Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Marcinie, jak zwykle, nie wiesz co mowisz. Nie ma obowiazku kaganca. Smycz tak.
Za ti jest obowiazek jazdy po jezdni. I sam sobie zaprzeczasz, bo albo jezdzisz ostroznie - i wtedy bez prpblemow cie zlapie - albo zapieprzasz. Wtedy cie nie zlapie, ale wtedy caly twoj wywod jest o kant potluc
Monika G.

Monika G. Business Travel

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Maria B.:
Marcinie, jak zwykle, nie wiesz co mowisz. Nie ma obowiazku kaganca. Smycz tak.
Za ti jest obowiazek jazdy po jezdni. I sam sobie zaprzeczasz, bo albo jezdzisz ostroznie - i wtedy bez prpblemow cie zlapie - albo zapieprzasz. Wtedy cie nie zlapie, ale wtedy caly twoj wywod jest o kant potluc

Skoro już jestesmy tacy dokładni: Jednak ani Ustawa o ochronie zwierząt ani Kodeks Wykroczeń nie precyzuje, w jakim stopniu musimy kontrolować swojego psa udając się z nim w miejsca ogólnie dostępne. Brak jest jednoznacznego przepisu nakładającego na właściciela obowiązek wyprowadzania na smyczy czy w kagańcu.
http://www.psy24.pl/753-Obowiazek-smyczy-i-kaganca---p...

Ja proponuję, żeby Pani przejechała się po Saskiej Kępie (i tam, gdzie na ma ścieżek) po jezdni i po chodniku. Szczególnie w weekend. Wtedy możemy porozmawiać na temat rowerzystów i pieszych :) I kto jest bardziej upiedliwy i nieuważny.....

pozdrawiam
m.Monika G. edytował(a) ten post dnia 05.08.10 o godzinie 16:59
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Maria B.:
Marcinie, jak zwykle, nie wiesz co mowisz. Nie ma obowiazku kaganca. Smycz tak.
Ale skoro latają bez smyczy to chociaż mółby być kaganiec?
Ja nie wiem co mówię?
No tak, w końcu piszę a nie mówię.
Więc nie wiem co twoim zdaniem mówię.
Za ti jest obowiazek jazdy po jezdni.
Nie mając nawet karty rowerowej i bojąc się jeździć?
Za granicą nikt nie robi problemów bo są ścieżki i nikt nie jest im przeciwny.
Kierowcy maja obowiązek zwalniać jak widzą pieszego i tego nie robią.
Psiarze mają obowiązek wyprowadzać na smyczy i tego nie robią.
A ja mam się bać o życie mamy?
Wolę zapłacić 2000000000000000000000000000000 zł niż by zginęła z powodu głupoty urzędników.
I sam sobie zaprzeczasz, bo albo jezdzisz ostroznie - i wtedy bez prpblemow cie zlapie - albo zapieprzasz.
Nie zaprzeczam sobie bo jestem dobry technicznie jeśli chodiz o jazdę.
Potrafie szybko i bezpiecznie co ostatnio udowodniłem nie zwalniając i mijając całkiem blisko pieszych.

Wtedy cie nie zlapie, ale wtedy caly twoj wywod jest o kant potluc
Ale musi jeszcze dojść, a nie jest za każdym rogiem.

"W styczniu 2010 roku do marszałka Sejmu trafił projekt zmian w Prawie o Ruchu Drogowym. Nowelizację przygotowała Parlamentarna Grupa ds. Rozwoju Komunikacji i Turystyki Rowerowej wraz z rowerzystami z ogólnopolskiej sieci organizacji rowerowych "Miasta dla Rowerów"pod kierownictwem pani poseł Ewy Wolak z Platformy Obywatelskiej. Nowelizacje uzyskała poparcie Ministerstwa Infrastruktury.

