Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

...co byście w naszym mieści zmienili? Jakie byłyby wasze pierwsze decyzje? Ciekawa jestem Waszych propozycji odnośnie komunikacji, inwestycji, środowiska naturalnego, kultury i co tylko Wam wpadnie do głowy.

Zapraszam do dyskusji

Monika Straszewska
Tomasz Andrzejewski

Tomasz Andrzejewski Redaktor naczelny

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

To nie jest łatwa rola, nawet jak coś chcemy niestety finansowy status miasta i realia mogą nam na to nie pozwolić i aby utrzymać rynek musimy podnieść niekiedy ceny

Osobiście zmniejszyłbym ceny biletów, ale zmniejszyłbym częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów w południe. Niekiedy linie jeżdżą co 10 minut wożąc po 5 pasażerów średnio przez całą trasę. Zamieniłbym to na co 13 minut wycofując dziennie około 10 kursów ( koszty ogromne w skali miesiąca )Tomasz Andrzejewski edytował(a) ten post dnia 03.01.13 o godzinie 23:00
Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Poznań przegrywa z Wrocławiem i Krakowem w kwestii inwestycji firm zagranicznych, przez co psuje sie lokalny rynek pracy. Inwestorzy oczekują aktywnego wsparcia władz miasta w kwestiach takich jak znalezienie powierzni biurowej, kontakt z absolwentrami wyższych uczelni, ulgi podatkowe, sprawy adminsitracyjne, etc. - miasto z tym sobie nie radzi, to trzeba poprawić.
Wojciech Zalewski

Wojciech Zalewski Kanclerz -
Uniwersytet
Ekonomiczny w
Poznaniu

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Na wstępie - szukałbym możliwości całkowitego zniesienia opłat za korzystanie z komunikacji miejskiej. Rozumiem, że miasto szuka dochodów i dlatego podniosło ceny, ale jest to niesamowicie krótkowzroczna decyzja, aby szukać właśnie w tej sferze. Zniesienie opłat za komunikację miejską skłoniłoby wiele osób do korzystania z niej, przez co miasto zostałoby odkorkowane, a to wpłynęłoby nie tylko na komfort mieszkańców i zwiedzających, ale i ułatwiłoby wielu firmom funkcjonowanie i przyniosło wiele innych korzyści. Zniesienie opłat wprowadzono od Nowego Roku w Tallinie w Estonii - tam wreszcie ktoś to zauważył...
Jewgienij Liszczuk

Jewgienij Liszczuk Tłumacz języka
rosyjskiego,
ukraińskiego i
angielskiego

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Sebastian B.:odliczanie czasu do zmiany sygnalizacji świetlnej :)

TAK!!!

Jeśli chodzi o komunikację, to zmniejszenie częstotliwości w południe - tak, ale również zmiana rozkładu tam, gdzie trasa autobusu/tramwaju w dużej części pokrywa się z kolejnym autobusem/tramwajem w rozkładzie.

No i najważniejsze: przyciągnięcie inwestycji do Poznania.... miejsca pracy to podstawa

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Wojciech Zalewski:
Na wstępie - szukałbym możliwości całkowitego zniesienia opłat za korzystanie z komunikacji miejskiej. Rozumiem, że
...................
od Nowego Roku w Tallinie w Estonii - tam wreszcie ktoś to zauważył...
Pamiętam, że w okresie Gierkowskim był taki pomysł, ale nie odważono się go wdrożyć.
Z tego co wiem nie ma udanych doświadczeń w tym zakresie, więc może lepiej nie być "królikiem doświadczalnym". Odwrotnie, na Zachodzie komunikacja miejska jest wielokrotnie droższa niż nasza, za to wielokrotnie ... lepsza. Może więc zamiast stawiać na ilość lepiej postawić na jakość.
Jewgienij Liszczuk

Jewgienij Liszczuk Tłumacz języka
rosyjskiego,
ukraińskiego i
angielskiego

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Andrzej Urbański:
Wojciech Zalewski:
Na wstępie - szukałbym możliwości całkowitego zniesienia opłat za korzystanie z komunikacji miejskiej. Rozumiem, że
...................
od Nowego Roku w Tallinie w Estonii - tam wreszcie ktoś to zauważył...

