Iwona
Kłos
specjalista ds.
odsługi
finansowo-sprawozdaw
czej, Biuro D...
Temat: do pracowników branży turystycznej
Szanowni Państwo!Zapraszamy na kolejne warsztaty skutecznej komunikacji, jakie prowadzi nasza firma w ramach projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej p.t.” Gość w dom i co dalej...” przygotowanego z myślą o osobach na co dzień pracujących z klientami, w tym także z klientami pochodzącymi z odmiennych kręgów kulturowych.
Najbliższe wolne terminy zajęć to 16-17.03.2009 w Opolu. Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia oraz warunkami uczestnictwa.
Udział w warsztatach będzie szczególnie przydatny dla osób, które na co dzień pracują z ludźmi, praktycznie w każdym charakterze – od tzw. "pierwszej linii”, poprzez menedżerów średniego stopnia aż po właścicieli małych i średnich firm. Skorzystać z niego mogą osoby, które czują i wiedzą, że od zdolności interpersonalnych zależy sukces w biznesie – na konkurencyjnym rynku, gdzie wyrównują się szanse dotyczące twardych czynników, takich jak jakość oferty, koszta, lokalizacje czy sprawność logistyczna to właśnie one – umiejętność bycia z ludźmi, rozumienia ich potrzeb i przekonania ich do swojego punktu widzenia - najczęściej decydują o przewadze.
Projekt jest skonstruowany tak, by wspierać umiejętność szybkiego i elastycznego reagowania na potrzeby i zachowania drugiego człowieka, rozwinąć to, co już umiemy i korygować ewentualne błędy.
Istotne jest także to, że jest to praca rozciągnięta w czasie – 6 warsztatów w ciągu 6 miesięcy pozwalają kumulować wiedzę, łączyć umiejętności w spójną całość, tworzyć skuteczne narzędzie pracy i sprawdzać je w praktyce.
Korzyści dla firmy:
I) U uczestników szkolenia poprawia się sprawność we wszystkich procesach wymagających komunikacji. Między innymi w:
• kontaktach z klientami
• prowadzeniu prezentacji
• prowadzeniu spotkań
• sprzedaży
• obsłudze klienta
• tworzeniu ofert handlowych
• obsłudze reklamacji
• radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi i tzw. trudnymi klientami
• zarządzaniu zespołami i współpracy w ramach zespołu
• przekazywaniu informacji i informacji zwrotnych
II) Wzrasta zdolność świadomego rozpoznawania zjawisk i procesów komunikacyjnych i interkulturowych oraz tego, jak w procesie komunikacji przejawiają się zjawiska właściwe kontaktowi.
III) Wzrasta wydajności pracy i poprawia się jej atmosfera.
IV) Skuteczna i przemyślana komunikacja kształtuje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, pomaga w relacjach z klientami i zdobywaniu nowych klientów.
V) Uczestnicy po ukończeniu szkolenia są lepiej przygotowani do pozyskiwania i obsługi klientów zagranicznych.
Uczestnicy szkolenia podnoszą swoje kwalifikacje, przez co wzrasta ich poziom zadowolenia i identyfikacja z pracodawcą.
Warunki organizacyjne i cena szkolenia
Szkolenia są współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w 80% lub 70% - w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy muszą mieć swoją siedzibę na terenie województwa opolskiego.
Cena za udział 1 osoby w cyklu warsztatów : 6 spotkań – 2-dniowych, które zostaną przeprowadzone w ciągu 6 miesięcy wynosi tylko 320,44 zł w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw, oraz 480,65 zł dla średnich przedsiębiorstw.
Cena od 1 osoby zawiera: udział w sześciu 2-dniowych warsztatach, materiały szkoleniowe, przerwę kawową i obiad w trakcie szkolenia. Cena nie zawiera kosztów noclegów oraz dojazdów na szkolenie. Zajęcia będą się obywały w Opolu, w salach szkoleniowych przy ul. Reymonta 14, IV piętro w godzinach od. 9.00 do 15.30.
Kolejne wolne terminy zajęć to 16-17 marca 2009. Istnieje możliwość organizacji zajęć poza godzinami pracy tzn. w weekendy.
PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY TEMATY SZKOLEŃ SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA PROJEKT:
Warsztat komunikacyjny (2 dni)
Dwudniowy warsztat poświęcony elementarnej wiedzy i umiejętnościom komunikacyjnym niezbędnym w pracy z ludźmi.
Warsztat obejmuje następujące zagadnienia:
- reguły komunikacji interpersonalnej,
- jednotorowość i wielotorowość komunikacji,
- umiejętność efektywnego i aktywnego słuchania (techniki komunikacyjne: parafraza, podążanie, itd. Itp.),
- umiejętność precyzyjnego formułowania komunikatu (unikanie i rozszyfrowywanie tzw. komunikatów skrzyżowanych),
- kanały przekazu dźwiękowego, a kanały semantyczne i mowa ciała,
- zewnętrzne i wewnętrzne bariery komunikacyjne.
rożni ludzie, rożne sposoby komunikowania (2 dni)
Warsztat poświęcony umiejętności właściwego doboru procedur komunikacyjnych w kontekście różnic, jakie zachodzą między ludźmi.
Dwa dni pracy warsztatowej obejmują następujące zagadnienia:
- charakter i osobowość człowieka (typologia uproszczona oraz typologia według DSM IV),
- różnice komunikacyjne w kontekście różnicy płci (jak komunikują się kobiety i mężczyźni),
- różnice stylów poznawczych
- dobór narzędzi komunikacyjnych w kontekście zróżnicowania
trudne sytuacje i trudny klient (2 dni)
Jak właściwa komunikacja może pomóc w sytuacjach trudnych i kryzysowych:
- umiejętność swobodnego przemieszczania się między poziomem relacyjnym, a merytorycznym
- umiejętność radzenia sobie z agresją, oporem, niechęcią, obiekcjami, wściekłością, oburzeniem
- umiejętności rozpoznawania nastawień i potrzeb innych w sytuacjach kryzysowych
- postawy asertywne
- osobowościowe uwarunkowania zachowań w sytuacjach konfliktowych
- własne emocje, opór i chronienie siebie w sytuacji kryzysowej
- interkulturowe komponenty i źródła sytuacji trudnych
- podsumowanie całości
Warsztat interpersonalny i interkulturowy (4 dni)
Zagadnienia warsztatu:
- straty i zyski wypływające z różnicy kulturowej
- wymiary relacji: personalna, zawodowa, kulturowa – jak świadomie i nieświadomie przejawiają się w kontakcie
- umiejętność aktywnego słuchania i "bycia w kontakcie" w aspekcie odmienności kulturowej
- "jak nas widzą, tak nas piszą"; o mitach i prawdach dotyczących tzw. pierwszego wrażenia
- czym jest savoir-vivre w biznesie i czy należy mu ufać?
- podstawowe zasady pracy w wielonarodowym otoczeniu: zagrożenia i szanse
- charakter człowieka i charakter kultury - czy kultury mają osobowość?
- umiejętność radzenia sobie ze stresem adaptacyjnym na styku różnych kultur
- bariery komunikacyjne w kontekście różnic kulturowych
- reguły wpływu społecznego; jak działają w różnych kulturach
- teorie kultury i ich przełożenie na praktykę umiejętności interpersonalnych (negocjacje, perswazja, praca zespołu, zarządzanie, sprzedaż, rozwiązywanie konfliktów, etc...)
- wpływ identyfikacji narodowej, religijnej i historycznej na postrzeganie indywidualnych relacji interpersonalnych: "narody" walki, kompromisu, zależności, dominacji”
sesja case study (2 dni)
Zajęcia warsztatowe podsumowujące projekt. Zajęcia praktyczne polegające na analizie i omówieniu realnych sytuacji i problemów związanych z pracą poszczególnych uczestników projektu. Grupa superwizyjna to rodzaj grupowych konsultacji i koncentrowania się na jednym, przedstawionym przez uczestnika problemie, co jest uczące nie tylko dla zainteresowanego, ale dla wszystkich członków grupy.
więcej na http://gosc.com.pl