Poniżej prezentujemy wszystkie zmiany razem z ich planowanym brzmieniem w ustawie.
Nowe definicje rowerowe

W projekcie ustawy jednoznacznie zostają zdefiniowane pojęcia takie jak "rower", "droga rowerowa", oraz dodane nowe: "pas ruchu dla rowerów" - czyli oznakowana część jezdni przeznaczonej dla rowerzystów, "śluza rowerowa" - czyli oznakowane miejsce na jezdni przed skrzyżowaniem (przed samochodami) służące rowerzystom do bezpiecznego oczekiwania na możliwość skrętu w lewo lub kontynuacji jazdy. Definicja "roweru" została znacznie rozbudowana, w związku z pojawieniem się pojazdów jednośladowych ze wspomaganiem elektrycznym.

Art. 2.

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

5) "Droga dla rowerów": drogę lub część drogi oddzieloną strukturalnie od jej innych części przeznaczoną do ruchu rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;

5a) "Pas (kontrapas) rowerowy": jednokierunkowy pas ruchu wyznaczony w jezdni przeznaczony do ruchu rowerów jednośladowych i oznaczony oznakowaniem poziomym;

5b) "Śluza rowerowa": część jezdni na wlocie skrzyżowania na całej szerokości pasa ruchu przeznaczoną do zatrzymania rowerów w celu zmiany kierunku jazdy lub ustąpienia pierwszeństwa, w tym oczekiwania na zmianę świateł na skrzyżowaniu.

12) "Przejazd dla rowerzystów": część drogi dla rowerów (pieszych i rowerów) lub pasa (kontrapasa) rowerowego znajdującą się na skrzyżowaniu lub przecinająca w poprzek jezdnię lub torowisko.

47) "Rower": pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Za rower uważa się również taki pojazd wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz. Za rower jednośladowy uważa się również rower ciągnący przyczepkę o szerokości do 0,9 m oraz rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m.

47a) "Riksza (wózek rowerowy)": rower wielośladowy o szerokości większej niż 0,9 m.

Pierwszeństwo dla rowerzysty na skrzyżowaniu głównej drogi z podporządkowaną

Najważniejsza proponowana zmiana - będąca w istocie powrotem do stanu sprzed zmian wprowadzonych w Ustawie w 2001 roku.

W ustawie znajdzie się jednoznaczny zapis, że rower jadący na wprost po jezdni, pasie rowerowym lub drodze rowerowej ma pierwszeństwo przed pojazdem zmieniającym kierunek jazdy (skręcającym).

Art. 27.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie rowerowym lub drodze dla rowerów stanowiących część drogi, którą opuszcza.



Obowiązek jazdy po tylko utwardzonym poboczu

Do tej pory artykuł 16 punkt 5 PoRD narzucał obowiązek jazdy po poboczu - jeśli ono istniało. Teraz nadal ma być taki zapis, z tym że dodano słowo "utwardzonym" [poboczu].

Art. 16.

5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem są obowiązani poruszać się po utwardzonym poboczu,


Środkiem na rondzie

Jadąc po rondzie w myśl nowych przepisów dopuszcza się poruszanie środkiem pasa ruchu. Przepis ten ma na celu poprawę bezpieczeństwa - teraz musimy się zawsze trzymać prawej strony jezdni co może być niebezpieczne na zjazdach z ronda, kiedy samochód jadący obok nas będzie chciał je opuścić.

Art. 16.

7. Na skrzyżowaniu typu rondo kierujący rowerem może poruszać się środkiem pasa ruchu, jeśli nie wyznaczono na jezdni ronda pasów dla rowerów.

Zmiana definicji włączania się do ruchu

Skreślony został zapis mówiący o tym że wjeżdżanie na jezdnię ze drogi rowerowej jest traktowane jako włączenie się do ruchu. Różnica, wbrew pozorom, jest istotna - pojazd włączający sie do ruchu musi zawsze ustapić pierwszeństwa innym, które znajdują sie na jezdni.

