konto usunięte

Temat: Tereny zamknięte

Witam.

Przez środek miasta - a równocześnie obszaru objętego planem miejscowym - biegnie w wykopie linia kolejowa (tereny zamknięte). Przeznaczeniem podstawowym terenu nad nim i w jego bezpośrednim sąsiedztwie są różne funkcje (nie jest teraz istotne jakie konkretnie) związane z realizacją obiektów kubaturowych. Ich budowa uzależniona jest jednak - co dość oczywiste - od uprzedniego przekrycia wykopu.

PKP kilka lat temu uzgodniło zapisy planu pozytywnie, ale teraz PKL się obudziło i podnosi larum, że planiści wykraczają poza swoje kompetencje. Wszak dla terenów zamkniętych planów się nie
sporządza.

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Czy teren zamknięty jest - zabrzmi to makabrycznie i głupio, ale to kwestia ważna - zamknięty do określonej wysokości (problem przekrycia) i głębokości (problem prowadzenia sieci)?Paweł Jaworski edytował(a) ten post dnia 17.07.09 o godzinie 18:39

konto usunięte

Temat: Tereny zamknięte

Witam.
Niestety, wszystko w opisanej sytuacji jest lege artis:
1) kilka lat temu (przed VII 2003 r.) można było sporządzać plany dla wszystkich terenów kolejowych, dla otwartych i dla zamkniętych – dzisiaj tylko dla otwartych (zmiana ustawy); i oba rodzaje planów są w obiegu prawnym!
2) obecnie JEDYNYM sposobem określania dopuszczalnej zabudowy i zagospodarowania terenów kolejowych zamkniętych jest WZZT: przy czym WZ wydaje wojewoda, DL wydaje RDOŚ;
3) na pytanie „jak głęboko i jak wysoko” jest zamknięty teren kolejowy zamknięty odpowiedź jest identyczna jak na pytanie „na jaką głębokość i na jaką wysokość” ustala się przeznaczenie terenu w planie miejscowym (np. MW);
4) problem dopuszczalności lokalizacji na terenach zamkniętych konkretnych inwestycji „otwartych” t.j. nie związanych z merytorycznie z terenami kolejowymi (wojskowymi) powinien być rozstrzygany w postępowaniach lokalizacyjnych o wydanie WZZT – jeśli inwestycja „otwarta” nie koliduje z funkcja „zamkniętą” decyzja WZZT może być wydana;
funkcja „kolejowa zamknięta” to funkcja kolejowa niezbędna jednocześnie na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
5) organem właściwym w sprawie rozstrzygania o braku w/ kolizji jest wojewoda (wydział realizujący zadania z zakresu obronności i bezpieczeństwa państwa) - generalnie niekolizyjne są wszystkie rodzaje tranzytów infrastruktury drogowej i technicznej; w takim przypadku o właściwości organu rozstrzyga kwestia czy inwestycja jest celem publicznym (DL) czy niepublicznym (WZ);
6) wniosek o wydanie na terenie zamkniętym lokalizacji inwestycji „otwartych” to także okazja do weryfikacji celowości dotychczasowego „zamknięcia” takiego terenu – bywa (choć nie znam skali tego zjawiska), że jednym ze skutków takich postępowań lokalizacyjnych jest „otwarcie” danego terenu (głównie kolejowego) przez właściwego ministra.
PozdrawiamMarek J. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 09:00



Wyślij zaproszenie do