Temat: Samochód kupię
oczywiscie sa rozne szkoły ..jedni wola automat inni manual
Kazda z nich ma swoje +/- choc ja prywatnie i to zdecydowanie preferuje manual.
Do klocków jeszcze prosze dodac ..tarcze...bo nie klocki ale tarcze sa wydatkiem.
Problem jest np i to wielkim przy automacie - holowanie pojazdu!!
Toyota..to oczywiscie marka sama w sobie ( tym bardziej jezeli to jest oryginalny japonczyk a nie skladane gdzies w Europie czy krajach nazwijmy to 3go Swiata ) i nie ma co tu "gadac" choc i tu jak w kazdej marce moze cos sie zepsuć.
W wypadku wystąpienia usterki naprawa wiąże się z bardzo dużymi wydatkami
w dobrych wozach to wydatek idący w "grube tysiące"
Co od serwisowania ..Pamietac o sprawdzeniu stanu oleju jego wymiany + filtra i mozna zapomniec o problemach .. Ale np skrzynia ktora "ślizga" lub przeciaga ze zmiana biegów niekoniecznie jest zepsuta.. czasem wystarczy pokrecic "zmiane cisnienia modulacji" i bedzie dobrze .. ale to dla fachowców ,ktorzy wiedza o co tu chodzi
Przy zakupie wyciagnac bagnet oleju i powąchać olej .. ma charakterystyczny zapach i kolor. Ale nie moze smierdziec spalenizną .
trzeba np pamietac o uzywaniu kick-downa
problemem jest takze sterowanie komputerem sterowania zaworów elektromagnetycznych czy sprzęgło hydrokinetyczne np w Toyota Verso
Od czasu problemy wystepuja w modelach 4WD.
W Runnerze 4 natomiast generalnie jest skrzynia doskonała.
natomiast w Celic'e i innych podrasowanych automat juz nie funkcjonuje tak idealnie. Generalnie jest tak. czym mniejsza moc silnika przy automacie tym wiecej usterek.
itd itd