Art. 17

3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla
rowerzystów;

Usunięcie dyskryminacji rowerzystów przy wyprzedzaniu

W artykule 24: "6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania." usunięto zwrot: "i - w razie potrzeby - zatrzymać się" oraz dodano "w razie potrzeby" ([jest obowiązany]). Dzięki temu rowerzyści nie mają obowiązku zatrzymywania się w pewnych przypadkach podczas ich wyprzedzania

Art. 24.

6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika w razie potrzeby jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu ułatwienia wyprzedzania.

Umożliwienie wyprzedzanie innych pojazdów przez rowerzystów z prawej strony

Nareszcie będzie legalne wyprzedzanie innych uczestników z prawej strony - jest to przydatne przede wszystkim w mieście podczas jazdy w korku, kiedy samochody jadą bardzo wolno.

Art. 24.

12. Kierujący rowerem jednośladowym może wyprzedzać pojazdy z ich prawej strony.


Śluza i doprecyzowanie obowiązku używania drogi rowerowej
Zmiany wprowadzone w ustępie pierwszym wprowadzają w życie pojęcie śluzy rowerowej (zdefiniowanej w art. 2. oraz precyzują, że rowerzysta ma obowiązek korzystania z drogi dla rowerów tylko wtedy kiedy jest ona poprowadzona w tym kierunku w którym odbywa się jazda. Przepis ten precyzuje jasno, że nie musimy korzystać z drogi rowerowe, która znajduje się po drugiej stronie jezdni, a po naszej nie ma jej. Jest to typowy przypadek w miastach, kiedy jadąc ulica, nagle pojawiają się i znikają małe odcinki dróg rowerowych po jednej lub obu stronach jezdni. W myśl obecnych przepisów za każdym razem powinniśmy wjeżdżać i poruszać się droga rowerową.

Art. 33.

1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pasa dla rowerów i śluzy rowerowej w jezdni oraz drogi dla rowerów poza jezdnią jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym podróżuje lub zamierza skręcić.

Dopuszczenie skrętu w lewo "za skrzyżowaniem"

Punkt 1b artykułu 33 dopuszcza mozliwość skrętu w lewo na "dwa razy". Zamiast - często niebezpiecznego manewru skręcania w lewo - szczególnie na drogach wielojezdniowych - rowerzysta ma możliwość pojechania prosto i zatrzymania się tuż za skrzyżowaniem. Następnie wykonuje właściwy skręt w lewo i kontynuuje jazdę - jeśli jest dopuszczona (zielone światło, pierwszeństwo) po prawej stronie jezdni. Taki zapis znajduje sie między innymi w niemieckim kodeksie drogowym StVO. Ta zmiana jest chyba najbardziej rewolucyjną.

Art. 22

3a. Kierujący rowerem może także zastosować się do zasady opisanej w art. 33 ust 1b.

Art. 33.

1 b. Na skrzyżowaniu rowerzysta może zmienić kierunek jazdy w lewo jadąc prawą stroną i zatrzymując się za nim przy prawej krawędzi w celu ustąpienia pierwszeństwa pojazdom poruszającym się na wprost po jezdni, którą jechał. Wykonując ten manewr musi skorzystać z przejazdu rowerowego lub śluzy rowerowej, jeżeli są wyznaczone.

Jazda parami
Będzie legalna jazda rowerzystów parami, gdy nie przeszkadza to innym użytkownikom drogi.

Art. 33.

3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu; innego roweru lub motoroweru, jeśli utrudnia to poruszanie się innym uczestnikom ruchu; a w przypadku rowerów wielośladowych w każdej sytuacji.

Legalna jazda po chodniku w złą pogodę

Rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika w trudnych warunkach atmosferycznych (pod warunkiem ustępowania pierwszeństwa pieszym). Czyli nie będziemy zmuszeni jechać jezdnią, jeśli nie będzie ścieżki rowerowej, a pogoda (deszcz, śnieg, gołoledź, silny wiatr) będzie znacznie utrudniać jazdę.

Art. 33.

5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź) a dla kierunku w którym jedzie nie ma drogi rowerowej.


