konto usunięte

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Czy znana jest przyczyna zwężenia Jerozolimskich na wysokości stadionu?
Jakieś niuanse historyczne bądź histeryczne (drogowców, urzędników, właścicieli gruntów etc.)?
Jest tam dość miejsca na dwa pasy ruchu w obie strony, coraz bardziej frustruje mnie stanie tam w korku (co prawda w wakacje jest to zjawisko mniej dokuczliwe, ale w ciągu roku szkolnego stoi się od Tesco, jadąc od strony Warszawy...).Jakub Wasiak edytował(a) ten post dnia 21.07.10 o godzinie 15:28
Sławomir Goś

Sławomir Goś Brygadzista w firmie
CAT LC POLSKA
...robię to co lubię
...

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Witam

Zapraszam na oficjalną stronę Pruszkowa. Tam można to pytanie poraz 1000 zadać samemu prezydentowi, ale nie przypominam sobie żeby ktoś otrzymał jakąś konkretną odpowiedź :-))). Z osobistych obserwacji mogę śmiało stwierdzić że w większości winnymi korków są sami kierowcy którzy na siłę pchają się na to zwężenie a potem wciskają się na właściwy pas. Generalnie temat powinien być mniej uciążliwy kiedy ryszy węzeł na Konotopie, ale to jeszcze conajmniej na rok trzeba będzie uzbroić się w cierpliwośc.

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Sławomir Goś:
Witam

Z osobistych obserwacji mogę śmiało stwierdzić że w większości winnymi korków są sami kierowcy którzy na siłę pchają się na to zwężenie a potem wciskają się na właściwy pas.

Mam tylko nadzieję, że nie masz na myśli "jazdy na zamek", czyli dojeżdżania do końca zwężenia i wjeżdżania na właściwy pas na zmianę :)
Sebastian Z.

Sebastian Z. Manager, Fima Polska
Sp. z o.o.

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

http://wiadomosci.wpr24.pl/nowe_aleje_jerozolimskie_dr...


- Zapowiada się zupełnie nieźle – mówi nam wiceprezydent Pruszkowa, Andrzej Kurzela – Na całej długości od Warszawy aż do Pruszkowa, do wylotu ulicy Partyzantów, Aleje Jerozolimskie będą trzypasmowe, co zapewni znacznie większą przejezdność, niż obecnie. Jednopasmowe w tej chwili przewężenie w Tworkach już wkrótce rozszerzy się do dwóch pasów ruchu, a więc uzyska podobną przelotowość jak dalszy przejazd przez centrum miasta Aleją Wojska Polskiego. Całe Aleje po przebudowie będą funkcjonowały jako trasa przyspieszonego ruchu, a więc w sposób istotny zmienią się powiązania z ruchem lokalnym. Projektanci nie ustrzegli się też kilku błędów wynikających z braku dostatecznego rozpoznania warunków tego lokalnego ruchu i dlatego zgłosiliśmy do projektu szereg uwag oraz poprawek. Dotyczyły one przede wszystkim lokalizacji ekranów dźwiękochłonnych, ścieżek rowerowych i przejść dla pieszych.


Tyle, że wg artykułu


Projekt nowych Alei Jerozolimskich gotowy będzie w maju 2010 r.


i jakoś nie mogę znaleźć nigdzie potwierdzenia że ten projekt powstał, a artykuł jest z 2009 r. :)
Sławomir Goś

Sławomir Goś Brygadzista w firmie
CAT LC POLSKA
...robię to co lubię
...

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Widzicie sami że to temat woda.Jak zwykle przedwyborcza kiełbasa :-)).Niestety ostatecznym terminem jest 2012r. czyli EURO.Podobno stadion i hotel mają być treningowym dla uczestników turnieju więc jesrt szansa że to zrobią bo inaczej drużyna na mecz w W-wie będzie musiała wyjechać 2 godz wcześniej lub pilotowana przez Policję żeby zdążyć na mecz.

Pozdrawiam i cierpliwości :-)))
Sławomir Goś

Sławomir Goś Brygadzista w firmie
CAT LC POLSKA
...robię to co lubię
...

