Temat: promocja miasta
Ufam, że zarówno chwalący jak i krytykujący projekt mają na celu jedno, pozytywny odbiór Poznania, rzecz w tym aby krytyka była konstruktywna i prowadziła do dobrych rozwiązań. Oczywiście ze każdy zna się na czymś innym, dla każdego ważniejsza jest także inna cząstka Poznania. Jeden jest za promocją biznesu inna za turystyką. Ale jeśli z targów i biznesu Poznań jest już znany to zarówno odwiedzający go jak i rezydent będzie zainteresowany wypromowaniem tego co już jest, jeszcze bardziej. Jednocześnie warto się zając promowaniem tego do czego dążymy, ale co jest realne, w zasięgu naszej ręki a nie wydumane.
Do tego potrzebny jest słuch, dobry słuch i słuchanie tych co nas odwiedzają, a takze tych poznaniaków którzy wyjeżdzaja na dłuzej i z innej perspektywy postrzegają Poznań, ale i tych co go tworzą.
Zostawmy więc duże reklamy, bilborty, loga, strategie specjalistą od reklamy, badań rynku, itd.
Wyobraźmy sobie promocje Poznania nieco inaczej, od podstaw, tak jak robili to nasi przodkowie. Mimo wszystko nie kładł bym wszystkiego na barki jedynie młodych gniewnych co to wszystko wiedzą? Zapytajcie przy wielkanocnym stole rodziców co warto wypromować w tym mieście lub to miasto.
Dajmy na to że zaczynamy od rzeczy najprostszej, tego co można faktycznie mieć przy sobie, otrzymać przy wjeździe lub wyjeździe do Poznania,a nawet wcześniej np w Pociagu. Mianowicie foldery promujące Poznań, duże foldery tzn z sercem tworzone.
Może ktoś z oficieli to przeczyta, ktoś z reklamy, podsuniemy pomysł. Mnie absolutnie nie interesuje kto to zrealizuje, ale aby istniały w obiegu.
Wysiadasz na PKP, PKS i bierzesz sobie folder. Dogadać sie mozna z regionalna dyrekcja i nawet udostepnić foldery na trasach ważniejszych pociągów, przejeżdżających lub docelowo jeżdżących do Poznania.
Co waszym zdaniem powinno być w takim folderze, zważywszy iż chcemy jednocześnie zainteresować inwestycjami targowego przybysza jak i ewentualnego studenta? Turystę ale i artystę. Folder może być sfinansowany z dodatkowych reklam, itd.
1. Komunikacja.
Mapa z oznaczeniem dworców PKP i PKS, komunikacji miejskiej i Lotniska Z info o dostępności dla niepełnosprawnych. Drogi rowerowe.
2. Ważniejsze obiekty dla biznesu.
Targi, najważniejsze urzędy, centra biznesu, organizacje.
Oznaczenie dostępności do internetu ale także miejsc ciszy, tzn. punktów w których można spokojnie spotkać się i porozmawiać o biznesie niekoniecznie budząc zainteresowanie lub niesmak siedzących obok w restauracji :)
3. Noclegi, system rezerwacji.
4. Rozrywka teatry, kluby, dyskoteki,
5. Miejsca rekreacji, sport, fitness ale także open space atrakcje: Malta, Strzeszyn, Zoo.
6. Miejsca dziedzictwa kulturowego muzea ale tez imprezy otwarte.
co dalej?.......