konto usunięte

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Czesc. Olbrzymia dostępność reklamy spowodowała atak na wszelkie niezaklejone jeszcze nią miejsca, nie dbając o estetyczną stronę miasta. Powodując uczucie jakby przestrzeń publiczna stała się wielkim targiem zawładniętym przez właścicieli reklam. Tania reklama to taki rodzaj przekazu, w którym najważniejszą cechą jest wyróżniająca się ponad wszystko kiczowata forma, treść sprowadza się zwykle do ciężko zapamiętywanych nazw oraz haseł reklamowych produktu i firm, co jest wynikiem słabej albo w ogóle nie zorganizowanej długotrwałej kampanii reklamowej i badaniu odbioru konkretnej reklamy.

Przechodząc ostatnio po centrum miasta zastanawiałem się czy w Opolskim urzędzie jest odpowiedzialna jakaś osoba za estetykę w przestrzeni publicznej. W paru miastach w Polsce spotkałem się z funkcją plastyka miejskiego, do obowiązków którego należy m.in zarządzanie przestrzenią reklamową na budynkach i dbania o ogólny ład estetyczny w mieście.
Wydaje mi się, że podobnie jak z remontami, tak i z kwestią wszędobylską reklamą miasto nie potrafi sobie poradzić.

Poniżej przygotowałem małą wizję planowania reklamowego na najbliższą przyszłość w Opolu z propozycją nowych miejsc reklamowych zgodnie z obecną tendencją:-)


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek


A co wy myślicie o estetyce w mieście? Podoba wam się Opole pod względem wielkoformatowych reklam?Patrycjusz Brzeziński edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 07:56
Andrzej K.

Andrzej K. Pośrednictwo
ubezpieczeniowo-fina
nsowe

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

eeee chyba na razie nie jest źle na naszym małym opolskim podwóreczku.. zresztą jak dla mnie to takie czasy mamy i już.. a zaproponowane przez Ciebie miejsca byłyby raczej kontrowersyjne ale to było chyba zamierzone:) w zasadzie jaką prowokujesz dyskusję - poziom jakościowy reklam, ich ilość czy kiepskie zarządzanie powierzchniami w Opolu? :)) a czym kierowałeś się przy wyborze plansz reklamowych/firm?

konto usunięte

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Nie chcialbym mówić o poziomie jakościowym reklam bo to sprawa konkretnych firm, jeśli nie potrafią zadbać o swój wizerunek to mają problem.

CHcialbym w tym wątku poruszyć kwestie zarządzania powierzchnią reklamową i ogólnie estetyką w mieście.

Wybór plansz jest subiektywny, w większości to reklamy ktore wiszą w miejscach które mogłyby zostać inaczej wykorzystane lub pokazane.

Zwracacie wogole uwage na reklamy/billboardy. Czy zachęcają was do korzystania z usług które promują?
Nie mogę się nadziwić wyglądu domu handlowego Rzemieślnik. Nie wiem jak taki potworek może straszyć w centrum miasta.
Agnieszka Bukowińska

Agnieszka Bukowińska referent, Kancelaria
Notarialna

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Patrycjusz to może, aby sprowokować taką dyskusję, pokaż autentyczne zdjęcia miejsc, które straszą... bo na poziomie tej trochę nierealnej abstrakcji(kościelno-ratuszowej) to nie ruszy.

konto usunięte

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Agnieszka Bukowińska:
Patrycjusz to może, aby sprowokować taką dyskusję, pokaż autentyczne zdjęcia miejsc, które straszą... bo na poziomie tej trochę nierealnej abstrakcji(kościelno-ratuszowej) to nie ruszy.

:-) Wystarczy się przejść ulicą np Krakowską, albo Ozimską. Ale faktycznie, zrobie w tym tyogodniu zdjecia i pokaże na forum o co mi chodzi:)
Agnieszka Bukowińska

Agnieszka Bukowińska referent, Kancelaria
Notarialna

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

masz rację, ale jak mijamy codziennie jakiś budynek (np. ja Rzemieślnika) to siłą rzeczy przestajemy zwracać na niego uwagę. Biorąc pod uwagę to, czym się zajmujesz jesteś bardziej wrażliwy na stylistyczne koszmarki niż przeciętny Kowalski czy Bukowińska, ale jak je pokażesz, to przeciętny się przyjrzy i zastanowi.
Andrzej K.

Andrzej K. Pośrednictwo
ubezpieczeniowo-fina
nsowe

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Rzemieślnik rządzi się swoimi prawami, niekoniecznie normalnymi:) budynek sam w sobie jest brzydki i wiele na to nie poradzisz, powstawał na przełomie epok ale wygląda jakby bardziej sprzed transformacji:) ja też nie zwracam na niego uwagi, ba! urzędowałem tam kiedyś:)

na wiele innych miejsc i reklam nie zwracam uwagi.. ich mechanizm jest zresztą poniekąd taki, że po prostu mają być, istnieć w świadomości (podświadomości).. ja praktycznie nie przyglądam się nim, chyba że coś zwróci moja uwagę (ale to pojedyncze wyjątki np gdy podoba mi się całościowo jakaś kampania).. przeważnie przeglądam reklamy (billboardy, prasa, net, tv..) kiedy czegoś konkretnego szukam.. i wtedy reklamy spełniają swoją funkcję bo od razu wiem czego gdzie szukać..

co do jakości to się nie wypowiadam bo inaczej będzie patrzył spec czy entuzjasta tematyki a inaczej przeciętny Kowalski.. poza tym czasem ta niby źle dobrana, nieumiejętna, kiepsko zlokalizowana reklama zwróci większą uwagę niż taka pięknie komponująca się z otoczeniem..

konto usunięte

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Swiat prawie idealny...

http://www.youtube.com/watch?v=81d8SUaCMJoMarcin H. edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 18:03
Maciej M.

Maciej M. Openfield,
właściciel

Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej

Zwracacie wogole uwage na reklamy/billboardy. Czy zachęcają was do korzystania z usług które promują?

zachęcają lub nie w każdym razie w jakiś sposób budują świadomość marki nie zawsze pozytywną ale jakąś tam na pewno.
Kwestia billboardów to temat rzeka i jakieś niestandardowe i fajne zdarzają się rzadko a zwykłe bez szału i fajerwerków skutecznie informują mnie o tanich bananach w biedronce lub innym markecie.

Następna dyskusja:

Aspekty komunikacyjne rekla...




Wyślij zaproszenie do