Opony z kolcami

Rowerzyści będą mogli używać dotychczas zabronione opony z kolcami w czasie zimy. Opony tego typu oferuje kilku producentów (np Schwalbe Snow Stud, Nokian Extreme 294 czy Continental NORDIC SPIKE). W ustawie dodano wyrażenie "w pojazdach silnikowych" co wyklucza spod zakazu rowery.

Art. 60.

1. Zabrania się:

5) używania w pojazdach silnikowych opon z umieszczonymi w nich na trwałe elementami przeciwślizgowymi

Przyczepki rowerowe dopuszczone do ruchu

Nareszcie mają zostać dopuszczone do ruchu rowerowego przyczepki rowerowe. Wielu obecnych użytkowników nawet nie wie, że przewożenie dziecka w przyczepce ciągniętej za rowerem jest zabronione.

Art. 63

3. Zabrania się przewozu osób w przyczepie, z tym że dopuszcza się przewóz:
3) dzieci w specjalnie do tego celu przystosowanej przyczepie ciągniętej przez rower.

Usunięcie niepotrzebnego ustępu 1a

Dotychczasowy ustęp 1a. proponuje się skreślić, gdyż jest powtórzeniem zapisu art. 16 punkt 5.

Art. 33.

1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to możliwe - z jezdni.



Wykreślenie ustepu 3art. 7

W nowelizacji proponuje się wykreślenie ustępu 3 artykułu 7 zobowiązującego Ministra właściwego do spraw transportu do określenia w drodze rozporządzenia m.in. warunków technicznych dla znaków drogowych. Organizacje rowerowe w ten sposób tłumaczą zasadność takiego kroku: "Po pierwsze, rozporządzenie to jest zbyt szczegółowe i przez to kontrowersyjne, a do roku 2003 jego załączniki funkcjonowały jako wytyczne i właśnie taki stan rzeczy jest w większości krajów UE. Po drugie, wydaje się, że to niekoniecznie ustawa Prawo o Ruchu Drogowym powinna decydować o ewentualnym rozporządzeniu w tej mierze." ("Zmiany w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym, Miasta dla Rowerów 2008 r.")

Art. 7.

3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach."

http://www.wrower.pl/prawo/rowery-zmiany_w_PoRD_2010-p...

Przepis o tym że chodnikiem nie mozna jeździc jest dobry w Holandi czy Niemczech - ale nie w Polsce. Kilka km ścieżek na krzyż i jak tu jeżdzić?
Tylko drogami, ale wiadomo jak kierowcy nas traktują, mimo że mamy takie same prawa - bo w końcu 90% samochodów i tak wozi tylko 1 osobę, kierowce.

Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub z
drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych kierujący rowerem
jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to
możliwe - z jezdni.
2. Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono
umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę.
3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:
1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;
2) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach;
3) czepiania się pojazdów.
4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się:
1) wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd;
2) zwalniania lub zatrzymywania się bez uzasadnionej przyczyny.
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest
dozwolone wyjątkowo, gdy:
1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem lub
2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż
50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.
6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli,
zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
7. Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach określonych dla ruchu pieszych w
przepisach art. 11 ust. 1-3, jeżeli opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10.


http://www.rowery.org.pl/prawo.html

i jeszcze o prawie

Warto zwrócić uwagę, że szczegółowe przepisy ustawy Prawo o Ruchu Drogowym są sprzeczne z zapisami ratyfikowanej przez Polską Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym (Dz. U. numer 88.5.40 z dnia 24 lutego 1988 r) i której artykuł 16 ust. 2 jest sprzeczny z zapisami art. 27 i 33 PORD. Tymczasem Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej mówi, że "źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia" (art. 87 ust. 1) oraz że "ratyfikowana umowa międzynarodowa, po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, stanowi część krajowego porządku prawnego i jest bezpośrednio stosowana, chyba że jej stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy" (art. 91 ust. 1).

