Temat: PR Firm farmaceutycznych
jeśli Łukaszu prześlesz mi swojego maila, to prześlę Ci ten artykuł z Piar.pl, poniżej natomiast dzięki uprzejmości mojej koleżanki przesyłam Ci kilka pozycji książkowych z pewnością przydatnych przy pisaniu pracy:
1. Altkorn Jerzy, Kramer Teodor, Leksykon Marketingu, PWE, Warszawa 1998.
2. Babbie Earl, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
3. Boruc Rafał, Raport: Polacy po Amerykanach i Francuzach spożywają najwięcej preparatów dostępnych bez recepty, w: Handel, nr 4/2004
4. Dobska Monika, Dobski Paweł, Marketing usług medycznych, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne Infor, Warszawa 2000.
5. Duliniec Elżbieta, Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994r.
6. Gardeła Agnieszka, Socała Dariusz, Marketing leków bez recepty, w: Marketing w Praktyce, nr 5/2003.
7. Hauge Paul N., Jackson Peter, Badania rynku zrób to sam, Sigmum, Kraków 1992.
8. Kaczyńska Dorota, Jak cię widzą, tak kupują wytwarzane przez ciebie leki, w: Puls Biznesu, 31.10.2005.
9. Kall Jacek, Reklama, PWE Warszawa 1994.
10. Kieszkowska-Grudny Agnieszka, PR na lek, w: Marketing w Praktyce, listopad 2004, nr 11.
11. Kowalczyk Tomasz, Kondera Mariusz, Nowe zasady reklamy leków, w: Marketing w Praktyce, nr 12/2003.
12. Kubicz Iwona, Kilen Norbert, PR na rynku medycznym, w: „Marketing w Praktyce”, grudzień 2005, nr 12.
13. Lach Michał, Kurowski Grzegorz, Farmaceutyczny PR wsparty internetem, w: Marketing w Praktyce, lipiec 2004, nr 7.
14. Loranc R., Standardowe strategie marketingowe, w: „Marketing w praktyce”, nr 12/2002
15. Michalik Małgorzata, Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym, w: „Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym”, red. I. Pisiewicz, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
16. Michalik Małgorzata, Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix, w: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Oficyna Ekonomiczna, Karków 2005, s. 213.
17. Mruk Henryk, Skuteczne zarządzanie marketingowe w: H. Mruk, Marketing farmaceutyczny i apteczny, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2000, s. 104.
18. Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna, Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym, w: „Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym”, red. I. Pisiewicz, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
19. Nowy lek na bezsenność, w: Przewodnik Lekarza, styczeń 2006
20. Odpowiedzialny marketing w: „Farmacja i Ja”, styczeń 2006
21. Pilarczyk Barbara, Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym, w: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, red. I. Pisiewicz, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
22. Pilarczyk Bogna, Uwarunkowanie działań marketingowych na rynku farmaceutycznym, w: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, red. I. Pisiewicz, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
23. Pilarczyk Barbara, Reklama na rynku farmaceutycznym, w: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, red. I. Pisiewicz, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
24. Podgórska Joanna, Walewski Paweł, Lekożercy, w „Polityka”, 14.01.2006.
25. Rozwadowska Barbara, Public Relarions – teoria, praktyka, perspektywy, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2002.
26. Szczypior Andrzej, Dokąd zmierza rynek leków, w: Marketing w Praktyce, czerwiec 2003, nr. 6.
27. Szczypior Andrzej, Mailing farmaceutyczny, w: Marketing w Praktyce, październik 2002, nr 10.
28. Szczypior Andrzej, Przychodzi BTL do lekarza, w: Marketing w Praktyce, kwiecień 2003, nr 4.
29. Szor Małgorzata, Marketing społeczny, reklama publiczna, etyka w biznesie a świadomość społeczna, w: „Społeczna rola współczesnego marketingu”, red. T. Kamiński, W. Pomykało, Wyd. Fundacja Innowacja, Warszawa 2004.
30. Szumska-Olczak Agnieszka, Reklama jak źródło informacji o leku, w: Farmacja i Ja, Marzec 2006.
31. Werner Urlich, Reklama, Taurus, Warszawa 1995.
32. Wojcik Krystyna, Public Relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
www:
http://www.dobrzespij.pl
http://www.emedyk.pl/artykul.php?idartykul_rodzaj=16&i..., Reklama leków, paraleków i preparatów witaminowych.
http://www.epr.pl/czytelniatrzy.php?id=258&itemcat=1, Obyśmy tylko zdrowi byli.
http://www.kobiecedni.pl
http://wiem.onet.pl/wiem/0155ca.html
http://www.pentor.pl/21819.xml?doc_id=1128, Pentor Medical o zdrowiu Polaków. Podsumowanie 2004 roku.
http://www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_n..., Promocja jako instrument marketingu farmaceutycznego.
http://www.twoja-firma.pl/artykuly/192,czym-sa-badania..., Czym są badania marketingowe?
http://wirtualnemedia.pl/document,,1019533,Czepiamy_si..., Czepiamy się Goździkowej.
inne:
Ustawa Prawo farmaceutyczne z dn. 6 września 2004, Roz.1, Art.1, Pkt. 1.
TNS OBOP, „Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków”, styczeń 2004.