konto usunięte
Temat: Estetyka w przestrzeni miejskiej
Czesc. Olbrzymia dostępność reklamy spowodowała atak na wszelkie niezaklejone jeszcze nią miejsca, nie dbając o estetyczną stronę miasta. Powodując uczucie jakby przestrzeń publiczna stała się wielkim targiem zawładniętym przez właścicieli reklam. Tania reklama to taki rodzaj przekazu, w którym najważniejszą cechą jest wyróżniająca się ponad wszystko kiczowata forma, treść sprowadza się zwykle do ciężko zapamiętywanych nazw oraz haseł reklamowych produktu i firm, co jest wynikiem słabej albo w ogóle nie zorganizowanej długotrwałej kampanii reklamowej i badaniu odbioru konkretnej reklamy.Przechodząc ostatnio po centrum miasta zastanawiałem się czy w Opolskim urzędzie jest odpowiedzialna jakaś osoba za estetykę w przestrzeni publicznej. W paru miastach w Polsce spotkałem się z funkcją plastyka miejskiego, do obowiązków którego należy m.in zarządzanie przestrzenią reklamową na budynkach i dbania o ogólny ład estetyczny w mieście.
Wydaje mi się, że podobnie jak z remontami, tak i z kwestią wszędobylską reklamą miasto nie potrafi sobie poradzić.
Poniżej przygotowałem małą wizję planowania reklamowego na najbliższą przyszłość w Opolu z propozycją nowych miejsc reklamowych zgodnie z obecną tendencją:-)
A co wy myślicie o estetyce w mieście? Podoba wam się Opole pod względem wielkoformatowych reklam?Patrycjusz Brzeziński edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 07:56