Niestety, jak dotąd nie doczekaliśmy się orzecznictwa w kwestii rozbieżności między ustawą PORD a Konwencją. Przedstawiciele ministerstwa właściwego do spraw transportu (Infrastruktury, a obecnie Transportu i Budownictwa) twierdzili publicznie, że takiej rozbieżności... nie ma (p. Maciej Wroński w programie telewizyjnym "Niezła Jazda", emisja 22 września 2005, odcinek w całości jest dostępny tutaj).Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 05.08.10 o godzinie 17:36
Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Trzeba bylo wkleic linka. I czytac ze zrozumieniem. To nie jest obowiazujace prawo. Tylko projekt.
Jak zwykle nic nie rozumiesz.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Skoro projekt to co mnie straszysz strażą miejską?
Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Przeczytaj kodeks drogowy
Aga Bora

Aga Bora makijaż,
stylizacja.

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Maria B.:
No troche Wasza wina (w sensie rowerzystow). Ciekawe ilu narzekajacych obecnie rowerowych Saskersow przyszlo na chociaz jedno spotkanie z mieszkancami, kiedy byl prezentowany i dyskutowany projekt (byly chyba 3 albo 4 takie spotkania:PPP)????

Rower mam od czerwca tego roku.
Wcześniej mimo wielkiej miłości do tego pojazdu, nie wyobrażałam sobie posiadania go w mieście
i z niego korzystania ( w mieście ) - właśnie ze strachu przed koniecznością jeżdżenia jezdnią .
Więc trochę się nie poczuwam do obecności na tych spotkaniach ;)
Bo rowerzysci doprowadzaja mnie do furii.
Nie da się nie zauważyć , Maryjo :D
>Z jednej strony zadaja sciezek (i slusznie), ale z drugiej
strony nie dosc, ze nic nie robia (poza blokowaniem calego miasta raz na miesiac), zeby te scezki egzekwowac,
Masa Krytyczna mnie też wkurza. Uwierz... Nie czuję więzi z tą " organizacją " . Póki co ;)))
>za to maja dokladnie w dupie wszystkich innych uzytkownikow publicznej przestrzeni.
Nadal twierdzę, że trochę ,hm, demonizujesz ..... ;)
I w dupie maja prawo. Wiez, ze jesli nie ma sciezki, to jak "przechodzisz" na rowerze przez ulice, MUSISZ Z NIEGO ZEJSC????

Nie krzycz, nie krzycz., bo się spocisz , Maryyyjo :D:D:D:D
Wiem i schodzę . Z powodu wysoce rozwiniętego instynktu samozachowawczego :P
Kierowcy czterokołowców także mają w poważaniu przepisy i często albo nie zwalniają przed przejściem dla pieszych, i wtedy nie do końca wiem, czy mnie przejedzie czy może się jednak łaskawie zatrzyma tuż przy pasach .
Albo swobodnie sobie przejeżdżają na czerwonym (ich czerwonym ) :P
>To tez jest w kodeksie drogowym. Ilu rowerzystow przejezdza przez
pasy, a ilu przechodzi?
Mam dosyc, ze w tym kraju wszyscy olewaja prawo. a konsekwencje takie olewania widac pieknie pod palacem.

Myślisz, że Sekta Obrony Krzyża to zakamuflowani niespełnieni rowerzyści ? ;)
Ty moze nie, ale ilu rowerzystow powoduje? Naprawde widze takie kwiatki, ze wlosy sie na glowie jeza. A ze mam dlugie to wygladam potem....interesujaco :PPP

Maryja, prawda jest taka, że w naszym cholernie pięknym kraju nie ma kultury jazdy.

