Paweł
C.
studio projektowe
invitro
Aleksander Rusin projektant | OX
Paweł
C.
studio projektowe
invitro
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
A Pan Sidor to przypadkiem nie jest w dziale promocji i przypadkiem nie jest właścicielem Aprobat?
Michał
Penarski
Project Manager,
AGILE, Prince2
Practitioner, MBA
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Aleksander Rusin:
Cena 4.500 to za sam projekt "studenckiego" billboardu, wszystkie 3 kosztowały 7320. Koszt powieszenia 170 billboardów wyniósł 115 000. Uczelnie włożyły w to 30 000.
P.S. 299 pobrań to tylko z iStocka:
http://www.istockphoto.com/file_closeup/object/4867985...
330 pobrań z:
http://www.stockxpert.com/browse.phtml?f=view&id=370526
dodajmy jeszcze shutterstock.com:
http://www.shutterstock.com/pic-1889228.html
i fotolię:
http://www.fotolia.com/id/5404305
czy crestock:
http://www.crestock.com/image/530263-Hurray-we-did-it....
a za 499 dolców można dostać wyłączność na doskonałe zdjęcia z http://corbis.com o bardzo wysokim poziomie artystycznym.Aleksander Rusin edytował(a) ten post dnia 14.04.08 o godzinie 12:23
4,5 za ten projekt? ;]
Aleksander Rusin projektant | OX
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Gazeta Lublin:"Rzeszów zapłacił 7320 zł za przygotowanie trzech projektów graficznych na kampanię Rzeszowa, reklamujących miasto jako: ośrodek akademicki, miejsce dla biznesu i miasto sportu. Zdjęcia do reklamy miasta jako ośrodka akademickiego zostały zakupione w banku zdjęć tylko do jednorazowego użytku."
Gazeta Rzeszów:
"Koszt jednego zdjęcia na wyłączność to ok. tysiąc - jeśli sprzedaje je lokalny fotograf, albo od kilku do kilkunastu tys. zł, jeśli zdjęcie jest z agencji fotograficznej, a to więcej niż cały budżet kampanii, który wynosił 4,5 tys. zł."
4.5 rozumiem jako koszt billboardu a nie kampanii.
EDIT: Wiem, że może wyglądać dziwnie moja wysoka aktywność w tym wątku, ale po prostu jestem ostatnio wkręcony w temat promocji regionów i mast, szczególnie Rzeszowa:)Aleksander Rusin edytował(a) ten post dnia 14.04.08 o godzinie 14:55
Konrad
Łuczyszyn
W życiu chodzi o to,
by być trochę
niemożliwym.
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Jak dla mnie to twoj projekt jest trafiony.Ciekawie wygląda na żywo i chyba to się liczy.
Michał
Penarski
Project Manager,
AGILE, Prince2
Practitioner, MBA
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Konrad Łuczyszyn:
Jak dla mnie to twoj projekt jest trafiony.
Ciekawie wygląda na żywo i chyba to się liczy.
Szkoda tylko że większość z tego projektu to stock :) no ale nic, klient też musiał to zaakceptować.
Konrad
Łuczyszyn
W życiu chodzi o to,
by być trochę
niemożliwym.
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
No tak, ale trudno żeby miał robić własne zdjęcia.A umiejętność wykorzystywania i wklejania zdjęć też się liczy ;)
Ważne, że ogółem dobrze się prezentuje.
Michał
Penarski
Project Manager,
AGILE, Prince2
Practitioner, MBA
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Konrad Łuczyszyn:
No tak, ale trudno żeby miał robić własne zdjęcia.
A umiejętność wykorzystywania i wklejania zdjęć też się liczy ;)
Ważne, że ogółem dobrze się prezentuje.
no dobra jeżeli chodzi o prezentacje to tak, ale wiesz chodzi generalnie o kreatywność, wiesz dla mnie taka grafika to koszt samego stocka :) + parę złotych za dodanie napisów :) dlatego nie rozumiem takiej astronomicznej ceny ;)
Konrad
Łuczyszyn
W życiu chodzi o to,
by być trochę
niemożliwym.
