Celina Lisek-Lewicka

Celina Lisek-Lewicka Product Information
Management
Specialist at
Mettler-Tole...

Temat: umowa ustna i jej ważność... ktoś pomoże?

Wyobraźcie sobie, że dzwoni do was konsultant z firmy dostarczającej wam usługi telewizyjne i internetowe i chce przedłużyć umowę. Przedstawia warunki, konkretnie precyzuje kwotę, jaką macie miesięcznie płacić i dodaje, że dodatkowo będziecie mieli kartę SIM (o płatności za tę kartę nic nie mówi). Po czym przyjeżdża kurier z umową, wy ją przeglądacie, kwota się zgadza, podpisujecie. Po czym po jakimś czasie dostajecie informację od tej firmy, że zalegacie z płatnością w wysokości takiej a takiej. Dzwonicie i okazuje się, że nie doliczyliście miesięcznej opłaty za kartę SIM, stąd zadłużenie. Robicie wielkie oczy, bo nic nie wiedzieliście o takiej opłacie, składacie reklamację, po czym dostajecie zdawkową odpowiedź, że na to się zgodziliście. Prosicie zatem o przesłuchanie nagrania rozmowy i dalej dostajecie odpowiedź, że podpisaliście umowę, na warunki której się zgodziliście, a tam opłata za kartę była wspomniana (ciekawe jakim maczkiem i gdzie napisana?). Dalej prosicie o rozpatrzenie reklamacji i tak to się ciągnie, ale nic to nie daje.

Zatem, czy można coś zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa zawarta przez telefon nie jest ważna? Przecież podsunęli inna umowę... inne warunki ustnie zostały ustalone...