Piesi (przeważnie krewcy emeryci i renciści ) zapieprzają na czerwonym między pędzącymi furami.
Kierowcy "zwalniają" do 100km/h na przejściu dla pieszych ( istna rosyjska ruletka )
Motocykliści co i rusz oddają " honorowo " narządy . A i wśród rowerzystów zdarzają się .... ( *piiiiiiip )

(jak tam Twoje różowe tipsy z cyrkoniami ? Bo moje bosko ! )
:))))))))))))))))))))
Juz dawno nie sa rozowe, kochana, ie jestes na czasie. Perlowy blekit teraz :PPPP

Bosko, kochana. Booosko !!!! Mam nadzieję, że masz chociaż doczepione białe piórka. Byłoby niebiańsko !
Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Aga B.:

Maryja, prawda jest taka, że w naszym cholernie pięknym kraju nie ma kultury jazdy.
I to jest najprawdziwsza prawda. Dotyczaca w istocie wszystkich uczestnikow ruchu drogowego/przestrzeni publicznej :))))
Bosko, kochana. Booosko !!!! Mam nadzieję, że masz chociaż doczepione białe piórka. Byłoby niebiańsko !
Kurnia...mialam jedno i w dodatku gdzie indziej :PPP
:)))))))
Aga Bora

Aga Bora makijaż,
stylizacja.

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Maria B.:
Aga B.:

Maryja, prawda jest taka, że w naszym cholernie pięknym kraju nie ma kultury jazdy.
I to jest najprawdziwsza prawda. Dotyczaca w istocie wszystkich uczestnikow ruchu drogowego/przestrzeni publicznej :))))
No właśnie. O tym piszę. Jakoś w innych krajach to się nawet udaje.
Nie wszędzie (taka choćby Kenia , jak pamiętam )
ale nawet tam przez dwa tygodnie nie widziałam tylu wypadków czy kolizjii co u nas w ciągu doby....
Uuuch !!!!!
Bosko, kochana. Booosko !!!! Mam nadzieję, że masz chociaż doczepione białe piórka. Byłoby niebiańsko !
Kurnia...mialam jedno i w dodatku gdzie indziej :PPP
:)))))))
Tak coś czułam! Łechtał czule... zapewne ...
Ego łechtał , rzecz jasna ;))

P.S. W sumie to dobrze, że wątek ścieżki został poruszony i dyskusja ruszyła z kopyta .
... jakaś martwa ta Saska Kępa. Tzn. grupa ;)))))
Leszek Półtorak

Leszek Półtorak ¡Viva Ipotecny!

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Co do ścieżek - na razie na Saaskiej Kępie zaplanowane są ścieżki omijające ją z dwóch stron (wdłuż Wału Miedzeszyńskiego i nad kanałkiem) oraz łączące je ścieżki " w poprzek" - wzdłuż al. Waszyngtona i wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych.
Dystanse pomiędzy nimi są na tyle małe że na razie nie przewidziano wytyczania nowych ścieżek.

Co do smyczy i kagańca - wyraźne sformułowanie o takim obowiązku jest w rozporządzeniu Rady Miasta.
Smycz jest obowiązkowa dla wszystkich psów, a enumeratywnie wymienione rasy uznane za agresywne muszą być wyprowadzana na smyczy i w kagańcu.
Wyjątkowo w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi psy można wyprowadzac bez smyczy - obowiążek kagańca dla ras agresywnych nadal obowiązuje.

Uchwała Nr LXXVII/2427/2006.
Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Leszek Półtorak:
Smycz jest obowiązkowa dla wszystkich psów, a enumeratywnie wymienione rasy uznane za agresywne muszą być wyprowadzana na smyczy i w kagańcu.
No wlasnie. Enumeratywnie wymienione rasy. Akurat zawsze moj pies chodzil na smyczy. No i jeszcze sprzatalam po nim
Aga Bora

Aga Bora makijaż,
stylizacja.

Temat: REMONT FRANCUSKIEJ

Leszek Półtorak:
obowiążek kagańca dla ras agresywnych nadal obowiązuje.

Szkoda tylko , że nie jest respektowany przez większość właścicieli tychże.
Eeech.
No nic, fajnego weekendu Saskersom życzę :)Aga B. edytował(a) ten post dnia 06.08.10 o godzinie 10:59

Następna dyskusja:

Swieto Francuskiej




Wyślij zaproszenie do