Katarzyna Błądek - Mikołajczyk

Katarzyna Błądek -
Mikołajczyk
Zastępca Dyrektora w
Biurze
Kadrowo-Organizacyjn
ym

Temat: wodzenie za nos - czyli wykorzystywanie zapachu w...

Naukowcy z Uniwestytetu Padeborn w Niemczech wyliczyli, że w wyniku działania zapachami klient spędza w sklepie średnio o 15,9 proc. więcej czasu, o 14,8 proc. wzrasta u niego chęć zakupu, a o 6 proc.- obrót danego sklepu. Co wy na to? W Polsce coraz częściej można spotkać sie z wykorzystywaniem aromamarketingu. Dostrzegam to przede wszystkim na poziomie sieciowych sklepów odzieżowych. Co ciekawe moje koleżanki "zakupoholiczki" potrafią powiedzieć z jakiego sklepu pochodzi nowa, niewyprana rzecz bez sprawdzania metki ponieważ zapach ubrania od razu kojarzy się ze sklepem z którego pochodzi.

konto usunięte

Temat: wodzenie za nos - czyli wykorzystywanie zapachu w...

często jest to spotykane: piekarnie w marketach, gdzie często "apetyczne" zapachy zachęcają nas do zakupów, sklepy gospodarstwa domowego itp gdzie układają piękne stoły, aranżacja np jadalni, świeczki zapachowe, dzięki którym czujemy się jak w domu i więcej czasu spędzamy w sklepie. Przy wejściach/wyjściach z centrum handlowego gdzie kuszeni czasem przez zapach wchodzimy, a po posiłku stwierdzamy " a może zobaczę co tu ciekawego mają".
Według mnie to faktycznie skuteczna metoda.



Wyślij zaproszenie do