Temat: Organizacja?
Paweł T.:Jeśli mamy tę firmę (czy dział) z sześcioma pracownikami, to w jaki sposób kierownictwo ustala kto ma co do zrobienia? Rozsyła maile? Pisze przez komunikator? Robi zebranie i rozdziela zadania?
Jeśli pracujesz w zespole, kto (i w jakiej formie) przydziela Ci zadania? Kto (i w jaki sposób) Cię z nich rozlicza?.
Witam, wydaję mi się, ze bardzo wiele zależy tez od samego szefostwa/dyrekcji - od tego w jakim stylu,czy tez charakterze prowadzą swoje przedsiebiorstwo, jakie mają założenia wyznaczając cele do realizacji pracownikom i przede wszyskim czy są całkowicie świadomi tych działań.
U mnie w firmie stawia się na charakter pracownika.
Oczywiscie nie jest to podstawą zatrudnienia (muszą być kwalifikacje,doświadczenie, znajmośc rynku oraz mechanizmów tam działających itp.) ale nawiązują do tematu ...
Właśnie w taki sposób - rozmawiając z nim, starając się poznać charakter pracownika, jego mocne i slabe strony, zainteresowania, styl pracy jaki preferuje - dobieramy zadania, które bedą należały do jego głownych obowiązków i zadania tzw. asekuracyjne w zaleznosci od natezenia pracy wspomaga reszte zespolu przejmując czesc ich obowiązkow na okreslony czas i na okreslonych zasadach.
Powyzsza weryfikacja ma na celu zobrazować czy dany pracownik bedzie efektywnie wykonywał powierzone mu obowiązki, czy też nie, czy bedzie je robił bo musi na zasadzie trzeba odpekac swoje ... czy przyłoży sie do tych zadań i logicznie je rozpracuje.
Budujemy w świadomości pracowników, ze jestesmy zespolem - kazdy moze liczyc na wsparcie techniczne wspolpracownikow jak rowniez szefostwa.Staramy sie stworzyc komunikacje bez barier,trudnych tematow,kłotni. - Jak dotąd przynosi to pozytywny efekt...
... powstaje llider - osoba wybrana, ktora wg ustalonych wczesniej kryterii kazdego dnia przydziela zasob pracy do zrealizowania, kontroluje napływ maili i zajmuje się ich dalszą dystrybucją.
Wazna jest tu tez skuteczność w przepływie informacji - w spedycji często liczy się każda chwila, więc trzeba działac szybko i dokladnie - praca na komunikatorach rowniez musi być zsynchronizowana.
Co tydzien zbieramy plony naszej pracy.
Lider gromadzi informacje, grupuje i tworzy sprawozdania po czym za pomocą maili przekazuje wszystkie efekty tygodniowej pracy dyrekcji. W formie raportów przygotowuje rowniez informacje o sprawach pilnych - mozna to ujac jako forme "kontrolingu" - raporty finansowe, ewidencyjne itp.
Podejscie ludzi (dyrekcji,pracownikow) - od tego wszystko zalezy.
Trzeba umiec wyposrodkowac i wiedziec czego sie oczekuje od pracownikow, oraz co mozna im oferowac jako pracodawca.
Jelsi relacja miedzy i jedną i drugą stroną jest klarowna , jasno sprecyzowana i szczera, wówczas łatwiej jest zorganizować kadre pracownicza jako zespol/grupe pracującą razem - bez zbednych konfliktow i innych problemow natury ludzkiej (emocje) co czesto zanieczyszcza budowe dobrej organizacji pracy.
Oczywiscie zdaje sobie sprawe, że nie jest to takie proste i dobre w kazdej sytuacji, jestem zdania ze nalezy sie ciągle rozwijać .... pozatym: punkt widzenia zależy od punktu siedzenia .... natomiast w mojej pracy akurat ten model sie sprawdza :-))
Pozdrawiam serdecznie !!!