Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Budowa garbów spowalniających

Czy ktoś orientuje się może jak w naszym mieście zmusić ZDM do budowy spowalniaczy? Na moim osiedlu jest ograniczenie 30km/h ale średnia raczej nie spada poniżej 60km/h. Oficjalną odpowiedź jest taka, że to rada osiedla finansuje garby, a ZDM z "uwagą opiniuje" i umywa ręce. Nie znam się na przepisach, ale brzmi to śmiesznie bo na co idą podatki mieszkańców skoro bezpieczeństwo trzeba opłacać z własnej kieszeni. Inna sprawa, że urzędnik nie powołał się na żaden przepis i jego odpowiedź wygląda jak klasyczna spychologia.
Monika S.

Monika S. ciągle szukam wyzwań

Temat: Budowa garbów spowalniających

A do kogo należy droga? Czy przypadkiem nie jest to droga osiedlowa?
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Budowa garbów spowalniających

nie wiem, a czy ktoś wie czy Brzask jest drogą osiedlową?

edit:
http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=ulice
wygląda na to, że to droga publiczna zgodnie z zawartością tego excela.Jakub K. edytował(a) ten post dnia 06.08.12 o godzinie 20:28
Marta Suchocka

Marta Suchocka Sięgać po
marzenia...

Temat: Budowa garbów spowalniających

Na ulicy moich rodziców mieszkańcy sami zrzucali sie na "garba" i dobrze jak te garby w ogóle można montować, bo tesciowie mieszkają pod Poznaniem przy drodze gminej czy jakiejś tam i garba załozyć nie można :(
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Budowa garbów spowalniających

Naprawdę nie mam pojęcia na co te podatki idą...widać ktoś musi zginąć aby pieniądze nagle się znalazły.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Budowa garbów spowalniających

"Na jakich drogach można zamontować garb i jak powinien on wyglądać, określa rozporządzenie ministra infrastruktury z lipca 2003 r. (opublikowane w Dzienniku Ustaw nr 220, pozycja 2181). Czytamy weń, że progów nie można montować na drogach o dużym natężeniu ruchu (krajowych, wojewódzkich czy ekspresowych), na drogach wyjazdowych straży pożarnej i pogotowia oraz ulicach, po których jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej (tu jednak dopuszcza się tzw. progi wyspowe, mające w widoczny sposób wydzielić kawałek przestrzeni - taki właśnie pojawił się na świeżo odremontowanej nawierzchni Nowego Światu na wysokości Uniwersytetu Warszawskiego). Progów nie można budować też na mostach, w tunelach oraz w odległości mniejszej niż 25 metrów od przejść podziemnych czy komór instalacji wodociągowych oraz bliżej niż 40 metrów od skrzyżowania. Minimalna odległość między dwoma progami to 20 metrów. Konstrukcja progu musi uniemożliwiać powstawanie w tym samym miejscu kałuż. Najbardziej przyjazne progi opisane w rozporządzeniu to progi płytowe i listwowe, przewidujące przejazd z prędkością 25-30 km/h. Mają łagodny profil, na odcinku czterech-pięciu metrów wyrastają na wysokość 10 cm ponad nawierzchnię. Często umieszcza się na nich przejścia dla pieszych. Bardziej surową szykaną są progi listwowe zwalniające ruch do 18-10 km/h. Te mogą mieć długość niecałego metra, a wznoszą się na 7 cm. Tyle drogi publiczne. Poza nimi według rozporządzenia można stosować tzw. progi podrzutowe - już sama nazwa przyprawia o dreszcze i obiecuje kierowcy atrakcje. To prawdziwe koszmary, przez które przejeżdżać należy z prędkością piechura (5-8 km/h). "

Źródło: http://www.grupaimage.pl/?s=prd&i=informacja&id=11291
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Budowa garbów spowalniających

A tutaj masz już źródło: http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal4_...

Nie mam pojęcia przy jakiej drodze mieszkasz, ale czasem budowę progu blokuje ustawa. Pamiętam jak kiedyś w mojej okolicy ktoś prywatnie wybudował sobie taki próg i po krótkim czasie musiał go na własny koszt usunąć, bo po tej drodze jeździły autobusy. On argumentował to tym, że nie może wyjechać od siebie z bramy, bo ludzie za szybko tą drogą jeżdżą :-) Upewnij się więc 10x, nawet przy prywatnym montowaniu progu zwalniającego.



Wyślij zaproszenie do