konto usunięte

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Jakie jest wasze zdanie na temat tramwaju w Płocku , czy ktoś wie jakie decyzje w końcu zostały podjęte w tej sprawie przez włodarzy naszego miasta ?
Łukasz W.

Łukasz W. Analyst in Private
Equity with economic
education and acc...

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Ja jestem ciekaw dlaczego tradycyjny tramwaj byl prezentowany z bardzo przecietnymi wagonami a wiemy przeciez ze dwuszynowe tramwaje potrafia miec ladne i funkcjonalne wagony. Czyzby na sile probowano przeforsowac ten jednoszynowy? Zagladalem na forum.gazeta.pl i tam tez sie toczyla dyskusja na ten temat.

konto usunięte

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Jak dla mnie to wyrzucanie pieniędzy w błoto, ponieważ:
1. miasto ma zadowalającą (tak mi się wydaje) sieć KM w rejonach, w których miałby kursować tramwaj;
2. obserwując przepełnione parkingi w centrum miasta, pod sklepami lub chociażby w okolicach bloków można by stwierdzić, że na przeciętną rodzinę statystycznie przypada przynajmniej 1 samochód;
3. miasto nie jest tak duże, żeby potrzebowało dodatkowego środka komunikacji (jak np. W-wa);
4. w mieście jest zapotrzebowanie na całkiem inne inwestycje.
itp. itd.

konto usunięte

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Natalia B.:
Jak dla mnie to wyrzucanie pieniędzy w błoto, ponieważ:
1. miasto ma zadowalającą (tak mi się wydaje) sieć KM w rejonach, w których miałby kursować tramwaj;
2. obserwując przepełnione parkingi w centrum miasta, pod sklepami lub chociażby w okolicach bloków można by stwierdzić, że na przeciętną rodzinę statystycznie przypada przynajmniej 1 samochód;
3. miasto nie jest tak duże, żeby potrzebowało dodatkowego środka komunikacji (jak np. W-wa);
4. w mieście jest zapotrzebowanie na całkiem inne inwestycje.
itp. itd.

1. ale za to w innych rejonach komunikacja jest fatalna,autobusy kursujące raz na godzinę,tabor fatalny (skąd pomysł o sprowadzaniu do KM starych autobusów?).uruchomienie tramwaju pozwoli na polepszenie komunikacji w innych rejonach (przynajmniej w teorii).

2.budowa tramwaju pozwoli zachęcić przynajmniej część ludzi którzy dojeżdżają samochodem żeby nie pchali się autem do centrum bo już teraz zaparkowanie samochodu to nie lada sztuka.

3.tramwaj mają mniejsze miasta-Gorzów Wlkp,Elbląg,Grudziądz. W dodatku Płock jest miastem "wzdłuż" -z Borowiczek do Orlenu jest 12 km a to całkiem spora odległość nawet jak na miasta dużo większe (Warszawa wzdłuż to jakieś 20km)

4.zapotrzebowanie będzie zawsze,niezależnie od tego czy tramwaj powstanie czy nie.to jest uniwersalna prawda dla każdego miasta w Polsce.

jestem za tramwajem ale nie trojejbusem typu translohr.Konrad Karpisz edytował(a) ten post dnia 21.12.08 o godzinie 16:53

konto usunięte

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

witam,
wedlug mnie tramwaj przydalby sie Plockowi, jednak jest wiele pilniejszych inwestycji niz tramwaj. Na przyklad nowa hala wid-sport, wiadukt nad al.pilsudzkiego, sciezki rowerowe, parkingi wielopoziome w centrum plocka itp
z tego co widze, milewski i spolka promuje tylko jednoszynowca-trolejbusowca - prezentacja jest zenujaca, ukazujaca tylko zalety trolejbusa, tramwaj tam ukazany to jakis typ rodem z NRD ...
a przeciez moze taki tramwaj wygladac na przyklad tak: http://www.luas.ie/

podsumowujac - tamwaj tak, ale po innych, wazniejszych inwestycjach
pozdrawiam

jacek
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Tramwaj na pewno - oś Borowiczki - okolice Orlenu to dramat, jeżeli chcemy go pokonać samochodem ok. godziny 15. Jakiego rodzaju? Na pewno taki, który korki omija, nie miesza jezdni dla samochodów z torowiskiem (coś jak w Warszawie na moście Śląsko-Dąbrowskim, czy ul. Stawki).

A z inwestycji, które uważam za priorytetowe (a niestety nigdzie nie wymieniane) najbardziej ważną byłby dla mnie wielopoziomowy parking w centrum (np. dwa piętra podziemne i jeden naziemny) - spróbujcie zaparkować na Placu Manifestacji nie tylko w środku szału świątecznego, ale choćby w sobotę... Bez takiego parkingu nie widzę możliwości przemiany Tumskiej w salon spacerowo-handlowy miasta, trzeba się przecież do tego salonu dostać i zostawić gdzieś środek transportu.
Katarzyna Grabowska

Katarzyna Grabowska Dział
Bezpieczeństwa, QXL
Poland Sp. z o.o

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Jak słyszę temat tramwaju w Płocku to się gotuję, ponieważ uważam, że jest to tak droga i skomplikowana, jak na płockie warunki inwestycja, że Płock powinien skorzystać z innych możliwości poprawy komunikacji w mieście i to znacznie tańszych.

Pomijam niemożność zbudowania wiaduktu na al. Piłsudskiego, który znacznie usprawniłby ruch Podolszyce-Centrum. Wybudowanie fatalnego ronda na Podolszycach. Czy tak trudno było zaprojektować bezkolizyjne skrzyżowanie?

