Bartłomiej Budzyński

Bartłomiej Budzyński Właściciel -
DriveAway - Business
Transfers

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

JAK USTRZEC SIĘ PRZED NIERZETELNYM AGENTEM

Wychodząc naprzeciw zapytaniom dotyczącym ustrzeżenia się przed niedopuszczalnymi praktykami edytowania biletów lotniczych przez nieuczciwą konkurencję, niniejszym informujemy jak może wyglądać proces edycji oraz jak można zweryfikować rzetelność Agencji.

NIEPOKOJĄCE SYGNAŁY

Pierwszym niepokojącym sygnałem może być otrzymywanie od Agencji rezerwacji oraz biletów elektronicznych nie bezpośrednio z systemu rezerwacyjnego (wówczas nadawcą jest np. emailserver@pop3.amadeus.net) a z adresu Kasjera Lotniczego lub Biura. Sytuacja taka może się zdarzać także ze względów technicznych i nie zawsze jednoznacznie oznacza potencjalne oszustwo.

Kolejne sygnały to brak widocznej w bilecie elektronicznym klasy rezerwacyjnej lub wysokości taryfy wyrażonej w PLN. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadkach zastosowania stawek specjalnych, upustowych, route – deali a czasem promocji lotniczych, choć coraz rzadziej.

PROCES EDYCJI

1. Dokonujecie Państwo rezerwacji zgodnej z Państwa preferencjami
2. Agent informuje Państwa o finalnej cenie biletu (taryfa + taxy + opłaty paliwowe + ewentualnie opłata transakcyjna), którą akceptujecie i załóżmy jest to 599,00+416,00+90,00+0,01=1105,01 PLN
3. Agent jednak dokonał rezerwacji następującej: 399,00 + 416,00 + 90,00 + 0,01 = 905,01 PLN
4. Otrzymujecie Państwo wydruk rezerwacji z kwotą 1105,01 PLN
5. W dniu wykupu Agent przesyła z systemu rezerwacyjnego bilet elektroniczny na swój adres mailowy, zamienia pierwotne 399,00 na 599,00 i przesyła do Państwa
6. Dokonujecie Państwo płatności

Celowo w powyższym procesie zastosowaliśmy bardzo niską opłatę agencyjną w wysokości 0,01 PLN gdyż często w takich właśnie przypadkach opłaty są na bardzo niskim poziomie. Co więcej, niektóre agencje mogą nawet zaproponować upust.

Jak łatwo policzyć finalnie nierzetelny Agent pobiera opłatę w wysokości 200,01 PLN.

Oczywiście podana powyżej kalkulacja jest przykładem i może różnić się od praktyk stosowanych przez nierzetelne Agencje.

INNE ZAGROŻENIA

Mając na względzie powyższe proszę także pamiętać, że chociażby nam, często podczas trwania rezerwacji udaje się obniżyć cenę biletu – często o kilkaset PLN. Czy nierzetelny Agent poinformuje o tym Państwa???

JAK SPRAWDZIĆ NAS I INNYCH

Jeśli macie Państwo podejrzenia dotyczące obsługującej Was Agencji – również nas – niniejszym informuję, że linie lotnicze zobowiązane są do przetrzymywania biletów lotniczych (i ich danych) przez okres 12 miesięcy. Możecie się Państwo zwrócić z prośbą do linii lotniczej, podając numer(y) biletu(ów) o podanie zastosowanych w nich taryf i niewątpliwie otrzymacie odpowiedź.

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam wkrótce do lektury kolejnych informacji mających na celu obronę Rzetelnych Agentów i ostrzeganie Kontrahentów przed oszustami.

konto usunięte

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Bardzo ciekawa technika niemniej jednak jak widać ma krótkie nogi.

Reprezentuję firmę zajmującą się podróżami służbowymi i moim zdaniem lekiem na takie praktyki jest po prostu podpisanie z firmą umowy, która będzie określała wysokość stawek prowizyjnych.

Pozdrawiam
Tomek
Bartłomiej Budzyński

Bartłomiej Budzyński Właściciel -
DriveAway - Business
Transfers

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Podpisanie umowy nie uchroni Klienta przed oszustwem
B

konto usunięte

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Może w 100% nie uchroni ale napewno zniechęci firmę do postępowania niezgodnie z umową.
Filip K.

