konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Już pod koniec 2013 metrem dojedziemy do Dworca Wileńskiego następnie planowana rozbudowa zakładana jest w kierunku Targówka.

Są duże szanse, że metro dotrze w 2019 roku do stacji Rembielińska na Bródnie. Może po drodze nie powstaną wszystkie stacje, ale budowa odcinka na Bródno będzie kontynuowana od razu po zakończeniu centralnego odcinka.

Myśle, że będzie to istotny element wpływający na poruszanie się po mieście, a równie ważnym będzie zwiększenie atrakcyjności nieruchomości położonych blisko metra cena za m2 ustabilizuje się lub wzrośnie :)

http://metro2.ztm.waw.pl/?c=23&l=1Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 30.10.11 o godzinie 19:34
Maria W.

Maria W. Fizjoterapeutka

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Nie widzę przeciwwskazań, żeby się budowało w obu kierunkach równocześnie:)

konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Maria W.:
Nie widzę przeciwwskazań, żeby się budowało w obu kierunkach równocześnie:)

Napewno nie wystarczy funduszy :(
Maria W.

Maria W. Fizjoterapeutka

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Pewno nie, bo to kupa kasy jednak, którą tak czy siak miasto będzie musiało mieć. Tylko trudno ją mieć jednorazowo, wiiiieeeeeemmm, tak sobie tylko głośno marzę:)
Łukasz M.

Łukasz M.
(Internet/E-Commerce
, zarządzanie
produktem)

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Być może już za 2 lata będzie. Na pewno sprawi, że dzielnica ożyje.

konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Mam nadzieje, ze w przyszlosci metro polaczy wszystkie dzielnice i ze ta przyszlosc nie nastapi na mojej emeryturze :P

konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Targówek miał mieć Metro już dawno temu !

Budynek Teatru Rampa o budynku tym krąży legenda, jakoby miała to być krańcowa stacja budowanego wówczas metra. Informację tę powtarzają autorzy wielu publikacji. Jest ona jednak całkowicie zmyślona. Pierwsza linia metra rzeczywiście miała docierać na Targówek, ale nie Mieszkaniowy, tylko Fabryczny. Gotowy odcinek tunelu zaczyna się w rejonie ulicy Mieszka I, schodzi pod ziemię i biegnie wzdłuż torów kolejowych w kierunku ulicy Szwedzkiej i dworca Warszawa Wileńska.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 08.11.11 o godzinie 15:06

konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Jest decyzja w sprawie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. W stronę Targówka i Bemowa będzie wydłużane sprawiedliwie - po trzy stacje.
Tym samym spekulacje na temat tego, gdzie i jak budować kolejne odcinki metra, zostały przecięte. Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego powiedział nam, że równocześnie będą budowane trzy stacje od Dworca Wileńskiego w stronę Targówka i trzy z ronda Daszyńskiego w stronę dalszych rejonów Woli. Metro Warszawskie przygotowuje właśnie przetarg na projektowanie kolejnych odcinków.

Za Dworcem Wileńskim powstaną stacje:

• Szwedzka u zbiegu Szwedzkiej i Strzeleckiej

• Targówek u zbiegu Ossowskiego i Pratulińskiej

• Trocka u zbiegu Trockiej i Pratulińskiej.

Taki wariant przedłużenia drugiej linii metra powstał po analizie przygotowanej przez dra Andrzeja Brzezińskiego z Politechniki Warszawskiej. Badał on cztery scenariusze. W pierwszym analizował wydłużanie z każdej strony o trzy stacje, w drugim o cztery a w trzecim i czwartym - wydłużanie o trzy i o cztery stacje, tyle że raz dłuższy odcinek miał powstać na Woli a raz na Targówku. - Wprawdzie najwięcej pasażerów korzystałoby z metra w wariancie "4 + 4", ale wariant "3+3" okazał się najkorzystniejszy pod względem korzyści ekonomicznych i społecznych. - Liczba podróżnych będzie niewiele mniejsza, a budowanie czwartej stacji po obu stronach podrożyłoby inwestycję aż o miliard złotych - mówi Andrzej Brzeziński. Według niego szacowane koszty budowy sześciu nowych stacji i zakupu dodatkowych pociągów to 2 mld 700 mln zł. Dla porównania budowa centralnego odcinka metra z siedmioma stacjami wraz z zakupem pociągów będzie kosztować dwa razy tyle. Na Targówek i daleką Wolę metro dojechałoby najwcześniej w 2016 lub 2017 roku. Nie wiadomo, kiedy powstałyby kolejne, ostatnie już odcinki drugiej linii metra - na Bródno i Jelonki.

konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Metro na Wolę czy Targówek? Od miesięcy trwał spór w tej sprawie między mieszkańcami lewo - i prawobrzeżnej Warszawy. Dyskusję przecięto salomonowym wyrokiem - każdemu po równo. Czy to zakończy spór? Obawiam się, że teraz dopiero się zacznie - pisze Robert Chwiałkowski z SISKOMu.