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Tak z tym się zgodze - za napis, jeden efekt, sklejone zdjęcia to troche za dużo. Ale z drugiej strony dobrze, że sie ceni, a nie sprzedaje jak tania prostytutka np na allegro wielu takich grafików znajdziesz.konto usunięte
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na logo Aprobat-a. http://aprobat.pl Hasło reklamowe na stronie mówi: oryginalność, kreatywność itd. Nie wiem czy to przypadek czy nie, ale spójrzcie na logo znanej na całym świecie firmy ALPHA produkującej kurtki.Aprobat:
Alpha:
Czy to zbieg okoliczności?
Michał
Penarski
Project Manager,
AGILE, Prince2
Practitioner, MBA
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Dawid Wójcik:
Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na logo Aprobat-a. http://aprobat.pl Hasło reklamowe na stronie mówi: oryginalność, kreatywność itd. Nie wiem czy to przypadek czy nie, ale spójrzcie na logo znanej na całym świecie firmy ALPHA produkującej kurtki.
Aprobat:
Alpha:
Czy to zbieg okoliczności?
oho :) przypunktowałeś aprobata :) podobno inwencja ludzka kiedyś sie skończy... czy to już? :)
Aleksander Rusin projektant | OX
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Jak dla mnie to twoj projekt jest trafiony.Nie wiem czy dobrze rozumiem kontekst kilku wypowiedzi powyżej- ja nie mam NIC wspólnego z plakatami miasta :)
Ciekawie wygląda na żywo i chyba to się liczy.
Co do ceny. Cena jest normalna, mówimy o przełożeniu ceny na poziom artystyczny billboardu i tu jest pies pogrzebany :)Aleksander Rusin edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 18:01
Michał
Penarski
Project Manager,
AGILE, Prince2
Practitioner, MBA
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Aleksander Rusin:
Jak dla mnie to twoj projekt jest trafiony.Nie wiem czy dobrze rozumiem kontekst kilku wypowiedzi powyżej- ja nie mam NIC wspólnego z plakatami miasta :)
Ciekawie wygląda na żywo i chyba to się liczy.
Co do ceny. Cena jest normalna, mówimy o przełożeniu ceny na poziom artystyczny billboardu i tu jest pies pogrzebany :)Aleksander Rusin edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 18:01
Chyba tylko Konrad popełnił tą wypowiedź ;)
konto usunięte
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Kampania promocyjna z założenia ma przynosić pozytywne efekty. Tyle teoria, jeżeli wykonanie jest jakie jest (wiele o tym już napisano) może się zdarzyć że efekty będą odmienne od założonych... i z góry opłaconych:Billboardowa wojna uniwersytetów
" Dwa największe ośrodki akademickie ściany wschodniej toczą wojnę podjazdową o studentów. Rzeszów i Lublin wśród oskarżeń o "nieuczciwą konkurencję" zasypały się wzajemnie billboardami zachęcającymi maturzystów do studiowania na ich uczelniach - pisze DZIENNIK. "To walka o odzyskanie miejskiej elity intelektualnej przetrzebionej wielką emigracją do Anglii" - mówią eksperci.(...)
(...)Problem w tym, że chętnych w kolejce po studentów jest więcej. Niemal równolegle z kampanią Lublina, swoją własną rozpoczął Rzeszów. Aż kilkadziesiąt plakatów z hasłem "Rzeszów zdaje egzamin", zawisło właśnie w Lublinie.
"Dowiedzieliśmy się, że Lublin planuje taką akcję, i chce swoje plakaty powiesić w Rzeszowie i innych miastach naszego województwa, dlatego stwierdziliśmy, że musimy ich wyprzedzić" - opowiada Mariusz Sidor, odpowiedzialny za promocję we władzach 170-tysięcznego miasta.(...)
