konto usunięte
Temat: ŁÓDŹ - POLSKA STOLICA GRAFFITI !
iędzynarodowy Festiwal Graffiti. OUTLINE COLOUR FESTIVAL.Łódź, 24 maja - 1 czerwca 2008.
ŁÓDŹ - POLSKA STOLICA GRAFFITI !
DLACZEGO ŁÓDŹ ? :
Wybór Łodzi na miejsce festiwalu nie jest przypadkowy...
Miasto aspiruje do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 i wciąż poszukuje formuły na imprezy, które będą jej wizytówką i przyciągną tysiące osób z kraju i zagranicy. Dlatego też powstał w naszym mieście projekt ŁÓDŹ FESTIWALOWA
Łódź nie ma festiwalu adresowanego do młodzieży. Do roku bieżącego odbywał się w naszym mieście Międzynarodowy Festiwal Graffiti „Meeting of Styles”, ale został przeniesiony do Wrocławia...
OUTLINE COLOUR FESTIVAL stanowi kontynuację organizowanego w Łodzi od roku 2002 Międzynarodowego Festiwalu Graffiti MEETING OF SYLES, ale jest całkowicie autonomicznym, autorskim projektem, który narodził się na podstawie dotychczasowych doświadczeń jego organizatorów.
Patronat honorowy nad imprezą objął Prezydent Miasta Łodzi, Jerzy Kropiwnicki i została ona wpisana w projekt ŁÓDŹ FESTIWALOWA.
HISTORIA MEETING OF STYLES:
- to jeden z największych festiwali sztuki graffiti na świecie. Przyciągał on do naszego miasta „topowych” artystów graffiti z całego świata i najlepszych polskich twórców oraz gwiazdy muzyki HipHop, a każdą z imprez odwiedziły dziesiątki tysięcy widzów. Od początku swojego powstania MOS był szeroko promowany przez Internet i wzbudzał ogromne zainteresowanie pozostałych mediów.
Organizatorzy OUTLINE COLOUR FESTIVAL utrzymując wierną publiczność poprzednich imprez chcą w roku 2008 powiększyć ją o następnych fanów, zapraszając gwiazdy amerykańskiej sceny HIP-HOP i rozszerzając tegoroczną ofertę o takie imprezy jak Street Ball, pokaz Capoieryczy też II Edycję Urbanator Days połączoną z warsztatami beat box.
IDEA I CEL :
Promowanie współczesnych form wyrazu artystycznego (graffiti, beat box, breakdance, hiphop) jako sztuki i przejawu młodzieńczej aktywności i kreatywności. Zmiana nastawienia do takich przejawów kultury młodzieżowej jak graffiti, breakdance, hiphop, które poprzez ogół niezwiązanych z nimi ludzi traktowane są lekceważąco lub wręcz wrogo. Walka z wandalizmem ulicznym. Umożliwienie młodym ludziom twórczego rozwoju poprzez tworzenie sprzyjającej atmosfery i warunków. Wyrabianie wśród młodych ludzi poczucia bezpieczeństwa i zaufania poprzez akceptację ich działalności i stworzenie odpowiednich do tej działalności warunków. Umocnienie i promocja wizerunku Łodzi na terenie Polski i Europy jako miasta multikulturowego i przyjaznego młodzieżowej kulturze i aktywności.
WSZYSTKIE IMPREZY W RAMACH FESTIWALU SĄ CAŁKOWICIE BEZPŁATNE DLA PUBLICZNOŚCI
GRUPA DOCELOWA :
Osoby w wieku 10 -35-go roku życia, mieszkające w dużych i małych miastach, uczące się, studiujące lub pracujące, stanowiące społeczność kultury HIP HOP (graffiti, rap, break dance, beat box)
DATA I MIEJSCE FESTIWALU :
Data:
24 maja –1 czerwca 2008 roku
Miejsca:
# Dworzec Kaliski,
# Zajezdnia tramwajowa przy ul. Północnej
# Park Rozrywkowy im. 3 Maja
# Ulica Piotrkowska
# Kluby Festiwalowe „Bagdad Cafe” i „Czekolada”
PROGRAM FESTIWALU :
# 24 –26 maja:
Dworzec Kaliski oficjalne otwarcie festiwalu Rozpoczęcie malowania ścian przed Dworcem Kaliskim; pokazy break Dance i beat box;
# 28 maja (środa):
Malowanie w zajezdni tramwajowej przy ul. Północnej. Zostaną pomalowane 4 tramwaje i 2 autobusy. Chcemy zrealizować pomysł, który powstał przed rokiem, a któremu przyklasnęło MPK, czyli stworzenie jeżdżącej Galerii Graffiti. Będzie to jedyna na taką skalę akcja w naszym kraju, która pozwoli nadać nową jakość pojazdom MPK i odmłodzi nasze miasto.