Przebieg całej II linii metra jest dosyć problematyczny. Miasto nie przeprowadziło analizy wielokryterialnej ani konsultacji społecznych (co jest wymagane, by dostać dofinansowanie z UE). Popełniono też wiele błędów proceduralnych. Każdy z odcinków potraktowano jako niezależne inwestycje, uzyskując decyzję środowiskową tylko na odcinek centralny. Dopiero w dobie rozstrzygania przetargu na jego budowę rozpoczęto procedurę środowiskową dla całej II linii metra, gdyż bez tego inwestycja nie mogła liczyć na fundusze z Unii. Po cichu zmieniono też przebieg metra na Woli, a radnego dzielnicy, który ośmielił się przeciw temu zaprotestować, wyrzucono z listy przy kolejnych wyborach.

II linia metra pod względem procedur jest więc bublem i budowa trwa tylko dlatego, że nikt nie miał odwagi jej zaskarżyć. Wszystkie podejmowane decyzje mają podłoże polityczne, a nie merytoryczne. Tak samo jest z decyzją o kontynuacji budowy II linii. Miałem nadzieję, że oprze się ona na obiektywnych przesłankach. Odpowiedź na pytanie, gdzie w pierwszej kolejności ją rozbudowywać jest prosta - tam, gdzie jest największe uzasadnienie. Tylko studium ekonomiczno-komunikacyjne mogło udzielić rzetelnej odpowiedzi na to pytanie. Nic nam jednak nie wiadomo, by władze miasta i ZTM w jakikolwiek sposób opierały swoje decyzje na analizach ekspertów.

Wiadomo, że budowa metra musi być połączona z zamykaniem ważnych ulic. Choć kilka lat temu władze miasta przekonywały, że drążenie II linii nie spowoduje większych utrudnień, gdyż dokona się za pomocą nowoczesnej tarczy, obecny paraliż komunikacyjny spowodowany zamknięciem całych ważnych ciągów ulic przypomina budowanie pierwszej linii. Trzeba mieć tylko nadzieję, że potrwa to krócej.

Kontynuacja budowy II linii metra spowoduje konieczność zamykania wielu ulic na Woli i Targówku. Dociągnięcie metra do stacji ks. Janusza na Woli będzie oznaczać konieczność zamknięcia i rozkopania m.in. Górczewskiej. Dalsza kontynuacja budowy na zachód to znów zamknięcie i rozkopanie Górczewskiej tylko w innym miejscu. Czy nie lepiej zrobić to za jednym zamachem? Aktualnie zaprezentowane decyzje rozbudowy oznaczają przerwanie ciągłości ważnej arterii Bemowa i Woli na dwa razy dłuższy czas. To poważny błąd. Kontynuacja budowy II linii metra na zachód powinna dokonać się w jednym rzucie do stacji Lazurowa. Bez znaczenia, czy w pierwszej, czy w drugiej kolejności - ważne, by inwestycja nie sparaliżowała zachodniej części miasta na sześć lat, tylko na trzy.

Władze Warszawy i ZTM powinny zdać sobie sprawę, że budowa II linii metra nie jest inwestycją prywatną pani prezydent lub dyrektora ZTM, tylko realizowaną z pieniędzy publicznych. Koszty ponoszą wszyscy warszawiacy i mają prawo oczekiwać, że podejmowane decyzje będą transparentne, a ratusz wysłucha opinii społecznej.

Na Targówku sprawa jest prosta plan wyznaczony, więcej potencjalnych użytkowników, brak paraliżu związanego z budową.
Sprawa jest oczywsita która strona powinna być rozwijana w pierwszej kolejności ;)

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Metro na Targówku kiedy ?

Dzięki !

Następna dyskusja:

Sprzedam mieszkanie na Targ...




Wyślij zaproszenie do