"Kampania Lublina i Rzeszowa to źle wydane pieniądze, bo nasi maturzyści wybierają na studia Kraków, Warszawę albo rodzinne miasto" - powiedział DZ prezydent Kielc Wojciech Lubawski."
Konrad
Łuczyszyn
W życiu chodzi o to,
by być trochę
niemożliwym.
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Michał Penarski:
Aleksander Rusin:
Jak dla mnie to twoj projekt jest trafiony.Nie wiem czy dobrze rozumiem kontekst kilku wypowiedzi powyżej- ja nie mam NIC wspólnego z plakatami miasta :)
Ciekawie wygląda na żywo i chyba to się liczy.
Co do ceny. Cena jest normalna, mówimy o przełożeniu ceny na poziom artystyczny billboardu i tu jest pies pogrzebany :)Aleksander Rusin edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 18:01
Chyba tylko Konrad popełnił tą wypowiedź ;)
Sorry popierniczyło mi się coś ;)
Paweł
C.
studio projektowe
invitro
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
cała ta kampania jest przestrzelona. normalny maturzysta z Lublina nie przyjedzie do Rzeszowa na studia. zdolni wybiorą Kraków, czy Warszawę, a mniej zdolni zostaną w Lublinie. z Rzeszowem jest podobnie. Lublin nie jest prestiżowy, więc mało kto chce tam w ogóle studiować. albo przyszli zostaną w domu: w Rzeszowie, albo pojadą do Krakowa.Co jak co, ale rzeszowskie uczelnie wcale nie należą do najlepszych, wręcz bym powiedział, że plasują się w środku lub przy końcu peletonu.
marne hasło, zły termin uruchomienia kampanii: zamiast po maturze, to wystartowali na święta wielkanocne i zupełnie do bani przekaz. Rzeszów zdaje egzamin, z czego? jaki egzamin. nic nie zostało wyjaśnione. najpierw myślałem, że chodzi o promocje ogólnie Rzeszowa, że jest okey. dopiero później się dowiedziałem, że akcja ma na myśli promocje rzeszowskich uczelni.
całość jest tak żenująca, że szkoda o tym mówić.Paweł Ciesielski edytował(a) ten post dnia 16.04.08 o godzinie 14:25
Michał
Penarski
Project Manager,
AGILE, Prince2
Practitioner, MBA
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Paweł Ciesielski:
cała ta kampania jest przestrzelona. normalny maturzysta z Lublina nie przyjedzie do Rzeszowa na studia. zdolni wybiorą Kraków, czy Warszawę, a mniej zdolni zostaną w Lublinie. z Rzeszowem jest podobnie. Lublin nie jest prestiżowy, więc mało kto chce tam w ogóle studiować. albo przyszli zostaną w domu: w Rzeszowie, albo pojadą do Krakowa.
Co jak co, ale rzeszowskie uczelnie wcale nie należą do najlepszych, wręcz bym powiedział, że plasują się w środku lub przy końcu peletonu.
marne hasło, zły termin uruchomienia kampanii: zamiast po maturze, to wystartowali na święta wielkanocne i zupełnie do bani przekaz. Rzeszów zdaje egzamin, z czego? jaki egzamin. nic nie zostało wyjaśnione. najpierw myślałem, że chodzi o promocje ogólnie Rzeszowa, że jest okey. dopiero później się dowiedziałem, że akcja ma na myśli promocje rzeszowskich uczelni.
