Temat: Tereny zamknięte
Witam.
Niestety, wszystko w opisanej sytuacji jest lege artis:
1) kilka lat temu (przed VII 2003 r.) można było sporządzać plany dla wszystkich terenów kolejowych, dla otwartych i dla zamkniętych – dzisiaj tylko dla otwartych (zmiana ustawy); i oba rodzaje planów są w obiegu prawnym!
2) obecnie JEDYNYM sposobem określania dopuszczalnej zabudowy i zagospodarowania terenów kolejowych zamkniętych jest WZZT: przy czym WZ wydaje wojewoda, DL wydaje RDOŚ;
3) na pytanie „jak głęboko i jak wysoko” jest zamknięty teren kolejowy zamknięty odpowiedź jest identyczna jak na pytanie „na jaką głębokość i na jaką wysokość” ustala się przeznaczenie terenu w planie miejscowym (np. MW);
4) problem dopuszczalności lokalizacji na terenach zamkniętych konkretnych inwestycji „otwartych” t.j. nie związanych z merytorycznie z terenami kolejowymi (wojskowymi) powinien być rozstrzygany w postępowaniach lokalizacyjnych o wydanie WZZT – jeśli inwestycja „otwarta” nie koliduje z funkcja „zamkniętą” decyzja WZZT może być wydana;
funkcja „kolejowa zamknięta” to funkcja kolejowa niezbędna jednocześnie na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
5) organem właściwym w sprawie rozstrzygania o braku w/ kolizji jest wojewoda (wydział realizujący zadania z zakresu obronności i bezpieczeństwa państwa) - generalnie niekolizyjne są wszystkie rodzaje tranzytów infrastruktury drogowej i technicznej; w takim przypadku o właściwości organu rozstrzyga kwestia czy inwestycja jest celem publicznym (DL) czy niepublicznym (WZ);
6) wniosek o wydanie na terenie zamkniętym lokalizacji inwestycji „otwartych” to także okazja do weryfikacji celowości dotychczasowego „zamknięcia” takiego terenu – bywa (choć nie znam skali tego zjawiska), że jednym ze skutków takich postępowań lokalizacyjnych jest „otwarcie” danego terenu (głównie kolejowego) przez właściwego ministra.
Pozdrawiam
Marek J. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 09:00