Temat: Luboń dzielnicą Poznania...?
Marta Suchocka:
Przede wszystkim busy w Poznaniu też są, może nie jeżdżą akurat do Lubonia, ale jeżdżą na pewno w okolice Dąbrowy/Dąbrówki/Zakrzewa czy do Suchego lasu.
Niestety dwa rodzaje komunikacji to dla osób dojeżdżających podwójne koszty bo trzeba kupić dwie sieciówki, lub mieć sieciówkę na MPK a oprócz tego płacić za busy, w sumie DUŻO.
w Bydgoszczy można wybrać, bo sieć MZK i busów prywatnych pokrywa się w wielu przypadkach a wręcz uzupełnia.. tam to funkcjonuje już kilkanaście lat i jest bardzo udany kompromis pomiędzy interesem prywatnym a publicznym.
>.Swoją drogą widzę, że jesteś specjalistką ds. urbanistycznych. Może powiesz nam za co Poznań ma budować drogi dojazdowe dla mieszkańców gmin "PZ" oraz za co ma Poznań rozwijać zintegrowaną komunikację dla aglomeracji Poznańskiej?
Jak dojechać ze Swarzędza do Obornik na jeden bilet w ciągu godzinki? Albo jak dojechać z Suchego Lasu na Stary Rynek nie mając samochodu.>
Przepraszam, ale dlaczego to Poznań ma budować drogi dojazdowe do innych gmin? Po to inne gminy mają swoje źródło finansowania żeby dbać o swoje interesy i usprawniać kontakt z tzw. aglomeracją.
Poznań jako miasto powinien zadbać o komunikację wewnątrz miejskiego organizmu i kreować politykę przestrzenną na zasadzie najpierw drogi potem osiedla - jako osoba zajmująca się urbanistyką ubolewam, że głos mają najpierw developerzy a potem drogowcy... ale nie mnie o tym decydować - neistety
Moim zdaniem osoba zamieszkująca poza granicami aglomeracji ma obniżone koszty życia - niższe podatki od nieruchomości, niższe ceny a niekoniecznie niższe zarobki.. zatem dojazd do aglomeracji, która "daje zarobić" nie powinien tu spędzać snu z powiek - coś za coś - sama wolałabym nie pracować w Poznaniu - gdybym mogła pracowałabym i mieszkałabym pod Poznaniem..
Obserwując Państwa zachodnie - najważniejsze jest skonstruowanie systemu obwodnic i szybkich dojazdów do miasta niezależnych od arterii wewnątrz-miejskich.
Polecam odwiedzić Glasgow !!! Rewelacyjny system - autostrady są w granicy miasta doprowadzając ruch z zewnątrz do właściwych dzielnic.. nawet w Egipcie w nowych rozwijających się kurortach przyjeto podobny system - przykład urlopowe Sharm el Sheikh..
Nikt nie mówił mieszkańcom Suchego Lasu, że wyprowadzając się z Poznania będą mieć taki sam dostęp do Starego Rynku - to jest Stary Rynek Poznania a nie Suchego Lasu ;-)
Jesli kogoś nie stać na samochód i dba o niekorkowanie centrum - polecam lokalne busy (partnerstwa publiczno prywatne)na stacje PST, które może współfinansować Gmina Suchy Las ..
Rozwiązań jest wiele.. tylko trzeba pomyślec i trochę się postarać..