całość jest tak żenująca, że szkoda o tym mówić.Paweł Ciesielski edytował(a) ten post dnia 16.04.08 o godzinie 14:25
A ja myślałem, że tu chodzi o siatkówkę ;P
Błażej
Cybowski
colorland.pl i
kilkanaście innych
serwisów
internetowych
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
miarodajnym wynikiem tej kampanii nie będzie podobanie bądź niepodobanie projektu ale skutecznosc i efektywność. Dogodzić wszystkim gustom się nie uda nikomu. A wróżenie z fusów i że coś jest do bani w oparciu o własny gust i żadnych właściwie danych jest raczej niemiarodajne jeśli chodzi o ocenę działań marketingowych.Są proste narzędzia analityczne do przeliczenia skuteczności tego rodzaju kampanii- jeśli wyjdzie na + to kampania jest ok. Szkoda tylko, że projekt wywołał sporo negatywnych komentarzy jak wyżej, których w banalny sposób można było uniknąć. Choć pewna maksyma mówi, że nie ważne co mówią, ważne że w ogóle mówią. :)
Mi tam kampania się nie skojarzyła w ogóle ze studiowaniem, ale targetem nie jestem więc to nie mnie ma się kojarzyć i nie mnie przekonać.
Karol W. reklama i marketing
Temat: "Rzeszów zdaje egzamin" - co o tym sądzicie?
Czytam Wasze posty i chciałbym sprostować kilka podawanych nieprawdziwych „faktów”Pracuję w Aprobacie więc dane są „ze źródła”.
Czas na przygotowanie projektów był bardzo krótki, więc zrobienie własnych zdjęć odpadało. Pozostało kupić od lokalnych fotografów lub korzystać z banków zdjęć. To co dało się kupić to zostało kupione lokalnie, reszta (4 zdjęcia z 7, o czym klient wiedział) pochodziła z istocka.
A konkretnie:
Olek
jak już podajesz jakieś informacje to wcześniej sprawdź je, a nie przepisuj bezmyślnie za gazetą (szczególnie, że masz moją wizytówkę i możesz zadzwonić i dopytać).
Koszty projektów billboardów to:
- akademicki 1500 zł netto,
- pozostałe dwa biznes i sport to razem 4500 netto, gdzie koszt zdjęć zakupionych od lokalnych fotografów to ponad połowa budżetu.
Razem 6000 netto, czyli 7320 brutto.
Jeśli chodzi o zakup zdjęć na wyłączność to sprawdziłem w podanym przez Ciebie Corbis-ie i zamiast 499$ wyszło 17000 netto. To za pierwsze lepsze zdjęcie z człowiekiem. Zakup do wykorzystania do wszystkich materiałów promocyjnych i to tylko w branży „administracja rządowa”. Nawet gdyby te 499$, czyli ok. 1500 zł pomnożyć razy 4 zdjęcia do billboardu akademickiego to wychodzi 6000 na same zdjęcia
Dawid:
Zarzucasz nam brak kreatywności.
Logo Aprobata zostało zgłoszone do Urzędu Patentowego RP w listopadzie 1999 r., zostało uznane przez ten urząd jako indywidualny znak graficzny w 2003 r. i jest prawnie chronione do 2013 r.
Z tego co udało mi się odnaleźć, firma produkująca kurtki o której piszesz sprzedaje je w Polsce przez Firmę Handlową Jabłoński, a na ich stronie http://pentagon.pl na dole jest data - 2003 rok.
Jeśli chodzi o internet to były banery na kilku stronach ogólnopolskich, ale tu pytajcie Urząd Miasta, bo Aprobat robił projekty billboardów, a realizacją typu zamawianie billboardów, internet i sprawdzenie skuteczności kampanii zajmował się wydział promocji UM.
Paweł:
Pan Sidor nie jest i nigdy nie był właścicielem Aprobata.
Piszesz, że z istock można kupić zdjęcie na własność. Niestety nie - poczytaj licencję – jest to licencja Royalty Free (bez tantiem) i nie ma możliwości wykupu takiego zdjęcia na własność.
Firma w której piszesz, że jesteś grafikiem - B3studio – w port folio na stronie ma internetitelefon.pl , gdzie młody człowiek z telefonem to również tanie zdjęcie z stockxpert.