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Cezary Kramp:
Sławomir Goś:
Witam

Z osobistych obserwacji mogę śmiało stwierdzić że w większości winnymi korków są sami kierowcy którzy na siłę pchają się na to zwężenie a potem wciskają się na właściwy pas.

Mam tylko nadzieję, że nie masz na myśli "jazdy na zamek", czyli dojeżdżania do końca zwężenia i wjeżdżania na właściwy pas na zmianę :)

ależ oczywiście...normalka :-)))

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Sławomir Goś:
Cezary Kramp:
Sławomir Goś:
Witam

Z osobistych obserwacji mogę śmiało stwierdzić że w większości winnymi korków są sami kierowcy którzy na siłę pchają się na to zwężenie a potem wciskają się na właściwy pas.

Mam tylko nadzieję, że nie masz na myśli "jazdy na zamek", czyli dojeżdżania do końca zwężenia i wjeżdżania na właściwy pas na zmianę :)

ależ oczywiście...normalka :-)))

Ale tak właśnie powinno się jeździć. Jechać pasem, który się kończy do samego końca i wjeżdżać co drugie auto. Tak się robi wszędzie na świecie, a w Niemczech jest chyba nawet specjalny przepis nakazujący taką jazdę. To jest usprawnienie ruchu, w przeciwieństwie do wjeżdżanie na siłę na "ten właściwy pas" kilometr wcześniej i potem blokowanie tych jadą do końca. Założenie jest takie by pas wykorzystać do maksimum.
Sławomir Goś

Sławomir Goś Brygadzista w firmie
CAT LC POLSKA
...robię to co lubię
...

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

..no tak tylko że u nas musiał by tam na końcu ktoś z kałachem stać i ich dzielić :-)). Najlepsze jest to że stoi tam znak informacyjny jak wół ale co tam...kto na to patrzy.
Ja puszczam tylko tzw "emigrantów" czyli obce rejestracje cała reszta na WPR jest blokowana na maksa :-)))
Sławomir Goś

Sławomir Goś Brygadzista w firmie
CAT LC POLSKA
...robię to co lubię
...

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Sławomir Goś:
..no tak tylko że u nas musiał by tam na końcu ktoś z kałachem stać i ich dzielić :-)). Najlepsze jest to że stoi tam znak informacyjny jak wół ale co tam...kto na to patrzy.
Ja puszczam tylko tzw "emigrantów" czyli obce rejestracje cała reszta na WPR jest blokowana na maksa :-)))
A co do niemieckich przepisów to o dziwo bardzo pięknie polacy tam jeżdżą i przestrzegają przepisy, ale jak tylko przekroczy granice to jak na pastwisku :-))

konto usunięte

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Sławomir Goś:
..no tak tylko że u nas musiał by tam na końcu ktoś z kałachem stać i ich dzielić :-)). Najlepsze jest to że stoi tam znak informacyjny jak wół ale co tam...kto na to patrzy.
Ja puszczam tylko tzw "emigrantów" czyli obce rejestracje cała reszta na WPR jest blokowana na maksa :-)))

I tym sposobem robisz korek na obu pasach, gdybyś wpuścił jeden samochód przed siebie odblokowałbyś ruch na zwężającym się pasie nie blokując własnego (!). Nasi zachodni sąsiedzi już dawno odkryli skuteczność jazdy na suwak jako receptę na korki i logika tego rozwiązania nie budzi wątpliwości.

Kiedyś trafił się kierowca zachowujący się jak Ty. Dodam, że jak większość przede mną włączyłem kierunkowskaz i jechałem środkiem prawego pasa, powolutku, bez wymuszania. Zawziął się tak niesamowicie by nikogo nie wpuścić, że wjechał w zderzak dostawczego Forda i rozwalił sobie cały przód. Lewy pas stał, prawy pięknie odjechał.