# 30 maja (piątek):
Park Rozrywkowy - Malowanie płyt znajdujących się w parku. Gwiazda wieczoru ...
# 31 maja (sobota):
Park Rozrywkowy - Malowanie płyt –kontynuacja Koncerty HipHop: ...(USA), ...(USA) oraz znani polscy wykonawcy muzyki HIP HOP
# 1 czerwca (niedziela):
Park Rozrywkowy - Malowanie płyt –kontynuacja. Oficjalne zakończenie festiwalu
FESTIWAL PRZEZ CAŁY ROK :
W związku z festiwalem planujemy zorganizowanie CENTRUM GALERIA GRAFFITI promujące różne aspekty kultury młodzieżowej i służące wykorzystaniu aktywności i kreatywności młodych ludzi. Będzie się tam mieścić na stałe biuro festiwalu, a przez cały rok przeprowadzane będą warsztaty graffiti, beat box, break dancei hiphop. Na stronie internetowej zostanie utworzona pierwsza w naszym kraju INTERNETOWA GALERIA GRAFFITI.
KOMIN I POCZTÓWKA :
Naszym marzeniem jest, aby w Łodzi powstało największe malowidło graffiti w Polsce, a być może i w Europie –planujemy pomalowanie komina elektrociepłowni EC2. Jeśli znajdziemy środki, komin mógłby zostać pomalowany już w 2009 roku. Byłby to kolejny wkład artystów graffiti w działania Łodzi w kierunku uzyskania miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Natomiast jeszcze w tym roku planujemy pomalowanie ściany przy dworcu Łódź Fabryczna w ramach obchodów 585 rocznicy nadania praw miejskich naszemu miastu. Z tej okazji również łódzki artysta Beatbox„Zorak” skomponuje suitę dla Łodzi.
MECENAS FESTIWALU :
Michał Urbaniak od zawsze związany z muzyka młodzieżową. W tym roku bardzo aktywnie włącza się w organizację festiwalu jako doradca artystyczny i przeprowadzi też warsztaty muzyczne.
PATRONAT MEDIALNY :
# Gazeta Wyborcza
# Gazeta.pl
# Radio EskaRock
# Telewizja 4FunTV
# TV Toya
# TVP 3 Łódź
# Bezpłatny miesięcznik La Fabrique
# Newsweek
# Extreme sports channel
# Hip-hop.pl
# Beatbox.pl
ORGANIZATORZY :
# AGENCJA KONCERTOWA ”LBC”
ul. Bat. Chłopskich 5 lok. 24
tel./fax. (42) 252 32 62tel. kom. 501 13 98 92
# GRUPA ULOTKI.NET
91-032 Łódź, ul. Limanowskiego 154 lok.79
# TUTU PR
14 EllertonWayMerseyside, CroxtethPark
Liverpool L120BG
United Kingdom
Dyrektor Festiwalu :
Teresa Latuszewska
tel. kom. 501 13 98 92
e-mail: teresa@outlinecolourfestival.pl
Dyrektor Artystyczny Festiwalu :
Wojciech Paszkowski
tel. kom. 604 633 100
e-mail: wojtek@outlinecolourfestival.pl
Dyrektor ds. Promocji i PR :
Marta Paszkowska
tel. kom. 501 13 98 92
e-mail: marta@outlinecolourfestival.pl
http://OUTLINECOLOURFESTIVAL.PL
ŁÓDŹ - POLSKA STOLICA GRAFFITI !