja wynieniając co przy rozwiazaniu wczesniejszym takiej umowy jest "batem" na klienta który jak pisałem musi zwrócić sume bonusów uzyskanych od operatora w ramach umowy promycjnej..
po to np u operatorów telefonii stacjonarnej (jak Dialog) jest Biuro Badań i formularz dot. mozliwości technicznych świadczenia usługi z tytułu zmiany lokalizacji...
gdyby było inaczej to co działoby sie z umowami zawartymi na świadczenie usług w oparciu o radiodostep? podpisuje sie umowy na podstawie pomiaru ale jesli np. predkośc usługi internet jest nizsza od deklarowanej przez operatora równiez jest on zmuszony do rozwiązania umowy z braku mozliwości technicznych świadczenia usługi a raczej dotrzymania warunków świadczenia (deklarowany transfer)...
ps. w przypadku problemów z prznosinami stacji abonenckiej do nowej lokazlizacji i braku mozliwosci ze strony operatora do świadczenia usługi na rzecz abonenta najczesciej dochodzi do rozwiązania umowy za porozumieniem stron...Rafał M. edytował(a) ten post dnia 10.10.08 o godzinie 08:37



Wyślij zaproszenie do