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Sławomir Goś:
..no tak tylko że u nas musiał by tam na końcu ktoś z kałachem stać i ich dzielić :-)). Najlepsze jest to że stoi tam znak informacyjny jak wół ale co tam...kto na to patrzy.
Ja puszczam tylko tzw "emigrantów" czyli obce rejestracje cała reszta na WPR jest blokowana na maksa :-)))

Mówisz o znaku zwężenia? Nie wiem czy wiesz, ale ten znak to nie nakaz natychmiastowej zmiany pasa :)
A co do niemieckich przepisów to o dziwo bardzo pięknie polacy tam jeżdżą i > przestrzegają przepisy, ale jak tylko przekroczy granice to jak na pastwisku > :-))

Masz rację, w Niemczech polscy kierowcy pięknie jeżdżą na zamek, a jak tylko przekroczą granicę to od razu się zmieniają i wpuszczają tylko tych z obcymi rejestracjami :)

Tak jak napisał Jakub, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że to właśnie Ty tworzysz korek. I jeszcze z dumą się do tego przyznajesz :) Podziwiam.
Sebastian Z.

Sebastian Z. Manager, Fima Polska
Sp. z o.o.

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Fakt, jeśli ktoś mnie nie wpuszcza na tym zwężeniu to w 3/4 przypadków jest to kobieta :( Biorąc pod uwagę, że kobiet-kierowców jest raczej mniej niż mężczyzn, statystyka wypada słabo...Sebastian Z. edytował(a) ten post dnia 01.08.10 o godzinie 21:56

konto usunięte

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Sebastian Z.:
Fakt, jeśli ktoś mnie nie wpuszcza na tym zwężeniu to w 3/4 przypadków jest to kobieta :( Biorąc pod uwagę, że kobiet-kierowców jest raczej mniej niż mężczyzn, statystyka wypada słabo...Sebastian Z. edytował(a) ten post dnia 01.08.10 o godzinie 21:56

Panie Sebastianie - kobiet mających prawo jazdy jest obecnie tyle samo co panów.
Sebastian Z.

Sebastian Z. Manager, Fima Polska
Sp. z o.o.

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Panie Sebastianie - kobiet mających prawo jazdy jest obecnie tyle samo co panów.

Pani Aneto - mających prawo jazdy a jeżdżących to zupełnie dwie różne sprawy.

Proszę sobie kiedyś stanąć na skrzyżowaniu i popatrzeć kto siedzi za kierownicą N kolejnych pojazdów, wyciągnąć statystykę :)

konto usunięte

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Statystyka oparta na myśleniu 1 do 38 milionów.
Niczego nie dowodzi.
aneta

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Robert Skuza:
Rozumiem, że wpuszczanie kierowców z lewego pasa zmniejsza korek na pasie lewym a zwiększa na pasie prawym co powoduje wściekłość na kierowców z lewego pasa, którzy wiedząc o zwężeniu drogi pchają się nim a potem na siłe się wciskaja na prawy.

To się nazywa jazda na zamek i z prostej przyczyny zmniejsza korek - oba pasy są wykorzystane do końca, więc zmniejsza się długość korka, a przy płynnej jeździe jeden za jednego ruch odbywa się swobodnie.

Zobacz Ty uważasz, że pas przed zwężeniem powinno się zmienić znacznie wcześniej, ale ile wcześniej? 100 metrów, kilometr, 10 kilometrów, 20 km? W takim razie po co jest ten drugi zwężający się pas, skoro nie powinno się nim jechać bo się gdzieś kończy? Może wystarczyłby w takim razie tylko jeden pas, tylko czy wtedy według Ciebie korek byłby taki sam jak przy jeździe dwoma pasami? I jeszcze jedno - jak dużo wcześniejsze wyjeżdżanie z kończącego się pasa ma zmniejszyć korek.

W Polsce zjeżdżający z kończącego się pasa faktycznie nie ma pierwszeństwa, ale w innych krajach konieczność jazdy na zamek jest już w kodeksie drogowym, właśnie po to by zwiększyć płynność ruchu. U nas niestety nadal panuje przekonanie że jadąc niekończącym się pasem jesteśmy górą nad tymi "chamami" z pasa, który się kończy.

