Marcin K.

Marcin K. otwarty na
propozycje pracy
zdalnej

Temat: promocja miasta

Kosma S.:

Polski potencjał naukowy jest jaki jest, a jest albo mizerny albo niedoceniony albo go po prostu nie ma.

Przeczytaj sam siebie -
1) "jest jaki jest" - nic nie znaczące lanie wody,
2) "albo mizerny albo niedoceniony" - to truizm taki jak, albo jutro będzie padać, albo będzie słoneczna pogoda.
A może jest taki jak pokazują różne rankingi.

Raczej nie. Rankingi robi się z reguły dla publiczności.
Jakimś cudem pomijamy prawdę i często traktujemy nasz potencjał tak jakbyśmy byli we Francji czy małej Holandii.

Jaką prawdę pomijasz? Za księdzem Tishnerem: są trzy prawdy...
Kosma S.:
Już mi się nie chce pisać na ten temat.

Zaufaj swojej intuicji, proszę... ;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: promocja miasta

Marcin K.:

Jaką prawdę pomijasz?

Proszę przeczytaj to:
http://www.zie.pg.gda.pl/pdominiak/czytelnia/pupr.pdf
i to

http://www.klubkrakowski.pl/upload/publications/siedem...
Zaufaj swojej intuicji, proszę... ;)

Od czasu do czasu dlaczego nie? ;)Kosma S. edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 11:15

konto usunięte

Temat: promocja miasta

Kosma,

cieszę się, że powoli nabierasz pozytywu...

aaa, musisz zmienić zdjęcie, a uśmiechniętego Kosmę w pełnym blasku słońca :)

i wtedy będzie
KOSMA* the person with know-how :)Jan H. edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 12:12
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: promocja miasta

Jan H.:
Kosma,

cieszę się, że powoli nabierasz pozytywu...

aaa, musisz zmienić zdjęcie, a uśmiechniętego Kosmę w pełnym blasku słońca :)

i wtedy będzie
KOSMA* the person with know-how :)

Janek,
No chyba zgodzisz się ze mną, że nie można cały czas słodzić, prawda? Trochę pesymizmu dla równowagi nie zaszkodzi, a trzeba dodać, że ani Poznaniowi ani Poznaniakom optymizmu nie brakuje. Ja ten optymizm odczułem wtedy kiedy przyjechałem w 93 roku do Poznania na studia. I tak już zostałem...dzięki optymizmowi tego miasta. Wiele Poznaniowi zawdzięczam i też mam uczucia sentymentalne i chcę jak najlepiej. Boli mnie na przykład to, że Poznań nie istnieje w mediach, a szkoda bo jeśli jest w Polsce jakieś miasto "europejskie" to najbardziej przypomina je właśnie Poznań. Ja o tym wiem, nie wie tego reszta Polski bo Poznań pojawia się przy okazji gwałtów, afer seksualnych, spektakularnych kradzieży, "wybuchu bomb" czy innych kataklizmów.
Miejmy nadzieję, że promocja to zmieni. Poznań w mediach jest wg mnie plusem tej promocji. Dużym plusem niezależnie od "meritum". Faktycznie miło to obejrzeć w telewizji i podoba to to, że "inni" zaczną inaczej postrzegać Poznań.
Przy okazji chciałem zwrócić uwagę na to, że nie możemy popadać w skrajności i samozadowolenie. Ja wiem, że na polskim podwórku o to nie trudno, sam tak mam kiedy przejadę się do Warszawy czy do Krakowa, tam jest większy dziki wschód niż tutaj.

Z drugiej strony mieszkałem dwa lata w Sztokholmie, wiele osób na tym forum mieszkało za granicą i wiedzą o co chodzi. Jeździłem tam metrem, pociągiem, czasami samochodem, z czasem przyzwyczaiłem się, że wszystko "trybi" bo miasto myśli nie o zagranicznych inwestycjach, a o własnych rodzimych firmach i zwykłych szarych ludziach.
Teraz w Poznaniu wszędzie widzę coś co można ulepszyć, coś co nie "trybi", na drogach widzę dziki zachód, tysiące szpecących krajobraz szyldów, reklam, męczą dziury i pofałdowany wszędzie asfalt, obdrapane kamienice, brak ścieżek rowerowych itp....Nic na to nie poradzę, że chciałbym aby w Poznaniu było fajniej...Kosma S. edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 12:38
Justyna U.

Justyna U. Koordynator ds.
Obsługi Klienta

Temat: promocja miasta

Jan H.:
Ciekawie, ciekawie...

Justyno, czy widziałaś całą treść, która ma się ukazać za granicą ?
czy tylko "eastern energy, western style" ?
czy wiesz, w jakim kontekście te cztery słowa pośród kilkudziesięciu innych mają zostać użyte ?

wątpię

Staram się czytać ze zrozumieniem. Zgodnie z tym, co zostało napisane w artykule, na który się powoływałam, "Eastern energy western style" ma być hasłem promocyjnym. Skoro to ma być hasło, to nikt raczej nie będzie przytaczał kilkudziesięciu innych słów, które mają pomóc zrozumieć kontekst. Hasło promocyjne powinno być jasne i czytelne samo w sobie, bez odnośników i bez dodatkowych wyjaśnień. Poza tym tak już zostało wspomniane na tym forum, słowo "energy" troszkę nie pasuje do tego hasła (używa się go w nieco innym kontekście).

Temat: promocja miasta

Justyno, zdecydowanie masz rację - hasło powinno być czytelne! Bez żadnych „gwiazdek” i odnośników.
Ale jedno jest pewne – oba hasła z pewnością nas wyróżnią...
Jesteśmy bowiem pierwszym polskim miastem, które na terenie Polski reklamuje się angielskojęzycznym sloganem. Rozsądnym argumentem usprawiedliwiającym takie posunięcie mógłby być europejski zasięg kampanii. Ale jak już wiemy, europejska kampania promująca Poznań będzie wykorzystywała hasło "Eastern energy, western style". Dobrze, że nie „Niemiecka precyzja, polski temperament” ;)

Temat: promocja miasta

Anna Marciniak:
Nowa strategia Miasta POZnan* ma wlasnie na celu przyciągnięcie do miasta realnego kapitału. Z podatków nie wystarczy na nowe ulice, baseny, teatry, szkoły. Ważne żeby przyciągać kapitał, który tu u nas zostanie. turysta ktory kupi puszkę coli i kanapkę nie przyniesie w krótkim czasie takich funduszy by starczyło na autostrady czy wiadukty. Sztuka polega na wymysleniu idei która rozwijając się - zataczając coraz szersze koła ma szansę dać mieszkańcom bardzo realne zyski i wzrost komfortu życia. każdą nadwyżkę budżetu domowego można wydać na książki, sport, kulturę lub zainwestować we własną firmę czy wykształcenie dzieci.
trudno za pstryknięciem palca załatwić wszystko na raz. nikt nie mowi ze będzie latwo. ale będzie skutecznie. :)

Cieszy mnie, że chociaż przedstawiciele agencji, która stworzyła tę kampanię, wiedzą o co w niej chodzi i wierzą w jej skuteczność. To już połowa sukcesu!
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

Tak się ostatnio starałem gościom pokazać Poznań z dobrej strony, owszem zachwyty były, ale też pytania o bądź co bądź strategiczne miejsca:

1. Co to jest za szmira na rogu Paderewskiego i Szkolnej,
2. Marych na rowerze świetny, ale te kurczaki obok Kupca jeszcze fajniejsze.
3. A co to za gostek wystawił ten badziew na środku tak wspaniałego Rynku?
4. Sheratona Poznań fajny, ale sąsiedni widok intrygujący.

Może wydawać się że to off-topic, no nie wiem, ale ludzie reagują jak reagują. Oczywiście w każdym mieście da się do czegoś takiego przyczepić, no ale to jest akurat nasze miasto.

powodzenia :)
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: promocja miasta

Piotr Szczotka:
1. Co to jest za szmira na rogu Paderewskiego i Szkolnej,
2. Marych na rowerze świetny, ale te kurczaki obok Kupca jeszcze > fajniejsze.

powyższe 2 punkty wynikają z poznańskiego szacunku dla własności prywatnej ;)

w USA można spotkać miejsca, gdzie wśród drapaczy chmur stoją rozlatujące się drewniane domy z XIXw, bo właściciel nie chciał sprzedać swojej działki.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

Wojciech K.:
Piotr Szczotka:
1. Co to jest za szmira na rogu Paderewskiego i Szkolnej,
2. Marych na rowerze świetny, ale te kurczaki obok Kupca jeszcze > fajniejsze.

powyższe 2 punkty wynikają z poznańskiego szacunku dla własności prywatnej ;)

w USA można spotkać miejsca, gdzie wśród drapaczy chmur stoją rozlatujące się drewniane domy z XIXw, bo właściciel nie chciał sprzedać swojej działki.

Tak się składa, że tubylcy to może raczej rozumieją, ale tu chodzi o promocje miasta dla przyjezdnych.

A co ma wspólnego szacunek do prywatności z nieremontowanymi od lat obiektami w tak neuralgicznych punktach miasta, tego już nie rozumiem? :)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: promocja miasta

Widzę, że rusza powoli "eastern energy, western style". Obawiam się niezrozumienia, a w efekcie kompromitacji.

Tak kombinuję jak to może zrozumieć np. Anglik i jak bym nie kombinował:
- produkcja energii, baterii, akumulatorków, a to wszystko na wschodzie i w połączeniu z Kung-Fu, z podróbkami, z Chińczykami, z Rosjanami i tandetą...

Poznań ani Polska nie jest "Eastern". Tak walczymy o to aby pisać o Polsce jako o środkowej Europie, a więc "Central".

Nie ma nic atrakcyjnego w "Eastern", to hasło będzie odstraszać.
To hasło pogłębia negatywne stereotypy. Tradycyjnie pojawia się rozgraniczenie na NICH i na NAS. Sami się izolujemy. Mało tego, sugerujemy, że mamy więcej energii niż ci na zachodzie co może być obraźliwe (polska wersja hasła).Kosma S. edytował(a) ten post dnia 27.04.09 o godzinie 17:39
Marta T.

Marta T. Wszystko się kiedyś
skończy:
cierpliwość, nerwy,
amunicja...

Temat: promocja miasta

Pytanko mam bo widzę ,że dyskusja o Waszym logo .Gdzie stoi konkretnie ,bo jadąc na majówkę nie omieszkam zobaczyć i obfocić :) Z góry dzięki za odpowiedź.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: promocja miasta

Piotr Szczotka:
A co ma wspólnego szacunek do prywatności z nieremontowanymi od > lat obiektami w tak neuralgicznych punktach miasta, tego już nie > rozumiem? :)

To, że nie można kogoś zmusić do czegoś, jeśli nie ma się na to podstawy prawnej. Tak można było "za cara". Syf źle świadczy o właścicielach danych nieruchomości, nie zaś o mieszkańcach ogółem.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

Prawo prywatności i podstawy prawne nie wytłumaczą odwiedzającym Poznań dlaczego tak jest. Pragnę jedynie zauważyć jeszcze raz, iż mimo że my wiemy dlaczego jest taki stan rzeczy, nie rozumieją tego przyjezdni.
Ania W.

Ania W. optymizm to
lekarstwo

Temat: promocja miasta

O poznańskim słoniu Ninio głośno na całym świecie - dziś rano w TVP2 rozdawano koszulki z napisem "Ninio wart poznania"

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article365082/Bronia...
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: promocja miasta

http://www.wirtualnemedia.pl/article/2735629_Dziennika...

a tak nas w zakresie komunikacji oceniaja fachowcy
Lilia Łada

Lilia Łada codziennypoznan.pl,
zastępca redaktora
naczelnego

Temat: promocja miasta

Z tymi nieruchomościami to nie do końca tak wygląda... Na ostatniej sesji rady miasta radni zajęli się własnie budynkiem przy Szkolnej/paderewskiego. Okazało się, że zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego 60 procent powierzchni budynku powinno być przeznaczone na cele mieszkaniowe, z czym nie zgadzał się właściciel, bo uważał, że w tak hałaśliwym miejscu powinny być raczej biura i lokale niż mieszkania. Po kilku latach starań z jego opinią nareszcie zgodzili się radni, więc właściciel obiektu będzie mógł przystąpić do prac remontowych i odnowić budynek. Ale trwało to kilka lat!

A co do Starej Drukarni, to dopiero we wrześniu będą zebrane dokumenty, na podstawie których będzie się można starać o środki unijne na remont.

Kurczaki koło Kupca też mają swoją historię, niekoniecznie chwalebną dla miasta. Mało kto już pamięta, że właściciel tej działki chciał ją sprzedać miastu, tylko że miasto nie chciało mu dać tyle, ile się wtedy za działki w centrum płaciło.

I takich przykładów jest wiele...
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

No zobaczcie jaką moc ma G.L :) Trochę ludzie sobie na ten temat pogadali i od razu radni też się dogadali ....

Słowem, siła demokracji ...

Chcąc czy nie ludzie w wielu krajach zrozumieli już dawno, iż centrum miast - zwłaszcza szeroko pojęta starówka - należy przede wszystkim do rozrywki i hamowanie takich procesów raczej nie wychodzi.

Więc, dobrze być optymistą, pozdrawiam

Temat: promocja miasta

Wioletta B.:
http://www.wirtualnemedia.pl/article/2735629_Dziennika...

a tak nas w zakresie komunikacji oceniaja fachowcy

To dotyczy głównie poprzedniego roku. Tegoroczne zmiany (IMO o 180 stopni) sądzę, że są widoczne gołym okiem.
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: promocja miasta

Mateusz Jarmuszkiewicz:
Wioletta B.:
http://www.wirtualnemedia.pl/article/2735629_Dziennika...

a tak nas w zakresie komunikacji oceniaja fachowcy

To dotyczy głównie poprzedniego roku. Tegoroczne zmiany (IMO o 180 stopni) sądzę, że są widoczne gołym okiem.

Zobaczymy...:) nie chwal dnia przed zachodem slońca ;-) mamy dopiero początki :)



Wyślij zaproszenie do