Ale tylko dla osób zameldowanych w Tallinie
Łukasz R.

Łukasz R.
....................
....................
....................

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Zachodzie komunikacja miejska jest wielokrotnie droższa niż nasza, za to wielokrotnie ... lepsza.

Prawdę mówiąc odniosłem zdecydowanie inne wrażenie w kwestii ceny komunikacji na zachodzie niż ty (co do jakości mamy podobne zdanie). Na "zachodzie" wcale nie jest wielokrotnie droższa a wręcz śmiem twierdzić, iż uwzględniając zarobki jet wielokrotnie tańsza niż nasza ( szczególnie w wariancie opłat okresowych). Wszelkie sieciówki itp. są dodatkowo premiowane bardzo atrakcyjną ceną dzięki czemu mało opłacalne jest kupowanie biletów jedno przejazdowych.Łukasz R. edytował(a) ten post dnia 04.01.13 o godzinie 00:07
Łukasz Senger

Łukasz Senger Właściciel

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

1. Obniżyłbym ceny biletów ZTM. Wprowadził REALNE priorytety dla tramwajów i autobusów. Położyłbym REALNY nacisk na budowę tras tramwajowych i zakup taboru. Na szczeblu wojewódzkim trzeba dograć sprawę (z urz. marszałkowskim) S-Bahnu, warunki już mamy, wystarczy tylko dobudować trochę torowisk, dobudować więcej stacji i będzie prawie jak w Berlinie.
Na pewno chciałbym wsadzić do paki ludzi odpowiedzialnych za to w jakiej postaci jest "dworzec" Główny. Ten nowy budynek to niefunkcjonalne gówno, perony wąskie jak deskorolka, schody ruchome tylko do centrum handlowego którego wpuszczenie do miasta jest po prostu zbrodnią na mieście. Za to też bym kilka osób postawił pod sąd.

2. W całym mieście wprowadziłbym strefę Tempo 30, Umwelt Zone, płatny wjazd w część fyrtli (z wyłączeniem zameldowanych mieszkańców). Trasy tranzytu międzydzielnicowego ograniczenie do 50km/h i tylko w wyjątkowych przypadkach ograniczenie do 80km/h.
Tu chodzi o ograniczenie ruchu samochodowego w mieście tak żeby nie emitować hałasu, spalin (nowotwory, zawały, alergie) i podnieść jakość życia mieszkańców.

3. Promowałbym mały handel naszych podatników i centra handlowe miałby by u mnie ciężko. Lepiej żeby od razu spadały. Oczywiście zakazałbym budowy jakichkolwiek następnych, one wysysają pieniądze z regionu, rzadko które płaci tu podatki dochodowe, niech spieprzają z Poznania.

4. Dążyłbym do połączenia miasta z powiatem poznańskim i jeszcze kilkoma gminami. Skokowo mielibyśmy ponad 800tys mieszkańców już zameldowanych a następnych by się zachęciło do zameldowania. TO oczywiście pociągnęłoby za sobą reformę dzielnic, tu postąpiłbym wzorem Berlina czy Warszawy i decyzje nt spraw lokalnych pozostałyby w dzielnicach i radach osiedli.

5. Na pewno sporo ulic przekształcił bym w deptaki. Na początek:
- św Marcin od początku ulicy do al, Niepodległości, Ratajczaka (z trasą tramwajową), 27 Grudnia-Fredry-Dąbrowskiego do rynku Wildeckiego, cała Półwiejska-Górna Wilda aż do rynku Jeżyckiego, cały zespół Starego Miasta (za użycie słowa starówka zabijam długo i sadystycznie - ale to każdy Poznaniak rozumie), Garbary od Małe Garbary do pl. Bernardyńskiego oczywiście tam też byłyby tramwaje.

Uniemożliwiłbym ruch samochodowy przez Centrum, teraz wszyscy jeżdżą na szage, ale wprowadziłbym taką organizację ruchu że w dany fyrtel wjeżdżałoby się i wyjeżdżało w mniej więcej tym samym miejscu.

Ul Głogowska zostałaby zwężona do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Poszerzono by chodniki, dosadzono drzewa. Ulica wyglądałaby mniej więcej jak w latach pięćdziesiątych, fotki znajdziecie w internecie. To byłaby świetna przestrzeń dla drobnego handlu. Wyglądałoby to trochę jak Kurfürstendamm w Berlinie, tylko że z tramwajami, czyli byłoby jeszcze lepsze :)

6. Kultura, marzę o budynku Filharmonii z prawdziwego zdarzenia, coś takiego jak w Hamburgu. Nad samą Wartą przy moście Rocha. Na pewno przesunąłbym środki finansowe ze sportu zawodowego na kulturę.

7. Zieleń i rowery. Oczywiście niemożliwe byłoby jakiekolwiek zabudowywanie klinów zieleni czy miejskich lasów. To jest coś niemal świętego, unikatowego w Europie.
W temacie rowerowym na pewno powstałyby rowerostrady, tak żeby można było szybko i sprawnie rowerem przemieszczać się po mieście. Tu wzorem jest Kopenhaga, Holandia, Niemcy, Wiedeń.

8. Na pewno wprowadziłbym zakaz dopuszczania do powstawania dziury budżetowej. Nie lubię zadłużania.
Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Jak bym był prezydentem Poznania to bym wprowadził całkowity ZAKAZ offtopów na forum Poznań na Goldenlinie :)
Adam M.

Adam M. Apteka na kółkach

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Wprowadził bym system oceny pracowników. Połowie baranów z UM nie chce się pracować. Na każde decyzje czeka się nie tyle ile powinno tylko tyle ile czasu mają urzędasy albo dłużej.

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Uruchomiłbym powstanie Centrum Nauki podobnego do tego w Warszawie czy Londynie. Ładny budynek w ładnym miejscu np. obok term maltańskich, nad rzeką albo w rewitalizowanej rzeźni.
Sądząc po tłoku na poznańskich "Nocach naukowców" i podobnych imprezach nie brakowałoby chętnych z Poznania i okolic. Włączyłbym w tworzenie i utrzymywanie centrum poznańskich naukowców i poznańskie uczelnie, które dzięki temu mogłyby się reklamować w bardzo pożyteczny sposób co jest nie bez znaczenia wobec niżu demograficznego.
Specjalnością poznańskiego centrum mogłaby być matematyka, która tak kuleje w polskich szkołach, a przecież Polacy mają wielkie tradycje chociażby teoretyków ze szkoły lwowskiej czy poznańskich matematyków, którzy złamali kod Enigmy. W tej chwili matematyka przydaje się właściwie wszędzie i to trzeba by w przystępny i atrakcyjny sposób pokazać.
Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Ponieważ temat bezpieczeństwa w mieście okazał się na tyle offtopowy ale i ciekawy, że pozwalam sobie go przenieść do osobnego wątku.
MS
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania stworzyły taka wizje:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/poznan/apokalipty...

Niby źle sie nie dzieje w mieście, wskaźniki niby sa OK, ale z wielką mocą spotyka nas teraz to, co sie przetoczyło przez miasta na zachodzie Europy i w Stanach jakieś 30 lat temu - widmo dezurbanizacji. W podstwówce uczyłam sie tego na geografii w szkole i wydawało mi sie to abstrakcją tymczasem teraz to sie dzieje w Poznaniu. Nawet Berlin nie jest wolny od wyludnionych dziur w śródmieściu - jak choćby Karl-Marx-Alee. Za to Kreuzberg, Mitte i Friedrichshein tętnią życiem.
Do rewitalizacji trzeba podejść z rozsądkiem, zeby uniknąć losu Detroit. Berlinem nie jesteśmy, bo to miasto mimo wszystko jest potęgą na skalę światową. Tym bardziej konieczna jest świadomość mieszkańców i ruch oddolny, zeby nie bylo tak jak w Łodzi, gdzie problemy są poważniejsze rzekłabym.
Plan rewitalizacji w wielu dziedzinach naraz jest palącą potrzebą.
Kamila T.

Kamila T. Grafika komputerowa
/ fotografia /
turystyka

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

W kwestii komunikacji parkingi strzeżone, bezpłatne na obrzeżach dla wszystkich, którzy mogliby spokojnie zostawić auto, przesiąść się w drodze do centrum. Z dogodnie podstawionym "pod nos", niezawodnym transportem miejskim z tychże obrzeży do głównych punktów w centrum. Na wszystko jeden bilet.

Wprowadziłabym doroczny prestiżowy ranking dla mieszkańców Poznania, którzy wybieraliby najbardziej wartościowych lokalnych przedsiębiorców, cieszących się uznaniem i szacunkiem
za dobrą jakość usług / produktów / obsługi.
A tych, którzy nie są ukierunkowani na lokalny rynek, tylko działają szerzej, mieszkańcy mogliby wybierać w kategorii zaangażowania na rzecz i dla dobra poznańskiej społeczności, np. gdy firmy są w stanie coś trwałego ufundować, itp.
Tak, żeby rzeczywiście zdrowe, ciekawe postawy były widzialne, doceniane, promowane i z wielką pompą traktowane jak poznańskie dobro :)

Dla środowiska - obiekt w rodzaju Muzeum Ekologicznego (nazwa robocza, muzeum to kiepskie słowo w tym przypadku ;) ) Nowoczesne wnętrze i profesjonalna struktura ekspozycji, która stanowiłaby bazę, żeby poznać, pokochać i szanować przyrodę, jej cykl, procesy i wartość samą w sobie. Zresztą jeszcze lepiej, gdyby powstał obiekt interdyscyplinarny z wizualizacjami i składowymi procesów np. biologicznych, chemicznych, fizycznych itp. Taki Instytut Nauki w pigułce, dla oka i wyobraźni.

W kwestii kultury - o wiele więcej dla artystów. Oddałabym im przestrzeń, żeby mogli stworzyć gdzieś swój artystyczny światek, np. poznańska dzielnica artystów.
O wiele więcej dla muzyki, dla tańca. Na wyższym poziomie. A stadion otwarty dla wielkich gwiazd, bo jakoś w innych miastach polskich są, Poznań na trasie omijają.

Dążyłabym też do powstania czegoś w stylu prężnego centrum usług, które skupiałoby w jednym miejscu lokalnych mikro rzemieślników - specjalistów lub osoby z urzędów pracy, chętne się czegoś nauczyć i wykonywać. Np. naprawianie butów, naprawa parasoli, szycie na miarę i wszystko czego wymagają potrzeby mieszkańców, a niewiadomo gdzie tego szukać.

Itd.. ;)
Romuald Łuczko

Romuald Łuczko artysta rzeźbiarz
,malarz,grafik
komputerowy

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Czytam i oczom nie wierzę...Bezpłatna komunikacja? A kto miałby to finansować ? Eksploatację ,remonty pojazdów ...i wreszcie opłacić ludzi obsługujących ,rzesze owych motorniczych i kierowców...Niedorzeczność i całkowity brak wyobraźni...A GDYBY tak znieść fakturki na paliwko dla firm?Jeździcie za swoje ....hę?Ochoczo bierzecie fakturkę i wrzucacie w koszty...
Likwidacja dużych powierzchni sklepowych / tzw.marketów/ ....Kolejny mit /jakich wiele/ ,że aktywacja małych sklepów będzie korzystna zarówno dla klienta jak i właściciela mini placówki handlowej.
Pierwszy szuka towarów tanich , drugi obciążony podatkami i świadczeniami - ledwo zipie -KTO bowiem korzysta najczęściej z oferty marketów? Ano , biedni emeryci , jeszcze gorzej sytuowani renciści ,rodziny wielodzietne oraz wszyscy ci ,których pensja jest poniżej średniej krajowej.
Upraszczając rzecz całą - ten i ów przejdzie /pieszo /pół miasta jeśli tylko zaoszczędzi 10 zł ..i nie będzie to prywatny sklepik lecz ...market...I to by było na tyleeeeee ...
Hm, jeszcze zdanko ..parkingi buforowe już istnieją , są jednak PŁATNE /w większości /- pewnie dlatego auta stoją wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe , dozwolone a i mandatem nie grozi...
Tomasz Błaszczyk

Tomasz Błaszczyk Pomagam zdobyć
finansowanie dla
firm. Kredyty,
Leasingi, ...

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

wybudowałbym przy wjazdach parkingi buforowe i wprowadził opłaty za wjazd do centrum dla samochodów z innymi blachami niż PO

konto usunięte

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

A ja poszukałbym innych źródeł finansowania niż sięganie do kieszeni Poznaniaków. Nie trzeba być fachowcem żeby rozłożyć ręce i powiedzieć: "Nie mamy pieniędzy więc musimy oskubać swoich mieszkańców". Mamy wodę najdroższą w Polsce a wprowadzenie strefy parkowania od godz 8 i w soboty spowodowało że to przyjazne kiedyś dla mieszkańców miasto stało się jedną wielką pijawą. Nie mówiąc już o cenach biletów MPK.

Rozbuchane, niemożliwe do sfinansowania inwestycje i brak inwestorów chcących otworzyć biznes w Poznaniu powoduje że nie ma co liczyć na wpływy z podatków. Zostaje tylko skubanie mieszkańców.

Dodatkowo skończyłbym z idiotyczną reklamą Poznania w innych miastach typu "Fachowiec potrzebny od zaraz w Poznaniu" To kpina. Okazuje się bowiem że poszukiwani są ludzie o unikalnych umiejętnościach (np. księgowy z językiem bułgarskim). Nie mam nic do Bułgarów ale moim zdaniem słowo "fachowiec" a "unikalne umiejętności" to różnica taka jak "mamut" a "słoń". Z 20 kilometrów wygląda tak samo.

Podsumowując:; fachowiec potrzebny od zaraz - ale głownie w otoczeniu Prezydenta.
Piotr Czwarkiel

Piotr Czwarkiel geolog, redaktor
naczelny

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Tomasz Błaszczyk:
wybudowałbym przy wjazdach parkingi buforowe i wprowadził opłaty za wjazd do centrum dla samochodów z innymi blachami niż PO

tylko że przyjezdni, którzy otrzymaliby pracę z Poznaniu w tym wypadku musieliby czym prędzej zarejestrować pojazd w Poznaniu, a co z firmowymi autami (zazwyczaj w leasingu) które nie mają blach PO ?
Łukasz Senger

Łukasz Senger Właściciel

Temat: Gdybyście zostali prezydentem Poznania...

Tomasz Błaszczyk:
wybudowałbym przy wjazdach parkingi buforowe i wprowadził opłaty za wjazd do centrum dla samochodów z innymi blachami niż PO

Lepiej S-Bahn żeby podmiejscy nie musieli w ogóle ruszać samochodów spod domu, albo parkowali przy swojej stacyjce i stamtąd przyjeżdżali do nas pociągiem a potem jeździli zbiorkomem, nie mamy miejsca na tyle samochodów, przerejestrowanie samochodów niewiele da. Musimy myśleć nie tyle co miejsko ale też z pozycji związku metropolialnego (nie mylmy z metropolią ;))

Następna dyskusja:

Gdzie spotykaja sie single ...




Wyślij zaproszenie do