Polecam: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news/jazda-na...
Sławomir Goś

Sławomir Goś Brygadzista w firmie
CAT LC POLSKA
...robię to co lubię
...

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

...osobiście uważam że powinno taki kończący się pas zmienić dużo wcześniej, oczywiście jeśli jest taka możliwość, a w tym przypadku widoczność jest bardzo dobra,co pozwala ocenić sytuację. Od samego początku miałem na myśli sytuację kiedy płynnie kierowcy jadą i zmieniają pas dużo wcześniej, a w tedy zawsze znajdzie sie jakiś oszołom który na wydrę tnie do samego końca a potem z oczami jak kot w Shreku się wciska.Ja taklich sytuacji nie toleruję tym bardziej że w większości takich przypadków są to kierowcy z naszego rejonu którzy doskonale znają ten odcinek drogi.Ale mogę podpowiedzieć tym którzy nie znają dobrze topografi Pruszkowa że można ten cały korek ominąć tzw. drogą za Biedronką :-)). Osobiście polecam :-))
Sebastian Z.

Sebastian Z. Manager, Fima Polska
Sp. z o.o.

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Przecież przepustwość drogi jest stała i to czy jadą nią kierowcy z prawego pasa czy z lewego ilości samochodów mogących przejechać drogą nie zmieni.

Błędne założenie, zmieni. W paru aspektach, ale podam przykład najprostszy - gdy włącza się czerwone światło ci, którzy jadą lewym pasem i są już skrzyżowaniem opuszczają skrzyżowanie nie blokując nikogo. Gdyby nie było zwężającego się lewego pasa, nie było by to możliwe. Wniosek: przepustowość (ilość samochodów które przejechały skrzyżowanie w danym okresie czasu, czyt. na zielonym) wzrosła w stosunku do skrzyżowania z jednym pasem ruchu.

Dodatkowo, drugi pas z jazdą na "zamek" powoduje zwiększenie płynności ruchu, czyli jedziesz SZYBCIEJ niż gdybyś miał stać na pojedynczym pasie. To też zwiększa przepustowość.

Z tego co znam przepisy to zmieniający pas ruchu ma obowiązek przepuszczenia jadących pasem na który chce wjechać i to jest jakto tu napisano " jego psi obowiązek". Kierowca z prawego pasa może wykazać się dobrą wolą i wpuścić kogoś z lewego pasa ale nie musi.

Ustąpić miejsca staruszce "zgodnie z przepisami" też nie musisz, przepuścić kobiety w drzwiach również. Na głośne beknięcie w czasie spektaklu teatralnego również nie ma paragrafu :) Kwestia świadomości i kultury.
Robert Skuza

Robert Skuza energetyka i tyle

Temat: Zwężenie Jerozolimskich na wysokości stadionu ZNICZ

Dodatkowo, drugi pas z jazdą na "zamek" powoduje zwiększenie płynności ruchu, czyli jedziesz SZYBCIEJ niż gdybyś miał stać na pojedynczym pasie. To też zwiększa przepustowość.

Okej siła złego na jednego :P zostałem przekonany o wyższości jazdy na "zamek"
Ustąpić miejsca staruszce "zgodnie z przepisami" też nie musisz, przepuścić kobiety w drzwiach również. Na głośne beknięcie w czasie spektaklu teatralnego również nie ma paragrafu :) Kwestia świadomości i kultury.

Zgadza się nie muszę nic z tych rzeczy ale to robię. Ale wpuszczanie klienta na drodze to trochę inna sprawa, zwłaszcza gdy klient uważa że ja mam obowiązek go wpuścic i nawet nie raczy włączeniem sygnalizatora poprosić o ustąpienie mu pierwszeństwa. Dopóki nie mam takiego obowiązku pacjent może mnie poprosić i ja moge mu pozwolić wjechać. Gość który pcha się na mój pas pełen pewności że jest jego prawo może się kiedyś zdziwić. A ja poprostu będe miał okazję do wymiany paru elementów samochodu, on może mieć rozpacz z powodu popsucia swojej
"niuni"

Następna dyskusja:

Pierwszy w historii przelot...




Wyślij zaproszenie do