Filip K. e-commerce,
zarządzanie,
e-marketing, obsługa
klienta

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Bartłomiej Budzyński:
JAK USTRZEC SIĘ PRZED NIERZETELNYM AGENTEM

Wychodząc naprzeciw zapytaniom dotyczącym ustrzeżenia się przed niedopuszczalnymi praktykami edytowania biletów lotniczych przez nieuczciwą konkurencję, niniejszym informujemy jak może wyglądać proces edycji oraz jak można zweryfikować rzetelność Agencji.

NIEPOKOJĄCE SYGNAŁY

Pierwszym niepokojącym sygnałem może być otrzymywanie od Agencji rezerwacji oraz biletów elektronicznych nie bezpośrednio z systemu rezerwacyjnego (wówczas nadawcą jest np. emailserver@pop3.amadeus.net) a z adresu Kasjera Lotniczego lub Biura. Sytuacja taka może się zdarzać także ze względów technicznych i nie zawsze jednoznacznie oznacza potencjalne oszustwo.

absolutnie się nie zgadzam - przypominam że na rynku istnieją inne systemy niż amadeus i tam sprawa wysyłki maili jest rozwiązana inaczej - mail zawsze idzie z adresu kasjera i nie oznacza to nic złego, a nawet ułatwia komunikację.
Kolejne sygnały to brak widocznej w bilecie elektronicznym klasy rezerwacyjnej lub wysokości taryfy wyrażonej w PLN. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadkach zastosowania stawek specjalnych, upustowych, route – deali a czasem promocji lotniczych, choć coraz rzadziej.

PROCES EDYCJI

1. Dokonujecie Państwo rezerwacji zgodnej z Państwa preferencjami
2. Agent informuje Państwa o finalnej cenie biletu (taryfa + taxy + opłaty paliwowe + ewentualnie opłata transakcyjna), którą akceptujecie i załóżmy jest to 599,00+416,00+90,00+0,01=1105,01 PLN
3. Agent jednak dokonał rezerwacji następującej: 399,00 + 416,00 + 90,00 + 0,01 = 905,01 PLN
4. Otrzymujecie Państwo wydruk rezerwacji z kwotą 1105,01 PLN
5. W dniu wykupu Agent przesyła z systemu rezerwacyjnego bilet elektroniczny na swój adres mailowy, zamienia pierwotne 399,00 na 599,00 i przesyła do Państwa
6. Dokonujecie Państwo płatności

Celowo w powyższym procesie zastosowaliśmy bardzo niską opłatę agencyjną w wysokości 0,01 PLN gdyż często w takich właśnie przypadkach opłaty są na bardzo niskim poziomie. Co więcej, niektóre agencje mogą nawet zaproponować upust.

Jak łatwo policzyć finalnie nierzetelny Agent pobiera opłatę w wysokości 200,01 PLN.

Oczywiście podana powyżej kalkulacja jest przykładem i może różnić się od praktyk stosowanych przez nierzetelne Agencje.

INNE ZAGROŻENIA

Mając na względzie powyższe proszę także pamiętać, że chociażby nam, często podczas trwania rezerwacji udaje się obniżyć cenę biletu – często o kilkaset PLN. Czy nierzetelny Agent poinformuje o tym Państwa???

JAK SPRAWDZIĆ NAS I INNYCH

Jeśli macie Państwo podejrzenia dotyczące obsługującej Was Agencji – również nas – niniejszym informuję, że linie lotnicze zobowiązane są do przetrzymywania biletów lotniczych (i ich danych) przez okres 12 miesięcy. Możecie się Państwo zwrócić z prośbą do linii lotniczej, podając numer(y) biletu(ów) o podanie zastosowanych w nich taryf i niewątpliwie otrzymacie odpowiedź.

2 prostsze sposoby:
po 1 sprawdzenie na viewtrip.com lub chcekmytrip.com w zależności od systemu - a tam wszystko jest wyłożone
po 2 krótki telefon do linii lotniczej z pytaniem o cenę - na pewno podadzą to co jest w kalkulacji lub wyśla właściwy bilet na maila a tam znowu wszystko jak na tacy...

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam wkrótce do lektury kolejnych informacji mających na celu obronę Rzetelnych Agentów i ostrzeganie Kontrahentów przed oszustami.

niestety kwestia "oszustw edycyjnych" dotyczy głównie podmiotów, w których nie ma chęci i świadomości sprawdzania dostawców...

konto usunięte

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Filip K.:


absolutnie się nie zgadzam - przypominam że na rynku istnieją inne systemy niż amadeus i tam sprawa wysyłki maili jest rozwiązana inaczej - mail zawsze idzie z adresu kasjera i nie oznacza to nic złego, a nawet ułatwia komunikację.
>

Popieram, częstą jest także sytuacja gdy bilet w postaci maila z systemu rez. nie przechodzi na adres klienta, serwery często odczytują je jako spam itp
Do co mówi P. B to duże uogólnienie mocno krzywdzące. Poza tym w świecie istnieje nie tylko GDS Amadeus ale także inne więc adres emailserver@pop3.amadeus.net nie jest jedynym właściwym dla otrzymywania biletów z systemu(jeśli już piszemy jakieś porady bądźmy kompetentni do końca ;). Dlatego też często stosowaną metodą jest wydruk przez kasjera biletu do PDF i wysłanie go do klienta i wcale nie oznacza to oszustwa.

>

2 prostsze sposoby:
po 1 sprawdzenie na viewtrip.com lub chcekmytrip.com w zależności od systemu - a tam wszystko jest wyłożone
po 2 krótki telefon do linii lotniczej z pytaniem o cenę - na pewno podadzą to co jest w kalkulacji lub wyśla właściwy bilet na maila a tam znowu wszystko jak na tacy...

Jeszcze łatwiej zalogować się na stronie przewoźnika(wiele linii oferuje tzw. "Manage my Booking") tam z reguły o ile nie jest zasterowana taryfa IT cena biletu się ukazuje wraz z taxami.
>

niestety kwestia "oszustw edycyjnych" dotyczy głównie podmiotów, w których nie ma chęci i świadomości sprawdzania dostawców...

Dokładnie. Sprawa TF 0.01 gr i upustu istnieje praktycznie tylko i wyłącznie w przetargach na zamówienia publiczne. Wiadomo klient korporacyjny/prywatny bardziej się liczy z groszem i kosztami więc większe szanse na kontrole. Szanse na zmiany są dosyć marne bo nawet po publikacjach w gazecie prawnej przetargi są rozpisywane na upust.
Marcin Ziniewicz

Marcin Ziniewicz Head of Opodo
Corporate Travel
Poland

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

wystarczy wdrożyć narzędzie do zakupów podróży on-line, a następnie dostarczać raporty i jest pełna kontrola

konto usunięte

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Marcin Ziniewicz:
wystarczy wdrożyć narzędzie do zakupów podróży on-line, a następnie dostarczać raporty i jest pełna kontrola

jeszcze ktos te raporty musi czytac i wyciagac z nich wnioski a o to czasem ciezko;)
Agnieszka Palacz

Agnieszka Palacz Sales & Key Account
Manager

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Najprosztym rozwiązaniem pozwalającym w pełni kontrolować wydatki na bilety lotnicze jest stosowanie przez firmę rozwiązania płatniczego typu BTA (Business Travel Account). Obciążenie karty za bilet następuje bezpośrednio w systemie rezerwacyjnym przez linię lotniczą, a obciążenie za opłatę serwisową przez obsługujące biuro podróży. Wszystko jest widoczne więc nie mowy o ukrytych opłatach. BTA proponują w tej chwili 2 firmy w Polsce (Diners Club oraz American Express).
Irena Król

Irena Król Właściciel,
Travis.pl Doradcy
Podróży

Temat: Jak się ustrzec przed oszustwem ....... opłaty agencyjne...

Świetny temat. Największa dziura w tym zakresie jest w instytucjach publicznych. Biuro podróży wygrywa przetarg np. na sprzedaż 100 biletów lotniczych z opłatą 0,01 gr. Czyli na całym przetargu wyjdzie 1 zł ! czy to nikogo nie dziwi?



Wyślij zaproszenie do