Temat: Key Visual - definicja, zarys, obszary?
Definicję podałem, zarys podałem ;) jak widać powyżej/poniżej, a teraz obszary :
Gdzie?
Wszędzie, każda marka, która prowadzi kampanie reklamowe, uwierzcie mi, każda ...
Sami widzicie na przykładzie KV, które wrzuciłem, KV może być wrzucony na plakat i odpowiednio zwymiarowany, baner, reklama w TV ( macie przykłady Head & Shoulders z Krzysiem Ibiszem - reklama w TV i reklama drukowana ), aby prowadzić jednolite i rozpoznawalne kampanie reklamowe konieczne jest korzystanie z KV.
Dodatkowo ostatnio w reklamie dochodzi do pewnych zabiegów nazywanych "love marks" - jest to wiązanie produktu z emocjami, aby dany produkt dobrze nam się kojarzył, a jeżeli tak już się stanie to z chęcią go kupicie...i również mają tutaj swój udział KV.
Sam KV jest juz reklamą, ale dopiero po zaadaptowaniu na odpowiedni nośnik staje się nią w pełnym tego słowa znaczeniu. Nośnik czyli np. puszka, etykieta, ulotka, plakat, baner, reklama flash w internecie.
Grafik otrzymując KV do zaadaptowania na konkretny nośnik nie może niczego w nim usunąć ani dodać, mówiąc krótko - musi go nanieść tak aby wyglądało to identycznie, bądź podobnie jak na KV (dopuszczalne są niewielkie zmiany w rozmieszczeniu elementów, ale nieznaczne). Rozmiar i format dowolny. Czasami, ale bardzo rzadko zmianom ulegają Claimy i disclaimery (czyli tekst przewodni kampanii), ponieważ pani, bądź pan decydent (klient) tak sobie zażyczył :)
Jak sama nazwa mówi Key Visual - klucz wizualny produktu (wizerunek produktu na daną kampanię)
KV jest czymś pomiędzy projektem a gotową reklamą, jest kluczem i pomysłem, i wizerunkiem.
Adrian Ł. edytował(a) ten post dnia 15.06.12 o godzinie 20:35