Patrząc na realizację inwestycji w mieście - amfiteatr, Tumska, baa, nowy most - obawiam się, że to wszystko pięknie wygląda na planach, wizualizacjach. A jeśli dojdzie do budowy to okaże się, że te 350mln to tylko początek, że budowa zacznie się przeciągać z 10000 różnych powodów. Rozgrzebią, zostawią bo ekipa rządząca się zmieni...

A jak budowa się zakończy okaże się, że tramwaj jeździ w poprzek:) (cyt. za http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=66&w=73040014...

Chciałabym, aby Płock rozwijał się, ale nie takim kosztem. Jak większość osób wypowiadających się - są w tym mieście priorytety i nie jest to linia tramwajowa.

Pozdrawiam!
Katarzyna Grabowska

Katarzyna Grabowska Dział
Bezpieczeństwa, QXL
Poland Sp. z o.o

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Tak jeszcze myślę...czemu Sz.P. M nie uprze się - tak jak na ten tramwaj - na budowę np. hali widowiskowej? :)
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Z artykułu na temat pl. Obrońców Warszawy

http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,6128461,Nadchodz...

"Niestety na razie koncepcja nie jest rewolucyjna i nie zakłada np. budowy pod pl. Obrońców Warszawy parkingu podziemnego. W Ratuszu przekonują, że wielopoziomowy postój na 400 pojazdów, który powstanie w pobliżu przy ul. Kościuszki, w dużym stopniu rozładuje tłok na miejscach postojowych wokół placu."

Coś jednak w sprawie parkingów drgnęło, tylko czy po właściwej stronie miasta? Chyba, że parking pod Galerią Mosty można uznać za alternatywę dla centrum.
Ścibor Ł.

Ścibor Ł. IT M&A specialist

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Moim skromnym zdaniem to nie tramwaj jest tu kluczowy, ale kiepskie rozwiązanie sposobu komunikacji. Schemat linii KM (
Obrazek
) pokazuje wyraźnie, że są ulice, którymi jeździ mnóstwo autokarów, a są obszary położone centralnie, gdzie jeździ jeden/dwa. Jestem w stanie zrozumieć takie rozwiązanie, ale tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy zakup biletu pozwala mi przesiadać się wygodnie pomiędzy autobusami w ramach dotarcia do celu. A tak, żeby dojechać z Chopina do galerii Wisła i wrócić, patrząc na mapę połączeń, zużyję min. 4 bilety albo będę czekał pół godziny na autobus. Kasowniki co prawda nabijają godzinę na bilecie, ale żeby ktoś to sprawdzał...

Tramwaj byłby oczywiście ciekawy, gdyby łączył to co jest nie połączone bezpośrednio - np. bezpośrednio Podolszyce z Orlenem. Tylko dzięki szybkiemu połączeniu dałoby się przekonać przyzwyczajonych do poruszania się własnym samochodem Płocczan do zmiany nawyków. To zaskakujące, że dystans dworzec PKS - Plac Narutowicza można pokonać na piechotę w ok. 25 minut, a ludzie wolą jechać samochodem, kiedy w dużym mieści taki króciutki dystansik wprost nakazuje przejście się lub użycie innego niekolidującego z ruchem kołowym środka transportu.

konto usunięte

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Ścibor Łąpieś:
A tak, żeby dojechać z Chopina do galerii Wisła i wrócić, patrząc na mapę połączeń, zużyję min. 4 bilety albo będę czekał pół godziny na autobus.

Generalnie, żeby taki manewr wykonać wystarczy wybrać nr 26 ale np znacznie gorszym rozwiązaniem km są autobusy noce, których praktycznie nie ma. Ale wracając do tramwaju to może i jest to rozwiązanie warte zainteresowania ale nie w takim stopniu w jakim stawiane jest przez UMP. Z tego co czytałem to pierwsza linia miała by powstać do Winiar, do których aktualnie jeździ około 5 linii autobusowych i wydaje mi się że to połączenie jest w zupełności wystarczające. Do orlenu owszem, ale prawdopodobnie częstotliwość jego kursów była by zsynchronizowana ze zmianami pracowników, czyli 6-8, 14-15, 22 a poza tymi godzinami nic, czyli nic by się nie zmieniło. Wg. mnie jeżeli już inwestować takie pieniądze w komunikację miejską to może warto by wymienić trochę tabor autobusów, gdyż wiele z nich nie powinno już wyjeżdzać na ulicę i zamiast sprowadzać kolejne 10-letnie pojazdy, lepiej byloby zainwestować w nowe autobusy np o napędzie hybrydowym (jeden juz taki jeździ ale chyba tymczasowo).Adam Kozłowski edytował(a) ten post dnia 23.01.09 o godzinie 21:52
Paul Sebastian Congiu

Paul Sebastian Congiu Area Manager
(Despatch-
Distribution)

Temat: Wiele hałasu o nic , czyli tramwaj w Płocku

Ja powiem to krotko. Tramwaj w Plocku to ostatni pomysl ktory w dobie tak duzych potrzeb w innych sektorach jak mieszkalnictwo, remonty ulic czy poprawa chodnikow powinien byc wdrozony w zycie. Ja nie mowie NIE, ale chyba to tylko jak zwykle dobry PR Pana prydenta.

Czapki z głów.

Następna dyskusja:

Shakira w Płocku?




Wyślij zaproszenie do