Jeśli się nie mylę do niedawna to samo zdjęcie reklamowało szkołę języków Promar.
Podobnie jest ze zdjęciami które używacie do projektów dla szpitala w Brzozowie.
Piszesz, że kampania jest klapą i wszystko Ci się nie podoba. Zauważ, że grafiką reklamową zajmujesz się od 2005 roku i jeszcze we wrześniu 2007 miałeś problemy z poprawnym przygotowaniem plików do drukarni, a oceniasz ludzi którzy od ponad 10 lat zajmują się reklamą.
A tak na marginesie to Firma w której jesteś grafikiem - B3studio - ma bardzo podobną nazwę do konkurencji http://b2studio.pl
Logo B3 studio kojarzy mi się z Indesit lub intercars
Również w Sosnowcu była już firma B3 - zajmują się realizacjami internetowymi – podejrzewam, że z braku możliwości rejestracji nazwy w Urzędzie Patentowym zmienili nazwę na Boldman
B3 to też nazwa firmy produkującej odzież http://b3.pl
Michał
Piszesz, że również zajmujesz się grafiką i z tego co zrozumiałem to jesteś przeciwny używaniu zdjęć na licencji Royalty Free, a na Twojej stronie http://tanisport.pl też używasz zdjęć z istock
Podsumowując:
Łatwo jest krytykować cudze projekty.
Nie da się zrobić reklamy, która będzie się wszystkim podobała.
Rzeszów nie ma jeszcze opracowanej strategii.
Do całego procesu kreacji dochodzą jeszcze wymagania klienta i nie zawsze robimy to co chcielibyśmy.
Tak jak napisał Błażej – ważne są efekty – a ja tylko dodam, że dzięki temu pośpiechowi ze strony urzędu miasta udało się zrealizować kampanię przed Lublinem. Efektem były informacje w mediach o „wojnie billboardowej” między Lublinem a Rzeszowem i pokazanie billboardu Rzeszowa w Faktach TVN-u. Gdyby Rzeszów chciał wykupić pokazanie jakiejkolwiek planszy w TVN to zapłaciłby więcej niż za wszystkie bilbordy razem wzięte.
I na koniec w 3 punktach inne spojrzenie od Gazety Wyborczej, która krytykuje wszystko co ktokolwiek zrobi oprócz Pana Mateusza Zmyślonego z Eskadry (słyszałem plotki, że Eskadra i Gazeta Wyborcza to ta sama grupa kapitałowa – mam nadzieję, że są nieprawdziwe). Również Pan Zmyślony był zaproszony jako najlepszy polski specjalista od marketingu miejsc na organizowanej przez Gazetę konferencji „Marka Rzeszów”.
1. Rzeszowski billboard jest lepszy
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2008...
2. Rzeszów kontra Lublin - wojna na billboardy
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2008...
3. I kilka informacji na temat samej kampanii i jej zasięgu
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2008...
Podobne tematy
-
Rzeszów » Czy Rzeszów rozwija się w dobrym kierunku? -
-
Rzeszów » Lokal do wynajęcia Rzeszów- ul. Hetmańska -
-
Rzeszów » Bilet Rzeszów-Bratkowice -
-
Rzeszów » mieszkanie do wynajęcia - Rzeszów, ul. Kolorowa -
-
Rzeszów » Rzeszów - Leżajsk -
-
Rzeszów » Airshow Rzeszów 2011 -
-
Rzeszów » Jazda konna - Rzeszów :) -
-
Rzeszów » WYPADY ROWEROWE - Rzeszów i okolice -
-
Rzeszów » 51 Zgromadzenie Trębaczy w Dragačevie - Festiwal Guča /... -
-
Rzeszów » 3.06.2011 RZESZÓW - Profanacja, Ilegality, Emeriten Komando -
Następna dyskusja: