Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

A pro po promocji i udogodnień miasta z dzisiejszej Gazety:

Niepełnosprawni nie mogą dostać się na piętro budynku, w którym działa Wojewódzki Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawaności. Powód? Brak windy i pojazdu dla wózków. (...) Na dodatek w poblizu nie ma miejsc parkingowych... itd. Szef zespołu problemu nie widzi. Po naszej interwencji sprawą zajął się jednak wojewoda ......

Ja wolałbym aby urząd wojewódzki nie zajmował się tą sprawą, ale najpierw ludźmi którzy takie decyzje podejmują personalnie.

Może taki konkurs zorganizować. Tydzień dla oficieli na wózkach. Kto da sobie lepiej radę. Np dojechać do pracy, dostać się na dyskotekę, przejechać przez Kaponierę. No np przed eurowyborami :)

konto usunięte

Temat: promocja miasta

No i właśnie Poznań wciela w życie swoje hasło reklamowe. Coś, co przez lata nie udało się zrobić naprawdę wielu ludziom (w tym najmocniejszym LiveNation i Alter Artowi), udaje się Poznaniowi ;-) - mowa oczywiście o Radiohead.

I co? Przynajmniej hasło prawdę oddaje ;)
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: promocja miasta

Mateusz Jarmuszkiewicz:

Ładny obrazek. Mam nadzieję, że wiesz, dlaczego wypożyczalnia rowerów nie działa.

Jeśli nie wiesz to Ci podpowiem — ktoś nie przewidział jej formalnego przejęcia po podziale kompetencji MPK > ZTM.

Taki szczegół z miejskiego know-how.

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 15:59
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: promocja miasta

Anna Marciniak:

Wlaśnie. wszyscy tak powtarzają i powtarzają ten Wrocław. Kampanię słów. skądinąd bardzo popieraną przez mieszkańców Wroclawia, ktorzy w odróżnieniu od mieszkańców innych miast potrafią stanąć murem za swoim miastem. popierać jego dzialania i starania. są dobrymi ambasadorami swojego miasta. i to jak widać polowa sukcesu .:)


A nie masz wrażenia, że nie odrobiono podstawowej lekcji z zakresu PR?

A~
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

Maciej Sypniewski:
No i właśnie Poznań wciela w życie swoje hasło reklamowe. Coś, co przez lata nie udało się zrobić naprawdę wielu ludziom (w tym najmocniejszym LiveNation i Alter Artowi), udaje się Poznaniowi ;-) - mowa oczywiście o Radiohead.

I co? Przynajmniej hasło prawdę oddaje ;)

Oczywiście że są pozytywne akcenty jak najbardziej. Tak, to będzie super okazja do promocji miasta.

Póki co nadchodzi czas zadumy, a potem radości. Może tak o możliwościach promocji miasta porozmawiamy przy świątecznym stole, z seniorami? Byle z dystansem, rozrywkowo i ufam, że z humorem.

Nie zapomnijmy, aby jajka też pomalować w odcieniach zielono-żółtych, choć wielu będzie za niebiesko-białymi odcieniami. W każdym razie powinno być kolorowo :)

Powodzenia

Temat: promocja miasta

Aleksander Bąk:
Mateusz Jarmuszkiewicz:

Ładny obrazek. Mam nadzieję, że wiesz, dlaczego wypożyczalnia rowerów nie działa.

Jeśli nie wiesz to Ci podpowiem — ktoś nie przewidział jej formalnego przejęcia po podziale kompetencji MPK > ZTM.

Taki szczegół z miejskiego know-how.

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 15:59

To był żart. Widziałeś ";)" ?

Doskonale wiem, że w Poznaniu nie ma systemu wypożyczalni rowerów miejskich, takich jak w Barcelonie, Sztokholmie, czy nawet w Krakowie. I nad tym ubolewam. Ale to nie jest powód, aby totalnie krytykować rozpoczynającą się właśnie promocję miasta.
Mariusz Stępień

Mariusz Stępień
http://mariuszstepie
n.net/

Temat: promocja miasta

Wojciech K.:
Miałem kiedyś pomysł na wypromowanie walorów miasta
...
c) proponujemy kapelom "nagrajcie teledysk w naszym mieście - dajemy kasę na wszystkie niezbędne koszty - warunek tylko taki, że musi być widać, że to jest Poznań"

ATB "Humanity" i to chyba bez pomocy miasta :)
http://www.youtube.com/watch?v=oDIBvKXacT4Mariusz P Stępień edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 16:41
Miłosz D.

Miłosz D. Dyrektor Łańcucha
Dostaw / Supply
Chain Director

Temat: promocja miasta

Wojciech K.:
c) proponujemy kapelom "nagrajcie teledysk w naszym mieście - dajemy kasę na wszystkie niezbędne koszty - warunek tylko taki, że musi być widać, że to jest Poznań"
Rychu "Peja" robi teledyski u siebie na dzielnicy ;-)) Tylko teraz trzeba Rycha w świat sprzedać bo w Polsce sobie radzi ;-))

pzdr
Mariusz Stępień

Mariusz Stępień
http://mariuszstepie
n.net/

Temat: promocja miasta

Rychu twarzą Poznania? Chyba niekoniecznie :))Mariusz P Stępień edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 16:54
Katarzyna S.

Katarzyna S. specjalista ds.
promocji, grafik
projektowy

Temat: promocja miasta

W CIM-ie nie mają zielonego pojęcia o koncercie Radiohead...;) Mam nadzieję, że to nic nie znaczy.
Maciej Sypniewski:
No i właśnie Poznań wciela w życie swoje hasło reklamowe. Coś, co przez lata nie udało się zrobić naprawdę wielu ludziom (w tym najmocniejszym LiveNation i Alter Artowi), udaje się Poznaniowi ;-) - mowa oczywiście o Radiohead.

I co? Przynajmniej hasło prawdę oddaje ;)
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: promocja miasta

Mateusz Jarmuszkiewicz:

Czy mam rozumieć, że zarzucasz mi totalną krytykę promocji miasta?

A~
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: promocja miasta

Aleksander Bąk:
Mateusz Jarmuszkiewicz:

Ładny obrazek. Mam nadzieję, że wiesz, dlaczego wypożyczalnia rowerów nie działa.

Ta wypożyczalnia to był pomysł rektora UAM w odpowiedzi na zablokowanie linii PST "rozcinającej" środek kampusu. Miał być tramwaj, a są nieczynne rowery. I don't know how....
Mariusz Stępień

Mariusz Stępień
http://mariuszstepie
n.net/

Temat: promocja miasta

Kosma S.:
I don't know how....

Poznań know(s) how ;-)

Temat: promocja miasta

Aleksander Bąk:
Mateusz Jarmuszkiewicz:

Czy mam rozumieć, że zarzucasz mi totalną krytykę promocji miasta?

A~

Nie, nie Tobie. Spójrz na co odpowiedzią był mój post ze zdjęciem "rowerów mpk".

Plus:

http://www.ryszardgrobelny.blogownik.pl/

To jest pierwszy wpis naszego Prezydenta od samego początku bloga, z którym się zgadzam w 100%.Mateusz Jarmuszkiewicz edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 19:25
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: promocja miasta

Nieciekawy wpis prezydenta, niestety. Już w pierwszym akapicie obraża tych, którzy wypowiadają się negatywnie o "promocji", a sam ma mgliste pojęcie o tym czym jest "know-how".

Prezydent Grobelny "know-how" wiąże przede wszystkim ze środowiskiem biznesu oraz, cokolwiek to znaczy, ze środowiskami kreatywnymi. Do pierwszych z brzegu specjalistów prezydent zaliczył przede wszystkim ludzi sukcesu (cokolwiek to znaczy). Wydaje się, że miastu chodzi głównie o specjalistów ze środowisk sportowych, biznesowych i kultury (cokolwiek to znaczy ale chyba chodziło o branże kreatywne).

Szkoda, że "know-how" odnosi się przede wszystkim do "tworzenia i transferu technologii i wiedzy". Na etapie kupowania i transferu wszystko jest jasne, środowisko biznesu niejako pośredniczy w przekazywaniu technologii, patentów, pracowników...Ale przecież nie o to chyba w Poznaniu chodzi, prawda? Tak naprawdę chcemy wytwarzać "know-how" i sprzedawać to coś dalej bo tak działa cały Świat. To właśnie sugeruje promocja. Odnoszę wrażenie, że ani prezydent ani "promotorzy" zdają się tego nie zauważać.

Zamiast tego wyjdzie, że my już jesteśmy "know-how", a za jakiś czas w Świat pójdzie reklama pt. Poznań wie jak robić "know-how"...
Zaraz potem będzie dzonk bo każdy będzie chciał to "know-how" od nas kupić, z Poznania naszej małej polskiej krzemowej doliny, cudu nad Wartą.

A prawda jest taka, że żadnego, zauważalnego na Świecie "know-how" w Poznaniu nie wymyślono. Wszystko co jest już dawno przyszło "z zachodu", VW, Glaxo, Allegro... ;)

Krótko mówiąc. Ja też nie wiem o co chodzi z tym połączeniem Poznania i "know-how".

Gdyby było "business know-how" wtedy byłoby to jednoznaczne. Domniemam, że o takie knowhow chodziło.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 20:45
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: promocja miasta

Ufam, że zarówno chwalący jak i krytykujący projekt mają na celu jedno, pozytywny odbiór Poznania, rzecz w tym aby krytyka była konstruktywna i prowadziła do dobrych rozwiązań. Oczywiście ze każdy zna się na czymś innym, dla każdego ważniejsza jest także inna cząstka Poznania. Jeden jest za promocją biznesu inna za turystyką. Ale jeśli z targów i biznesu Poznań jest już znany to zarówno odwiedzający go jak i rezydent będzie zainteresowany wypromowaniem tego co już jest, jeszcze bardziej. Jednocześnie warto się zając promowaniem tego do czego dążymy, ale co jest realne, w zasięgu naszej ręki a nie wydumane.

Do tego potrzebny jest słuch, dobry słuch i słuchanie tych co nas odwiedzają, a takze tych poznaniaków którzy wyjeżdzaja na dłuzej i z innej perspektywy postrzegają Poznań, ale i tych co go tworzą.

Zostawmy więc duże reklamy, bilborty, loga, strategie specjalistą od reklamy, badań rynku, itd.

Wyobraźmy sobie promocje Poznania nieco inaczej, od podstaw, tak jak robili to nasi przodkowie. Mimo wszystko nie kładł bym wszystkiego na barki jedynie młodych gniewnych co to wszystko wiedzą? Zapytajcie przy wielkanocnym stole rodziców co warto wypromować w tym mieście lub to miasto.

Dajmy na to że zaczynamy od rzeczy najprostszej, tego co można faktycznie mieć przy sobie, otrzymać przy wjeździe lub wyjeździe do Poznania,a nawet wcześniej np w Pociagu. Mianowicie foldery promujące Poznań, duże foldery tzn z sercem tworzone.

Może ktoś z oficieli to przeczyta, ktoś z reklamy, podsuniemy pomysł. Mnie absolutnie nie interesuje kto to zrealizuje, ale aby istniały w obiegu.

Wysiadasz na PKP, PKS i bierzesz sobie folder. Dogadać sie mozna z regionalna dyrekcja i nawet udostepnić foldery na trasach ważniejszych pociągów, przejeżdżających lub docelowo jeżdżących do Poznania.

Co waszym zdaniem powinno być w takim folderze, zważywszy iż chcemy jednocześnie zainteresować inwestycjami targowego przybysza jak i ewentualnego studenta? Turystę ale i artystę. Folder może być sfinansowany z dodatkowych reklam, itd.

1. Komunikacja.

Mapa z oznaczeniem dworców PKP i PKS, komunikacji miejskiej i Lotniska Z info o dostępności dla niepełnosprawnych. Drogi rowerowe.

2. Ważniejsze obiekty dla biznesu.

Targi, najważniejsze urzędy, centra biznesu, organizacje.
Oznaczenie dostępności do internetu ale także miejsc ciszy, tzn. punktów w których można spokojnie spotkać się i porozmawiać o biznesie niekoniecznie budząc zainteresowanie lub niesmak siedzących obok w restauracji :)

3. Noclegi, system rezerwacji.

4. Rozrywka teatry, kluby, dyskoteki,

5. Miejsca rekreacji, sport, fitness ale także open space atrakcje: Malta, Strzeszyn, Zoo.

6. Miejsca dziedzictwa kulturowego muzea ale tez imprezy otwarte.

co dalej?.......
Mariusz Stępień

Mariusz Stępień
http://mariuszstepie
n.net/

Temat: promocja miasta

2w1 - reklamy np. restauracji
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: promocja miasta

Miłosz D.:
Rychu "Peja" robi teledyski u siebie na dzielnicy ;-)) Tylko

Myślałem że on z Jeżyc, a teledyski na Ratajach ;)
Agnieszka B.

Agnieszka B. Żeby siedzieć i
czekać na księcia,
to trzeba mieć ojca
króla

Temat: promocja miasta

Jadac na swieta do rodziny widziałam obrazek, gdzie samochod z logo miasta ... podkreslam logo miasta ... cisnal tyle ile fabryka dała, a samochody ustepowaly miejsca w koncu samochod uprzywilejowany jechał.

Moze to o to chodziło
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: promocja miasta

Kosma S.:
A prawda jest taka, że żadnego, zauważalnego na Świecie "know-how" w Poznaniu nie wymyślono. Wszystko co jest już dawno > przyszło "z zachodu", VW, Glaxo, Allegro... ;)

bo to jest właśnie kampania skierowana do tych, którzy chca "przyjść" z kasą... a nic tak nie zachęca, jak przykład poprzedników, którym się udało...
przykład z innej bajki? proszę bardzo: po tym, jak udało się naszej-klasie.pl zgromadzić miliony użytkowników, nagle pojawiła się masa ludzi, którzy chcą włożyć grubą kasę w społecznościówki i robić podobne serwisy - w niszy w której komuś innemu się udało.
Z Poznaniem jest podobnie - skoro udało się tutaj 30 dużych inwestycji/firm, to każdy może sobie pomyśleć "ja będę 31".
Krótko mówiąc. Ja też nie wiem o co chodzi z tym połączeniem Poznania i "know-how".

Tyle się trąbi o tym, że w XXI wieku dominować będzie gospodarka oparta na wiedzy - chyba dobrze jest zaanektować takie hasło i skojarzyć je trwale z nazwą naszego miasta, niż czekać, aż zrobi to ktoś inny. Gdyby było samo "know-how", ktoś mógłby za parę lat dopisać z przodu słowo "Warszawa" ;)
Gdyby było "business know-how" wtedy byłoby to jednoznaczne.

wydawało mi się, że kampania jest tak łopatologicznie zrobiona, że każdy zauważy, że chodzi ogólnie o to, że "wiemy jak", a nie tylko biznesowo - że jak już coś Poznaniacy robią, to robią skutecznie - tam, gdzie jest robione coś porządnie, tam i inne rzeczy zazwyczaj są porządne.



Wyślij zaproszenie do